Ultralekkie namioty za... 15zl :)

Data: 2009-09-07 00:22:28
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
Ultralekkie namioty za... 15zl :)
W Careffourze, namioty 2 os, 200x120x100 (szer x dlug x wys), waga
producenta 1,6kg (realna 1,347kg!!! wazona na stoisku wazywnym).
Stelaz z wlokna. Cena 15zl!
Bardzo maly po zlozeniu, spokojnie miesci sie na bagazniku.

Za ta cene i wage mozna wybaczyc ewentualne wady (z tego co zauwazylem
to gorsza wentylacja)

Wyglada to tak: http://lh5.ggpht.com/_07R5_jWHjx4/SqS0EO5oigI/AAAAAAAABPk/AMaOG2ADrsU/s800/IMG_2947.jpg
(moj rower sie miesci)

Wczesniej mialem namiot tez z marketu (Makro), 1,5kg realnej wagi i
jestem zadowolony, a ten zapowiada sie ciekawie...

Ja ide po drugi na zapas :D

Data: 2009-09-07 09:35:12
Autor: MadMan
Ultralekkie namioty za... 15zl :)
Dnia Mon, 7 Sep 2009 00:22:28 -0700 (PDT), Michał 'miok' Rzeźnik
napisał(a):

Wczesniej mialem namiot tez z marketu (Makro), 1,5kg realnej wagi i
jestem zadowolony, a ten zapowiada sie ciekawie...

Jak z wodoodpornością tego? bo wygląda tak sobie...

--
Pozdrawiam,
ICQ: 398539334, Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2009-09-07 00:54:21
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
napisał(a):

> Wczesniej mialem namiot tez z marketu (Makro), 1,5kg realnej wagi i
> jestem zadowolony, a ten zapowiada sie ciekawie...

Jak z wodoodpornością tego? bo wygląda tak sobie...
Pewnie tak jak w poprzednim - póki nie dotkniesz nic się nie stanie.
Ale to namiot na lajtowe warunki, gdzie prawdopodobienstwo deszczu
jest niskie.
Jak wiem ze pada to biore folie malarska albo taka do pokrywania
dachow:)

Data: 2009-09-07 01:15:23
Autor: jpogoda
On 7 Wrz, 09:54, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:

Jak wiem ze pada to biore folie malarska albo taka do pokrywania
dachow:)

A ja wieje i pada, to co bierzesz?
Bo ten namiot z Carrefoura to wygląda jakby miał nie dać rady wiatrowi
więcej niż lekkiemu.

--
Jarek Pogoda

Data: 2009-09-07 01:31:23
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 7 Wrz, 10:15, jpogoda <jpog...@gmail.com> wrote:
On 7 Wrz, 09:54, Michał 'miok' Rzeźnik <michal....@gmail.com> wrote:

> Jak wiem ze pada to biore folie malarska albo taka do pokrywania
> dachow:)

A ja wieje i pada, to co bierzesz?
Namiot na cięższe warunki, ze stelazem alu/stal...

Zastanawia mnie wysoka waga innych namiotow - skad sie to bierze
(2,5-3kg)? Przy podobnych wymiarach

Data: 2009-09-07 12:51:35
Autor: Kapsel
Mon, 7 Sep 2009 01:31:23 -0700 (PDT), Michał 'miok' Rzeźnik napisał(a):

[...]

Z wytrzymałości i wodoodporności. Po prostu te materiały więcej ważą :)

--
Kapsel
  http://kapselek.net

Data: 2009-09-07 13:10:23
Autor: fabian
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
[...]

Inne namioty mają tropik, bardziej wytrzymałe maszty i szpilki, grubsze - bardziej wytrzymałe materiały.

Fabian.

Data: 2009-09-08 07:19:25
Autor: Andrzej
Użytkownik "jpogoda" <jpogoda@gmail.com> napisał w wiadomości news:aa735871-b99d-4422-a50b-313764b89d6eo41g2000yqb.googlegroups.com...
[...]

