Data: 2013-08-06 12:51:02 | |
Autor: myszek | |
Umierajace projekty; resurekcja :-) | |
UĹźytkownik TJ_Blues napisaĹ:
Dzis sprawy moga zmienic swoj obrot. Najpierw powstaly kostrukcje o przechylanych W tej dziedzinie tez jest jeden bardzo ladny pomysl, ktorego nikt nie kontynuuje - a szkoda. Chodzi mi o "radial lift" czyli wykorzystanie smigla (o osi poziomej) jako plata nosnego. Pierwsi byli jak zwykle Niemcy http://en.wikipedia.org/wiki/Focke-Wulf_Triebfl%C3%BCgel a potem Curtiss http://www.aviastar.org/helicopters_eng/curtiss_x-100.php ktory ponoc latal zupelnie przyzwoicie, w przeciwienstwie do jego wiekszego i bardziej konwencjonalnego nastepby X-19. Zauwazmy, ze smigla nie musza byc w ukladzie poprzecznym, moze byc rownie dobrze tandem - wyszloby bardzo zgrabne latadelko. A teraz scigaja sie, doslownie i w A to tez stary pomysl, dobrze ze go odkurzaja - w wersji czysto wiatrakowcowej zrobiono to nieco wczesniej, patrz: http://www.cartercopters.com/ Przy czym mam (tez od dosc dawna) taki zabawny pomysl, jak rozwiazac sterowanie wirnikiem zupelnie zwyklego smiglowca, zeby jego wirnik mogl pracowac w warunkach wstecznego oplywu lopaty powracajacej. Do dzisiaj nie moge sie nadziwic, ze jeszcze tego nie zrobili... moze sprobowali ale nie dziala?... pozdrowienia krzys -- _^..^_)_ \ / \____/ |
|