Ulga meldunkowa a partycypacja w TBS

Data: 2009-10-03 19:03:01
Autor: witek
Ulga meldunkowa a partycypacja w TBS
s_z wrote:
Witam,

Czy jeżeli jestem partycypantem w TBS (ale nie mieszkam w tym lokalu, tylko wskazałem innego najemcę),
to załapię się na ulgę meldunkową przy otrzymaniu darowizny mieszkania od osoby niezpokrewnionej?

jaką ulgę meldunkową?

Data: 2009-10-04 12:02:04
Autor: s_z
> [...]
> to załapię się na ulgę meldunkową przy otrzymaniu darowizny mieszkania od

Nie ma wtedy ulgi?
W takim razie wprowadzono mnie w błąd mówiąc że ten artykuł ma zastosowanie również dla osób niespokrewnionych.
Dzięki za naprostowanie.

Mam więc pytanie dodatkowe.
Jak będzie wyglądała powyzsza sprawa partycypacji i ulgi, jeżeli darujący i obrarowywany należą do pierwszej grupy podatkowej? (teść - zięc)

Czy partycypacja - a więc prawo do wskazania najemcy lokalu w TBSie (z wyłączeniem siebie) - zawiera się w którymś z praw wymienionych w cytowanych wcześniej punktach 2 i 3?

pozdrawiam

Tomek

Data: 2009-10-04 10:39:16
Autor: witek
s_z wrote:
[...]

Nie wiem czy jest czy nie ma bo nic nie napisałeś.
Kiedy co kto kupił. komu kiedy i co chce darować
Ulga była ale już nie ma wiec narazie to mogę cie tylko do wróżki odesłać.

Data: 2009-10-04 23:55:53
Autor: s_z
Ulga meldunkowa a partycypacja w TBS

Nie wiem czy jest czy nie ma bo nic nie napisałeś.
Kiedy co kto kupił. komu kiedy i co chce darować
Ulga była ale już nie ma wiec narazie to mogę cie tylko do wróżki odesłać.

A więc po kolei:

Teść jest jedynym włascicielem mieszkania spółdzielczo-własnościowego.
Zamieszkuje w nim od ok 20 lat, a kilka lat temu (ok 6-7 ) dostał je oficjalnie w spadku.
Mieszkanie to zamierza przekazać w darowiźnie córce i zięciowi, a sam wyprowadzić się do innego mieszkania.
Młodzi chcą tam się zameldować i zamieszkać przez okres minimum 5 lat.

Z tego co wiem darowizna na rzecz córki jest zwolniona z podatku, natomiast w przypadku zięcia żeby skorzystać ze zwolnienia musi on spełnić warunki zapisane w Artykule 16 Ustawy o podatku od spadków i darowizn (cytowane w pierwszym poście).

Pytanie: Czy zięć posiadając partycypacje w TBS może skorzystać ze zwolnienia od podatku od darowizny?

pozdrawiam

Tomek

PS.
Nie jestem prawnikiem, więc jeżeli coś napisane jest niejasno, lub brakuje jakichś informacji - mogę doprecyzować.

--

Ulga meldunkowa a partycypacja w TBS