Ulga na złe długi - procedury

Data: 2011-12-09 02:00:51
Autor: Gotfryd Smolik news
Ulga na złe długi - procedury
On Thu, 8 Dec 2011, Maciek wrote:

Załóżmy, że czekam jeszcze 14 dni na zapłatę, czyli 9.01 mogę składać
korekty.

  Coś jeszcze weź pod uwagę: kiedy banki w których masz konta księgują
wpływy. Przyroda zna takie przypadki, że wpływ międzybankowy nie
jest widoczny "natychmiast", ale jak już się ujawni, to ujawnia
się z prawidłową datą - wtedy, kiedy *powinien* być zaksięgowany.
  A ten haczyk wynika wyłącznie z umów z bankami, więc jakby tak
się zdarzyło że nadawca wyśle przelew III eliksirem, a odbiorca
dojdzie do przedwczesnego wniosku że "pieniędzy nie było", to
będzie odkręcał, bo to *ON* tak się umawiał, nie płacący :>
  Ze 2..3 dni bym dołożył.

5. Równolegle do ulgi na złe długi zaczynam sądzić się z dłużnikiem.
Zakładam, że kiedyś być może zobaczę te pieniądze. Co wtedy? Znów
korekta deklaracji i ponowna zapłata podatku VAT? Mam nadzieję, że nie z
jakimiś odsetkami? :-) Czy może należy się już wtedy sądzić o kwotę netto?

  Zajrzałeś do przepisu?
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslug.html
....art.89a.4
"w rozliczeniu za okres, w którym należność została uregulowana"

pzdr, Gotfryd

Ulga na złe długi - procedury