Ulga odsetkowa a spłata w obcej walucie

Data: 2012-03-25 09:50:05
Autor: jQ
Ulga odsetkowa a spłata w obcej walucie
Mam kredyt w CHF, załapałem się jeszcze na ulgę odsetkową. Dotychczas nie było problemu - spłacałem kredyt w PLN kupując walutę tam, gdzie mam kredyt. Bank przeliczał to po swoich kursach i na zestawieniu rocznym mam wysokość odsetek w CHF, kurs, i wysokość w PLN jaką potrzebuje Urząd Skarbowy.
Od tego roku przeszedłem na spłatę bezpośrednio w walucie kredytu. Jak wówczas będę miał wykazać wysokość zapłaconych rat odsetkowych? Mam sam prowadzić ewidencję tego, po jakim kursie kupowałem walutę, czy brany będzie nadal kurs bankowy na dzień spłaty raty kredytu, co de facto będzie nieprawdziwym kursem?
jQ

Data: 2012-03-26 07:26:17
Autor: Adam Z.
[...]

Dzwoniłem do US z takim samym pytaniem.
Masz prowadzić ewidencję i trzymać dowody zakupu (w kantorach zwykle
dają świstki).
Jeśli nie masz świstków (kupiłeś poza kantorem, zarabiasz w CHF)
należy policzyć średni NBP z dnia spłaty.
Tak powiedzieli w moim US.

Ulga odsetkowa a spłata w obcej walucie