- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku

Data: 2017-06-01 11:31:35
Autor: boukun
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
Internet nie zapomina. Prezydent Andrzej Duda po kilku latach zaprzeczył sam sobie
Wróciła sprawa ułaskawienia Mariusza Kamińskiego. Sąd Najwyższy uznał, że prezydent Andrzej Duda nie mógł skorzystać z prawa łaski. Zainteresowanie internautów wzbudza jednak nie tylko decyzja sądu, ale też niekonsekwencja prezydenta. Przypominają jego wypowiedź z 2011 r. Co wtedy mówił? Coś zupełnie innego niż kilka lat później.

- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku. To samo powiedział w środę SN. Tym samym uznał, że prezydent nie mógł ułaskawić Mariusza Kamińskiego i jego współpracowników z CBA.

Czy Duda zapomniał o tym, co mówił wcześniej? Internauci zarzucają mu "zmianę zdania o 360 stopni" oraz to, że jako prawnik z wykształcenia nie zna prawa.
Sprawa Kamińskiego

Duda ułaskawił byłego szefa CBA, obecnego ministra koordynatora służb specjalnych, Mariusza Kamińskiego i Macieja Wąsika po wyborach parlamentarnych w 2015 r. Obaj zostali skazali nieprawomocnie za nielegalne działania CBA ws. afery gruntowej.

Proces dotyczył operacji CBA z 2007 r., która została zakończona wręczeniem Piotrowi Rybie i Andrzejowi K. tzw. kontrolowanej łapówki za "odrolnienie" gruntu na Mazurach w kierowanym przez Andrzeja Leppera ministerstwie rolnictwa.

Dlaczego Duda zastosował prawo łaski przed uprawomocnieniem się wyroku? Tłumaczył to chęcią "uwolnienia" sądu od orzekania w sprawie, która była postrzegana jako polityczna. Andrzej Dera z Kancelarii Prezydenta mówił też wówczas, że prezydent może na każdym etapie postępowania skorzystać z prawa łaski.

Sąd Okręgowy, rozpatrujący w drugiej instancji sprawę Mariusza Kamińskiego, zadał prawne pytanie do Sądu Najwyższego, czy prezydent mógł ułaskawić osoby, które nie usłyszały ostatecznego wyroku. Zwrócono uwagę, że nigdy wcześniej prezydent nie ułaskawił osoby skazanej nieprawomocnym wyrokiem sądu.

http://wiadomosci.wp.pl/internet-nie-zapomina-prezydent-andrzej-duda-po-kilku-latach-zaprzeczyl-sam-sobie-6128835386738817a

mundek 69
1h temu

Prawnicy którzy z jakichś konkretnych powodów nigdy nie zostali przyjęci do palestry, albo nie potrafili zrobić tam zawodowej kariery po prostu nienawidzą pełnoprawnych fachowców. Poszli w politykę i teraz łżą licząc na to, że reszta tego nie zauważy.
Otóż zauważamy panie Duda i na pewno rozliczymy, a każdy dzień pańskich partyjniackich wygibazów, to dzień bliżej do wyborów.

Leszek
2h temu

Panie Prezydencie to że Pan nie chce być moim Prezydentem jestem w stanie przeboleć, ale nie mogę zgodzić się z Pana zdaniem na temat sądów w Polsce. 50X50 taka jest niechęć oraz poparcie dla sądów. Przez swoje działania oraz wypowiedzi Pana oraz osób z pana otoczenia niszczy Pan powagę sądów. Skończy się to jak w przysłowiu " nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka". Zachowujecie się tak jak ćmy które same lecą do płomienia. Ludzie wystawią wam rachunek dużo wcześniej niż po śmierci.

Antek
1h temu

Czyli Prezydent bardzo dobrze wiedział, że łamie Konstytucję. I zrobił to z rozmysłem, celowo. Nagranie jest tego dowodem.
Wiedział, że nie może ułaskawić, a jednak! I jeszcze bezczelnie wciskał kit, ze może.

Ola
3 min. temu

Czyli co sąd swoje a PiS swoje. To po chu jest sąd i TK skoro w poważaniu PiS ma wyroki sądu. Zlikwidować sądy i TK. Niech wyroki wydaje umiłowany przywódca Jarosław smoleński.

salix207
4 min. temu

Niech wreszcie własną gębą i w polskim języku wyduka, o co chodzi w tej pseudo prezydenturze, którą większość już Polaków nazywa zwykłą farsą.

polo
7 min. temu

ten doktorat to pewnie tatuś załatwił, bo widać, ze prawnik z niego mierny

Data: 2017-06-01 03:02:31
Autor: Franek Ĺťyto
W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 11:31:37 UTC+2 użytkownik boukun napisał:
[...]

Bredzisz.

Jeżeli można ułaskawić mordercę patrz TW Alek i TW Bolek, można też
ułaskawić za mniejsze wykroczenie.

Jeżeli można ułaskawić skazanego, można też nie skazanego.

cyt.
indywidualny akt ingerencji odpowiedniego organu władzy wykonawczej lub ustawodawczej w kompetencje władzy sądowniczej

W tym wypadku prezydenta.

