Umiejętności narciarzy a szybkość tworzenia się muld

Data: 2010-03-06 20:12:01
Autor: gajowy
Umiejętności narciarzy a szybkość tworzenia się muld
R09 wrote:

Ciekawe, czy ktoś zbadał szybkość tworzenia się muld w zależnośći od stopnia
zaawansowania narciarzy.
Przyjmijmy jednakową liczbę narciarzy, ale o różnym stopniu zaawansowania.
Niby sprawa wydaje się oczywista, ale czy ktoś to zbadał "naukowo"  ?  :-))

Naukowo to nie ale wieloletnie obserwacje sklaniają mnie do takiej teorii:
Tworzą się tak samo ale są lepsze przy lepszych narciarzach :)

Lepsi jeżdżą bardziej dynamicznie więc bardziej rzeźbią w śniegu
(nawet na krawędzi), ale muldy powstałe są dłuższe i zdecydowanie
fajniesze do jazdy bo m.in. regularne. Ci gorsi, owszem częściej
hamują, ślizgają się itp. ale przede wszystkim, co najgorsze,
robią muldy krótkie i nierytmiczne - bo przypadkowe.
....cnd. ;)

   gajowy

....carve diem

Data: 2010-03-07 16:40:57
Autor: MichałG
gajowy pisze:
R09 wrote:

[...]

i takie muldy są najciekawsze. Rytmicznie, to na dyskoteke..... ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-08 02:22:19
Autor: gajowy
MichałG wrote:

gajowy pisze:
> [...]

> ...cnd. ;)
i takie muldy są najciekawsze. Rytmicznie, to na dyskoteke..... ;)

Pisząc krótkie, to mam na myśli nawet takie krótsze od długości nart
- czyli taka sieczka nie do jazdy, która tylko wali po kolanach :)
Spotkałem się z sytuacją gdzie na stoku była ponadprzeciętna ilość
uczących się czy początkujących - o godz 11 stok wyglądał tak,
że każde najmniejsze wystromienie prościej było przelecieć
na krechę bo muldki były płytkie i co 1-2 m :)

Osobiście muldy czasem nawet lubię ale muszą być duże i na tyle
odległe (min. 2-3 m?), żeby dało się jakąkolwiek ewolucję zrobić :)

   gajowy

....carve diem

Data: 2010-03-08 08:50:27
Autor: MichałG
gajowy pisze:
MichałG wrote:

gajowy pisze:
R09 wrote:
[...]

właśnie.... skąd biorą sie takie muldy? Tu faktycznie można podejrzewać krasnoludki.... ;) Każdy narciarz 'wyprodukuje' dłuższe....

[...]

50 szkółek na raz? ;).

Osobiście muldy czasem nawet lubię ale muszą być duże i na tyle
odległe (min. 2-3 m?), żeby dało się jakąkolwiek ewolucję zrobić :)

Za dawnych czasów robiliśmy zawody w szybkim zjezdzie z Golgoty. (Czasy gdy ratrak w Szczyrku był jeden i stał nieruchomo z braku 'wsadu dewizowego' na czesci zamienne). Muldy robiły za tyczki. Kto nie wyrobił sie miedzy, miał bliskie spotkanie z 'lodową górą'... Motywacja była ponadprzecietna... ;). '10 szybkich' zjazdów dobijało każdego.

Ostatnio- bardziej podobaja mi sie płaskie trasy....   ;) ;) ;)

Pozdrawiam
Michał

Data: 2010-03-08 19:08:05
Autor: Krzychoo
MichałG pisze:

właśnie.... skąd biorą sie takie muldy? Tu faktycznie można podejrzewać krasnoludki.... ;)

NIE!
Przecież już pisałem. Świstaki!

;-)

Krzychoo

Data: 2010-03-09 07:59:27
Autor: MichałG
Krzychoo pisze:
MichałG pisze:

właśnie.... skąd biorą sie takie muldy? Tu faktycznie można podejrzewać krasnoludki.... ;)

NIE!
Przecież już pisałem. Świstaki!

nie znasz sie... swistaki robią muldy poza trasami...  ;)

Pozdrawiam
michał

Umiejętności narciarzy a szybkość tworzenia się muld