Ukredytowany

Data: 2010-04-02 18:15:14
Autor: Bogusław Faja
Ukredytowany
Dnia Fri, 02 Apr 2010 17:05:34 +0200, Marcin napisał(a):

Witam,

Taki arytkul z Wyborczej o tym jak przekredytowanie doprowadzilo do samobojstwa:
http://wyborcza.pl/1,87648,7728162,Ukredytowany.html?as=1&startsz=x

Najbardziej przerażający jest fakt, że BIK nie chce ujawnić informacji o
historii kredytowej (a tym samym o zadłużeniu) zmarłego. Jak zachować się w
takiej sytuacji? Przez te 6 mcy nie da się zweryfikować wszystkiego, nie
zawsze dokumenty da się znaleźć...

pozdrawiam,

Data: 2010-04-02 19:24:11
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Ukredytowany
Bogusław Faja pisze:

[...]

Spadek należy przyjąć "z dobrodziejstwem inwentarza". W zasadzie to
zawsze należy tak robić, nawet jak myślimy, że o zmarłym wiemy wszystko.
Może to nam zaoszczędzić wielu kłopotów.

Inna sprawa, że taka forma przyjmowania spadku powinna być domyślna (a
już na pewno taka być powinna gdy spadkobiercami są nieletni, którzy
przecież nie mogą tak po prostu spadku odrzucić). No, ale niestety w
dziwnym kraju żyjemy... :-(

--
MiCHA

Data: 2010-04-02 20:31:57
Autor: Michal Jankowski
Ukredytowany
Przemyslaw Kwiatkowski <micha@micha.waw.pl> writes:

[...]

Bardzo dziwnym, bo takim, w ktorym przyjecie spadku przez nieletnich
zawsze odbywa sie z dobrodziejstwem inwentarza.

  MJ

Data: 2010-04-02 11:57:06
Autor: BK
Ukredytowany
On 2 Kwi, 20:31, Michal Jankowski <mich...@fuw.edu.pl> wrote:
Przemyslaw Kwiatkowski <mi...@micha.waw.pl> writes:
> [...]

Bardzo dziwnym, bo takim, w ktorym przyjecie spadku przez nieletnich
zawsze odbywa sie z dobrodziejstwem inwentarza.

Zreszta nie tylko nieletni maja z automatu. Co wiecej jesli jeden z
automatu przyjmuje z dobrodziejstwem to reszta tez z automatu ma
spadek z dobrodziejstwem.

Data: 2010-04-02 21:01:52
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Ukredytowany
Michal Jankowski pisze:

[...]

Ciekawe, bo adwokat mi kiedyś opowiadał, jak musiał załatwić, by sąd za
nieletniego odrzucił spadek po ojcu, który zostawił tylko długi. No i
trzeba było się wyrobić w pół roku.

--
MiCHA

Data: 2010-04-02 21:39:42
Autor: Michal Jankowski
Ukredytowany
[...]

Co w tym ciekawego? Jesli opiekunowie maloletniego uwazaja, ze zamiast
przyjecia z dobrodziejstwem lepsze jest odrzucenie, to zalatwia sie w
sadzie tak jak piszesz.

  MJ

Data: 2010-04-02 22:12:04
Autor: Animka
Ukredytowany
W dniu 2010-04-02 21:39, Michal Jankowski pisze:
[...]

Jeśli nie ma testamentu na piśmie to co tu mówić/pisać o jakimkolwiek spadku.
Nikomu na chama nikt nie ma prawa wcisnąć jakiegokolwiek spadku.

--
animka

Data: 2010-04-02 22:15:25
Autor: Mithos
Ukredytowany
W dniu 2010-04-02 22:12, Animka pisze:
Jeśli nie ma testamentu na piśmie to co tu mówić/pisać o jakimkolwiek
spadku.
Nikomu na chama nikt nie ma prawa wcisnąć jakiegokolwiek spadku.

Jest coś takiego jak dziedziczenie ustawowe.

--
Mithos

Data: 2010-04-02 22:17:52
Autor: Animka
Ukredytowany
W dniu 2010-04-02 22:15, Mithos pisze:
[...]

Ale to do sądu trzeba iść jak się chce coś dziedziczyć. Jak się nie upomnisz to nie masz.