Data: 2017-06-01 12:11:53
Autor: boukun
Użytkownik "Franek Żyto"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Sam bredzisz, przytaczając za przykład innych rzezimieszków....

boukun

Data: 2017-06-01 08:10:42
Autor: Franek Ĺťyto
użytkownik boukun napisał:

Sam bredzisz, przytaczając za przykład innych rzezimieszków....

boukun

Przeczytałem dzisiaj co tam nasmyrali trzej sędziowie  w tym zapytaniu
http://www.sn.pl/sprawy/SiteAssets/Lists/Zagadnienia_prawne/EditForm/II-KK-0313-16-1.pdf

Sprawa niełatwa i można wywróżyć wszystko. Jeden sędzia nominowany przez Kwaśnieskiego, drugi przez Komoroskiego, a trzeci sprawozdawca przez Dudę. Ten sam cyrk co w TK.

Data: 2017-06-01 17:22:14
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Jakby nie było, od tego są niezawisłe sądy, żeby decydowały ostatecznie. Z wyrokami sądów się nie dyskutuje!

boukun

Data: 2017-06-01 08:28:27
Autor: Franek Ĺťyto
użytkownik boukun napisał:

Jakby nie było, od tego są niezawisłe sądy, żeby decydowały ostatecznie. Z wyrokami sądów się nie dyskutuje!

Od konstytucji jest trybunał konstytucyjny.

Sitwa swoje, a pis swoje:
sędzia SN Andrzejewski: SN nie może interpretować konstytucji

No i chj, jest pat:)

Data: 2017-06-01 17:35:15
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie ma żadnego pata, bzdury pleciesz. Każdy sąd ma prawo i obowiązek interpretować konstytucję i musi przestrzegać konstytucji. Sam od najniższych instancji zarzucałem sądom niemieckim łamanie konstytucji i wnioskowałem o jej przestrzeganie. Tym bardziej sądy mają prawo występować do wyższej instancji z zapytaniem prawnym, czy prezydent miał prawo stosować prawo łaski wobec sitwy partyjnej PiS!

boukun

Data: 2017-06-01 19:23:25
Autor: andal
On Thu, 01 Jun 2017 17:35:15 +0200, boukun wrote:

[...]

zapominasz ze zydzi maja tylko prawa a nie obowiazki

Data: 2017-06-01 18:17:29
Autor: kors4r
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
W dniu 01.06.2017 o 17:28, Franek Żyto pisze:

No i chj, jest pat:)

Ale zobacz jak pięknie targowica może to przedstawić u zatroskanych o nasze dobro sojuszników! Faszystowski rząd nie czyta słownika języka polskiego i w dalszym ciągu demoluje demokrację!

--
Pozdr
kors

-- -- -
Moim zdaniem: wielką zasługą PiSu jest to, że odciął PO od koryta.
Cieszę się jednak, że po roku przy władzy okazują taką arogancję,
jaką PO po ośmiu latach rządów. W przyszłości mam nadzieję na
wprowadzenie JOW. Najczęściej zgadzam się z Ziemkiewiczem. Liczę na
Stowarzyszenie Endecja. W kwestii Żydów i masonerii podzielam
poglądy św. Maksymiliana Marii Kolbego. Staram się nie odpowiadać
na zaczepki.

Data: 2017-06-01 11:25:27
Autor: Franek Ĺťyto
W dniu czwartek, 1 czerwca 2017 18:17:32 UTC+2 użytkownik kors4r napisał:
> Ale zobacz jak pięknie targowica może to przedstawić u zatroskanych o nasze dobro sojuszników! Faszystowski rząd nie czyta słownika języka polskiego i w dalszym ciągu demoluje demokrację!

Nie ma co, to mocny argument. SN wydał, a kaczyści nic, pewnie taki przekaz pójdzie w świat. Taki pewien tej reformy sądownictwa za kaczystów to ja nie jestem.  Co ciekawe kwiki z usa minęły.

Data: 2017-06-01 20:36:21
Autor: kors4r
W dniu 01.06.2017 o 20:25, Franek Żyto pisze:

Nie ma co, to mocny argument. SN wydał, a kaczyści nic, pewnie taki przekaz pójdzie w świat.

Dokładnie, albo "kaczyński kpi z polskich sądów", albo "drwina z demokracji", albo "w Polsce kaczyńskiego nie ma miejsca dla niezawisłych sądów". Niezawisłych również od rozumu...

Co ciekawe kwiki z usa minęły.

Naprowadź, bo nie jarzę.

--
Pozdr
kors

-- -- -

Data: 2017-06-01 12:17:05
Autor: Franek Ĺťyto
użytkownik kors4r napisał:

> Co ciekawe kwiki z usa minęły.
> Naprowadź, bo nie jarzę.

Obama był zaniepokojony demokracja PL, były chyba dwie delegacje
do PL ważnych nadszyszkowników usańskich którzy karcili kaczystów.

Data: 2017-06-02 06:24:09
Autor: kors4r
W dniu 01.06.2017 o 21:17, Franek Żyto pisze:
użytkownik kors4r napisał:

Co ciekawe kwiki z usa minęły.

Naprowadź, bo nie jarzę.

Obama był zaniepokojony demokracja PL, były chyba dwie delegacje
do PL ważnych nadszyszkowników usańskich którzy karcili kaczystów.

Że były kwiki, to fakt tefałenowy. Wieczorem poszukam i podrzucę linki.

