Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?

Data: 2010-03-18 09:46:08
Autor: Boombastic
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?

Użytkownik "/// Kaszpir ///" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:hnrka7$3r3$1inews.gazeta.pl...
Witam

Dzis spotkała mnie nie miała niespodzianka ...

Umówiłem sie a agentem pośrednictwa nieruchomości , bo w ich ofercie znalazłem ciekawą ofertę (dom).
[cut]

A kiedy chciałbyś podpisać umowę? Po obejrzeniu? Skoro korzystasz z usług pośrednika to musisz sobie zdawać sprawę z kosztów prowizji. A w jaki sposób pośrednik ma się zabezpieczyć? Jak nie chcesz płacic prowizji posrednikowi to nie kupuj za jego posrednictwem, proste.

Data: 2010-03-18 02:41:58
Autor: kaszpir
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
A kiedy chcia�by� podpisa� umow�? Po obejrzeniu? Skoro korzystasz z us�ug
po�rednika to musisz sobie zdawa� spraw� z koszt�w prowizji. A w jaki spos�b
po�rednik ma si� zabezpieczy�? Jak nie chcesz p�acic prowizji posrednikowi
to nie kupuj za jego posrednictwem, proste.

Chyba kolega pośrednik ...

Nie rozumiem czemu miałbym coś podpisywać przed obejrzeniem czegoś ?

W imię czego ?

Umowę to powinien mieć pośrednik ze sprzedawcą , tak sformułowaną aby
nie opłacało się sprzedającemu sprzedać nieruchomości komuś kto
przyprowadzi mu pośrednik ...

To są CHORE wymysły pośredników , którzy chcą po prostu zarobić na obu
stronach NIC nie oferując w zamian ...

Ciekawy jestem czy taki pośrednik ma certyfikat GIODO na składowanie i
przetwarzanie danych osobowych ...

Data: 2010-03-18 09:57:13
Autor: Cyb
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
On Thu, 18 Mar 2010 09:46:08 +0100, "Boombastic"
<boombasticnospam@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

umowe na co? na obejrzenie lokalu?
i za to zaplacic? czy to muzeum czy co?
posrednik zarabia na posrednictwie w sprzedazy, a nie za
"posrednictwo".

pozdarwiam,
cyb

Data: 2010-03-18 02:02:11
Autor: ZbyszekZ
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?

<boombasticnos...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
>po rednik ma si zabezpieczy ? Jak nie chcesz p acic prowizji posrednikowi
>to nie kupuj za jego posrednictwem, proste.

A kiedy byś chciał podpisać umowę?
Obejrzenie lokalu jest częścią usługi, a umowa powinna być za nim
świadczenie usługi się rozpocznie.
Raczej sensowen.

i za to zaplacic? czy to muzeum czy co?
posrednik zarabia na posrednictwie w sprzedazy, a nie za
"posrednictwo".

A korzystać z usług zdecydowanej większość agencji nie należy.
Szczególnie jak jest się sprzedawcą, darmozjady nic nie robią,
szczególnie jak lokal nie jest hiper okazją.

--
ZZ@private

Data: 2010-03-18 10:12:24
Autor: Cyb
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
On Thu, 18 Mar 2010 02:02:11 -0700 (PDT), ZbyszekZ
<zbyszekz@gmail.com> wrote:

A kiedy byś chciał podpisać umowę?
Obejrzenie lokalu jest częścią usługi, a umowa powinna być za nim
świadczenie usługi się rozpocznie.
Raczej sensowen.

momencik - placilbym gdybym ich wynajal do wyszukiwania dla mnie
mieszkania o okreslonych kryteriach.

skoro ja znajduje sobie w internecie oferte, to posrednik zapewne
reprezentuje sprzedajacego, wiec jaka ja mam z nim zawierac umowe?

no chyba ze posrednik to taki wolny strzelec, ktory nie ma umowy ani
ze sprzedajacym ani z kupujacym - tylko ze wtedy bezprawnie podpisuje
sie pod oferta "nie swoja" - bo nie ma zadnego prawa wystepowac w
imeiniu sprzedajacego.