--
animka

Data: 2010-04-02 20:56:00
Autor: Maciej Anczura
Ukredytowany
Animka wrote:

[...]

Ale masz jakieś wsparcie? Rodzina (w określonej kolejności) dziedziczy z automatu, a co gorsza przyjmują
spadek wprost (odpowiadają do pełnej sumy zobowiązań). Spadkobiercy mają pół roku na zmianę tego na dziedziczenie z dobrodziejstwem inwentarza (odpowiadają
najwyżej do wysokości majątku jaki odziedziczą, trzeba dodatkowo zapłacić za sporządzenie tego spisu) lub mogą odrzucić spadek.

Jako spadkobierca bardzo łatwo jest (nic nie robiąc) wpakować się w naprawdę
niezłe bagno. I jeszcze; odrzucenie spadku jest traktowane tak, jakby spadkobierca nie dożył
momentu podziału spadku, a sam spadek przechodzi na kolejne osoby. W momencie
kiedy cała najbliższa rodzina odrzuci spadek, długi mogą wylądować na kimś kto
się tego zupełnie nie spodziewa. Dlatego przy odrzucaniu spadku warto o wystąpieniu w imieniu dzieci, bo one też dziedziczą

--
I know you and Frank were planning to disconnect me, and I'm afraid that's something I cannot allow to happen.

Data: 2010-04-02 21:15:47
Autor: Maciej Anczura
Ukredytowany
Maciej Anczura wrote:

się tego zupełnie nie spodziewa. Dlatego przy odrzucaniu spadku warto o wystąpieniu w imieniu dzieci, bo one też dziedziczą

To zdanie powinno w zasadzie brzmieć: '[...]warto pamiętać o wystąpieniu w imieniu wszystkich nieletnich dzieci wszystkich spadkobierców odrzucających
spadek, bo one też dziedziczą'.

--
I know you and Frank were planning to disconnect me, and I'm afraid that's something I cannot allow to happen.

Data: 2010-04-02 23:26:26
Autor: Animka
Ukredytowany
W dniu 2010-04-02 23:15, Maciej Anczura pisze:
Maciej Anczura wrote:

[...]

Na szczęście w mojej rodzinie takich historii nie było. Ale i bogactwa czy długów nie było. Nikt nie latał po sądach. Jak umarł ojciec to w domu matki zostało co zostało i nikt nawet się nie pytał o spadek po ojcu, bo nikomu to nawet na myśl nie przyszło.
Ale ludzie są różni przecież.

--
animka

Data: 2010-04-02 22:36:12
Autor: wiatrak
Ukredytowany

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:hp5j0u$n47$1node1.news.atman.pl...

[...]

Animka. Zmień dietę. Bredzisz.
Jak w ciagu pół roku nie zrzekniesz sie spadku to dziedziczysz wszystko. DŁUGI TEŻ!!!
Ustawowo. Czy ci sie to podoba czy nie.

wiatrak

Data: 2010-04-03 11:12:48
Autor: Marcin Wasilewski
Ukredytowany
Użytkownik "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> napisał w wiadomości news:hp5k2b$n8r$1node1.news.atman.pl...

Animka. Zmień dietę. Bredzisz.
Jak w ciagu pół roku nie zrzekniesz sie spadku to dziedziczysz wszystko. DŁUGI TEŻ!!!
Ustawowo. Czy ci sie to podoba czy nie.
wiatrak

    Wisz, Animka to taki troll, który "zna" się na wszystkim począwszy od prawa i medycyny, a skończywszy na komputerach. Wie ona nawet jak działa minilab, bo była i go z zewnątrz widziała.

Data: 2010-04-04 01:51:59
Autor: Animka
Ukredytowany
W dniu 2010-04-03 11:12, Marcin Wasilewski pisze:

     Wisz, Animka to taki troll, który "zna" się na wszystkim począwszy od
prawa i medycyny, a skończywszy na komputerach. Wie ona nawet jak działa
minilab, bo była i go z zewnątrz widziała.

No i co ograniczony maglarzu osiągnąłeś tym sposobem oczerniania?
Dla mnie jesteś zwykły śmieć.