--
Pozdr
kors

-- -- -

Data: 2017-06-01 23:22:54
Autor: prezydent San Escobar
Franek Żyto <franek.zyto@gmail.com> napisał(-a):

Co ciekawe kwiki z usa minęły.

Trump Adriana nie widzi jak się mijają, a ty się dziwisz że Polskę mają w
dudzie :DDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-01 23:21:48
Autor: prezydent San Escobar

użytkownik boukun napisał:

> Jakby nie było, od tego są niezawisłe sądy, żeby decydowały ostatecznie. Z > wyrokami sądów się nie dyskutuje!

Od konstytucji jest trybunał konstytucyjny.

Nie znasz kompetenecji TK? Smutne :DDD

Sitwa swoje, a pis swoje:
sędzia SN Andrzejewski: SN nie może interpretować konstytucji

Ale może oceniać czy wydany akt łaski ma zastosowanie w sprawie. Co SN zrobił.

No i chj, jest pat:)

Jaki pat? 30% debili vs 70% normalnych nie jest patem :DDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-01 11:35:26
Autor: boukun
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
Czy Andrzej Duda złamał Konstytucję RP?
86%
TAK

12%
NIE

2%
NIE ZNAM SIĘ

Data: 2017-06-01 11:57:56
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 11:35 boukun <boukun@gmail.com> pisze:

[...]

Hehe, nawet sobie nie wyobrażacie, jakie zachwycenie dyskusją wzbudza u  JarKacza!
Już sobie wyobraża coś takiego:

Czy należy zmienić konstytucję?
86%
TAK

12%
NIE

2%
NIE ZNAM SIĘ

"Kierdel, serdel, burdel", państwo pożyteczni idioci!

--
Trefniś

Data: 2017-06-01 11:49:06
Autor: A. Filip
[...]

[...]
http://wiadomosci.wp.pl/internet-nie-zapomina-prezydent-andrzej-duda-po-kilku-latach-zaprzeczyl-sam-sobie-6128835386738817a

A linka na pełną wersję tego co wtedy *dokładnie* powiedział skąpisz? [1]
Dla większości czytelników to niewiele zmieni ale wrażenia że trzeba
koniecznie utrudniać dostęp do pełnej wersji wypowiedzi nie stworzy.
To co on  wtedy (2011) powiedział ma różny sens zależnie czy się dośpiewa
"tylko" czy "NIEMAL zawsze".  Wrażenie że się zmienia punkt widzenia
wraz z punktem siedzenia sprawi w obu przypadkach.

[1] http://wpolityce.pl/polityka/110900-nie-dosc-bylo-nagonki-na-pana-prezydenta-lecha-kaczynskiego-za-jego-zycia-to-jeszcze-teraz-probuje-sie-niszczyc-jego-dobre-imie
"Nie dość było nagonki na Pana Prezydenta Lecha Kaczyńskiego za jego
życia, to jeszcze teraz próbuje się niszczyć jego dobre imię"
opublikowano: 2011-03-08 19:15:17+01:00 ? aktualizacja: 2011-08-03 18:36:13+02:00
Andrzej DUDA, podsekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta RP,
śp. Profesora Lecha Kaczyńskiego
OŚWIADCZENIE
[...] 3. W ułaskawieniach nie ma spraw prostych. Każde ułaskawienie
może budzić kontrowersje, bo taka jest natura tej
instytucji. Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za
winne. Ułaskawienie nie jest uniewinnieniem. [...]

--
A. Filip

Data: 2017-06-01 11:59:03
Autor: boukun
Użytkownik "A. Filip"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Masz linka, możesz jego wypowiedź odsłuchać.

Według mnie, to zarówno Kamiński jak i Duda powinni podać się do dymisji.

boukun

Data: 2017-06-01 12:01:55
Autor: A. Filip
[...]

Kamiński *może* się poda, bo to w sumie dla PiS logiczna metoda
minimalizacji szkód i pokazania "jednak my są ci lepsi".
Duda się do dymisji nie poda z tego powodu.

--
A. Filip

Data: 2017-06-01 12:07:43
Autor: boukun
[...]

A powinien, bo wczoraj Sąd Najwyższy orzekł, że dopuścił się złamania konstytucji i.... w celu ochrony przestępców, którym utorował drogę do kariery!  Karygodne!

boukun

Data: 2017-06-01 14:39:08
Autor: andal
On Thu, 01 Jun 2017 11:59:03 +0200, boukun wrote:

[...]

znasz lepszego zyda na prezydenta ?

Data: 2017-06-01 12:00:52
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 11:49 A. Filip <anfi@buntownik.pl> pisze:

"boukun" <boukun@gmail.com> pisze:

(...)
[...]

:)
Zwykła gównoburza.
Kamiński był przecież uznany za winnego!
Poczytajcie uzasadnienie Łączewskeigo!

Kiedy Kaczyński zmieni wam konstytucję?

--
Trefniś

Data: 2017-06-01 12:06:38
Autor: A. Filip
Trefniś <trefnis1@mailinator.com> pisze:
[...]

Uznany _prawomocnie_ ?

Data: 2017-06-01 12:19:15
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 12:06 A. Filip <anfi@buntownik.pl> pisze:

[...]

A _gdzie_ Duda mówi o prawomocności skazania?
To jest dwadzieścia sekund nagrania - nie rozumiecie, co mówi???

