Umiecie palic papier?

Data: 2013-10-14 02:23:32
Autor: Majka
Umiecie palic papier?
Czy możecie mi podpowiedzieć, jak spalić papier?

Chodzi o to, że ogrzewam się sama, piec miał/węgiel.
A mam mnóstwo papieru. Ale nie zwykłego, gazet czarno-białych, miękkich, tylko kolorowe, kredowane czasopisma. Ich forma jest bardzo zwięzła, "zbita", i nie chc± same z siebie zaj±ć się ogniem.

Czy jest sposób na skuteczne spalenie takich czasopism?

Np. wrzucić na żar węglowy?
Bo rozdzielanie na pojedyncze kartki jest niewykonalne - za dużo tego.
Mam dużo tego typu periodyków, pewnie na duż± czę¶ć sezonu mogłabym tym nagrzać, ale dziadostwo nie chce się palić...

Majka

Data: 2013-10-14 04:01:04
Autor: Kris
Umiecie palic papier?
W dniu poniedziałek, 14 paĽdziernika 2013 11:23:32 UTC+2 użytkownik Majka napisał:
Mam dużo tego typu periodyków, pewnie na duż± czę¶ć sezonu mogłabym tym nagrzać, ale dziadostwo nie chce się palić...
Oddaj na skup makulatury albo wrzuc do smietnika, smieciarze zabiora.
Palic tym nie pal bo kupa dymu i popiołu będzie tylko.

Data: 2013-10-14 19:41:42
Autor: Jacek
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-14 11:23, Majka pisze:
Czy możecie mi podpowiedzieć, jak spalić papier?
1. Nie jest to specjalnie ekologiczne.
2. Wymaga dużego nadmuchu powietrza.
3. Wymaga wstępnego rozpalenia do do¶ć dużej temperatury.
4. Jest z tego masa popiołu.

Czasem spalę w kominku jak±¶ gazetę, ale wrzucam papier tylko, jak się mocno pali i otwieram na full popielnik aby było dużo powietrza.
Papier, jako główne paliwo w zupełno¶ci odpada. Jedynie jako marginalny dodatek.
Jacek

Data: 2013-10-14 20:05:09
Autor: BartekK
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-14 19:41, Jacek pisze:
Papier, jako główne paliwo w zupełności odpada. Jedynie jako marginalny
dodatek.
Bo papier, tak po prawdzie, to bardzo słabo się pali (jak widać), jedynie kartka papieru się pali dobrze - bo jest cieńką kartką, czyli jest bardzo dobry stosunek objętości paliwa (kartki) do dostępu powietrza/tlenu do jej spalania. S
palanie np książki jest już dużo bardziej problematyczne, bo nie ma jak dostarczyć tlenu do jej palenia się (w przeciwieństwie do drewna wegla itp gdzie są jednak pory, jest dużo powietrza uwięzione wewnątrz paliwa) a znów mocny nadmuch - zaraz wydmuchuje skrawki palących się kartek, i zamiast się palić "liniowo" to spala się natychmiast ale już uciekając w komin (i go zapychając).

Może jakby papier mielić/siekać (cos jak w niszczarce lub drobniej) i palić nadmuchem mieszanki papierowo-powietrznej (coś jak wdmuch pyłu węglowego+powietrza w dużych kotłach, elektrowniach itp)? Oczywiście cały kocioł musiałby być dostosowany do takiego paliwa, by lecąca mieszanka mogła się spalic, oddać ciepło spalania, wytrącić popiól - nim trafiła by do komina w postaci spalin... Chyba duży problem w małej skali to wykonać.

Data: 2013-10-14 20:24:29
Autor: Jacek
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-14 20:05, BartekK pisze:
Może jakby papier mielić/siekać (cos jak w niszczarce lub drobniej) i
palić nadmuchem mieszanki papierowo-powietrznej

Tak bym o widział. Zainwestować w niszczarkę i palić luźne paski.
To by mogło mieć sens.
Jacek

Data: 2013-10-24 22:44:37
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Mon, 14 Oct 2013 20:24:29 +0200, Jacek napisał(a):

Może jakby papier mielić/siekać (cos jak w niszczarce lub drobniej) i
palić nadmuchem mieszanki papierowo-powietrznej

Tak bym o widział. Zainwestować w niszczarkę i palić luĽne paski.
To by mogło mieć sens.
Jacek

Jaki¶ czas temu ten temat mnie zainteresował i znalazłem takie ręczne
"praski" do makulatury, które można by zasilić papierem z niszczarki. Ale
musiałby¶ naprawdę mieć spory przerób na jeden brykiet. PóĽniej to jeszcze
trzeba mieć gdzie dobrze wysuszyć, bo ręcznie sprasujesz tylko na mokro.

