Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Wasze typy

Data: 2012-06-14 03:42:06
Autor: Dyletant
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Wasze typy
Witam,

Chyba Ľle postawiłem pytanie.

Czy mogę prosić o Wasze typy ultrabooka do 1000 USD? Po jednej sztuce
od każdego i wtedy co¶ wybiorę. Bez tłumaczenia, że to że tamto, tylko
- ja bym wzi±ł ten a ten.

Ja bym wzi±ł wstępnie Soniaka, ale jest zbyt bajerancki. Może
ostatecznie go kupię, ale może uda się np. szybszy i mniej bajerancki
w tej cenie:

http://www.newsweek.pl/technologie/sony-- tez-mamy-ultrabook,91583,1,1.html

Martwię się też tym prockiem i3. Uważacie, że koniecznie i5 lub i7,
żeby pobujał 5-10 lat?

Czy mogę prosić o komentarze?

Dziękuję i pozdrawiam,

D.

Data: 2012-06-14 13:19:41
Autor: Chris
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Wasze typy
Dyletant nabazgrał(a):

Martwię się też tym prockiem i3. Uważacie, że koniecznie i5 lub i7,

http://www.vobis.pl/oferta/notebooki/notebooki/mobilne/905902_ultrabook_sony_vaio_t1311v2e_1.aspx

To weż wersję z i5 :)

--
www.bezwypadkowy.net - SprawdĽ historię auta i zobacz czy nie było wrakiem.
www.automo.pl - SprawdĽ VIN, wyposażenie, przebieg, historię wypadkow±.

Data: 2012-06-14 11:55:09
Autor: Dyletant
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Wasze typy
On 14 Cze, 13:19, "Chris" <s...@spam.net> wrote:
Dyletant nabazgrał(a):

> Martwię się też tym prockiem i3. Uważacie, że koniecznie i5 lub i7,

http://www.vobis.pl/oferta/notebooki/notebooki/mobilne/905902_ultrabo...

To weż wersję z i5 :)

No jasne, tylko hajs i wszystko jest :)

Ale dzięki, nie widziałem go.

Data: 2012-06-14 13:42:29
Autor: radar
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Wasze typy
W dniu 2012-06-14 12:42, Dyletant pisze:
żeby pobujał 5-10 lat?

marne szanse; załóż sprzęt na 3 lata i koniecznie dokup rozszerzenie gwarancji
teraz już się nie robi sprzętu solidnie...

--
radar

Data: 2012-06-14 11:56:31
Autor: Dyletant
On 14 Cze, 13:42, radar <_sara_@_post_._pl_> wrote:

marne szanse; załóż sprzęt na 3 lata i koniecznie dokup rozszerzenie
gwarancji
teraz już się nie robi sprzętu solidnie...

Na 3 lata? Raczej my¶lałem o 15, ale ok. Rozumiem.

Data: 2012-06-15 08:18:54
Autor: januszek
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszÄ™ o Wasze typy
Dyletant napisa?(a):

[...]

Na 3 lata? Raczej myślałem o 15, ale ok. Rozumiem.

15 lat? Z dzisiejszej perspektywy, komputera z roku 1997 (czyli to jakieś pentium II z 128kb ram i dyskiem ok 40GB) nie dało by się praktycznie do żadnego aktualnego zastosowania użyć ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-15 08:27:24
Autor: Dyletant
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Wasze typy
On 15 Cze, 10:18, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Dyletant napisa?(a):

[...]

> Na 3 lata? Raczej my¶lałem o 15, ale ok. Rozumiem.

15 lat? Z dzisiejszej perspektywy, komputera z roku 1997 (czyli to
jakie¶ pentium II z 128kb ram i dyskiem ok 40GB) nie dało by się
praktycznie do żadnego aktualnego zastosowania użyć ;)

To się zgadza. Dlatego zaczynam główkować.

Data: 2012-06-15 21:01:35
Autor: januszek
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszÄ™ o Wasze typy
Dyletant napisa?(a):

[...]

To się zgadza. Dlatego zaczynam główkować.

Moim zdaniem za bardzo się w to główkowanie wczułeś ;) po prostu idź kup i używaj ;)

j.