Kiedy Kaczyński zmieni wam konstytucję?

Ja na jego miejscu już szykowałbym większość konstytucyjną. Jest sporo  sprzedawczyków...

--
Trefniś

Data: 2017-06-01 12:10:38
Autor: boukun
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
Użytkownik "Trefniś"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
(...)
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nieprawomocnie! A dopóki sąd nie uzna kogoś za winnego prawomocnie, dopóty nie jest się skazanym i winnym!

boukun

Data: 2017-06-01 12:22:24
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 12:10 boukun <boukun@gmail.com> pisze:

[...]

Posłuchaj, coś podlinkował!
Ddua nie mówił nic o prawomocności skazania, bo jest prawnikiem a nie  idiotą.
Ludzie, jak rządzić w kraju niedorozwiniętych genetycznie...

--
Trefniś

Data: 2017-06-01 12:53:41
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Mówił, samo przez się jest to zrozumiałe!
A i tak marny z niego człowiek, który ułaskawiał przestępców na zamówienie polityczne i to ludzi, którzy doprowadzili do załamania nerwowego Leppera i produkowali przestępstwa i teraz jeszcze sprawują władzę, dzięki temu bezprawiu prezydenta!

boukun

Data: 2017-06-01 13:15:51
Autor: prezydent San Escobar
Trefniś <trefnis1@mailinator.com> napisał(-a):

Posłuchaj, coś podlinkował!
Ddua nie mówił nic o prawomocności skazania, bo jest prawnikiem a nie  idiotą.
Ludzie, jak rządzić w kraju niedorozwiniętych genetycznie...

Tobą widać da się rządzić skutecznie :DDDDDDDDDDDDDd

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-01 13:22:40
Autor: Tadko
- Ułaskawia obiecać/kupić,
Użytkownik "Trefniś" <trefnis1@mailinator.com> napisał w wiadomości news:op.y05gfmarmtaby1tncap.wroclaw.vectranet.pl...

Ludzie, jak rządzić w kraju niedorozwiniętych genetycznie...

Trefniś

Bardzo proste. Trzeba obiecać/kupić,
następnie zrobić z nich niewolników.

Wódz Hitler dał wzór i wódz Kaczyński podąża tą drogą.

Data: 2017-06-01 14:19:28
Autor: Trefniś
- Ułaskawia obiecać/kupić,
W dniu .06.2017 o 13:22 Tadko <lokadel@cert.pl> pisze:

[...]

Spokojnie, ci niewolnicy mają przynajmniej jakiś interes.
Konkretny.

San Escobary i podobni walczą o swojego Pana za darmo. W niecierpliwym  oczekiwaniu na "ubogacenie narodu" świeżą muzułmańską krwią, kolejną  ciepłą wodę w kranie i zieloną wyspą.
A może nawet ciepłą posadką dla Tuska?

Jak ktoś nie ma marzeń i oczekiwań, umarł!

--
Trefniś

Data: 2017-06-01 16:03:45
Autor: prezydent San Escobar
- Ułaskawia obiecać/kupić,
[...]

Ja na PO nie głosowałem :DDD Za darmo to ty, wydymane dziecko Mein Kampf, tu
błaznujesz :DDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-01 16:52:47
Autor: kors4r
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
W dniu 01.06.2017 o 12:22, Trefniś pisze:

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

[...]

Kto powiedział, że prawo łaski może być stosowane tylko do skazanego prawomocnie? W Konstytucji tego nie ma. Wg Konstytucji Prezydent stosuje prawo łaski. Koniec.

Celem instytucji jest oderwanie kogoś od konsekwencji jego czynów. Jeśli można zastosować łaskę do skazanego prawomocnie (czyli do kogoś, komu właściwy sąd przypisał konsekwencji czynu wyrokiem prawomocnym), to logicznie rzecz interpretując (argumentacja od większego do mniejszego) - tym bardziej można łaskę zastosować do kogoś, komu sąd konsekwencje przypisał, ale wyrok się nie uprawomocnił.

--
Pozdr
kors

-- -- -

Data: 2017-06-01 19:04:38
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 16:52 kors4r <kors4r@gmail.com> pisze:

[...]

Dokładnie tak.

Poza tym dywagacje jakichś tam (SN) sędziów, oraz TK z Rzeplińskim o  "przejęciu" przez prezydenta kompetencji sądów jest zupełnie bzdurne!
Ułaskawienie to nie jest uniewinnienie!!!

Aż strach, że mamy tak niedokształconych sędziów!
I dziwić się, że społeczeństwo nie ma zaufania do wymiaru sprawiedliwości.  Jak może mieć, skoro tak proste sprawy ich przerastają!

--
Trefniś

Data: 2017-06-01 19:24:03
Autor: kors4r
W dniu 01.06.2017 o 19:04, Trefniś pisze:

Aż strach, że mamy tak niedokształconych sędziów!
Optymista :) Ja zakładam, że to nie jest brak wiedzy, tylko cyniczne i celowe ściemnianie.