Znalazłem wówczas stronę kogo¶, kto amatorsko produkował takie wynalazki,
ale najwyraĽniej nie sprzedawało się to zbyt dobrze, bo strony już nie ma.
Zostały tylko jakie¶ archiwalne aukcje, gdzie widać, jak to wygl±dało:
http://www.swistak.pl/a4035850,Brykieciarka-makulatury-EKOPRASKA.html
W domowych warunkach hobbysta powinien do¶ć łatwo zbudować co¶ podobnego.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-24 17:01:00
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?
W dniu czwartek, 24 paĽdziernika 2013 22:44:37 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]

http://www.swistak.pl/a4035850,Brykieciarka-makulatury-EKOPRASKA.html

W domowych warunkach hobbysta powinien do¶ć łatwo zbudować co¶ podobnego.

Jeden z głupszych pomysłów o jakim ostatnio się dowiedziałem. Ciekawe sk±d brać papier do takiej domowej praski.

Data: 2013-10-25 15:06:02
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Thu, 24 Oct 2013 17:01:00 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

[...]

 Wystarczy pracować w miejscu, które produkuje masę papieru na przemiał.
Choć teraz to pewnie się bardziej opłaca sprzedawać, niż oddawać
pracownikom.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-25 07:34:56
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?

napisał(a):

 Wystarczy pracować w miejscu, które produkuje masę papieru na przemiał.

Choć teraz to pewnie się bardziej opłaca sprzedawać, niż oddawać

> [...]

praska do papieru to bzdura. Chociażby dlatego ze współczesny papier ma niewiele wspólnego z papierem. Dodatkowo proces przygotowania materiału i robienia pseudo brykietów jest czasochłonny. Brykiet i technologia ma z ekologi± tyle wspólnego co szał w kortach z kałem w szortach.

Data: 2013-10-25 17:53:28
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Fri, 25 Oct 2013 07:34:56 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

[...]

Marudzisz. Przecież to jest tylko sposób na zagospodarowanie nadmiaru
makulatury. Poza tym nie musisz tam pakować lakierowanego kredowanego
papieru. Je¶li masz dostęp do tektury, to efekt nie powinien być najgorszy,
pomin±wszy ilo¶ć popiołu.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-25 17:19:10
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?

napisał(a):

> [...]

makulatury. Poza tym nie musisz tam pakować lakierowanego kredowanego

papieru. Je¶li masz dostęp do tektury, to efekt nie powinien być najgorszy,

Sk±d weĽmiesz tonę makulatury z papieru nadaj±cego się do palenia.. Może po ¶mietnikach wybierasz i nie masz z tym problemu. Ja mam z tym problem. Na pomysł z domow± prask± do robienia brykietów z papieru mógł wpa¶ć tylko debil. To już lepiej palić ksi±żkami jak to jaka¶ prezydentowa lansowała. Tak na marginesie. Żeby zrobić brykiet potrzebna jest prasa o nacisku kilkunastu ton na cm2. Mam cich± nadzieję że piszesz tylko po to żeby się przekomarzać. Bo nie można być tak głupim żeby wierzyć w cudowne brykiety z rozmaczanego papieru robione na prasce napędzanej rękoma i umieć pisać.

Data: 2013-10-26 19:44:27
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Fri, 25 Oct 2013 17:19:10 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

Sk±d weĽmiesz tonę makulatury z papieru nadaj±cego się do palenia. Może
po ¶mietnikach wybierasz i nie masz z tym problemu. (...)

Nadal marudzisz, bo patrzysz na to jak na jak±¶ przemysłow± metodę do
palenia przez cał± zimę. A to jest co najwyżej sposób na zagospodarowanie
nadmiaru makulatury.

Tak na marginesie. Żeby zrobić brykiet potrzebna
jest prasa o nacisku kilkunastu ton na cm2.

Na sucho, nie na mokro. Za¶ w domu sobie możesz to wysuszyć, mokr± pulpę
nawet w gar¶ci ¶ci¶niesz.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-26 16:11:49
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?

napisał(a):

> [...]

