Ułani atakowali czołgi niemieckie ...

Data: 2009-04-20 18:52:16
Autor: MH
Ułani atakowali czołgi niemieckie ...
.... ot tak z czystej ciekawości . Co poniektórzy odwiedzający psp (starsi) chyba
pamiętają , że tym bohaterskim wyczynem wyzwalano w nas poczucie patriotyzmu i
dumy narodowej. Cholera , nie pamiętam czyjego to autorstwa była owa anegdota. A
czy to wogóle była prawda ? ... , to już inna historia. Przypomnijcie mi coś
niecoś , bo szczegółów nie pomnę..

MH

Data: 2009-04-20 18:57:25
Autor: Piotr
Dnia Mon, 20 Apr 2009 18:52:16 +0200, MH napisał(a):

[...]

Nie atakowali.
A pomysł chyba z jakiegoś filmu, chyba Wajdy.
pz
Piotr

Data: 2009-04-20 19:03:22
Autor: Tzva Adonai
Ułani atakowali czołgi niemieckie ...
... ot tak z czystej ciekawości

Polskie bohaterstwo znane jest na całym świecie.. Czasami bywam na ruskich
czatach - ostatnio z rozrzewnieniem wspominano tam te słynne polskie szarże...

Zrzut ekranu: http://w646.wrzuta.pl/obraz/2wbHiqvsFj0/z_szabelka_na_czolgi --

Data: 2009-04-20 19:07:20
Autor: Tzva Adonai
Ułani atakowali czołgi niemieckie ...
Wrzuta się zawiesiła, zamieszczam foto na imageshack:

http://img524.imageshack.us/img524/8484/zszabelkanaczolgi.png

Data: 2009-04-20 19:13:59
Autor: Mirek
Tzva Adonai pisze:
Wrzuta się zawiesiła, zamieszczam foto na imageshack:

http://img524.imageshack.us/img524/8484/zszabelkanaczolgi.png

a gdzie tłumaczenie? Ty sie serio wklikać w pa ruski? Podziwiam.

Data: 2009-04-20 19:27:42
Autor: MH
Ułani atakowali czołgi niemieckie ...
Wrzuta się zawiesiła, zamieszczam foto na imageshack:

http://img524.imageshack.us/img524/8484/zszabelkanaczolgi.png

No i widzisz Kupa , Fudiom też robi sobie z ciebie jaja. Wszędzie jesteś tak
samo traktowany. Niemniej jednak , takiego osła jak ty , żadne "kaliczestwo" nie
pokona. MH

Data: 2009-04-20 19:37:03
Autor: Tzva Adonai
Ułani atakowali czołgi niemieckie ...
Wszędzie jesteś tak samo traktowany. Niemniej jednak , takiego osła jak ty

To, że się ze mnie śmiali, to pestka, najbardziej oburzyło mnie chamstwo z jakim
wypowiadali się o naszej ojczyźnie...

Data: 2009-04-20 19:42:40
Autor: MH
Ułani atakowali czołgi niemieckie ...
> Wszędzie jesteś tak samo traktowany. Niemniej jednak , takiego osła jak ty To, że się ze mnie śmiali, to pestka, najbardziej oburzyło mnie chamstwo z jakim
wypowiadali się o naszej ojczyźnie...

Faktycznie , oburzające !!   Daj linka/wrzutę na początek dyskusji , do której
się włączyłeś lub zainicjowałeś.. MH

Data: 2009-04-20 19:57:46
Autor: Tzva Adonai
Ułani atakowali czołgi niemieckie ...
Faktycznie , oburzające !!   Daj linka/wrzutę na początek dyskusji , do której
się włączyłeś lub zainicjowałeś..

Z tego co pamiętam zacząłem od pochwały czeczeńskich patriotów i izraelskiej
armii...

cz.1 - http://img90.imageshack.us/img90/6936/89864233.png
cz.2 - http://img90.imageshack.us/img90/1153/56020202.png
cz.3 - http://img401.imageshack.us/img401/7025/71717641.png

Data: 2009-04-20 19:17:19
Autor: brat_olin
Ułani atakowali czołgi niemieckie ...

"MH" <logiznam2@op.pl> wrote

Cholera , nie pamiętam czyjego to autorstwa była owa anegdota.

Sam Goebbels.  Pozniej powielone przez niejakiego Wajde.