Fajnie to tłumaczy Michalkiewicz. Pisze mniej więcej, że w Polsce nasila się zjawisko dziedziczenia ról społecznych: dzieci aktorów, zostają aktorami, dzieci lekarzy lekarzami, dzieci prawników prawnikami, a dzieci konfidentów konfidentami. WSI już nie są obecne w porządku prawnym, ale ta nieobecność jest tylko wyższą formą obecności, bo mozolnie budowany przez dziesiątki lat aparat konfidentów przecież dalej istnieje - pamięta, skąd nogi wyrastają i wie, z której strony jest chleb posmarowany. Dlatego osobnicy ze środowiska, w którym najprawdopodobniej wszyscy rozpoznają się po zapachu, w razie ogłoszenia mobilizacji, wiedzą z jakiego klucza śpiewać. Stąd możemy obserwować, że gdy oficer prowadzący wytrzepanemu z rozporka albo wystruganemu z banana safandule nakaże otwarcie nowego frontu walki o demokrację, nagle z wielu źródeł słychać ten sam klangor. Gdy "partia Balcerowicza" rozpoczęła "spontaniczny" pucz, w kilka godzin urządzono ciamajdan, na którym nie zabrakło ani osobistości (co to z satysfakcją obserwowały, jak motłoch prawie pobił posłankę), ani sceny, ani sprzętu nagłaśniającego, ani też tłumów jękliwie wyczekujących końca reżimu. Niestety nie brak przy tym pożytecznych idiotów, którzy myślą, że z tą walką o demokrację, to tak naprawdę.

--
Pozdr
kors

-- -- -

Data: 2017-06-01 22:55:25
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Ludzie, walnijcie się w te wasze puste łby. Prezydent ingerował w legislację sądową. Ułaskawiając przestępcę Kamińskiego zanim sądy prawomocnie rozstrzygnęły o jego winie zburzył całą procedurę sądową, zniweczył postępowanie sądowe!
Rozumiecie, zamknął sądy, stał się sędzią najwyższym. To przestępstwo!

boukun

Data: 2017-06-01 16:22:45
Autor: Zenek Kapelinder
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
To nie przestepstwo tylko prawo ktore rowniez ja dalem kazdemu prezydentowi idac na referendum konstytucyjne. Walesa przez tydzien uwalnial wiecej przestepcow niz prezydent Duda od poczatku kadencji. Kwasniewski chuja gorszy byl od Walesy, Komorowski tez byl dobry w te klocki. Jakos kurwa wtedy nie gardlowales.

Data: 2017-06-02 10:26:24
Autor: boukun
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

Nie znasz prawa, nigdy nie znałeś i nie znasz stolzmanowej konstytucji... A jak baranek boży zawsze dasz się zapędzić na spęd...
Jednego gangstera nie uwalnia od winy działanie innych gangsterów politycznych...
Na złość mamie...

boukun

Data: 2017-06-02 09:50:00
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 22:55 boukun <boukun@gmail.com> pisze:

[...]

Jeszcze raz, wersalikami, bo tak do was łatwiej dociera...
Może gdyby Rzeplińskim ktoś huknął to do ucha - Alzheimer by mu się  wycofał na chwilę?

UŁASKAWIENIE TO NIE JEST UNIEWINNIENIE!!!

Ułaskawiony jest nadal winnym, jeśli sąd tak uznał!!!
Tak samo ułaskawienie skazanego prawomocnie (skoro politycy w togach tak  bardzo naciskają) NIE jest uniewinnieniem! Bo wtedy tak samo prezydent  wszedłby w kompetencje sądów!
Jest nadal winien, ale nie ponosi odpowiedzialności!

Kurwa, co za niedorozwoje w tych sądach i usenecie!!!

--
Trefniś

Data: 2017-06-02 10:24:23
Autor: prezydent San Escobar
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
Trefniś <trefnis1@mailinator.com> napisał(-a):

Ułaskawiony jest nadal winnym, jeśli sąd tak uznał!!!

Więc trzeba poczekać na wyrok sądu :DDD.

Kurwa, co za niedorozwoje w tych sądach i usenecie!!!

Co za samokrytyka :DDDDDDDDDDDDDDDDd

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-02 10:27:53
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Jeszcze raz, tak do ucha...

Data: 2017-06-02 10:37:24
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 10:27 boukun <boukun@gmail.com> pisze:

[...]

Prezydent ułaskawiając NIGDY nie wypowiada się na temat winy!!!111 jeden
On zaledwie znosi _karę_ w określonym przez siebie zakresie!!!

--
Trefniś

Data: 2017-06-02 10:44:58
Autor: boukun
[...]

I chuj z tej winy wyszło, jak Adrian zniósł karę w określonym przez siebie zakresie...., czytaj, ułaskawiając bezprawnie przestępcę i zamazując mu tym samym winę...

boukun

Data: 2017-06-02 10:52:51
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 10:44 boukun <boukun@gmail.com> pisze:

[...]

Zaczynacie gonić własny ogon :)
Zastosował literalnie Art. 139 konstytucji, która sama siebie nie łamie  przecież?