> jest prasa o nacisku kilkunastu ton na cm2. Na sucho, nie na mokro. Za¶ w domu sobie możesz to wysuszyć, mokr± pulpę

nawet w gar¶ci ¶ci¶niesz.

-- Borys Pogoreło

borys(#)leszno,edu,pl

Super metoda na mokro. Żeby wysuszyć jedn± kostkę trzeba z 10 razy więcej energii niż można uzyskać z kostki sprasowanego papieru. Dużo masz jeszcze podobnych pomysłów? Rozbawiłe¶ mnie. Oczami wyobraĽni widzę jak takie mokre kostki schn±. Szybciej zgnij± niż wyschn± same. Za równowarto¶ć praski można kupić ze 130 kilo brykietu. Z czego chcesz w domu pozyskać 130 kilo papieru? Gazet ludzie nie kupuj± bo zdychaj± gazety jak by gazeciana dżuma panowała. Wszystko zapakowane w jakie¶ folie. Nikt teraz ¶ledzi w papier pakowy w sklepie nie pakuje. Wiem, Zbieraj i zagospodarowuj używany papier toaletowy.

Data: 2013-10-27 16:01:28
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Sat, 26 Oct 2013 16:11:49 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

Super metoda na mokro. Żeby wysuszyć jedn± kostkę trzeba z 10 razy więcej
energii niż można uzyskać z kostki sprasowanego papieru.

Płacisz za energię słoneczn±?

Marudzisz gorzej, niż stara baba.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-27 19:58:42
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Sun, 27 Oct 2013 16:01:28 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

Płacisz za energię słoneczną?

A ileĹĽ tej energii jest u nas? No nie ĹĽartuj. Mam np kolektory, sprawdzajÄ…
siÄ™ one tylko latem, do grzania wody.
http://www.wetterzentrale.de/pics/rmean6190_year.gif
--
XL
W polskiej historii istnieją dwie tradycje, które mają taki sam wpływ na

Data: 2013-10-26 22:18:57
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Fri, 25 Oct 2013 17:53:28 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

efekt nie powinien być najgorszy,
pominąwszy ilość popiołu.

Raczej nie pominąwszy. Piec zapchany popiołem trzeba często wygaszać i
czyścić, a na ponowne rozgrzanie instalacji potrzeba tak dużo energii, że
nie wiem, jak moze się toto opłacać - pominąwszy że wcale nie jest łatwo
spalić sprasowany papier, nawet zakładając że jest on papierem 3-]
--
XL  "Nie naleĹĽy mylić prawdy z opiniÄ… wiÄ™kszoĹ›ci."  Jean Cocteau

Data: 2013-10-27 00:17:37
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Sat, 26 Oct 2013 22:18:57 +0200, Ikselka napisał(a):

efekt nie powinien być najgorszy, pomin±wszy ilo¶ć popiołu.

Raczej nie pomin±wszy. Piec zapchany popiołem trzeba często wygaszać i
czy¶cić, a na ponowne rozgrzanie instalacji potrzeba tak dużo energii, że
nie wiem, jak moze się toto opłacać - pomin±wszy że wcale nie jest łatwo
spalić sprasowany papier, nawet zakładaj±c że jest on papierem 3-]

Ale to jest brykiet do kominka! W życiu by mi nie przyszło do głowy pakować
tego do pieca CO, chyba żeby wymy¶lić jaki¶ mechanizm usuwania popiołu na
bież±co. Ale to już zdecydowanie za dużo zachodu w stosunku do możliwego do
uzyskania ciepła. Chyba, że kto¶ ma za dużo wolnego czasu i kilka ton
papieru za darmo :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-27 13:49:33
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Sun, 27 Oct 2013 00:17:37 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

Dnia Sat, 26 Oct 2013 22:18:57 +0200, Ikselka napisał(a):

efekt nie powinien być najgorszy, pominąwszy ilość popiołu.

[...]

No ale jaka różnica? kominek nie zatka się popiołem? - przecież jeszcze
gorzej, bo nie można go przerusztować, a nawet jeśli ktoś ma specjalny
piec-kominek z rusztem, to i tak ta operacja w przypadku spalania papieru
tragicznie rozprzestrzeni pył. Popiół z papieru jest lekki i przy byle
podmuchu pyli jak sto diabłów, nawet wyjąć i wynieść go będzie trudno bez
pylenia, a co dopiero grzebać w nim żeby choćby dołożyć nową porcję
papieru. Remont mieszkania po kazdym paleniu?