A korzystać z usług zdecydowanej większość agencji nie należy.
Szczególnie jak jest się sprzedawcą, darmozjady nic nie robią,
szczególnie jak lokal nie jest hiper okazją.

heh, szukalem sobie mieszkania na rynku pierwotnym i wtornym.
znalazlem 2 mnie interesujace, jedno na rynku pierwotnym od
developera, drugie na wtronym przez posrednika.

developer komunikatywny, obejrzenie mieszkania zaden problem,
dodatkwoe informacje zaden problem
1 telefon do posrednika, zeby umowic sie na obejrzenie mieszkania -
porazka.
drugi teelfon - "nie moge skontaktowac sie z wlascicielem, oddzwonie
jak tylko bede mogla".
cisza do dzis.

efekt jest taki, ze wlasciciel stracil mozlwiosc sprzedania, bo
posrednik chyba ma to gdzies, zarobi developer, bo w czasei gdy
posrednik nie ma czasu developer zdazyl zalatwic kupe spraw i
finiszujemy transakcje

pozadrwiam,
Cyb

Data: 2010-03-18 04:47:18
Autor: ZbyszekZ
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
On Mar 18, 10:12 am, Cyb

<zbysz...@gmail.com> wrote:
> [...]

skoro ja znajduje sobie w internecie oferte, to posrednik zapewne
reprezentuje sprzedajacego, wiec jaka ja mam z nim zawierac umowe?

A gdzie tu mowa o płaceniu?
W takich umowach zwykle jest mowa o płaceniu po zawarciu transakcji.
Usługa polega na jakiś działaniach, choćby to że jedzie z Tobą,
pomijam sens i konieczność jej wykonania.

[...]

Podobno są takie agencje które aktywnie wyszukują i oferują lokale do
kupna oraz pomagają właścielom sprzedać.
Podobno, ja na taka nie trafiłem, ale nie ma statystycznej próbki,
może miałem pecha?

--
ZZ@private

Data: 2010-03-18 10:07:02
Autor: Boombastic
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
umowe na co? na obejrzenie lokalu?
i za to zaplacic? czy to muzeum czy co?
posrednik zarabia na posrednictwie w sprzedazy, a nie za
"posrednictwo".

A miałeś kiedykolwiek do czynienia z posrednikiem czy tak sobie bajdurzysz teoretycznie? Pośrednik bierze prowizję od sprzedaży i jeśli zaprowadzi cię do lokalu i jego właściciela to jako pośrednik dostanie swoją prowizję przy sprzedaży. A jak wychodząc powiesz że nie kupujesz i wrócisz do tego lokalu i własciciela i go kupisz? To się nazywa złodziejstwo. Jeszcze raz powtarzam - jak nie chcesz płacic prowizji to kupuj bezpośrednio. Nikt cię nie zmusza do korzystania z ich usług. Ciekawe co ty byś powiedział gdyby po wykonanej usłudze klient powiedział ci byś się odpieprzył.

Data: 2010-03-18 02:50:04
Autor: kaszpir
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
sprzeda�y. A jak wychodz�c powiesz �e nie kupujesz i wr�cisz do tego lokalu
i w�asciciela i go kupisz? To si� nazywa z�odziejstwo. Jeszcze raz
powtarzam - jak nie chcesz p�acic prowizji to kupuj bezpo�rednio. Nikt ci�
nie zmusza do korzystania z ich us�ug. Ciekawe co ty by� powiedzia� gdyby po
wykonanej us�udze klient powiedzia� ci by� si� odpieprzy�.

To nie jest żadne złodziejstwo ...

TO ZŁA UMOWA pomiędzy sprzedającym i pośrednikiem.

Tak jak pisałem.

