Ukredytowany

Data: 2010-04-02 20:03:29
Autor: Adam Płaszczyca
Ukredytowany
Dnia Fri, 02 Apr 2010 17:05:34 +0200, Marcin napisał(a):

Abstrahujac od sytuacji osobistej bohatera artykulu pojawia sie pytanie o to czy banki cokolwiek weryfikuja w rzeczywistosci? Sam jak bralem KK w Citi to wystarczylo tylko oswiadczenie, zadnych zaswiadczen.
Druga sprawa to po co jest BIK jezeli nie ma w nim wszystkich kredytow. Czy taka baza gdzie jest czesc kredytow a czesc nie ma jakis sens? No bo tak naprawde jezeli z BIKu wynika, ze czlowiek nie ma kredytu to i tak dalej nie wiemy czy rzeczywiscie nie ma czy jakis bank nie wpisal.

Co za bzdury:
"Anna miała pół roku, by zdecydować się, czy przyjmie spadek po Macieju,
czy go odrzuci. Jeśli przyjmie, to razem z długami męża. - W tej sytuacji
sugeruję spadek odrzucić - mówi mecenas Jerzy Szczepaniak."

Co do za prawnik z koziej dupy? Bierze się spadek z dobrodziejstwem
inwentarza.

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2010-04-02 11:27:10
Autor: BK
Ukredytowany
On 2 Kwi, 20:03, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:

[...]

Z calym szacunkiem ale akurat dobrze radzi. Jesli majatek jest na tyle
maly (lub dlugi na tyle duze), ze w sposob oczywisty nie da sie z masy
spadkowej splacic zobowiazan zmarlego - to po jakiego wala i w imie
czego pakowac sie w dobrodziejstwo inwentarza?

Data: 2010-04-02 20:57:42
Autor: Adam Płaszczyca
Ukredytowany
Dnia Fri, 2 Apr 2010 11:27:10 -0700 (PDT), BK napisał(a):

[...]

Bo takowe w wariancie najgorszym może skutkować tym samym, co odrzucenie
spadku. Natomiast jeśli jakis bank chce kasy za zobowiązania zaciągnięte przez
męża, bez zgody zony, to juz na tym kawałku spadku łapy nie połozy. --

Data: 2010-04-02 17:12:56
Autor: BK
Ukredytowany
On 2 Kwi, 20:57, Adam Płaszczyca <trzyp...@oldfield.spamnie.org.pl>
wrote:
> [...]

> czego pakowac sie w dobrodziejstwo inwentarza?

Bo takowe w wariancie najgorszym może skutkować tym samym, co odrzucenie

Tylko trwa dluzej i trzeba pokryc koszty spisu inwentarza.

Data: 2010-04-03 23:25:07
Autor: Arek
Ukredytowany
Adam Płaszczyca wrote:

[...]

Jesteś pewien? Może dobra, które odziedziczy są ciężko zbywalne i łatwiej będzie ściągnąć z innego majątku? Chyba nie ma narzucone, że jak bierzesz z dobrodziejstwem inwentarza to tylko z odziedziczonego majątku idzie na spłaty ew. długów. - jedynie wysokość z tego wynika.

--
Arek, arekmx|gazeta.pl

Data: 2010-04-04 12:50:30
Autor: Adam Płaszczyca
Ukredytowany
Dnia Sat, 03 Apr 2010 23:25:07 +0200, Arek napisał(a):

[...]

Jak bierzesz z dobrodziejstwem inwentarza, to co najwyżej, jeśli długi są
większe niż wartośc majątku, to wierzyciele przejmą majątek. I tyle. --

Data: 2010-04-04 15:06:09
Autor: Bogdan B.
Ukredytowany

[...]

Ja słyszałem o przypadku egzekucji z majątku spadkobiercy, bez
oglądania się na masę spadkową. Bo tak było łatwiej komornikowi,
a AFAIK nie jest zobowiązany do egzekwowania tego ze spadku.

Data: 2010-04-04 16:13:53
Autor: Michal Jankowski
Ukredytowany
Adam Płaszczyca <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> writes:

Jak bierzesz z dobrodziejstwem inwentarza, to co najwyżej, jeśli długi są
większe niż wartośc majątku, to wierzyciele przejmą majątek. I tyle.

Niekoniecznie. Odziedziczysz praktycznie niesprzedawalny udzial w
nieruchomosci, a wierzyciel zajmie ci pensje.

  MJ

Data: 2010-04-04 17:55:04
Autor: Adam Płaszczyca
Ukredytowany
Dnia Sun, 04 Apr 2010 16:13:53 +0200, Michal Jankowski napisał(a):

Niekoniecznie. Odziedziczysz praktycznie niesprzedawalny udzial w
nieruchomosci, a wierzyciel zajmie ci pensje.

No tak, znowu następuje powrót do tego, że prawnicy nie mają pojęcia o tym,
czym jest wartość...

Data: 2010-04-04 23:01:04
Autor: Krzysztof Halasa
Ukredytowany
Michal Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> writes:

Niekoniecznie. Odziedziczysz praktycznie niesprzedawalny udzial w
nieruchomosci, a wierzyciel zajmie ci pensje.

No wlasnie, dobrze byloby wiedziec jak to w takich przypadkach wyglada.
Jeszcze udzial w nieruchomosci moze nie byc najgorszym przypadkiem, da
sie w koncu zniesc wspolwlasnosc i jak nic nie pomoze, to sprzedac na
licytacji.
--
Krzysztof Halasa

Ukredytowany