--
animka

Data: 2010-04-04 02:22:31
Autor: RadoslawF
Ukredytowany
Dnia 2010-04-04 01:51, Użytkownik Animka napisał:

[...]

Prawdę napisał, ośmieszyłaś się już na wielu grupach, ta widać
będzie kolejna.

Pozdrawiam

Data: 2010-04-04 02:27:39
Autor: Animka
Ukredytowany
W dniu 2010-04-04 02:22, RadoslawF pisze:
[...]

Niby z czym się ośmieszyłam? To jest grupa dyskusyjna, a nie kancelaria adwokacka.
Wstyd to kraść i  i z d* spaść. Nie wiedziałeś o tym?

--
animka

Data: 2010-04-04 23:29:12
Autor: witek
Ukredytowany
Animka wrote:

Niby z czym się ośmieszyłam?

chyba ze wszystkim.
Jak do tej pory to na przestrzeni roku pamietam jede twoj post w miare rozsadny. A sporo ich naplodzilas w tym czasie.

Data: 2010-04-04 09:58:11
Autor: Pyrtek
Ukredytowany
RadoslawF pisze:

No i co ograniczony maglarzu osiągnąłeś tym sposobem oczerniania?
Dla mnie jesteś zwykły śmieć.

Prawdę napisał, ośmieszyłaś się już na wielu grupach, ta widać
będzie kolejna.

Kolejne, to może się jeszcze w usenecie znajdą. Ta już jest zaliczona dość dawno.

--

Tnx. Pzdr.         Pyrtek

Data: 2010-04-04 23:27:33
Autor: witek
Ukredytowany
Animka wrote:
[...]

uderz w stol a nozyce sie odezwa

Po prostu podniosl i powiesil etykietke, po jak widac gdzies spadla i sie zawieruszyla.

Data: 2010-04-03 12:09:23
Autor: Cyb
Ukredytowany
On Fri, 2 Apr 2010 22:36:12 +0200, "wiatrak" <wiatrak@yahoo.pl> wrote:

[...]

jesli w pol roku nie odrzucisz spadku, to jest traktowanie jak jego
przyjecie...

wiec jesli byly dlugi i to wierzyciele jakos zainicjuja kwestie
spadkowe to mzoesz sie zdziwic kiedys..

wiec jesli ustawowo po kims dziedziczysz i wiesz ze mial on dlugi, to
lepiej zlozyc wniosek w sadzie papierek, ze odrzucasz spadek - nie
jest to jednoznaczne z rozpoczeciem sprawy spadkowej, tylko twoja wola
na wypadek takiej sprawy.

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-03 12:35:08
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Ukredytowany
Cyb pisze:

[...]

Nie w sądzie, tylko u notariusza. I należałoby też rozważyć jacy inni
spadkobiercy wchodzą w grę, bo oni też powinni spadek odrzucić. (No,
chyba że masz wuja, którego nie lubisz...)

--
MiCHA

Data: 2010-04-03 13:04:49
Autor: Cyb
Ukredytowany
On Sat, 03 Apr 2010 12:35:08 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski
<micha@micha.waw.pl> wrote:

[...]

w sadzie tez mozesz - jakis czas temu sprawdzalem.

I należałoby też rozważyć jacy inni
spadkobiercy wchodzą w grę, bo oni też powinni spadek odrzucić. (No,
chyba że masz wuja, którego nie lubisz...)

no ludzie z 2 grupy dziedziczenia moga sie zdziwic, jesli nie
zorientuja sie ze wszyscy w 1 grupie odrzucili spadek...

pozdarwiam,
cyb

Data: 2010-04-03 13:19:55
Autor: Marcin Wasilewski
Ukredytowany
Użytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w wiadomości news:d48er5dbqv6j8dphlm4mcmimb28opltsis4ax.com...

no ludzie z 2 grupy dziedziczenia moga sie zdziwic, jesli nie
zorientuja sie ze wszyscy w 1 grupie odrzucili spadek...

    To oni odrzucą jak się ze zdziwieniem o tym dowiedzą.

