Ulga meldunkowa a partycypacja w TBS

Data: 2009-10-03 23:06:08
Autor: s_z
Ulga meldunkowa a partycypacja w TBS
Witam,

Czy jeżeli jestem partycypantem w TBS (ale nie mieszkam w tym lokalu, tylko wskazałem innego najemcę),
to załapię się na ulgę meldunkową przy otrzymaniu darowizny mieszkania od osoby niezpokrewnionej?

Nie jestem  pewien czy ta partycypacja nie podpada pod któreś praw wymienionych w Art16, ust 2 punkt 2 i 3:
 2)  nie są właścicielami innego budynku mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego stanowiącego odrębną nieruchomość (...);
  3)  nie dysponują spółdzielczym lokatorskim prawem do lokalu lub nie są właścicielami spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego oraz wynikających z przydziału spółdzielni mieszkaniowych: prawa do domu jednorodzinnego lub prawa do lokalu w małym domu mieszkalnym,(...);

pozostałe warunki spełniam (bądź spełnię)

będę wdzięczny za odpowiedź

pozdrawiam
Tomek

Data: 2009-10-03 19:03:01
Autor: witek
s_z wrote:
[...]

jaką ulgę meldunkową?

Data: 2009-10-04 12:02:04
Autor: s_z
> [...]
> to załapię się na ulgę meldunkową przy otrzymaniu darowizny mieszkania od

Nie ma wtedy ulgi?
W takim razie wprowadzono mnie w błąd mówiąc że ten artykuł ma zastosowanie również dla osób niespokrewnionych.
Dzięki za naprostowanie.

Mam więc pytanie dodatkowe.
Jak będzie wyglądała powyzsza sprawa partycypacji i ulgi, jeżeli darujący i obrarowywany należą do pierwszej grupy podatkowej? (teść - zięc)

Czy partycypacja - a więc prawo do wskazania najemcy lokalu w TBSie (z wyłączeniem siebie) - zawiera się w którymś z praw wymienionych w cytowanych wcześniej punktach 2 i 3?

pozdrawiam

Tomek

Data: 2009-10-04 10:39:16
Autor: witek
s_z wrote:
[...]

Nie wiem czy jest czy nie ma bo nic nie napisałeś.
Kiedy co kto kupił. komu kiedy i co chce darować
Ulga była ale już nie ma wiec narazie to mogę cie tylko do wróżki odesłać.

Data: 2009-10-04 23:55:53
Autor: s_z
Ulga meldunkowa a partycypacja w TBS

Nie wiem czy jest czy nie ma bo nic nie napisałeś.
Kiedy co kto kupił. komu kiedy i co chce darować
Ulga była ale już nie ma wiec narazie to mogę cie tylko do wróżki odesłać.

A więc po kolei:

Teść jest jedynym włascicielem mieszkania spółdzielczo-własnościowego.
Zamieszkuje w nim od ok 20 lat, a kilka lat temu (ok 6-7 ) dostał je oficjalnie w spadku.
Mieszkanie to zamierza przekazać w darowiźnie córce i zięciowi, a sam wyprowadzić się do innego mieszkania.
Młodzi chcą tam się zameldować i zamieszkać przez okres minimum 5 lat.

Z tego co wiem darowizna na rzecz córki jest zwolniona z podatku, natomiast w przypadku zięcia żeby skorzystać ze zwolnienia musi on spełnić warunki zapisane w Artykule 16 Ustawy o podatku od spadków i darowizn (cytowane w pierwszym poście).

Pytanie: Czy zięć posiadając partycypacje w TBS może skorzystać ze zwolnienia od podatku od darowizny?

pozdrawiam

Tomek

PS.
Nie jestem prawnikiem, więc jeżeli coś napisane jest niejasno, lub brakuje jakichś informacji - mogę doprecyzować.

--

Ulga meldunkowa a partycypacja w TBS