Ulga Rehabilitacyjna

Data: 2014-03-07 10:24:26
Autor: Zmotoryzowany
Ulga Rehabilitacyjna
Wczoraj będ±c w WS otrzymałem informacje dotycz±c± że mam wskazać osobę która była przewodnikiem jako że kwotę 2280zł powinna traktować jako dochód i wpisać w swoje zeznanie podatkowe oraz odprowadzić podatek. Zdziwiłem się trochę tym bardziej że nie znalazłem nic na ten temat ani w broszurce z US ani na forum. Nigdzie nie ma w jakiej pozycji to wpisać ani jaki podatek % od tego miał by być odprowadzony. Jestem osob± niepełnosprawn± na wózku ( dawniej pierwsza grupa) po amputacji obu nóg jako opiekun występuje moja żona więc to jej miał bym do dochodu doliczyć te 2280zł a że rozliczamy się razem to wygl±da na to że za pomoc dla osoby niepełnosprawnej oraz niepełnosprawnego trzeba zapłacić podatek taka to ulga i pomoc. Drugim problemem jest odliczenie samochodu (20letniego przerobionego na obsługę ręczn±) 2280zł można odliczyć tylko w wypadku potwierdzonej rehabilitacji (skierowanie i piecz±tki z placówki prowadz±cej rehabilitacje). W moim przypadku rehabilitacja już nic nie zdziała a samochód wykorzystuje na dojazdy 2/3 razy w miesi±cu na wizytę u lekarza oraz do ułatwienia poruszania się po mie¶cie jako że wózkiem nie zawsze jestem w stanie dojechać ze względu na odległo¶ci ręce nie wytrzymuj± Nie wiem czy to nadinterpretacja przepisów podatkowych czy znowu tych niepełnosprawnych chce się pozbawić tak wielkiej kwoty jak 817zł bo tyle wynika z obliczeń.
Pozdrawiam
Staszek L.
Inwalida na wózku - sprawny inaczej korzystaj±cy z indywidualnego kołowego ¶rodka transportu o napędzie ręcznym!!!

Data: 2014-03-08 00:09:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Ulga Rehabilitacyjna
On Fri, 7 Mar 2014, Zmotoryzowany wrote:

Wczoraj będ±c w WS

  Co to jest "WS"?
  Dyskusję na .prawo widziałem.

[...]

  US uznaje podatek od otrzymanych dochodów za "oczywist± oczywisto¶ć"
to raz, a po drugie to jest sprawa która *nie dotyczy* niepełnosprawnego,
więc niepełnosprawnemu tego nie widz± potrzeby wyja¶niać.
  Z p. widzenia US jest to zmartwienie otrzymuj±cego zapłatę za
¶wiadczenie i... już.

Nigdzie nie ma w jakiej pozycji to wpisać

  Jest pozycja "inne przychody"? (tak, wiem :))

ani jaki podatek % od tego miał by być odprowadzony.

  IMO to się nie kwalifikuje jako *osobno* rozliczany ryczałt.
  Podatek dochodowy rozlicza się w trybie raz-na-rok składaj±c PIT36/37
i już. Stawka podatku spowodowanego tym przychodem będzie więc
wynikała z innych przychodów, jak przekroczy progi to będzie
wyższa.

Jestem osob± niepełnosprawn± na wózku ( dawniej pierwsza grupa) po amputacji obu nóg jako opiekun występuje moja żona więc to jej miał bym do dochodu doliczyć te 2280zł

  Czekaj.
  Jakby opiekunem była inna osoba, przykładowo pracownik firmy która
się tak± opiek± zajmuje, to konieczno¶ć zapłacenia podatku byłaby
oczywista czy nie?
  Fiskus nie widzi powodu, aby je¶li te pieni±dze otrzyma żona,
miał odpu¶cić podatek.

[...]

