Ulica w soboty nie dla samochodow

Data: 2013-03-14 09:11:38
Autor: Ludek Vasta
Ulica w soboty nie dla samochodow
Nie wiem, czy w Polsce ju¿ co¶ takiego istnieje, ale mo¿e mog³oby byæ inspiracj±.

Praga wzorem Pary¿a spróbuje od po³owy maja do koñca czerwca zawsze w sobotê zamkn±æ dla samochodów ulicê "Smetanovo nábøe¾í" (bulwar nad We³taw±) miêdzy Mostem Karola (Karlùv most, ¶ci¶lej ju¿ od ulicy Platnéøská) i Teatrem Narodowym (Národní divadlo, Most legií). Wtedy tam bêd± mogli tylko piesi, rowerzy¶ci i tramwaje.

Mapka: http://mapy.cz/s/6yqY

¬ród³o: http://byznys.lidovky.cz/doprava.aspx?c=A130313_175250_ln-doprava_ase

Ludek

Data: 2013-03-14 08:49:12
Autor: masti
Ulica w soboty nie dla samochodow
Dnia pięknego Thu, 14 Mar 2013 09:11:38 +0100 osobnik zwany Ludek Vasta
napisał:

Nie wiem, czy w Polsce już coś takiego istnieje, ale może mogłoby być
inspiracjÄ….

istnieje. Nowy Świat w Warszawie w okresie wiosenno-letnim jest w weekendy zamykany całkowicie dla ruchu samochodowego. Dostępny tylko dla pieszych i rowerów.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2013-03-16 16:37:16
Autor: mt
napisał:

Nie wiem, czy w Polsce już coś takiego istnieje, ale może mogłoby być
inspiracjÄ….

istnieje. Nowy Åšwiat w Warszawie w okresie wiosenno-letnim jest w
weekendy zamykany całkowicie dla ruchu samochodowego. Dostępny tylko dla
pieszych i rowerów.

W Gdańsku na Głównym Mieście też już od kilku lat zamykają niektóre ulice (i to niezależnie od dnia tygodnia) w sezonie dla ruchu samochodowego i można tylko pieszo lub rowerem.

--
marcin

Ulica w soboty nie dla samochodow