Ulga odsetkowa <--> "historyczna" ulga budowlana

Data: 2009-03-23 22:30:22
Autor: e-kran
Ulga odsetkowa <--> "historyczna" ulga budowlana
Przeszukałem co się dało googlem i wyszło mi tak:
Osoby, które skorzystały w przeszłości z ulgi budowlanej, nie mogą skorzystać z ulgi odsetkowej od kredytu hipotecznego.

Ja skorzystałem z tej pierwszej, historycznej ulgi budowlanej ok. 1994-1995. Nie mogę dotrzeć teraz do PITów z tego okresu. Czy tamtą ulgę traktować należy jak "ulgę budowlaną" wykluczjącą właśnie prawo do skorzystania z ulgi odsetkowej od kredytu? We wszystkich komentarzach, do których dotarłem, mowa było o ulgach z lat 2000 i później, dlatego łudzę się, że może ta moja stara ulga sprzed 15 lat nie podpada ....? Oczywiści szukam jak się da możliwości skorzystania z odliczenia odsetek. Będę wdzięczny za odpowiedź, nawet jeśli prawda będzie bolesna ;-)

Pozdrawiam
e-kran

Data: 2009-03-23 22:33:06
Autor: stoowa
e-kran pisze:
[...]

to jak jest z ta ulga odsetkowa? bo mnie kilka postow wyzej napisano ze nie nie moge sobie nic odliczyc od podatku z tytulu splacania kredytu...

Data: 2009-03-23 22:37:09
Autor: Baloo
Ulga odsetkowa <--> "historyczna" ulga budowlana
"e-kran" <e_kranWYTNIJTO@op.pl> napisał

Osoby, które skorzystały w przeszłości z ulgi budowlanej, nie mogą skorzystać
z ulgi odsetkowej od kredytu hipotecznego.

O jakiej uldze odsetkowej piszesz??
Taka ulga była, owszem, ale dla osób zaciągających kredyt hipoteczny do końca 2006.
Potem znikła bezpowrotnie i nie pojawiło się nic w zamian, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo.

Data: 2009-03-24 12:44:35
Autor: e-kran
> [...]

Potem znikła bezpowrotnie i nie pojawiło się nic w zamian, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo.
No i właśnie o tej uldze piszę. Kredyt zaciągałem w 2006 więc łapię się na ulgę odsetkową. Tylko nie wiem jak z tą ulgą budowlaną ...

Pozdrawiam
e-kran

Data: 2009-03-24 07:50:18
Autor: witek
e-kran wrote:
[...]

Trzeba oddać. Z odsetkami.
Jeśli uznajesz, że ulga odsetkowa bardziej ci się opłaca, to robisz korektę pitów, gdzie korzystasz z dużej ulgi budowlanej i oddajesz kasę.

Data: 2009-04-06 01:48:37
Autor: ktp
Ulga odsetkowa <--> "historyczna" ulga budowlana
a czy w ogóle można zrobić korektę pitów za lata, które już dawno się przedawniły???

btw... czy na pewno US przechowuje infromację, że 13 lat temu korzystałem z ulgi budowlanej?
a jeśli w międzyczasie zmieniałem US, czy ta informacja "poszła za mną"?

czy ktoś się orientuje w takich szczegółach działalnia systemu?

Data: 2009-04-05 19:05:37
Autor: witek
ktp wrote:
a czy w ogóle można zrobić korektę pitów za lata, które już dawno się przedawniły???

Jakoś nie widzę przeszkód.
Po za faktem, że gdybyś chciała zwrot to ci US nie odda.

btw... czy na pewno US przechowuje infromację, że 13 lat temu korzystałem z ulgi budowlanej?

a to twój problem?

a jeśli w międzyczasie zmieniałem US, czy ta informacja "poszła za mną"?
czy ktoś się orientuje w takich szczegółach działalnia systemu?

j.w.

że tak powiem "co cię to obchodzi".

Data: 2009-04-06 09:50:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 5 Apr 2009, witek wrote:

ktp wrote:
a czy w ogóle można zrobić korektę pitów za lata, które już dawno się przedawniły???

Jakoś nie widzę przeszkód.

  Pytaniem jest, czy taka korekta będzie skuteczna.

Po za faktem, że gdybyś chciała zwrot to ci US nie odda.

  A w drugą stronę, czy może na podstawie korekty zażądać dopłaty podatku?
(takiej korekty, czyli dotyczącej przedawnionego zobowiązania)
  A jeśli nie, to na jakiej podstawie ma być skuteczna (owa korekta)
wobec ubocznych skutków np. skorzystania z ulgi lub nie?

  Mi wychodzi tak:
  Obiektywnie z ulgi skorzystał, jak złoży *skuteczną* korektę,
to przejdzie w stan "podatnik nie skorzystał z ulgi" (nawet, jakby
NIE dopłacił należnego podatku!), jak złoży *nieskuteczną*
korektę, to nawet jak dopłaci (z dobrej woli) podatek, to nadal
będzie w stanie "podatnik skorzystał z ulgi".
  Zgadza się?
  No to po 5 latach ("od końca roku"... itede) składanie korekty
nie jest tożsame z jej skutecznością.

btw... czy na pewno US przechowuje infromację, że 13 lat temu korzystałem z ulgi budowlanej?

a to twój problem?

  Jak można podejrzewać, pyta czy może legalnie "okantować" US bazując
na braku informacji o przeszłej uldze, gdzieś w miejscu w którym
w ustawie są słowa "o ile podatnik nie skorzystał z odliczeń lub
ulg" albo podobnie.

  Powiedzmy, że nie idzie mi o "prawidłowość" danego przypadku, lecz
o zasadę.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-06 08:27:07
Autor: witek
Gotfryd Smolik news wrote:

 Pytaniem jest, czy taka korekta będzie skuteczna.

Chyba wyjdzie na twoje.

Co prawda od  pit.pl trzymam sie z daleka , ale zawsze coś

http://www.pit.pl/print/korekta_zeznania_rocznego_komentarz_pit_interpretacje_1356.php

Data: 2009-04-07 12:31:25
Autor: ktp
Ulga odsetkowa <--> "historyczna" ulga budowlana
niniejszym ogłaszam wszem i wobec, że Gotfryd jest jasnowidzem ;))))

dziękuję za wyjaśnienia

Data: 2009-04-07 08:13:04
Autor: witek
ktp wrote:
niniejszym ogłaszam wszem i wobec, że Gotfryd jest jasnowidzem ;))))

Gotfryd. jakie będą następne numery w totku?

Data: 2009-04-07 23:55:16
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 7 Apr 2009, ktp wrote:

niniejszym ogłaszam wszem i wobec, że Gotfryd jest jasnowidzem ;))))

  :O
  Nie wiedziałem! ;P

pzdr, Gotfryd
"czego to człowiek się na grupach nie dowie"

Ulga odsetkowa <--> "historyczna" ulga budowlana