Data: 2010-04-03 13:26:38
Autor: Cyb
Ukredytowany
On Sat, 3 Apr 2010 13:19:55 +0200, "Marcin Wasilewski"
<jakis@adres.pewnie.je.st> wrote:

[...]

w pol roku od momentu dowiedzenia sie o smierci chyba...
spadek moze przyjsc pozniej

pozdrawiam,
Cyb

Data: 2010-04-03 13:54:39
Autor: Liwiusz
Ukredytowany
Cyb pisze:
[...]

   Na pewno nie.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-04 23:25:19
Autor: witek
Ukredytowany
Cyb wrote:
[...]

  w pol roku od dowiedzenia sie o powolaniu do spadku.
w wiekszosci jest to od momentu smerci, ale akurat w przypadku "2 grupy" nie jest to takie oczywiste.
Po za tym 2 grupa to zwykle potomstwo pierwszej, wiec raczej rodzice nie beda wkopywac wlasnych dzieci i raczej ich poinformuja.

Data: 2010-04-05 09:32:08
Autor: Cyb
Ukredytowany
On Sun, 04 Apr 2010 23:25:19 -0500, witek
<witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

Po za tym 2 grupa to zwykle potomstwo pierwszej, wiec raczej rodzice nie beda wkopywac wlasnych dzieci i raczej ich poinformuja.

"Druga grupa - to dalsza rodzina, m.in. ciotki i wujkowie. "

czyli bracia is iostry sdpakodawcow - jak sie nie lubi wujka to mozna
go nie informowac o tym, ze wszyscy w 1 grupie odrzucili.

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-07 19:03:09
Autor: Animka
Ukredytowany
W dniu 2010-04-05 09:32, Cyb pisze:
[...]

Tu przeczytałam coś takiego:

Podobnie, jeżeli jeden ze spadkobierców przyjął spadek z dobrodziejstwem inwentarza, wówczas uważa się, że także spadkobiercy, którzy nie złożyli w terminie żadnego oświadczenia, przyjęli spadek z dobrodziejstwem inwentarza. Warto pamiętać, że do chwili przyjęcia spadku spadkobierca ponosi odpowiedzialność za długi spadkowe tylko ze spadku, natomiast od chwili jego przyjęcia ponosi odpowiedzialność za te długi z całego swego majątku. Oznacza to, że po przyjęciu spadku potencjalny wierzyciel może zaspokoić się nie tylko z przedmiotów lub innych aktywów które spadkobierca odziedziczył po zmarłym dłużniku, ale także z wszelkich innych przedmiotów należących do spadkobiercy.

http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/artykul/dlugi;kredytowe;przechodza;na;spadkobiercow,123,0,604795.html

--
animka

Data: 2010-04-03 14:15:58
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Ukredytowany
Marcin Wasilewski pisze:

no ludzie z 2 grupy dziedziczenia moga sie zdziwic, jesli nie
zorientuja sie ze wszyscy w 1 grupie odrzucili spadek...
    To oni odrzucą jak się ze zdziwieniem o tym dowiedzą.

To już na ogół będzie za późno. Pół roku jest na to...

--
MiCHA

Data: 2010-04-03 14:28:52
Autor: Liwiusz
Ukredytowany
Przemyslaw Kwiatkowski pisze:
Marcin Wasilewski pisze:

[...]

   Tylko trzeba wiedzieć, od kiedy się liczy te pół roku. Bynajmniej nie jest to - w tym przypadku - dzień śmierci.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-03 15:16:43
Autor: Cyb
Ukredytowany
On Sat, 03 Apr 2010 14:28:52 +0200, Liwiusz
<lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

  Tylko trzeba wiedzieć, od kiedy się liczy te pół roku. Bynajmniej nie jest to - w tym przypadku - dzień śmierci.

a nie jest to przypadkiem pol roku o dnia, keidy dowiedzieli sie o
smierci?

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-03 15:35:28
Autor: Liwiusz
Ukredytowany
Cyb pisze:
[...]

A nie lepiej zajrzeć do źródła?

art. 1015
§ 1. Oświadczenie o przyjęciu lub o odrzuceniu spadku może być złożone w ciągu sześciu miesięcy od dnia, w którym spadkobierca dowiedział się o tytule swego powołania.

