Umiecie palic papier?

Data: 2013-10-14 19:41:42
Autor: Jacek
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-14 11:23, Majka pisze:
Czy możecie mi podpowiedzieć, jak spalić papier?
1. Nie jest to specjalnie ekologiczne.
2. Wymaga dużego nadmuchu powietrza.
3. Wymaga wstępnego rozpalenia do do¶ć dużej temperatury.
4. Jest z tego masa popiołu.

Czasem spalę w kominku jak±¶ gazetę, ale wrzucam papier tylko, jak się mocno pali i otwieram na full popielnik aby było dużo powietrza.
Papier, jako główne paliwo w zupełno¶ci odpada. Jedynie jako marginalny dodatek.
Jacek

Data: 2013-10-14 20:05:09
Autor: BartekK
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-14 19:41, Jacek pisze:
Papier, jako główne paliwo w zupełności odpada. Jedynie jako marginalny
dodatek.
Bo papier, tak po prawdzie, to bardzo słabo się pali (jak widać), jedynie kartka papieru się pali dobrze - bo jest cieńką kartką, czyli jest bardzo dobry stosunek objętości paliwa (kartki) do dostępu powietrza/tlenu do jej spalania. S
palanie np książki jest już dużo bardziej problematyczne, bo nie ma jak dostarczyć tlenu do jej palenia się (w przeciwieństwie do drewna wegla itp gdzie są jednak pory, jest dużo powietrza uwięzione wewnątrz paliwa) a znów mocny nadmuch - zaraz wydmuchuje skrawki palących się kartek, i zamiast się palić "liniowo" to spala się natychmiast ale już uciekając w komin (i go zapychając).

Może jakby papier mielić/siekać (cos jak w niszczarce lub drobniej) i palić nadmuchem mieszanki papierowo-powietrznej (coś jak wdmuch pyłu węglowego+powietrza w dużych kotłach, elektrowniach itp)? Oczywiście cały kocioł musiałby być dostosowany do takiego paliwa, by lecąca mieszanka mogła się spalic, oddać ciepło spalania, wytrącić popiól - nim trafiła by do komina w postaci spalin... Chyba duży problem w małej skali to wykonać.

Data: 2013-10-14 20:24:29
Autor: Jacek
Umiecie palic papier?
W dniu 2013-10-14 20:05, BartekK pisze:
Może jakby papier mielić/siekać (cos jak w niszczarce lub drobniej) i
palić nadmuchem mieszanki papierowo-powietrznej

Tak bym o widział. Zainwestować w niszczarkę i palić luźne paski.
To by mogło mieć sens.
Jacek

Data: 2013-10-24 22:44:37
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Mon, 14 Oct 2013 20:24:29 +0200, Jacek napisał(a):

Może jakby papier mielić/siekać (cos jak w niszczarce lub drobniej) i
palić nadmuchem mieszanki papierowo-powietrznej

Tak bym o widział. Zainwestować w niszczarkę i palić luĽne paski.
To by mogło mieć sens.
Jacek

Jaki¶ czas temu ten temat mnie zainteresował i znalazłem takie ręczne
"praski" do makulatury, które można by zasilić papierem z niszczarki. Ale
musiałby¶ naprawdę mieć spory przerób na jeden brykiet. PóĽniej to jeszcze
trzeba mieć gdzie dobrze wysuszyć, bo ręcznie sprasujesz tylko na mokro.

Znalazłem wówczas stronę kogo¶, kto amatorsko produkował takie wynalazki,
ale najwyraĽniej nie sprzedawało się to zbyt dobrze, bo strony już nie ma.
Zostały tylko jakie¶ archiwalne aukcje, gdzie widać, jak to wygl±dało:
http://www.swistak.pl/a4035850,Brykieciarka-makulatury-EKOPRASKA.html
W domowych warunkach hobbysta powinien do¶ć łatwo zbudować co¶ podobnego.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-24 17:01:00
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?
W dniu czwartek, 24 paĽdziernika 2013 22:44:37 UTC+2 użytkownik Borys Pogoreło napisał:

> [...]

http://www.swistak.pl/a4035850,Brykieciarka-makulatury-EKOPRASKA.html

W domowych warunkach hobbysta powinien do¶ć łatwo zbudować co¶ podobnego.

Jeden z głupszych pomysłów o jakim ostatnio się dowiedziałem. Ciekawe sk±d brać papier do takiej domowej praski.

Data: 2013-10-25 15:06:02
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Thu, 24 Oct 2013 17:01:00 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

[...]

 Wystarczy pracować w miejscu, które produkuje masę papieru na przemiał.
Choć teraz to pewnie się bardziej opłaca sprzedawać, niż oddawać
pracownikom.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-25 07:34:56
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?

napisał(a):

 Wystarczy pracować w miejscu, które produkuje masę papieru na przemiał.

