Ulga internetowa + kontrola US + brak faktur

Data: 2012-05-30 15:32:51
Autor: Q
Ulga internetowa + kontrola US + brak faktur
Mam kontrole z US i "maly" problem
z "udowodnieniem" ulgi za internet.
(PIT-37 wyslany ponad 3 miesiace temu)

Mialem Play Online i wlaczona e-fakture-
- niestety *.pdf'ow z fakturami nigdzie nie mam
a pani z Play'a powiedziala mi,
ze zgodnie z prawem telekomunikacyjnym
operator ma przechowywac faktury jedynie do roku wstecz,
czyli moga mi dac tylko te od maja 2011
a ja potrzebuje juz te od grudnia 2010
(ktorej to koszt ponioslem w styczniu 2011).

Jedyne co mam / co moge wydrukowac
i zaniesc pani w Urzedzie Skarbowym to:

1. przelewy z mojego konta
 (niestety na laczna kwote, w ktorej jest
 abonament za internet + abo za telefon;
 oczywiscie w tytulach przelewow wpisany jest
 nr faktury, moje dane, itd)

2. mail z Play'a, ktory wlasnie do mnie przyszedl:

"Podczas rozmowy telefonicznej przeprowadzonej 30 maja 2012 roku
 wyjaśniłam Panu następującą kwestię jaką jest rozliczenie za rok 2011
 za usługę internetową.

 Zgodnie z Pańską prośba przesyłam również informacje dotycząca
 rozliczenia za rok 2011 za usługę internetową o numerze xxxxxxxxx,
 która jest zarejestrowana na Pana xxx yyy.

Od 20 grudnia 2010 roku zostały opłacone następujące faktury:
F/xxxxxxxx/12/10 w kwocie 35,00 zł
F/xxxxxxxx/01/11 w kwocie 35,29 zł
F/xxxxxxxx/10/11 w kwocie 35,29 zł

W 2011 roku łącznie koszta wynosiły 387,90 zł."

Czy pani w US takie dokumenty wystarcza?
Nie chce robic korekty PIT'a nieuwzgledniajacej PIT/O,
bo bede mial zwrot mniejszy o ok. 70zl.

Data: 2012-05-30 19:56:23
Autor: cef
Q wrote:

a pani z Play'a powiedziala mi,
ze zgodnie z prawem telekomunikacyjnym
operator ma przechowywac faktury jedynie do roku wstecz,

A co Pani powie jak poprosisz o duplikaty?
Chodzi mi o kwestie techniczne w Play, bo do ulgi to od 2011
faktura nie jest konieczna jak się ma dokumenty
 potwierdzające komu i ile i za co płaciłeś

Sprawdź i napisz.

Data: 2012-05-31 01:52:08
Autor: Q
[...]

Czyli co musze miec?
Przelewy udokumentowane?
Co / jak? Co ten US wymaga?

Tak, bede tam jutro, ale nie chce znowu
ich odwiedzac i tracic czas :).

Data: 2012-05-31 06:03:13
Autor: cef
Q wrote:
[...]

Wymagaćmoże tylko tyle co w ustawie:

"...dokumentu stwierdzającego ich poniesienie,
zawierającego w szczególności: dane identyfikujące kupującego
(odbiorcę usługi lub towaru) i sprzedającego (towar lub usługę),
rodzaj zakupionego towaru lub usługi oraz kwotę zapłaty..."

Jak masz to co powyżej, to pokaż w US.
Jak nie  -  to po co odliczaleś?

Data: 2012-06-03 09:11:56
Autor: Q
Ulga internetowa + kontrola US + brak faktur
Jak masz to co powyżej, to pokaż w US.
Jak nie  -  to po co odliczaleś?

Banki trzymaja historie konta czesto ponad 5 lat
(do 5 lat maja obowiazek prawny
 a potem to juz zalezy od banku, ale nie jest tak zle).

Operatorzy telekom. maja obowiazek
trzymania historii przez 1 rok i okazuje sie,
ze w tej kwestii nie sa nadgorliwi.

Jak teraz US moze zweryfikowac moje faktury za abo. intenetowy?

Przeciez moge sobie sam "wprodukowac" zalegle faktury
(niedostepne u operatora) - US i tak nie bedzie w stanie ich zweryfikowac.

Data: 2012-06-03 09:58:38
Autor: Vasco
[...]

Może się mylę, ale czy nie mają obowiązku dłuższego trzymania faktur? Tak jak wszyscy?

Skoro Kolega ma numery faktur, to najprościej będzie wystąpić o duplikaty.

Vasco

Data: 2012-06-04 14:44:23
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 3 Jun 2012, Vasco wrote:

[...]

  :)

Skoro Kolega ma numery faktur, to najprościej będzie wystąpić o duplikaty.

  Ale tego już robić nie musza. Oczywiscie - moga :)
  Bodaj 3 miesiace (wynika z Ordynacji, i z tego że f-ra pełni rolę
rachunku), byle klient to nie jest kontrola US, dla której trzeba
wyciagac stosy papierów spod spodu :)
(ale jako że przynajmniej niektóryz wystawiaja odpłatnie, moga być
chętni, pytanie ile to łacznie będzie kosztowało).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-06-04 15:39:09
Autor: spp
Ulga internetowa + kontrola US + brak faktur

Ale tego już robić nie musza. Oczywiscie - moga :)

Coś mi się nie chce wierzyć. :( Jesteś pewien?
Co innego wystawienie faktury a co innego wydanie duplikatu. Chyba? ;)

--
spp

Data: 2012-06-04 20:22:52
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 4 Jun 2012, spp wrote:

Ale tego już robić nie musza. Oczywiscie - moga :)

Coś mi się nie chce wierzyć. :( Jesteś pewien?

  Hm... chyba się rozpędziłem.
  Thx za korektę :)

pzdr, Gotfryd

Ulga internetowa + kontrola US + brak faktur