W życiu by mi nie przyszło do głowy pakować
tego do pieca CO,

Jednak zasadniczo temat wątku dotyczy własnie pieca c.o.:

Data: 2013-10-27 20:23:57
Autor: Rentier
Umiecie palic papier?

[...]

A jakby taki papier nasÄ…czać  jakimĹ› silnym utleniaczem?
Np jakiś chloran potasu czy inny nadmanganian rozkładający się pod wpływem ciepła?

Data: 2013-10-27 20:50:26
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Sun, 27 Oct 2013 20:23:57 +0100, Rentier napisał(a):

A jakby taki papier nasÄ…czać  jakimĹ› silnym utleniaczem?
Np jakiĹ› chloran potasu

MoĹĽe jeszcze utarty z siarkÄ…?
33333-P

Nawet nie poddawaj takich pomysłów, bo kto nekumaty zrobi i mu chałupa
wyleci w kosmos...

Data: 2013-11-05 17:20:00
Autor: Marek Dyjor
Umiecie palic papier?
Użytkownik wrote:
[...]

muszę się z tob± zgodzić, imho to takie brykiety zrobione z tego co nazywa sie papierem będz± bardzo trudno palne, żby nei powiedzieć że będ± materiałem ogniochronnym :)

Data: 2013-10-25 06:11:32
Autor: Kris
Umiecie palic papier?
[...]
http://www.tynaxtools.pl/5-brykieciarka-reczna-prasa-do-papieru-makulatury-trocin-i-odpadkow-.html
cena 79zł tylko "brak na magazynie"
http://www.opinet.vot.pl/reczna-prasa-do-robienia-brykietu-z-makulatury/

Data: 2013-10-14 21:26:09
Autor: Rentier
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-14 11:23, Majka pisze:
Czy możecie mi podpowiedzieć, jak spalić papier?

Ja mam taki patent:plik jakich¶ zadrukowanych kartek A4, czyli około 15-20 zwijam w rulon wzdłuż dłuższej krawędzi.Kto ma większy moment skręcaj±cy w łapskach, może pobrać kartek więcej.Rulon następnie próbujesz "złamać" na pół. W efekcie uzyskujesz rulon na kształt bumerangu."Łamanie" w 100% gwarantuje nie rozwinięcie się kartek. Produkujesz tak kilka- kilkana¶cie sztuk i układasz jak polana, na stosie.Pakujesz jak±¶ podpałkę pod spód i wioo.
Gazetki na błyszcz±cym papierze s± b. oporne na palenie- pali się cienka warstwa papieru, otoczona niepaln±, gasn±c± farb± i czym¶ tam jeszcze z obu stron.
Ale jak już sie pal± rulony z klasycznego papieru- to i te pójd± z dymem.
Zaleta: zero odrywania kartek, spalanie stabilne i całkowite. Owszem popiołu od cholery, ale to papier...

Data: 2013-10-24 22:40:50
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Mon, 14 Oct 2013 21:26:09 +0200, Rentier napisał(a):

[...]

 Można wsadzić zwinięt± gazetę w metalow± obręcz lub dwie, nie trzeba się
siłować i więcej paliwa uzyskasz w jednym "wsadzie".

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-15 17:08:18
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Mon, 14 Oct 2013 02:23:32 -0700 (PDT), Majka napisał(a):

Czy możecie mi podpowiedzieć, jak spalić papier?

Chodzi o to, że ogrzewam się sama, piec miał/węgiel.
A mam mnóstwo papieru. Ale nie zwykłego, gazet czarno-białych, miękkich, tylko kolorowe, kredowane czasopisma. Ich forma jest bardzo zwięzła, "zbita", i nie chcą same z siebie zająć się ogniem.

Czy jest sposĂłb na skuteczne spalenie takich czasopism?

Np. wrzucić na żar węglowy?
Bo rozdzielanie na pojedyncze kartki jest niewykonalne - za duĹĽo tego.
Mam dużo tego typu periodyków, pewnie na dużą część sezonu mogłabym tym nagrzać, ale dziadostwo nie chce się palić...