--
Smart questions to stupid answers

Data: 2009-04-20 19:31:58
Autor: Panslavista

Użytkownik "brat_olin" <brat_olin@yahoo.com> napisał w wiadomości

"MH" <logiznam2@op.pl> wrote

> Cholera , nie pamiętam czyjego to autorstwa była owa anegdota.

Sam Goebbels.  Pozniej powielone przez niejakiego Wajde.

Jak zwykle - antypolskie kłamstwa parchów...

Data: 2009-04-20 19:30:42
Autor: raff
MH pisze:
[...]

Niezupelnie. O ile dobrze kojarze, to Wehrmaht w 1939 roku jeszcze wcale nie byl tak silny. Znajdowalo sie tam calkiem duzo konnicy oraz sprzetu ciagnietego przez konie. Wiec szarze ulanow byly jak najbardziej na miejscu. Chociaz i moze i tak sie zdarzylo ze staneli naprzeciwko czolgow.

Kto chce, zrobi z tego propagandowy uzytek jaki tylko zechce.

R.

Data: 2009-04-20 19:46:39
Autor: MH
Ułani atakowali czołgi niemieckie ...

Kto chce, zrobi z tego propagandowy uzytek jaki tylko zechce.

Słusznie !!   Ale ... , jak to qrna naprawdę było ?! Było , czy nie ?!

MH

Data: 2009-04-20 20:45:40
Autor: the_foe
Dnia Mon, 20 Apr 2009 19:46:39 +0200, MH napisał(a):

Kto chce, zrobi z tego propagandowy uzytek jaki tylko zechce.

Słusznie !!   Ale ... , jak to qrna naprawdę było ?! Było , czy nie ?!

MH

bylo tak bo polska armia posiadala, wielce skyuteczne, konne jednostki
antypancerne. Miały one siwtna bron z ladunkiem kumulacyjnym.

Data: 2009-04-20 22:13:26
Autor: Panslavista

Użytkownik "the_foe" <the_foeWYTNIJ@WYTNIJwp.pl> napisał w wiadomości

> [...]

bylo tak bo polska armia posiadala, wielce skyuteczne, konne jednostki
antypancerne. Miały one siwtna bron z ladunkiem kumulacyjnym.

Mobilnością teraz dorównują jedynie helikoptery, ale możliwością skrytego i
cichego podejścia już nie...

Data: 2009-04-20 20:09:09
Autor: Alex

Użytkownik "raff" <trytytyty13@autograf.pl> napisał w wiadomości news:gsibiv$o7p$1news.onet.pl...
MH pisze:
[...]

Nie było szarzy kawalerii na czolgi.
Oddzialy kawalerii byly bardzo dobra bronia na owe czasy.
Ich zalety to mobilnosc, to jest szybkosc i zdolnosc do poruszania sie w niedostepnym terenie,
latwosc w zdobycia paliwa (owies, trawa i siano), mozliwosc zdecydowanego zaskakujacego ataku
w szarzy, to jest sila w ataku znacznie wieksza niz piechty, zdolnosc do obrony wieksza jak u
piechoty ze wzgledy na mozliwosc szybkiego oderwania sie od przeciwnika.
Kazda samodzielna jednostka kawalerii posiadala dziala przeciwpancerne o zdolnosci manwerowej
przewyzszajacej dziala bedace na wyposazeniu wojk zmechanizowanych.

W satrciu z jednostkami pancernymi te wlasnie dziala wchodzily do akcji asekurowane
przez spieszonych kawalerzystow walczacych jak piechota.

W 1939r. kawaleria szarzowala wiele razy, nigdy na czolgi, zawsze z powodzeniem.
Najczesciej na broniaca sie piechote i kolumny marszowe wroga.

Zaryzykuje stwierdzenie, ze w warunkach wojny 1939r. kawaleria byla zdecydowanie
lepsza bronia niz oslawione i oklamane niemieckie czolgi.

Wada niemieckich wojsk pancernych byla koniecznosc dostarczania paliwa przez wrogi
teren ze slabo rozwinietymi drogami, koniecznosc kapitlnego remontu silnika, a w zasadzie
jego wymiany po przejechaniu 1000 km, zbyt malej mocy silnik uniemozliwiajacy poruszanie sie
w rzeczywiscie trudnym terenie, niezdolnosc do walki w lesie, terenie podmoklym, podatny na
znieszczenie przez dziala malokalibrowe pancerz oraz brak mozliwosci forsowania glebszych przeszkod wodnych.