--
Uprzejmie Państwu deklaruję, że w czasie Euro2012 będę bojkotował polityków i politykę!

Data: 2012-06-15 15:14:27
Autor: Dyletant
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Wasze typy
On 15 Cze, 23:01, januszek <janus...@polska.irc.pl> wrote:
Dyletant napisa?(a):

[...]

> To się zgadza. Dlatego zaczynam główkować.

Moim zdaniem za bardzo się w to główkowanie wczułe¶ ;) po prostu idĽ
kup i używaj ;)

Sorry, ale nie jestem tzw. dobrym konsumentem, który łyka wszystko co
mu w reklamach pokazuj±.

Raczej główkuję zanim co¶ zrobię i to raczej obgłówkowuję w miarę
możliwo¶ci wszystkie możliwe warianty.

Sorry, taki typ ze mnie ;D

Data: 2012-06-18 11:24:05
Autor: kamil
On 15/06/2012 23:14, Dyletant wrote:
[...]

10 lat temu standardem w laptopach było Pentium III, 256 MB RAM i ze 30GB miejsca na dysku. Naprawdę wierzysz, że na dzisiejszym laptopie popracujesz za 10 lat?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-06-18 11:50:20
Autor: xixo
On 18 Cze, 12:24, kamil <ka...@spam.com> wrote:

> Sorry, ale nie jestem tzw. dobrym konsumentem, kt ry yka wszystko co
> mu w reklamach pokazuj .

> Raczej g wkuj zanim co zrobi i to raczej obg wkowuj w miar
> mo liwo ci wszystkie mo liwe warianty.

> Sorry, taki typ ze mnie ;D

10 lat temu standardem w laptopach by o Pentium III, 256 MB RAM i ze
30GB miejsca na dysku. Naprawd wierzysz, e na dzisiejszym laptopie
popracujesz za 10 lat?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Teraz już wiem, że nie. Dlatego zrezygnowałem z pocienianego Atari ;D

Dziękuję :D

Data: 2012-06-18 12:32:19
Autor: Chris
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Wasze typy
kamil nabazgrał(a):

30GB  nie przesadzasz ?? :)

Data: 2012-06-18 11:51:38
Autor: kamil
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Wasze typy
On 18/06/2012 11:32, Chris wrote:
kamil nabazgrał(a):

[...]

30GB nie przesadzasz ?? :)

W tych z górnej półki jak omawiany ultrabook, to było. :-)

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-06-18 12:13:15
Autor: januszek
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszÄ™ o Wasze typy
kamil napisa?(a):

30GB nie przesadzasz ?? :)

W tych z górnej półki jak omawiany ultrabook, to było. :-)

4GB to był mega wypas... ;P i jak pamiętam ówcześnie to była granica pojemności ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-06-18 12:40:09
Autor: Radosław Sokół
W dniu 15.06.2012 10:18, januszek pisze:
15 lat? Z dzisiejszej perspektywy, komputera z roku 1997 (czyli to
jakieś pentium II z 128kb ram i dyskiem ok 40GB) nie dało by się
                       ^^^^^ ?
praktycznie do żadnego aktualnego zastosowania użyć ;)

I co z tego?

Wtedy sprzęt był za słaby nawet na bieżące zastosowania, a
potrzeby użytkowników rosły. Dzisiaj sprzęt jest dalece moc-
niejszy, niż trzeba większości ludzi, a potrzeby są już w
większości spełnione. Spora część "postępu" w dziedzinie
wydajności sprzętu wynika tylko z potrzeb handlowych oraz
nisz serwerowych i HPC.

Dowolny dzisiaj kupiony komputer ma szansę być użytecznym
przez najbliższych pięć lat, a dzisiejszy dobry zestaw za
10 lat może dalej spełniać swoją funkcję.

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |
|                 |  Politechnika ĹšlÄ…ska                   |

Data: 2012-06-18 11:53:53
Autor: kamil
On 18/06/2012 11:40, Radosław Sokół wrote:
[...]

Wtedy sprzęt był za słaby nawet na bież±ce zastosowania, a
potrzeby użytkowników rosły. Dzisiaj sprzęt jest dalece moc-
niejszy, niż trzeba większo¶ci ludzi, a potrzeby s± już w
większo¶ci spełnione. Spora czę¶ć "postępu" w dziedzinie
wydajno¶ci sprzętu wynika tylko z potrzeb handlowych oraz
nisz serwerowych i HPC.