  Hm.. do ustawy zajrzałe¶?
  Bo ja na pierwszy rzut oka widzę:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-osob.html
+++
14) używanie samochodu osobowego, stanowiącego własność (współwłasność)
  osoby niepełnosprawnej zaliczonej do I lub II grupy inwalidztwa lub
  podatnika mającego na utrzymaniu osobę niepełnosprawną zaliczoną
  do I lub II grupy inwalidztwa albo dzieci niepełnosprawne, które
  nie ukończyły 16 roku życia, dla potrzeb związanych z koniecznym
  przewozem na niezbędne zabiegi leczniczo-rehabilitacyjne - w wysokości
  nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 2.280 zł;
-- -

  Nie wiem czy co¶ przeoczyłem, ale  na mój rozum, dojazd do lekarza "się liczy".
  Sk±d masz informację o tej "piecz±tce z rehabilitacji"?

  Zupełnie inna sprawa że zacytowany przepis najwyraĽniej stanowi
podstawę do ż±dania "kilometrówki", bo nie s± to wydatki na tak
używany samochód w ogóle, ale wył±cznie ta czę¶ć wydatków,
które s± "dla potrzeb", czyli pewnie "do limitu kilometrówki".
"pewnie", bo jasnego wymogu kilometrówki (dla tego przypadku) nie
szukałem, ale jaki¶ dowód odliczenia konkretnej kwoty powinien
istnieć, a "kilometrówka" to swoisty standard.
  Pewnie nie wystarczy więc zebrać kwitków na wszystkie wydatki
(oczywi¶cie one też s± potrzebne! - kilometrówka nie okre¶la kosztu,
lecz limit wydatków) ale jeszcze wesprzeć spisem dojazdów z tej
"czę¶ci" (na cele lecznicze).

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-08 00:17:02
Autor: Gotfryd Smolik news
Ulga Rehabilitacyjna
On Sat, 8 Mar 2014, Gotfryd Smolik news wrote:

On Fri, 7 Mar 2014, Zmotoryzowany wrote:
[...]
[...]

  Zajrzałem niechc±cy ;) do tre¶ci ustawy w miejscu obok, jest tam m.in:
+++
7d. Warunkiem odliczenia wydatków, o których mowa w ust. 7a, jest posiadanie przez osobę, której dotyczy wydatek:

     1) orzeczenia o zakwalifikowaniu przez organy orzekające do jednego
  z trzech stopni niepełnosprawności, określonych w odrębnych przepisach, lub
     2) decyzji przyznającej rentę z tytułu całkowitej lub częściowej
  niezdolności do pracy, rentę szkoleniową albo rentę socjalną, albo
     3) orzeczenia o niepełnosprawności osoby, która nie ukończyła 16 roku
  życia, wydanego na podstawie odrębnych przepisów.
-- -

  Czy pod to "podpadasz"? (pod 3. oczywicie nie, ale pozostałe)

  A po drugie:
+++
7c. W przypadku wydatków, o których mowa w ust. 7a pkt 7, 8 i 14, nie jest
  wymagane posiadanie dokumentów stwierdzających ich wysokość. Jednakże na
  żądanie organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej podatnik jest
  obowiązany przedstawić dowody niezbędne do ustalenia prawa do odliczenia,
  w szczególności:
     1) wskazać z imienia i nazwiska osoby, które opłacono w związku
  z pełnieniem przez nie funkcji przewodnika;
[...]
-- -

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-03-10 12:23:51
Autor: Zmotoryzowany
Ulga Rehabilitacyjna

Użytkownik "Zmotoryzowany"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:lfc389$sqv$1@news.dialog.net.pl...

[...]

W tym wypadku znowu zaoszczędz± na niepełnosprawnych i na tak zwanym 1% bo będ±c rozliczonym przez ZUS niewielu będzie się chciało robić PIT-a tylko aby przekazać 1% tym bardziej że nie każdy robi to sam a zlecenie komu¶ jak wiadomo nie jest za friko!