Choć teraz to pewnie się bardziej opłaca sprzedawać, niż oddawać

> [...]

praska do papieru to bzdura. Chociażby dlatego ze współczesny papier ma niewiele wspólnego z papierem. Dodatkowo proces przygotowania materiału i robienia pseudo brykietów jest czasochłonny. Brykiet i technologia ma z ekologi± tyle wspólnego co szał w kortach z kałem w szortach.

Data: 2013-10-25 17:53:28
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Fri, 25 Oct 2013 07:34:56 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

[...]

Marudzisz. Przecież to jest tylko sposób na zagospodarowanie nadmiaru
makulatury. Poza tym nie musisz tam pakować lakierowanego kredowanego
papieru. Je¶li masz dostęp do tektury, to efekt nie powinien być najgorszy,
pomin±wszy ilo¶ć popiołu.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-25 17:19:10
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?

napisał(a):

> [...]

makulatury. Poza tym nie musisz tam pakować lakierowanego kredowanego

papieru. Je¶li masz dostęp do tektury, to efekt nie powinien być najgorszy,

Sk±d weĽmiesz tonę makulatury z papieru nadaj±cego się do palenia.. Może po ¶mietnikach wybierasz i nie masz z tym problemu. Ja mam z tym problem. Na pomysł z domow± prask± do robienia brykietów z papieru mógł wpa¶ć tylko debil. To już lepiej palić ksi±żkami jak to jaka¶ prezydentowa lansowała. Tak na marginesie. Żeby zrobić brykiet potrzebna jest prasa o nacisku kilkunastu ton na cm2. Mam cich± nadzieję że piszesz tylko po to żeby się przekomarzać. Bo nie można być tak głupim żeby wierzyć w cudowne brykiety z rozmaczanego papieru robione na prasce napędzanej rękoma i umieć pisać.

Data: 2013-10-26 19:44:27
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Fri, 25 Oct 2013 17:19:10 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

Sk±d weĽmiesz tonę makulatury z papieru nadaj±cego się do palenia. Może
po ¶mietnikach wybierasz i nie masz z tym problemu. (...)

Nadal marudzisz, bo patrzysz na to jak na jak±¶ przemysłow± metodę do
palenia przez cał± zimę. A to jest co najwyżej sposób na zagospodarowanie
nadmiaru makulatury.

Tak na marginesie. Żeby zrobić brykiet potrzebna
jest prasa o nacisku kilkunastu ton na cm2.

Na sucho, nie na mokro. Za¶ w domu sobie możesz to wysuszyć, mokr± pulpę
nawet w gar¶ci ¶ci¶niesz.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-26 16:11:49
Autor: kogutek444
Umiecie palic papier?

napisał(a):

> [...]

> jest prasa o nacisku kilkunastu ton na cm2. Na sucho, nie na mokro. Za¶ w domu sobie możesz to wysuszyć, mokr± pulpę

nawet w gar¶ci ¶ci¶niesz.

-- Borys Pogoreło

borys(#)leszno,edu,pl

Super metoda na mokro. Żeby wysuszyć jedn± kostkę trzeba z 10 razy więcej energii niż można uzyskać z kostki sprasowanego papieru. Dużo masz jeszcze podobnych pomysłów? Rozbawiłe¶ mnie. Oczami wyobraĽni widzę jak takie mokre kostki schn±. Szybciej zgnij± niż wyschn± same. Za równowarto¶ć praski można kupić ze 130 kilo brykietu. Z czego chcesz w domu pozyskać 130 kilo papieru? Gazet ludzie nie kupuj± bo zdychaj± gazety jak by gazeciana dżuma panowała. Wszystko zapakowane w jakie¶ folie. Nikt teraz ¶ledzi w papier pakowy w sklepie nie pakuje. Wiem, Zbieraj i zagospodarowuj używany papier toaletowy.

Data: 2013-10-27 16:01:28
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Sat, 26 Oct 2013 16:11:49 -0700 (PDT), kogutek444@gmail.com
napisał(a):

Super metoda na mokro. Żeby wysuszyć jedn± kostkę trzeba z 10 razy więcej
energii niż można uzyskać z kostki sprasowanego papieru.

Płacisz za energię słoneczn±?

Marudzisz gorzej, niż stara baba.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-27 19:58:42
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Sun, 27 Oct 2013 16:01:28 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

Płacisz za energię słoneczną?