Starczyło by aby sprzedający zgodził się że jeśli sprzeda komuś
nieruchomość kogo sprowadzi pośrednik ten musiałbym zapłacić karę (np.
2x większą prowizję) pośrednikowi.
Proste i uczciwe.
Do umowy była by stworzona lista na której pośrednik wpisywał by imię
i nazwisko klienta , jego nr. dowodu i jego podpis.
Jeśli sprzedający sprzedałby komuś nieruchomość z tej listy bez
pośrednika musiałbym zapłacić karę ...

Proste , uczciwe i logiczne ...

A nie obie strony płacą , a potencjalny klient podpisuje umowę z
gigantyczną ilością danych która nie wiadomo do czego zostanie
wykorzystana ...

Po prostu pośrednicy to ZŁODZIEJE. Żerują na klientach ...

Ja tak to odebrałem. Bo zrobić przejrzysty sposób sprzedaży to
normalka ...

Jakoś na zachodzie klient jedzie z agentem oglądać różne lokale i nie
płaci ani grosza ani nic nie podpisuje. Podpisuje DOPIERO jak coś mu
się spodoba i chce to kupić ...

A podpisanie umowy jakiejkolwiek przed zobaczeniem i bez pewności że
dana nieruchomość nam się spodoba to debilizm i tylko IDIOTA godzi się
na takie warunki ...

Ale widać IDIOTÓW mamy mnóstwo , bo widać godzą się na takie
warunki ...

Data: 2010-03-18 12:38:46
Autor: Boombastic

Użytkownik "kaszpir" <kaszpir@tlen.pl> napisał w wiadomości news:f04a9af0-bf72-49c6-b752-83d2f534021cx12g2000yqx.googlegroups.com...
[...]

Po pierwsze to czy miałeś płacić za oglądanie nieruchomości? Miałeś taką pozycję w umowie? Czy też miałeś napisane o prowizji w przypadku kupna nieruchomosci? Czy to pośrednik przyszedł do ciebie czy ty do pośrednika? Naprawdę nie wiedziałeś że pośrednik będzie chciał zawrzeć z tobą umowę pośrednictwa i że bedzie chciał od ciebie prowizję? Urodziłeś się wczoraj? Nie chcesz to nie korzystaj. Nie rozumiem tylko dlaczego nazywasz ich złodziejami? Skoro nie akceptujesz ich warunków to dlaczego ich wyzywasz? Skąd wiesz jaką i ile prowizji dostanie ten pośrednik od sprzedajacego?
Zachowujesz się jak dziecko.

Data: 2010-03-18 05:02:15
Autor: kaszpir
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
z�odziejami? Skoro nie akceptujesz ich warunk�w to dlaczego ich wyzywasz?
Sk�d wiesz jak� i ile prowizji dostanie ten po�rednik od sprzedajacego?
Zachowujesz siďż˝ jak dziecko.

Nie nie wiedziałem ...

Pośrednik mi nic nie powiedział. Gdyby powiedział że mam podpisywać
jakąś umowę to bym zrezygnował a nie marnował 30minut i paliwo na
dojazd ..

W Europie Zachodniej pośrednik bierze prowizję tylko i wyłącznie od
sprzedającego. Kupujący nie podpisuje NICZEGO aby zobaczyć
nieruchomość.
Jak jest zainteresowany zakupem to podpisuje umowę i kupuje a
pośrednik rozlicza się z sprzedawcą.

W Polsce niestety zachłanność pośredników nie zna granic , więc biorą
kasę od obu stron ...

Takie działanie jest szkodliwe dla sprzedających bo tracą w ten sposób
potencjalnych klientów ...

Wiem że na pewno pośrednikom ciężko było by zrezygnować z dodatkowych
kilku-kilkunastu-kilkudziesieciu tysięcy złotych od obu stron na nie
zrobienie NICZEGO ....