--
Trefniś

Data: 2017-06-02 12:05:36
Autor: boukun
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- --

Prawo łaski, jako uprawnienie prezydenta RP określone w konstytucji, może być realizowane wyłącznie wobec osób, których winę stwierdzono prawomocnym wyrokiem sądu (osób skazanych) - głosi uchwała SN. "Zastosowanie prawa łaski przed datą prawomocności wyroku nie wywołuje skutków procesowych" - wskazał ponadto SN w tej uchwale. Kasacja możliwa mimo aktu łaski - Akt łaski nie jest okolicznością, której nie można kwestionować w kasacji - powiedział sędzia SN Jarosław Matras, uzasadniając odpowiedź na pytanie prawne, związane z ułaskawieniem przez prezydenta Mariusza Kamińskiego i innych byłych szefów CBA. Zdaniem SN, w określonych przypadkach możliwe jest wniesienie kasacji na niekorzyść oskarżonych, nawet jeśli zostało zastosowane prawo łaski. Przewodniczący składu orzekającego sędzia SN Jarosław Matras w pierwszej części uzasadnienia uchwały skupił się na art. 529 Kodeksu postępowania karnego. Mówi on, że wniesieniu i rozpoznaniu kasacji na korzyść oskarżonego nie stoi na przeszkodzie wykonanie kary, zatarcie skazania, akt łaski ani też okoliczność wyłączająca ściganie lub uzasadniająca zawieszenie postępowania. - W doktrynie ugruntowane jest już stanowisko, że ten przepis ma jednocześnie inną normę, odczytywaną a contrario. Treść tej normy jest taka, że jeżeli na korzyść można wnieść kasację, na przykład przy przedawnieniu karalności, zatarciu skazania czy akcie łaski, to nie można wnieść i rozpoznać kasacji na niekorzyść - powiedział Matras. Argumentował, że istnieją sytuacje, gdy na etapie prawomocnego orzeczenia sądu dojdzie do zastosowania którejś przesłanek z art. 529 Kpk i dojdzie do umorzenia postępowania. - Czy to oznacza, że prokurator nie może wnieść kasacji na niekorzyść, kwestionując właśnie tę przesłankę, która spowodowała umorzenie postępowania? To byłby zapewne przez nikogo nieakceptowany stan rzeczy - powiedział sędzia. Stąd wniosek, że art. 529 Kpk stanowi blokadę dla wnoszenia i rozpoznawania kasacji na niekorzyść oskarżonego, "ale tylko w takim układzie, w którym autor kasacji podnosi zarzut rażącego naruszenia prawa, ale innego prawa niż te przesłanki wymienione w art. 529".

- Artykuł 529, odczytywany w sposób właściwy, nie stanowi naszym zdaniem blokady dla wniesienia i rozpoznawania kasacji, jeżeli jej autor kwestionuje okoliczność wymienioną w art. 529 - powiedział Matras. Akt łaski - podkreślił sędzia - jest od strony formalnej tak samo ujęty w art. 529 Kpk jak pozostałe przesłanki. - Skoro ustawa nie różnicuje nam tych przesłanek w postaci przedawnienia karalności, wyłączenia ścigania czy też aktu łaski, to nie możemy powiedzieć, że ten akt łaski to jest inna okoliczność spoza katalogu procesowego, której akurat nie można kwestionować w kasacji. Tego na gruncie art. 529 się powiedzieć nie da - podkreślił sędzia.

W lutym tego roku trzech sędziów Sądu Najwyższego zadało pytanie prawne poszerzonemu składowi Sądu Najwyższego (do czasu odpowiedzi rozpatrywanie kasacji odroczono). Pytanie brzmi: czy art. 139 konstytucji obejmuje też normę kompetencyjną do "abolicji indywidualnej" (odstąpienia od ścigania danej osoby - red.). "W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie pierwsze: jakie skutki wywołuje przekroczenie powyższego zakresu normowania dla dalszego toku postępowania karnego?" - brzmi pytanie. - Pojęcie prezydenckiego prawa łaski powoduje trudności w interpretacji, więc konieczne jest, aby wątpliwościami tymi zajął się poszerzony skład sędziowski - mówił w lutym sędzia Sądu Najwyższego Piotr Mirek.

Podkreślał, że problemy interpretacyjne wynikają między innymi ze znaczenia pojęcia prawa łaski, które oznacza "darowanie kary prawomocnie orzeczonej". Zarazem dodał, że gdyby prawo prezydenta do abolicji indywidualnej zapisano wprost w konstytucji, "to należałoby się z tym oczywiście zgodzić". Przypomniał, że prawa części krajów Europy zakazują głowom państw "abolicji indywidualnej", w innych przepisy są niedookreślone - jak w Polsce, a w części wprost zezwalają na abolicję. Zgodnie z art. 529 Kpk, wniesieniu i rozpoznaniu kasacji na korzyść oskarżonego nie stoi na przeszkodzie między innymi akt łaski. Jak mówił w lutym przewodniczący składu SN Roman Sądej, przepis ten umożliwia wniesienie kasacji "na korzyść" ułaskawionego, ale nic nie mówi o kasacji "na niekorzyść". - Trzeba powiedzieć jasno, że na gruncie i art. 139 konstytucji, i art. 529 Kpk przed SN stoi frontalne zadanie dokonania wykładni przepisu art. 139 konstytucji - mówił Sądej.

http://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/posiedzenie-sadu-najwyzszego-w-sprawie-pytania-o-kaminskiego,744689.html

boukun

Data: 2017-06-02 12:18:50
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 12:05 boukun <boukun@gmail.com> pisze:

[...]

Uchwała SN nie ma skutków prawnych!
Zanim zadasz temu kłam - pomyśl, czy Kamiński stanie w związku z tą  uchwała przed sądem drugiej instancji? Hę?
Dlatego to jest klasyczna gównoburza politykierów w togach.