Generalnie rady moich poprzedników można o.. potłuc, ponieważ to, o czym
piszesz, TO NIE JEST PAPIER, lecz tzw papier bezdrzewny, w ktĂłrym jako
nośnik wypełniacza zastosowano włókna (sztuczne) z wypełniaczem kredowym i
klejowym.
--
XL
"Dopiero w 1949 r. Światowe Stowarzyszenie Lekarzy zastąpiło przysięgę

Data: 2013-10-15 20:03:28
Autor: Jacek
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-15 17:08, Ikselka pisze:
[...]
Generalnie to:
Ikselka wie wszystko, a reszta to tumany.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Papier_bezdrzewny

Jacek
PS
co by nie mówić o papierze, to pali się on dobrze pod warunkiem dużego dopływu powietrza (czyli nie może być to np. złożona książka) i jest z tego bardzo dużo popiołu.

Data: 2013-10-15 21:48:53
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Tue, 15 Oct 2013 20:03:28 +0200, Jacek napisał(a):

Generalnie to:
Ikselka wie wszystko, a reszta to tumany.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Papier_bezdrzewny

"Dodatki masowe i pomocnicze środki chemiczne:

Obok produktów włókienniczych stosuje się do wytwarzania papieru dodatki
masowe:

Siarczan glinowy - jest najczęściej stosowanym dodatkiem. Ma za zadanie
wpływać na przebieg zachodzących procesów technologicznych oraz jest
środkiem koagulującym kleje papiernicze

Kleje papiernicze - zaklejanie papieru ma na celu ograniczenie
nasiąkliwości i zwiększenie odporności papieru na przenikanie cieczy.
Wprowadzenie klejów do mas papierniczych powoduje wzrost przeźroczystości
papieru i zwiększa gładkość jego powierzchni. Obecnie stosujemy dwie metody
zaklejania papieru:

    zaklejanie powierzchniowe - polegajÄ…ce na naĹ‚oĹĽeniu warstwy kleju na
powierzchnię uformowanej wstęgi papieru
    zaklejanie w masie - polega na wymieszaniu masy papierniczej z
odpowiednio przygotowanym klejem. Rozróżniamy wytwory papiernicze:
całkowicie zaklejone są to papiery do pisania rysunkowego, offsetowe,
reszpang. częściowo zaklejone- papier wklęsłodrukowy, różnego rodzaju
kartony, papiery pakowe nie zaklejone - bibułki, papier toaletowy, papiery
gazetowe Rodzaje klei stosowanych do wyrobu papieru: roślinne(klej
żywiczny, skrobia, zwierzęce(klej kostny, skórny) mineralne(szkło wodne,
wosk, parafina) syntetyczne(ĹĽywice, syntetyczne, silikony).

Wypełniacze - są to białe pigmenty wprowadzane do wytworów papierniczych.
Do najczęściej stosowanych wypełniaczy zaliczamy: talk, gips, dwutlenek
tytanu i inne silenie rozdrobnione zwiÄ…zki mineralne charakteryzujÄ…ce siÄ™
białą barwą. Wypełniacz mają za zadanie nadanie papieru dobrej białości
nieprzezroczystości, miękkości oraz stabilności wymiarowej. Pod względem
zawartości wypełniaczy papiery można podzielić na: papiery niewypełnione,
papiery mało wypełnione o małej zawartości popiołu ( do 5%), papiery
średnio wypełnione o średniej zawartości popiołu( od 5% do 15%), papiery
mocno wypełnione ( ponad 15% nie więcej niż 30% )"
http://cinek.xo.pl/grafika_reklamowa/materialoznastwo.html

[...]

Ale TUTAJ nie mĂłwi siÄ™ o papierze. To, na czym siÄ™ drukuje periodyki ktĂłre
ma na myśli Wątkodawczyni, to kredowy "papier" jak napisałam poprzednio,
nie produkwowany z drewna, czyli bezdrzewny. Nie zostaje z niego "popiół",
tylko białe struktury, które zatykają piec.
Ponadto na skutek zawartości m.in. związków baru itp dym z takiego czegoś
jest wysoko rakotwĂłrczy i trujÄ…cy, ale proszÄ™ bardzo, co kto lubi.
Współczuję tylko sąsiadom...

Data: 2013-10-15 19:22:08
Autor: Marek Dyjor
Umiecie palic papier?
Majka wrote:
[...]

to sie nie nadaje praktycznie do palenia...

trzeba by przepu¶cić przez szredera i wtedy próbować palić tymi wiórkami.

niestety ale taki jak piszesz papier zawiera zbyt wiele nie palnych dodatków.

Data: 2013-10-16 13:47:12
Autor: t-1
Umiecie palic papier?
Data: 2013-10-16 10:21:14
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?
W dniu ¶roda, 16 paĽdziernika 2013 13:47:12 UTC+2 użytkownik t-1 napisał:
Bez sensu.