Spoko - obciążony nie odleci ;) A poważnie to przespałem w takim wichurę z ulewą i rano było mokro, ale nadal byłem na tym samym kampingu.
Wodoszczelności brak, nawet bez dotykania - cudów nie ma za tą kasę. Generalnie jednak jeśli tani namiot na dawać jakiś komfort to raczej dwupowłokowy. Przy takich samych parametrach materiału zawsze to dwie warstwy do przemoknięcia.

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2009-09-07 15:07:09
Autor: Kosu
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
Pewnie tak jak w poprzednim - póki nie dotkniesz nic się nie stanie.
Ale to namiot na lajtowe warunki, gdzie prawdopodobienstwo deszczu
jest niskie.

Szczerze mówiąc nie widzę sensu. Bierzesz "namiot", który jest dobry pod warunkiem, że nie pada i nie wieje. Czyli wozisz go bez sensu. Co z tego, że jest lekki. Nie lepiej spać bez niczego? Chyba, że się boisz czy coś - wtedy lepiej kupić kawał dobrego materiału i zarzucić na rower.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-07 13:09:41
Autor: Jan Cytawa
[...]

Najgorszy namiot jaki mozna sobie sprawic do turystyki rowerowej. Jesli masa namiotu jest dla ciebie priorytetem moze przemysl, zeby w
ogole spac pod golym niebem. Ja spalem w zimie przy padajacym sniegu,
wiec nie jest to nic strasznego.

Jan Cytawa

Data: 2009-09-07 06:38:22
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 7 Wrz, 13:09, Jan Cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:
Jesli masa namiotu jest dla ciebie priorytetem moze przemysl, zeby w
ogole spac pod golym niebem.
W sumie masz racje :)

Ja spalem w zimie przy padajacym sniegu,
wiec nie jest to nic strasznego.
śpiwór + takie wodoszczelne opakowanie, czy pełen hardkor?

Kosu wrote:
Chyba, że się boisz
czy coś - wtedy lepiej kupić kawał dobrego materiału i zarzucić na rower.
No to chyba też - pod kawałkiem materiału lepiej się czuję, nie włażą
mi mrówki, pająki i inne gnidy do śpiwora i jedzenia.\
A jak przeglądałem same płachty namiotowe - waga 1kg i od spodu nie
mam nic chroniącego przed wodą

Data: 2009-09-07 19:17:26
Autor: Kosu
Ultralekkie namioty za... 15zl :)
Uuuu... yuck. Nigdy tak nie rób. Nie cytuj dwóch postów w jednej odpowiedzi. To nie jest forum - usenet ma konstrukcję drzewkową (widzę, że czytasz przez google, gdzie można drzewka ukryć i być nieświadomym).

Płachty namiotowej raczej nie polecam do spania. Są świetne, kiedy w drodze łapie Cię silny deszcz i po prostu chcesz się pod czymś schować.

Jeśli martwisz się owadami, to możesz kupić sobie dobry namiot dwupowłokowy. Będziesz mógł dobierać wyposażenie zależnie od potrzeb. W niektórych można rozpiąć samą sypialnię (gęsta siateczka) i owady nie wejdą, ale zmokniesz. Ten wariant będzie też stosunkowo lekki, bo większość wagi namiotu to gruby, wodoodporny tropik (dlatego ten Twój jest lekki). A jak będzie się zanosiło na deszcz, to weźmiesz całość albo odwrotnie - bez sypialni. I znowu będzie całkiem lekko.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-07 10:36:45
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 7 Wrz, 19:17, Kosu <k...@kosu.pl> wrote:
Uuuu... yuck. Nigdy tak nie rób. Nie cytuj dwóch postów w jednej
odpowiedzi. To nie jest forum - usenet ma konstrukcję drzewkową (widzę,
że czytasz przez google, gdzie można drzewka ukryć i być nieświadomym).
Tak nakazuja zasady, czy jest jakies praktyczne wytlumaczenie :P ?
Przez klienta tez probowalem, ale trudno mi sie polapac w postach.
No i Vistowa Poczta nie czyta mi precla:/ (a Tunderbird nie integruje
sie z Kontaktami)

[...]
A jesli wezme sam tropik to...? Co daje sypialka? Lepsza cyrkulacje
powietrza (tak gdzies wyczytalem)?