Dobrym przykładem jest tutaj "Allegro". Kupujący NIC nie płaci. Całą
prowizję płaci sprzedający. A przecież Allegro mogło by też kazać
sobie płacić za przeglądanie i za "obsługę" ...

W normalnym cywilizowanym świecie prowizję płaci zawsze sprzedawca.
Oczywiście ta prowizja jest wliczona w cenę więc płaci ją faktycznie
kupujący ...

Ale to co się dzieje to lekkie przegięcie ...

Ale z drugiej strony jak są frajerzy którzy płacą całą kasę za dziurę
w ziemii i obietnice ...

Data: 2010-03-18 10:15:13
Autor: Cyb
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
On Thu, 18 Mar 2010 10:07:02 +0100, "Boombastic"
[...]

no to powtorze swoja wypowiedz
:

Data: 2010-03-18 10:23:28
Autor: Boombastic
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
momencik - placilbym gdybym ich wynajal do wyszukiwania dla mnie
mieszkania o okreslonych kryteriach.

A ty myślisz, ze prowizja za posrednictwo sprzedaży to jest opłata za poszukiwanie mieszkania?

skoro ja znajduje sobie w internecie oferte, to posrednik zapewne
reprezentuje sprzedajacego, wiec jaka ja mam z nim zawierac umowe?

Taką, że kupujesz za pośrednictwem. Gdzie znalazłeś tą ofertę? Na stronie właściciela czy pośrednika? Skoro mowa jest o pośredniku to pewnie na jego stronie. I skoro pośrednik chce prowizję to ty albo się godzisz, albo nie.

[...]

A co by było jakby wylądowało ufo? Nie interesuje mnie gdybanie.

Data: 2010-03-18 10:27:56
Autor: Cyb
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
On Thu, 18 Mar 2010 10:23:28 +0100, "Boombastic"
[...]

jesli ja wynajme do tego posrednika, zeby z amnie odwalil robote, to
tak - za prace nalezy sie placa...
jesli sprzedajacy wynajmie sobie posrednika do sprzedania mieszkania,
to rowniez nalezy sie placa za zdjecie problemow z glowy
sprzedajacego.

[...]

dokladnie.
ale skoro ma ta oferte u siebie to znaczy ze ma jakas umowe ze
sprzedajacym, a ja jego prowizje place "w cenie" mieszkania.

[...]

czyli wg ciebie jesli np. ja na aucie napisze, ze je sprzedaje to
wszystkie okoliczne komisy maja prawo je wciagnac do swojej oferty bez
mojej wiedzy i zgody?
i kasowac kase za obejrzenie mojego auta?

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-03-18 03:05:32
Autor: kaszpir
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
dokladnie.
ale skoro ma ta oferte u siebie to znaczy ze ma jakas umowe ze
sprzedajacym, a ja jego prowizje place "w cenie" mieszkania.

DOKŁADNIE.

Tak samo jest na Allegro. Ludzie płacą więcej czesto za towar
wystawiony na Allegro bo prowizja którą pobiera Allegro jest wliczona
już w cenę produktu.

I tak samo z nieruchomością.
Znalazłem ją sam przez Allegro.
Sądzę że sprzedawca wliczył sobie w cenę sprzedaży już koszty jakie
pobierze pośrednik i to wszystko.

Ja powinienem jechać , obejrzeć i jak mi się podoba kupić.
A jak nie to szukać dalej.

A nie płacić za COŚ za co płaci sprzedający ...

Pośrednik w moim przypadku nie wykonał dla mnie ŻADNEJ roboty ani
czynności. Nic nie wyszukiwał i itd.
Więc co to za umowa ?

Data: 2010-03-18 10:18:23
Autor: Cyb
[...]

watkotworca napisal dosyc wyraznie:

"Umówiłem sie a agentem po¶rednictwa nieruchomo¶ci , bo w ich ofercie znalazłem ciekaw± ofertę (dom)."

skoro to jest w ofercie posrednika, to znaczy ze reprezentuje
sprzedawce i od niego bierze prowizje, nieprawdaz?