Cena makulatury 900 zł/t. http://www.favore.pl/169790_skup-surowcow-wtornych-makulatura-folia-karto-radzymin-ul-kolejowa-mazowieckie.html

Cena węgla 539 zł/t.          http://wegielna5.pl/sklep

Napisz gdzie tak płac± za makulaturę. Spokojnie na różnicy cen 700złotych na tonie łyknę. Z 13 tysięcy na kursie. Jak się chwalisz długo¶ci± kutasa to pewno od kręgosłupa szyjnego j± podajesz.

Data: 2013-10-16 20:39:32
Autor: Qrczak
Umiecie palic papier?
Dnia 2013-10-16 19:21, obywatel kogutek444@gmail.com uprzejmie donosi:
[...]

Ten pan ma dysleksję.
Cytat z linka:
Makulatura gazetowa   40gr/kg
Makulatura  kartonowa  30gr/kg
Folia Bezbarwna    90gr/kg

Ja tam nie jestem socjopat±. Umiem doskonale udawać, że lubię ludzi.

Data: 2013-10-16 21:56:08
Autor: wolim
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-16 20:39, Qrczak pisze:

Ten pan ma dysleksję.

Chyba dyskalkulię :)

Data: 2013-10-16 23:24:28
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Wed, 16 Oct 2013 21:56:08 +0200, wolim napisał(a):

W dniu 2013-10-16 20:39, Qrczak pisze:

Ten pan ma dysleksjÄ™.

Chyba dyskalkuliÄ™ :)

I dysenergetykÄ™ :->

Data: 2013-10-16 15:54:44
Autor: Jacek
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-16 13:47, t-1 pisze:
[...]

U mnie płac± po 20 gr/kg = 200 zł/t
Jacek

Data: 2013-10-16 23:23:58
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Wed, 16 Oct 2013 13:47:12 +0200, t-1 napisał(a):

Cena makulatury 900 zł/t. (...)
Cena węgla 539 zł/t.

Niby czego ma dowodzić to zestawienie?

Data: 2013-11-02 23:38:27
Autor: Green
Umiecie palic papier?
W artykule <l3lubp$gv1$1@pippin.nask.net.pl> t-1 napisal(a):

[...]

Nieco odgrzeję w±tek. 100% racja .

Bez sensu, i na dodatek ZABRONIONE jest :
za¶miecanie atmosfery!
Kupa dymu, popiołu, niespalonych resztek,  co zapycha kocioł i komin.
Konieczne czyszczenie, bo ci±gu zabraknie, itp.itd

Papier jest pokrywany farbami, o składzie raczej truj±cym, i foliami plastikowymi (palenie kolorowych powierzchniowe)..

Sk±d uludzi sie bior± takie poronione pomysłY?

Stare kalosze, materace gumowe i dzieciece popsute zabawki TEZ spalacie????

--
Pozdr. Zbig.Drwięga
Linux Reg.User #166848

Data: 2013-11-02 17:31:27
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?
W dniu niedziela, 3 listopada 2013 00:38:27 UTC+1 użytkownik Green napisał:
> [...]

Sk±d uludzi sie bior± takie poronione pomysłY?

Stare kalosze, materace gumowe i dzieciece popsute zabawki TEZ spalacie????

I pewno Ci się wydaje ze jak w Polsce spali się sto ton opon dziennie to będzie to miał jaki¶ wpływ na atmosferę na Ziemi. Mylisz się. Więcej pyłu gumowego, również spalonego, dziennie emituj± samochody na gumowych oponach.

Data: 2013-11-03 01:48:47
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Sat, 2 Nov 2013 17:31:27 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com napisał(a):

I pewno Ci się wydaje ze jak w Polsce spali się sto ton opon dziennie to będzie to miał jakiś wpływ na atmosferę na Ziemi.

Nie - ale ma bezpośredni wpływ (wziewnie) bezpośrednio na organizmy
sąsiadów owych "spalaczy", hint: DIOKSYNY! Nawet "homeopatyczna" ilość
dioksyn wdychanych przez krĂłtki nawet czas jest tragicznie kancerogenna.
:-/

Mylisz się. Więcej pyłu gumowego, również spalonego, dziennie emitują samochody na gumowych oponach.

A jeszcze więcej (dwutlenku węgla, siarki i innych trucizn) wulkany.
Ale NIE O TO CHODZI - chodzi o vide akapit wyĹĽej...