Data: 2009-09-07 23:04:57
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Ultralekkie namioty za... 15zl :) [ot] (was: Ultralekkie namioty za... 15zl :))
Michał 'miok' Rzeźnik bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje (niepotrzebne
skreślić):
Przez klienta tez probowalem, ale trudno mi sie polapac w postach.
No i Vistowa Poczta nie czyta mi precla:/ (a Tunderbird nie integruje
sie z Kontaktami)

40tude Dialog i strona Doktora na temat konfiguracji.
Do tego Hamster i doznasz orgazmu.

Data: 2009-09-07 23:23:50
Autor: Kosu
Michał 'miok' Rzeźnik wrote:
Tak nakazuja zasady, czy jest jakies praktyczne wytlumaczenie :P ?

Pomijając ogólnie dostępną netykietę, względy praktyczne istnieją. Jeśli chcesz mi odpowiedzieć, to odpowiadasz na mój post. Bo wtedy ja odbiorę to jako kontynuację dyskusji. Jeśli odpowiesz w innym miejscu, to ja nie muszę tego zobaczyć. Poza tym w czytnikach newsów widzi się to, w co się kliknie, a nie wszystko jedno po drugim (jak na forach). To po prostu służy zachowaniu pewnego porządku i wygody.

A jesli wezme sam tropik to...? Co daje sypialka? Lepsza cyrkulacje
powietrza (tak gdzies wyczytalem)?

Dwuwarstwowy namiot zapobiega skraplaniu się wody na tropiku. Siatka sypialni jest odpowiedzialna za izolację termiczną. Generalnie chodzi o to, żeby między sypialnią a tropikiem była temperatura zbliżona do tej na zewnątrz.

pozdrawiam,
Kosu

Data: 2009-09-08 08:46:40
Autor: Jan Cytawa
Ultralekkie namioty za... 15zl :)
Michał 'miok' Rzeźnik napisał:

> Ja spalem w zimie przy padajacym sniegu,
> wiec nie jest to nic strasznego.
śpiwór + takie wodoszczelne opakowanie, czy pełen hardkor?

cos takiego:

http://hektor.umcs.lublin.pl/~cytawa/karpatymarmaroskie/Karpaty_Marmaroskie_014%20pierwszy%20nocleg.htm

jeden kolega mial taki ratunkowy pokrowiec na spiwor. Reszta miala tylko
2 lekie plachty niby wodoszczelne 2x3m. bylo nas 5 osob wiec w nocy
troche nas snieg obsypal.

Jan Cytawa

Data: 2009-09-08 05:17:21
Autor: Michał 'miok' Rzeźnik
On 8 Wrz, 08:46, Jan Cytawa <cyt...@hektor.umcs.lublin.pl> wrote:

> śpiwór + takie wodoszczelne opakowanie, czy pełen hardkor?

cos takiego:

http://hektor.umcs.lublin.pl/~cytawa/karpatymarmaroskie/Karpaty_Marma...
Ano wlasnie - spaliscie w grupie - mi sie nie uda namowic kumpli na
takie cos, wiec musialbym spac sam obok namiotow:)

Data: 2009-09-07 13:21:15
Autor: Andrzej W.
Ultralekkie namioty za... 15zl :)
Przesiadłem się z takiego cuda (1,1kg) na 3kg po tym jak po porannej silnej ulewie obudziłem się w namiocie pełnym wody i musiałem zrezygnować z dalszego udziału w imprezie.
Druga wada słaba wentylacja.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2009-09-08 08:33:08
Autor: Leszek 'Cousie' Pasoń
Ultralekkie namioty za... 15zl :)
o ja glupi, za 2x  ciezszy namiot dalem prawie 700zl
o ja glupi... ;)

--
Z krainy sadow w dolinie Dunajca.
Zapraszam do Łącka http://www.lacko.pl/