--
Trefniś

Data: 2017-06-02 12:26:49
Autor: boukun
[...]

To zależy od tego, co teraz namieszają politykierzy PiSu z Adrianem na czele i jak poustawiają składy sądów :)

Budka: prezydent po raz kolejny złamał konstytucję Prezydenckie prawo łaski może być stosowane wyłącznie wobec prawomocnie skazanych - uznał w środę Sąd Najwyższy odpowiadając na pytanie prawne, związane z ułaskawieniem w 2015 roku przez prezydenta Andrzeja Dudę Mariusza Kamińskiego i innych byłych szefów CBA. Sąd Najwyższy ocenił projekt posłów PiS. "Narusza niezależność sądów" Jako "naruszenie... czytaj dalej >> Prawo łaski, jako uprawnienie prezydenta RP określone w konstytucji, może być realizowane wyłącznie wobec osób, których winę stwierdzono prawomocnym wyrokiem sądu (osób skazanych) - głosi uchwała SN. "Zastosowanie prawa łaski przed datą prawomocności wyroku nie wywołuje skutków procesowych" - wskazał ponadto SN w tej uchwale. Kasacja możliwa mimo aktu łaski - Akt łaski nie jest okolicznością, której nie można kwestionować w kasacji - powiedział sędzia SN Jarosław Matras, uzasadniając odpowiedź na pytanie prawne, związane z ułaskawieniem przez prezydenta Mariusza Kamińskiego i innych byłych szefów CBA.

boukun

Data: 2017-06-02 12:50:21
Autor: prezydent San Escobar
> [...]

> Prawo łaski, jako uprawnienie prezydenta RP określone w konstytucji,  > może być realizowane wyłącznie wobec osób, których winę stwierdzono  > prawomocnym wyrokiem sądu (osób skazanych) - głosi uchwała SN.

HAHAHA

Zanim zadasz temu kłam - pomyśl, czy Kamiński stanie w związku z tą  uchwała przed sądem drugiej instancji? Hę?

Jeżeli nie schowa się jak tchórz za immunitetem to stanie.

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-02 10:20:23
Autor: prezydent San Escobar
"boukun" <boukun@gmail.com> napisał(-a):

[...]

Najśmiesznie jest to, że nawet bokun rozumie, a tępota pisuarowa nie :DDDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-02 10:30:21
Autor: boukun
Użytkownik "prezydent San Escobar"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

boukun zawsze stał na straży praw człowieka, a wy się barany bawicie w POPiS na swoją zgubę i licytujecie, kto jest większym przestępcą...

boukun

Data: 2017-06-02 12:50:30
Autor: boukun
Użytkownik "boukun"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

No proszę, dopiero co o tym pisałem, a tu profesor prawa podpiera moją tezę:

- W świetle art. 10 konstytucji, który przewiduje trójpodział władzy,
prezydent nie powinien stosować abolicji. Stosowanie prawa łaski przed
zapadnięciem wyroku to, po pierwsze, jawna ingerencja w proces sądowy. Po
drugie, oskarżeni zostali pozbawieni możliwości oczyszczenia się z zarzutów
przed sądem drugiej instancji - uważa prof. Stanisław Waltoś.

boukun

Data: 2017-06-02 08:02:29
Autor: Zenek Kapelinder
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
W polskim systemie prawnym oskarzonemu nalezy udowodnic wine, nawet jak sie dobrowolnie przyzna. Nie musi sie oczyszczac z zarzutow bo do wydania i uprawomocnienia sie wyroku jest niewinny. Rola obrony polega na kwestionowaniu zasadnosci zarzutow.

Data: 2017-06-02 10:05:56
Autor: Zenek Kapelinder
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
Wynika to ze zlego zapisu w konstytucji. Zly zapis stal sie obowiazujacym prawem. Do tej pory nie przeszkadzalo to nikomu jak Walesa tylu uniewinnil ze pewno byli tacy przez niego uniewinnieni co uniewinnienia nie chcieli. Kwasniewski nie lepszy a i Komorowski tez sobie nie zalowal. Uniewinniali mafiozow, mordercow przekreciarzy. Duda w tym rankingu wychodzi na nieludzkiego pana bo od poczatku kadencji uwolnil tylu co Walesa w mniej niz tydzien.

Data: 2017-06-03 13:09:16
Autor: boukun
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Nie wynika to ze złego zapisu w konstytucji, tylko ze złej woli prezydenta, który świadomie złamał konstytucję, m. in. art. 10... Nie rozmawiamy to o Wałęsie ani o Kwaśniewskim, którzy notabene nie ingerowali nigdy w postępowanie sądowe...

boukun

Data: 2017-06-02 16:47:19
Autor: k0pe
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
boukun on 02.06.2017 15:42 wrote
[...]
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

I słusznie, więc po co to pierdolenie Trefnisia, że prezydent nie uniewinnił, tylko ułaskawił, skoro ułaskawiając ich przed uprawomocnieniem się wyroku quasi uniewinnił ich jednoosobowo :)

[...]