Data: 2013-11-03 18:30:28
Autor: zkd
Umiecie palic papier?
On Sat, 2 Nov 2013 17:31:27 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com wrote:
[...]

Co ma piernik do wiatraka?
Nie mówimy na razie nic o samochodach.
Mówimy o spalaniu różnych dziwnych rzeczy które nie maj± prawa być spalane. (!)
Twoja odzywka jest typowo kobieca. Kota odwrócenie.

W Polsce corocznie topi się kilkaset osób.
Dla populacji naszego kraju nie ma to katastrofalnego znaczenia.
Pójdziesz się utopić? To tak a'popos istotno¶ci rangi.

Data: 2013-11-03 10:34:02
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?
W dniu niedziela, 3 listopada 2013 18:30:28 UTC+1 użytkownik zkd napisał:
> [...]

Dla populacji naszego kraju nie ma to katastrofalnego znaczenia.

Pójdziesz się utopić? To tak a'popos istotno¶ci rangi.

Zielonego spytaj co miał na my¶li pisz±c o paleniu kaloszy.

Data: 2013-11-03 20:54:48
Autor: Rentier
Umiecie palic papier?

Zielonego spytaj co miał na my¶li pisz±c o paleniu kaloszy.

Chinole wal± w atmosferę wszystko, ruscy topi± chemikalia w Bałtyku i odpady radioaktywne gdzie b±dĽ,s±siad ostatnio wylał farbę w kanał deszczowy a wy w imię kretynizmów unijnych piętnujecie palaczy kilograma papieru...

Data: 2013-11-03 14:30:56
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?
W dniu niedziela, 3 listopada 2013 20:54:48 UTC+1 użytkownik Rentier napisał:

> [...]

Chinole wal± w atmosferę wszystko, ruscy topi± chemikalia w Bałtyku i odpady radioaktywne gdzie b±dĽ,s±siad ostatnio wylał farbę w kanał deszczowy a wy w imię kretynizmów unijnych piętnujecie palaczy kilograma papieru...

Ja nie ganię. Uważam że kupowanie praski do robienia w domu brykietów z mokrego papieru to głupota jakich mało.

Data: 2013-11-04 14:20:46
Autor: Green
Umiecie palic papier?
W artykule <l569m5$sch$1@news.dialog.net.pl> Rentier napisal(a):

[...]

Mowa była o spalaniu papieru.
Kredowego, kolorowego, powlekanego foliami.
To jest zachowanie równie bezprawne i dla ¶rodowiska szkodliwe jak spalanie popsutych zabawek i kaloszy lub baseników dmuchanych ogrodowych.

Sasiad bije żonę. Ty też bijesz swoj±, Rentier,dlatego że s±siad bija??

I nie była mowa o 1 kilogramie papieru.

Nie pomniejszaj problemu.
Mowa była o tonach, niby standardowe paliwo do kotła. --
Pozdr. Zbig.Drwięga
Linux Reg.User #166848

Data: 2013-11-04 09:31:30
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 15:20:46 UTC+1 użytkownik Green napisał:

> [...]

Nie pomniejszaj problemu.

Mowa była o tonach, niby standardowe paliwo do kotła. -- Pozdr. Zbig.Drwięga

Gdzie te tony widziałe¶?

Data: 2013-11-04 20:15:11
Autor: zd
Umiecie palic papier?
 kogutek444@gmail.com Wrote in message:

Mowa była o tonach, niby standardowe paliwo do kotła.
_______

Gdzie te tony widziałe¶?

Ty pisales o " tona papieru...."
Zas inicjatorka w±tku zamirzala ogrzewać dom przez niemalże caly
 sezon,jak zrozumialem:
[...]

{{{{{>>>>>>>>>>

Mam dużo tego typu periodyków, pewnie na duż± czę¶ć sezonu
 mogłabym tym nagrzać, ale dziadostwo nie chce się
 palić...

Majka "

Ninawidze kundelkow pizdzielkow ktorzy marza  jedynie o tym by sie
 czyjejs kostki uczepic.

--
zd

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://www.piaohong.tk/newsgroup

Data: 2013-11-04 12:08:59
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?
W dniu poniedziałek, 4 listopada 2013 20:15:11 UTC+1 użytkownik zd napisał:

> [...]

 palić...

