Umorzona sprawa na posiedzeniu pojednawczym - odwolanie

Data: 2009-10-11 20:52:29
Autor: DzikBagienny
Umorzona sprawa na posiedzeniu pojednawczym - odwolanie
Witam, czy jesli na posiedzeniu pojednawczym Sad umorzyl sprawe ze wzgledu na niestawienie sie pokrzywdzonego, ta osoba moze odwolac sie i prosic o wyznaczenie nowej rozprawy ?

Data: 2009-10-11 19:51:35
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 11 Oct 2009 20:52:29 +0200, DzikBagienny napisał(a):

Witam, czy jesli na posiedzeniu pojednawczym Sad umorzyl sprawe ze
wzgledu na niestawienie sie pokrzywdzonego, ta osoba moze odwolac sie i
prosic o wyznaczenie nowej rozprawy ?

Rozumiem, że mowa o sprawie z oskarżenia prywatnego (np. art. 212 kk)?
Nie, nie można. I: ta sprawa już jest res iudicata.
Przećwiczyłem ;-) dwukrotnie.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-10-11 22:02:01
Autor: DzikBagienny
Olgierd pisze:

Rozumiem, że mowa o sprawie z oskarżenia prywatnego (np. art. 212 kk)?
Nie, nie można. I: ta sprawa już jest res iudicata.
Przećwiczyłem ;-) dwukrotnie.

Dokladnie. W takim razie dlaczego dostalem z wydzialu odwolawczego sadu okregowego wezwanie na posiedzenie ??

Data: 2009-10-11 20:25:44
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:02:01 +0200, DzikBagienny napisał(a):

[...]

Bo obowiązkiem sądu jest to wszystko dokładnie stronie wyjaśnić ;-) a na poważnie: skoro nie było podstaw do odrzucenia zażalenia, to będzie trzeba je oddalić (po posiedzeniu).

Data: 2009-10-11 22:34:36
Autor: kam
Olgierd pisze:
Bo obowiązkiem sądu jest to wszystko dokładnie stronie wyjaśnić ;-) a na poważnie: skoro nie było podstaw do odrzucenia zażalenia, to będzie trzeba je oddalić (po posiedzeniu).

w kpk raczej nie ma odrzucenia i oddalenia zażalenia ;)

KG

Data: 2009-10-11 20:34:51
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:34:36 +0200, kam napisał(a):

[...]

No wiem, wiem, pozostawia bez rozpoznania i nie uwzględnia bodajże. Nigdy nie mogę się tego nauczyć (bo i nie muszę, na szczęście).

Data: 2009-10-11 22:48:33
Autor: DzikBagienny
Olgierd pisze:

Bo obowiązkiem sądu jest to wszystko dokładnie stronie wyjaśnić ;-) a na poważnie: skoro nie było podstaw do odrzucenia zażalenia, to będzie trzeba je oddalić (po posiedzeniu).

Mozesz jasniej? Ja jestem oskarzony i na posiedzeniu pojednawczym sad umorzyl sprawe bo druga strona sie nie stawila. I mam rozumiec ze wzywaja mnie jeszcze raz ale po co ?

Data: 2009-10-12 06:45:13
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 11 Oct 2009 22:48:33 +0200, DzikBagienny napisał(a):

[...]

Bo prawo daje każdemu prawo do rozpoznania jego problemów w 2 instancjach. Oskarżyciel się odwołał, do czego ma prawo. Sąd mu odwali to odwołanie, bo generalne prawo do odwołania nie może stać na przeszkodzie umorzeniu postępowania w przypadku niestawiennictwa.

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-11 23:00:30
Autor: SDD

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.10.11.19.51.35legeartis.org.pl...

Nie, nie można. I: ta sprawa już jest res iudicata.

A jesli dostarczy zwolnienie lekarskie z powodu nogi zlamanej w drodze na posiedzenie?
Tez bedzie res iudicata?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-12 06:43:43
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 11 Oct 2009 23:00:30 +0200, SDD napisał(a):

Nie, nie można. I: ta sprawa już jest res iudicata.

A jesli dostarczy zwolnienie lekarskie z powodu nogi zlamanej w drodze
na posiedzenie?
Tez bedzie res iudicata?

Jeśli dostarczy zaświadczenie od lekarza sądowego, że był chory, to nie będzie. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-12 10:31:29
Autor: DzikBagienny
Olgierd pisze:
[...]

Dowiedzialem sie przez tel ze beda rozpatrywac zazalenie na umorzenie sprawy. Takze jest tak jak piszesz

Data: 2009-10-12 11:08:57
Autor: SDD

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.10.12.06.43.43rudak.org...

Jeśli dostarczy zaświadczenie od lekarza sądowego, że był chory, to nie
będzie.

A wtedy to zwolneinei jest rozpatrywane jest w trybie odwolawczym (zazalenie), czy po prostu wyznaczaja kolejny termin?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-10-12 10:12:23
Autor: Olgierd
Dnia Mon, 12 Oct 2009 11:08:57 +0200, SDD napisał(a):

[...]

Jak jest umorzenie to musi być zażalenie, które musi być rozpoznane. A czy sąd I instancji wg kpk może sam naprawić takie postanowienie -- wybacz, nie wiem. Nie znam się na kpk (czego już dowiodłem 100-krotnie).

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd

Data: 2009-10-12 13:05:42
Autor: SDD

Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.10.12.10.12.23rudak.org...

Jak jest umorzenie to musi być zażalenie, które musi być rozpoznane.
A czy sąd I instancji wg kpk może sam naprawić takie postanowienie -- wybacz, nie wiem. Nie znam się na kpk (czego już dowiodłem 100-krotnie).

Hmmm - chyba zasada jest, ze sad moze uwzglednic zazalenie (jesli orzeka w tym samym skladzie) - 463 par 1.

Pozdrawiam
SDD

Umorzona sprawa na posiedzeniu pojednawczym - odwolanie