Kawalerii bylo jednak malo, a swoich walorow nie pokazala, gdyz w momencie wystapienia
brakow paliwa u Niemcow napadli na nas komunisci ze wschodu.

Alex

Data: 2009-04-20 20:52:19
Autor: rAzor
Użytkownik MH napisał:
[...]

Znowu żłopiesz jakiś tani "nektar", zapijaczony kłamco?

Data: 2009-04-20 20:56:04
Autor: Andrzej Kokakolski
MH <logiznam2@op.pl> napisał(a):
[...]

Prosze przeczytac:

http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Krojanty

Te cala bzdure zaczal pewien wloski korespondent wojenny, potem rozpowszechniala propaganda niemiecka a po wojnie rozni antypolacy i idioci.
Regulamin walki nie przewidywal szarzy na czolgi. Jezeli juz dochodzilo
do walki z czolgami czy opancerzonymi samochodami, to ulani dzialali jako piechota po spieszeniu sie (pozbawionymi jezdzcow konmi zajmowali sie tzw.
koniowodni).

AK

Data: 2009-04-20 23:35:10
Autor: awe

Użytkownik "Andrzej Kokakolski" <kokakolski.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gsinh4$qno$1inews.gazeta.pl...
MH <logiznam2@op.pl> napisał(a):

[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- --
ten temat byl omawiany juz na necie wielokrotnie i zostal szczegolowo problem wyjasniony - wystarczy poszukac na necie....nie pamietam juz gdzie czy historycy.org - moze gdzies indziej...ale nie wazne...moim zdaniem najwieksza slaboscia i jakims niezrozumialym dla mnie bledem armii polskiej w 1939 roku byla niedorozwinieta siec lacznosci radiowej...
nie wiem skad ten blad wynikal, skoro podczas 1920 roku pokonano bolszewikow nasluchujac roszyfrowane stacje radiowe  - co pomoglo wojsku polskiemu koncentrowac w odpowiednich miejscach uderzenia i tym samym pozbyc sie bolszewikow
z drugiej strony prosze pamietac ze polska byla po rozbiorach tylko przez 19 lat wolna. Wczesniej na jej ziemiach toczyly sie walki z I wojny swiatowej, potem z sowietami 1919-1920, a pierwsze lata - to bardzo trudna sytuacja budzetowa, w pierwszym 10 leciu i nawet jeszcze pozniej - mase jakis dzwinych przekretow, jakiegos cudowania...(niestety ale udzial w tych oszustwach bral tylko i wylacznie kapital zydowski)...tak wiec aby stworzcy sprawne struktury panstwowe a tym samym armie - nie bylo ani pieniedzy, ani za wiele czasu. I tak swietnie sobie radzili, chocby samolot bojowy Los. Itp itd....

awe

Data: 2009-04-21 00:33:34
Autor: Panslavista

Użytkownik "awe" <fakej2345@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

[...]

Dokładnie jak teraz - od 1990 roku...

Data: 2009-04-21 11:17:43
Autor: awe

Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gsitbq$euo$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

-- -- -- -- -- -
Od rozbiorow rzadko kiedy, wlasciwie tylko sezonowo bylismy w pelni autonomicznym krajem
awe

Data: 2009-04-21 11:25:36
Autor: raff
[...]

Przed rozbiorami tez. Ostatnie 100 lat przed bylismy wasalem. Cale 300 lat do dupy.

R.

Data: 2009-04-21 22:48:14
Autor: awe

Użytkownik "raff" <trytytyty13@autograf.pl> napisał w wiadomości news:gsk3he$mv5$1news.onet.pl...
[...]

-- -- -- -- -- -- -
niekoniecznie, Polska byla bardzo bogatym krajem, o niespotykanej gdzie indziej wolnosci. W czasie zaborow rowniez byla znacznie pogatsza od kazdego z krajow zaborczych....
awe

Data: 2009-04-21 23:11:27
Autor: raff
[...]

No i co z tego ?

Jak sami sie wykonczylismy ?

R.

Data: 2009-04-21 05:22:51
Autor: cirrus
Użytkownik "MH" <logiznam2@op.pl> napisał w wiadomości news:72a3.000000f5.49eca840newsgate.onet.pl...
[...]

Tak to wyczyn sowieckich pachołków od propagandy obliczony na naiwniaków.

--
stevep

Ułani atakowali czołgi niemieckie ...