Ulgowy ZUS, a praca na etacie.

Data: 2011-01-11 22:39:37
Autor: Raf
Ulgowy ZUS, a praca na etacie.
Hej

Osoby pracujace na pelnym etacie, otwierajac DG placa tylko skladke zdrowota -
i tutaj mam pytanie to jest obowiazek, czy mozna z tego zrezygnowac i np
korzystac z "ulgowego ZUSu" przez pierwsze dwa lata?

O co mi chodzi:
W momencie pracy na etacie i placenia tylko zdrowotnego w przypadku rezygnacji
z pracy na etacie (jesli DG wypali) bede musial zaczac placic pelny ZUS -
czyli ok 800 zl).

Natomiast "ulgowy ZUS" mam gwarantowany przez 2 lata. Tylko pytanie czy ta
ulge mozna laczyc z praca na etacie?

Czy ZUS prowadzi jakas infolinie w tych sprawach?

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-01-12 00:02:13
Autor: elephanto
Ulgowy ZUS, a praca na etacie.
W dniu 11-01-2011 23:39, Raf pisze:
[...]

Po prostu zglos sie z 05 70 00 zamiast 05 10 00. Jezeli w ciagu 2 lat od zalozenia DG zrezygnujesz z etatu, to do konca okresu 24 miesiecy bedziesz placic maly zus.

Natomiast "ulgowy ZUS" mam gwarantowany przez 2 lata. Tylko pytanie czy ta
ulge mozna laczyc z praca na etacie?

Mozna. Zaden z 2 warunkow korzystania z ulgowego ZUSu cie w tym zakresie nie ogranicza - w sensie, ze nie zabrania korzystac z ulgowego ZUSu pracujac na etacie.

Czy ZUS prowadzi jakas infolinie w tych sprawach?

Pewnie gdzies zadzwonic sie da.

--
Adam

Data: 2011-01-12 00:03:17
Autor: Piotr
Ulgowy ZUS, a praca na etacie.
Użytkownik "Raf" napisał w wiadomości
[...]
Nie

Natomiast "ulgowy ZUS" mam gwarantowany przez 2 lata. Tylko pytanie czy ta
ulge mozna laczyc z praca na etacie?
Tak, sam tak robiłem.

Czy ZUS prowadzi jakas infolinie w tych sprawach?
Oczywiście, jak w każdej :)

Piotr

Data: 2011-01-12 17:25:43
Autor: Raf
Ulgowy ZUS, a praca na etacie.
Piotr <hugo@yahoo.com> napisał(a):
> Natomiast "ulgowy ZUS" mam gwarantowany przez 2 lata. Tylko pytanie czy ta
> ulge mozna laczyc z praca na etacie?
Tak, sam tak robiłem.

A wtedy (pracujac jeszcze na etacie) jaki sie placi ZUS? Tez tylko skladke
zdrowotna, czy zdrowotna + te okrojone w promocji emerytalno rentowe?

> Czy ZUS prowadzi jakas infolinie w tych sprawach?
Oczywiście, jak w każdej :)

A pochwalisz sie nr tel fo nich? Bo na www zadnej tego typ infolinii nie widze.

Pozdrawiam
Rafal

Data: 2011-01-12 19:00:21
Autor: pawelj
Ulgowy ZUS, a praca na etacie.

A pochwalisz sie nr tel fo nich? Bo na www zadnej tego typ infolinii nie widze.

Przygodę z działalnością zacznij od okulisty :)

http://www.zus.pl/default.asp?p=2&id=8

--
pawełj

Data: 2011-01-12 19:09:06
Autor: tomek
Ulgowy ZUS, a praca na etacie.
On 12.01.2011 19:00, pawelj wrote:

A pochwalisz sie nr tel fo nich? Bo na www zadnej tego typ infolinii
nie widze.

Przygodę z działalnością zacznij od okulisty :)

http://www.zus.pl/default.asp?p=2&id=8

I która z tych infolinii dotyczy tematu ?

--
Tomek

Ulgowy ZUS, a praca na etacie.