A ileĹĽ tej energii jest u nas? No nie ĹĽartuj. Mam np kolektory, sprawdzajÄ…
siÄ™ one tylko latem, do grzania wody.
http://www.wetterzentrale.de/pics/rmean6190_year.gif
--
XL
W polskiej historii istnieją dwie tradycje, które mają taki sam wpływ na

Data: 2013-10-26 22:18:57
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Fri, 25 Oct 2013 17:53:28 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

efekt nie powinien być najgorszy,
pominąwszy ilość popiołu.

Raczej nie pominąwszy. Piec zapchany popiołem trzeba często wygaszać i
czyścić, a na ponowne rozgrzanie instalacji potrzeba tak dużo energii, że
nie wiem, jak moze się toto opłacać - pominąwszy że wcale nie jest łatwo
spalić sprasowany papier, nawet zakładając że jest on papierem 3-]
--
XL  "Nie naleĹĽy mylić prawdy z opiniÄ… wiÄ™kszoĹ›ci."  Jean Cocteau

Data: 2013-10-27 00:17:37
Autor: Borys Pogoreło
Umiecie palic papier?
Dnia Sat, 26 Oct 2013 22:18:57 +0200, Ikselka napisał(a):

efekt nie powinien być najgorszy, pomin±wszy ilo¶ć popiołu.

Raczej nie pomin±wszy. Piec zapchany popiołem trzeba często wygaszać i
czy¶cić, a na ponowne rozgrzanie instalacji potrzeba tak dużo energii, że
nie wiem, jak moze się toto opłacać - pomin±wszy że wcale nie jest łatwo
spalić sprasowany papier, nawet zakładaj±c że jest on papierem 3-]

Ale to jest brykiet do kominka! W życiu by mi nie przyszło do głowy pakować
tego do pieca CO, chyba żeby wymy¶lić jaki¶ mechanizm usuwania popiołu na
bież±co. Ale to już zdecydowanie za dużo zachodu w stosunku do możliwego do
uzyskania ciepła. Chyba, że kto¶ ma za dużo wolnego czasu i kilka ton
papieru za darmo :)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2013-10-27 13:49:33
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Sun, 27 Oct 2013 00:17:37 +0200, Borys Pogoreło napisał(a):

Dnia Sat, 26 Oct 2013 22:18:57 +0200, Ikselka napisał(a):

efekt nie powinien być najgorszy, pominąwszy ilość popiołu.

[...]

No ale jaka różnica? kominek nie zatka się popiołem? - przecież jeszcze
gorzej, bo nie można go przerusztować, a nawet jeśli ktoś ma specjalny
piec-kominek z rusztem, to i tak ta operacja w przypadku spalania papieru
tragicznie rozprzestrzeni pył. Popiół z papieru jest lekki i przy byle
podmuchu pyli jak sto diabłów, nawet wyjąć i wynieść go będzie trudno bez
pylenia, a co dopiero grzebać w nim żeby choćby dołożyć nową porcję
papieru. Remont mieszkania po kazdym paleniu?

W życiu by mi nie przyszło do głowy pakować
tego do pieca CO,

Jednak zasadniczo temat wątku dotyczy własnie pieca c.o.:
"Czy możecie mi podpowiedzieć, jak spalić papier?
Chodzi o to, że ogrzewam się sama, piec miał/węgiel.(...)"

--
XL  "Nie naleĹĽy mylić prawdy z opiniÄ… wiÄ™kszoĹ›ci."  Jean Cocteau

Data: 2013-10-27 20:23:57
Autor: Rentier
Umiecie palic papier?

[...]

A jakby taki papier nasÄ…czać  jakimĹ› silnym utleniaczem?
Np jakiś chloran potasu czy inny nadmanganian rozkładający się pod wpływem ciepła?

Data: 2013-10-27 20:50:26
Autor: Ikselka
Umiecie palic papier?
Dnia Sun, 27 Oct 2013 20:23:57 +0100, Rentier napisał(a):

A jakby taki papier nasÄ…czać  jakimĹ› silnym utleniaczem?
Np jakiĹ› chloran potasu

MoĹĽe jeszcze utarty z siarkÄ…?
33333-P

Nawet nie poddawaj takich pomysłów, bo kto nekumaty zrobi i mu chałupa
wyleci w kosmos...

Data: 2013-11-05 17:20:00
Autor: Marek Dyjor
Umiecie palic papier?
Użytkownik wrote:
[...]

muszę się z tob± zgodzić, imho to takie brykiety zrobione z tego co nazywa sie papierem będz± bardzo trudno palne, żby nei powiedzieć że będ± materiałem ogniochronnym :)

Data: 2013-10-25 06:11:32
Autor: Kris
Umiecie palic papier?
[...]
http://www.tynaxtools.pl/5-brykieciarka-reczna-prasa-do-papieru-makulatury-trocin-i-odpadkow-.html