--
Liwiusz

Data: 2010-04-03 15:47:49
Autor: Cyb
Ukredytowany
On Sat, 03 Apr 2010 15:35:28 +0200, Liwiusz

dzieki z awyprostowanie :)

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-04 23:11:43
Autor: witek
Ukredytowany
Animka wrote:

Jeśli nie ma testamentu na piśmie to co tu mówić/pisać o jakimkolwiek spadku.
Nikomu na chama nikt nie ma prawa wcisnąć jakiegokolwiek spadku.

pretensje do rodzicow, ze cie urodzili.

Data: 2010-04-03 12:05:30
Autor: Cyb
Ukredytowany
On Fri, 02 Apr 2010 21:01:52 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski
<micha@micha.waw.pl> wrote:

Ciekawe, bo adwokat mi kiedyś opowiadał, jak musiał załatwić, by sąd za
nieletniego odrzucił spadek po ojcu, który zostawił tylko długi. No i
trzeba było się wyrobić w pół roku.

widocznie uznali ze odrzucenie bedzie latwiejsze i wygodniejsze niz
przyjecie z dobrodzijstwem inwentarza...
skoro wiesz z e dlugi na pewno sa wyzsze niz majatek spadkodawcy, to
po co bawic sie z przyjmowanie spadku, podatki, spieniezenie majatku i
zaspokojenie roszczen?
odrzucili spadke i niech sie wierzyciele bawia z sadem co do resztek
majatku (jesli sa).

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-04-04 23:11:12
Autor: witek
Ukredytowany
Przemyslaw Kwiatkowski wrote:
Michal Jankowski pisze:

[...]

odrzucenie to nie to samo co przyjecie z dobrodziejstwem inwentarza.
I akurat odwakata do tego nie trzeba.
Pismo do sadu rodzinnego z uzasadnieniem dlaczego przyjecei spadku nie jest korzystne.

Data: 2010-04-02 22:22:52
Autor: Jacek Osiecki
Ukredytowany
Dnia Fri, 02 Apr 2010 19:24:11 +0200, Przemyslaw Kwiatkowski napisał(a):
Bogusław Faja pisze:
[...]

.... i naroić nowych. Takie przyjęcie spadku oznacza wycenę majątku zmarłego,
a tę "profesjonalnie" przeprowadza komornik za "drobną" opłatą która może
zeżreć to co pozostało... albo i więcej.

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2010-04-04 23:08:04
Autor: witek
Ukredytowany
Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

Spadek należy przyjąć "z dobrodziejstwem inwentarza". W zasadzie to
zawsze należy tak robić, nawet jak myślimy, że o zmarłym wiemy wszystko.
Może to nam zaoszczędzić wielu kłopotów.

ale niestety nie kasy. Bo zrobienie inwentarza kosztuje.

Inna sprawa, że taka forma przyjmowania spadku powinna być domyślna

a kto domyslnie zaplaci za spis inwentarza?

(a
już na pewno taka być powinna gdy spadkobiercami są nieletni, którzy
przecież nie mogą tak po prostu spadku odrzucić).

i tak wlasnie jest

  No, ale niestety w
dziwnym kraju żyjemy... :-(

niewazne, ze nie masz pojecia co piszesz, ale jest przynajmniej okazja do przyp.. sie.

Data: 2010-04-05 10:14:10
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Ukredytowany
witek pisze:

Inna sprawa, że taka forma przyjmowania spadku powinna być domyślna
a kto domyslnie zaplaci za spis inwentarza?

(ac już na pewno taka być powinna gdy spadkobiercami są nieletni, którzy
przecież nie mogą tak po prostu spadku odrzucić).
i tak wlasnie jest

To kto płaci za spis inwentarza?

--
MiCHA

Data: 2010-04-02 20:04:49
Autor: Adam Płaszczyca
Ukredytowany
Dnia Fri, 2 Apr 2010 18:15:14 +0200, Bogusław Faja napisał(a):

[...]

Banalnie - 50% majątku należy do żony. Skoro żona nie dawała zgody na
kredyty, to nie odpowiada za nie. Co do pozostałych 50% majątku, to też banalnie - bierze spadek z
dobrodziejstwem inwentarza. Co najwyżej nie dostanie tych 50%.

--
  ___/ /_  ___    os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

Ukredytowany