Majka "

Ninawidze kundelkow pizdzielkow ktorzy marza  jedynie o tym by sie

Jak nie ma skupu makulatury to ma najwyżej taczkę gazet i kolorowych czasopism. O tonach pisałem w kontek¶cie ze nikt tyle papieru w domu nie ma.

Data: 2013-11-05 01:49:44
Autor: zkd
Umiecie palic papier?
On Mon, 4 Nov 2013 12:08:59 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com nagryzmolił:
> [...]

kolorowych cz=
asopism. O tonach pisałem w kontek¶cie ze nikt tyle papieru w domu
 No to jeszcze raz:
Majka napisala:
 "mam MNÓSTWO papieru"
"zamierzam/chcialabym/grzac tym przez PRAWIE cały sezon"

Zapytam: caly sezon jedn± taczk±??,,

"kolorowe czasopisma" -ja rozumiem cieżkie

Sprawdz ile wazy torba kolorowych czasopism

Co ty moĽesz wiedzieć o tym, co ludzie maj± w domach i w jakiej ilo¶ci.

Poradzę, pilnuj swego i bedzie ok.
O czyim¶ papierze i jego ilosci nic nie wiesz i nie zajmuj czasu.

Data: 2013-11-05 04:06:54
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?

Majka napisala:

[...]

Nie ma pojęcia co pisze.

Data: 2013-11-11 03:09:53
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Mon, 4 Nov 2013 12:08:59 -0800 (PST), kogutek444@gmail.com napisał(a):

Jak nie ma skupu makulatury to ma najwyĹĽej taczkÄ™ gazet i kolorowych czasopism.

Może kazała dzieciom w szkole przynieść po 10 kilo? - to będzie tego
przynajmniej kilka ton ;-PPP

Data: 2013-11-03 01:00:45
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Sat, 2 Nov 2013 23:38:27 +0000 (UTC), Green napisał(a):

[...]

Cena wÄ™gla 539 zĹ‚/t.          http://wegielna5.pl/sklep

Nieco odgrzejÄ™ wÄ…tek. 100% racja .

Bez sensu, i na dodatek ZABRONIONE jest :
zaśmiecanie atmosfery!
Kupa dymu, popioĹ‚u, niespalonych resztek,  co zapycha kocioĹ‚ i komin.
Konieczne czyszczenie, bo ciÄ…gu zabraknie, itp.itd

Papier jest pokrywany farbami, o składzie raczej trującym, i foliami plastikowymi (palenie kolorowych powierzchniowe)..

Skąd uludzi sie biorą takie poronione pomysłY?

Stare kalosze, materace gumowe i dzieciece popsute zabawki TEZ spalacie????

PodpisujÄ™ siÄ™.

Data: 2013-10-16 21:58:59
Autor: wolim
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-14 11:23, Majka pisze:
Czy możecie mi podpowiedzieć, jak spalić papier?

Możemy, ale to to czym piszesz nie nadaje się do palenia.

Po pierwsze Ľle się pali, po drugie zasmradza s±siadów.

Je¶li już tak bardzo się upierasz, żeby spalić tego Cosmopolitana, to jedyna opcja, to wrzucić go na naprawdę dobrze rozgrzany żar. Wtedy spali szybko i "bezpopiołowo".

Pozdrawiam,
MW

Data: 2013-10-16 23:25:19
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Wed, 16 Oct 2013 21:58:59 +0200, wolim napisał(a):

eśli już tak bardzo się upierasz, żeby spalić tego Cosmopolitana, to jedyna opcja, to wrzucić go na naprawdę dobrze rozgrzany żar. Wtedy spali szybko i "bezpopiołowo".

Jednakże zatka piec kredą, a i na sam wypał trza dobrze nagrzać czem innem
3333-)

Data: 2013-10-17 12:01:39
Autor: krak
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-14 11:23, Majka pisze:
  tylko kolorowe, kredowane czasopisma.

A dorzućże co¶ z plastiku. Próbuj, może uda się z innymi ¶mieciami to shajcować
Boże, nie sadĽ koło mnie takich s±siadów.

Data: 2013-10-17 17:19:44
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Thu, 17 Oct 2013 12:01:39 +0200, krak napisał(a):

W dniu 2013-10-14 11:23, Majka pisze:
  tylko kolorowe, kredowane czasopisma.

A dorzućże coś z plastiku. Próbuj, może uda się z innymi śmieciami to shajcować

I opony! I opony!
:-/

Boże, nie sadź koło mnie takich sąsiadów.

Howgh. :-/