Dowolny dzisiaj kupiony komputer ma szansę być użytecznym
przez najbliższych pięć lat, a dzisiejszy dobry zestaw za
10 lat może dalej spełniać swoj± funkcję.

"640K ought to be enough for anybody."* ;-)

* tak, wiem, to nie s± słowa Gatesa, ale pasuj± do tej dyskusji.

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-06-18 12:10:21
Autor: januszek
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszÄ™ o Waszetypy
Radosław Sokół napisa?(a):

Dowolny dzisiaj kupiony komputer ma szansę być użytecznym
przez najbliższych pięć lat, a dzisiejszy dobry zestaw za
10 lat może dalej spełniać swoją funkcję.

Nie możesz tego wiedzieć. Ja też nie mogę dlatego dokonałem porównania w tył.

ps. Co do 128kb RAM - akurat miałem pod ręką fakturę kompa, kupionego w 1997 roku, który aż tyle jej miał. Ale to oczywiście nie jedyne źródło wiedzy, vide: http://pokazywarka.pl/900c1t-2/

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-06-18 12:40:46
Autor: kamil
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Waszetypy
On 18/06/2012 13:10, januszek wrote:
Radosław Sokół napisa?(a):

[...]

ps. Co do 128kb RAM - akurat miałem pod ręk± fakturę kompa, kupionego w
1997 roku, który aż tyle jej miał. Ale to oczywi¶cie nie jedyne Ľródło
wiedzy, vide: http://pokazywarka.pl/900c1t-2/

Ale odróżniasz cache procesora od RAMu, prawda?

--
Pozdrawiam,
Kamil

http://bynajmniej.net

Data: 2012-06-18 12:45:17
Autor: januszek
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszÄ™ o Waszetypy
kamil napisa?(a):

[...]

Ale odróżniasz cache procesora od RAMu, prawda?

Odróżniam po napisie "EDO RAM" ;p

Ale owszem porypały mi się kb i mb, btw: dysk nie 40GB ale 4GB ;)

ps. mea culpa - zostanÄ™ roztrzelany? ;)

j.

--
"Wibbly Wobbly TIMEY WIMEY!!!"

Data: 2012-06-18 14:06:28
Autor: Chris
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszÄ™ o Waszetypy
januszek nabazgrał(a):

Radosław Sokół napisa?(a):

Nagrywarka CD x2    cena 2400 zĹ‚ :)

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-06-14 13:59:13
Autor: Chris
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Wasze typy
radar nabazgrał(a):

W dniu 2012-06-14 12:42, Dyletant pisze:
żeby pobujał 5-10 lat?
marne szanse; załóż sprzęt na 3 lata i koniecznie dokup rozszerzenie gwarancji
teraz już się nie robi sprzętu solidnie...

Najlepiej na 3 letni leasing i potem wymiana na nowy model :)

Data: 2012-06-14 14:07:29
Autor: radar
W dniu 2012-06-14 13:59, Chris pisze:
Najlepiej na 3 letni leasing i potem wymiana na nowy model :)

Opłaca się dla sprzętu małej warto¶ci? (nie aut)
Masz jakie¶ wyliczenia?

--
radar

Data: 2012-06-14 14:20:31
Autor: Chris
[...]

Teoretycznie się opłaca o ile chcesz i¶ć za nowo¶ciami i wymieniać sprzęt co 2-3 lata.

Data: 2012-06-14 15:05:43
Autor: RadoslawF
Dnia 2012-06-14 14:20, Użytkownik Chris napisał:

[...]

Od strony finansowej leasing zawsze będzie droższy niż kupno
a potem odsprzedanie, ale ma kilka innych zalet i niektórzy
te zalety przedkładaj± nad oszczędno¶ci.

Pozdrawiam

Data: 2012-06-14 15:10:59
Autor: Chris
Ultrabook do 1000 USD, bardzo proszę o Wasze typy
RadoslawF nabazgrał(a):

Zwłaszcza je¶li chodzi o US :)