Czytam i zastanawiam się jaki jest cel tego "onanizowania" się tematem
Kamińskiego.
Czy to coś zmieni?
Nie. Ludzi z wierchuszki PZPR-u, PIS-u, PO nikt nie ruszy i wy tego nie
zmienicie.
Gdzie byliście jak te W Y B I T N E jednostki prawnicze z sn orzekały w
sprawie sędziego sn Leopolda nowaka?
Pamiętacie co kloaka stwierdziła?
Miłego weekendu.

Data: 2017-06-02 18:58:35
Autor: A. Filip
k0pe <xxx@xxx.xxx> pisze:
[...]

http://niezalezna.pl/68736-sad-najwyzszy-ochrania-sedziow-z-prl-swoj-czlowiek-w-todze-pozostanie-bezkarny
Sad Najwyższy ochrania sędziów z PRL. "Swój" człowiek w todze pozostanie bezkarny
Dodano: 07.07.2015 [17:09]
Sad Najwyższy ochrania sędziów z PRL. "Swój" człowiek w todze pozostanie bezkarny - niezalezna.pl
Sąd Najwyższy odrzucił wniosek IPN o uchylenie immunitetu sędziemu SN
w stanie spoczynku Leopoldowi Nowakowi, który w 1982 r. skazał
bezprawnie na mocy dekretu o stanie wojennym Patrycjusza Kosmowskiego,
lidera Solidarności z Podbeskidzia. SN sam przyznał, że mógłby nie
odrzucać wniosku IPN, ale tego nie zrobił, bo... nie dopatrzył się
niczego złego w surowym wyroku zasądzonym w stanie wojennym. [...]
Sędziowie SN we wtorek odrzucili wniosek IPN, powołując się na uchwałę
SN z 2007 r. - Stwierdza ona, że nie można sędziów sądzić za zarzut
naruszenia zasady niedziałania prawa wstecz w związku ze sprawami z
pierwszych dni stanu wojennego - uzasadniał sędzia Tomasz Artymiuk,
który z kolei ma za sobą... PZPR-owską przeszłość.
Sędzia Nowak w 1982 r. za surowe wyroki uzyskał życiowy awans do
Warszawy, gdzie do 1991 r. pełnił funkcję sędziego Sądu Najwyższego. W
wolnej Polsce pozostaje bezkarny. [...]

--
A. Filip

Data: 2017-06-03 13:04:01
Autor: boukun
Użytkownik "k0pe"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Co proponujesz? Wyjść na ulice...

boukun

Data: 2017-06-02 18:43:11
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 17:42 boukun <boukun@gmail.com> pisze:

[...]

pierdu pierdu...

--
Trefniś

Data: 2017-06-02 19:54:08
Autor: prezydent San Escobar
> [...]
Trefniś <trefnis1@mailinator.com> napisał(-a):

> I słusznie, więc po co to pierdolenie Trefnisia, że prezydent nie  > uniewinnił, tylko ułaskawił,

Typowe argumenty trefnych :DDDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-01 23:17:34
Autor: prezydent San Escobar
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
Trefniś <trefnis1@mailinator.com> napisał(-a):

Dokładnie tak.

Następny nieczytaty :DDDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-01 23:19:26
Autor: prezydent San Escobar
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
Trefniś <trefnis1@mailinator.com> napisał(-a):

Ułaskawienie to nie jest uniewinnienie!!!

Słuszna uwaga :DDD. Dlatego najpierw musi być skazanie :DDD
Gdyby ułaskawienie było uniewinnieniem, nie trzeba byłoby czekać :DDD

Aż strach, że mamy tak niedokształconych sędziów!

Nie szkodzi, jak się patrzy jak tam wykształconych obywateli jak ty, strach z
powodu niewykształcenia sędziów mija :DDD Bo mogłoby być znacznie gorzej :DDDD

I dziwić się, że społeczeństwo nie ma zaufania do wymiaru sprawiedliwości.  Jak może mieć, skoro tak proste sprawy ich przerastają!

Ciebie przerosło kilka zdań z kpk, to co się dziwisz że 30% debili daje się
nabierać Pisuarowi :DDDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-01 23:17:13
Autor: prezydent San Escobar
kors4r <kors4r@gmail.com> napisał(-a):

Kto powiedział, że prawo łaski może być stosowane tylko do skazanego prawomocnie? W Konstytucji tego nie ma. Wg Konstytucji Prezydent stosuje prawo łaski. Koniec.

kpk

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

Data: 2017-06-02 06:24:58
Autor: kors4r
W dniu 01.06.2017 o 23:17, prezydent San Escobar pisze:
[...]

W którym miejscu?

--
Pozdr
kors

-- -- -

Data: 2017-06-02 09:54:02
Autor: Trefniś
W dniu .06.2017 o 06:24 kors4r <kors4r@gmail.com> pisze:

[...]

Rzeplińskiemu się przyśniło w pijackim widzie.

--
Trefniś

Data: 2017-06-02 10:25:24
Autor: prezydent San Escobar
- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku
Trefniś <trefnis1@mailinator.com> napisał(-a):

> W którym miejscu?

W tym w którym podałem.

Rzeplińskiemu się przyśniło w pijackim widzie.

Wszędzie widzisz Rzeplińskich? Ależ on pięknie kontrował takich Januszy
cebulaków jak ty :DDDDDDDD

[ Bogdan Lis o Macierewiczu ]

- Ułaskawia się osoby uznane przez sądy za winne - to słowa Dudy z 2011 roku