Umorzona pożyczka mieszkaniowa z ZF¦S w PIT rocznym

Data: 2012-02-07 11:41:31
Autor: Arek
Umorzona pożyczka mieszkaniowa z ZF¦S w PIT rocznym
Witam,
pod koniec zatrudnienia w poprzednim zakładzie pracy miałem pożyczkę mieszkaniow± z ZF¦S. Ponieważ zakład był likwidowany pożyczka została umorzona pod sam koniec umowy o pracę. W zwi±zku z faktem, iż było już po wypłatach nie dokonano potr±cenia zaliczki na podatek od kwoty umorzonej pożyczki. Otrzymałem więc PIT 8C ze wspomnian± kwot± (art. 20 ust. 1 ust.PIT) - podatek, jak pisałem nie został potr±cony.
W której pozycji rozliczenia rocznego należy wykazać tę kwotę? Czy to będzie przychód ze stosunku pracy, czy inne przychody?

--
Arek

Data: 2012-02-07 12:52:41
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 7 Feb 2012, Arek wrote:

[...]

  To dlaczego tam nie zajrzałe¶, do tego art.20.1? :O

- podatek, jak pisałem nie został potr±cony.
W której pozycji rozliczenia rocznego należy wykazać tę kwotę? Czy to będzie przychód ze stosunku pracy,

  Nie bardzo. Przecież nie dlatego Ci odpu¶cili, że pracowałe¶, a dlatego,
że pracodawca nie miał jak zgodnie z regulaminem potr±cić czego¶, co
z sam± prac± miało niewiele wspólnego.

czy inne przychody?

  Przecież Ci napisali, podaj±c przepis :)

http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,13,13,700,,,ustawa-z-dnia-26071991-r-o-podatku-dochodowym-od-osob.html
+++
Art. 20.
1. Za przychody
  z innych źródeł,
  o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się [...]
-- -

(Twój po prawdzie nie jest wymieniony, ale też nie musi, bo
lista jest otwara)

pzdr, Gotfryd

Umorzona pożyczka mieszkaniowa z ZF¦S w PIT rocznym