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-03-18 10:20:01
Autor: Boombastic

Użytkownik "Cyb" <cybus_@niespamuj.poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> napisał w wiadomości news:krr3q55vt7fc7acjd4netd8ame940n2e6d4ax.com...
[...]

A co ciebie obchodzi jego umowa z właścicielem? Ty zawierasz umowę z tym pośrednikiem na wykonanie pewnych czynności.

Data: 2010-03-18 10:29:54
Autor: Cyb
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
On Thu, 18 Mar 2010 10:20:01 +0100, "Boombastic"
[...]

To siÄ? nazywa zĹ?odziejstwo. Jeszcze raz
powtarzam - jak nie chcesz pĹ?acic prowizji to kupuj bezpoĹ?rednio.

watkotworca napisal dosyc wyraznie:

"UmĂłwiĹ?em sie a agentem poÂśrednictwa nieruchomoÂści , bo w ich ofercie
znalazĹ?em ciekawÂą ofertÄ? (dom)."

[...]

mnie nic nie obchodzi - ja place okreslona kwote, a to sprzedawca i
posrednik niech sie dziela jak chca.

my tu piszemy, ze posrednik chce umowy z kupujacym i okreslonych ta
umowa profitow mimo tego ze:
- nie sprzedal mieszkania
- nie pomogl przy kupnie mieszkania
- nie umozliwil nawet obejrzenia mieszkania.

to kasa ma byc za co? za to ze wzial z interentu cudze ogloszenie i
sie pod nim podpisal?

pozdarwiam,
cyb

Data: 2010-03-19 06:18:35
Autor: Kane
Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
to kasa ma byc za co? za to ze wzial z interentu cudze ogloszenie i
sie pod nim podpisal?

Dokladnie - dla posrednika to jest czasami koniec roboty. I on niekoniecnzie ma jakiekolwiek umowy z "wlascicielem" i naprawde niekoniecznie bierze prowizje z dwoch stron - nie wiem skad takie teorie widocznie znacie wielu posrednikow ;)

Ja znam dwoch. Jeden dziala tak ze przyjmuje od wlascicieli oferty i je stara sie sprzedac (prowizja od wlasciciela). Drugi dziala tak ze zbiera sobie ciekawe oferty z netu i ogloszen do wlasnej bazy i to pokazuje klientom. Umowe ma skonstruowana tak ze jesli ja podpiszesz to domy ktore Ci on zaprezentuje "na zywca" mozesz kupic sobie jak chcesz, nawet bezposrednio od wlasciciela - posrednikowi jednak i  tak skapnie zagwarantowana w umowie prowizja (oczywiscie jak nie zaplacisz to droga sądowa). W obu tych przypadkach posrednicy biora prowizje Z JEDNEJ STRONY.

Nawet gdyby brali z dwoch stron - to klientowi nic do tego. Wystarczy sie po prostu grzecznie zapytac o model wspolpracy z posrednikiem/płatnosci prowizji - zanim wogole zacznei sie myslec o jakichkolwiek domach z ich oferty.

Ergo wasze bicie piany opiera sie na zalozeniach ktore przyjmujecie jako pewniki - a zalozenia sa bledne. Pytajcie a dostaniecie odpowiedzi. Posrednika oczywiscie pytajcie ;)

Pozdrawiam

Kane

Data: 2010-03-18 10:52:08
Autor: szerszen

Użytkownik "Boombastic" <boombasticnospam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:hnsr83$n1q$1news.onet.pl...

A co ciebie obchodzi jego umowa z właścicielem? Ty zawierasz umowę z tym pośrednikiem na wykonanie pewnych czynności.

masz ty pojecie wogole o czym piszesz?
on nie zawiera z posrednikiem zadnej umowy, posrednik jest przedstawicielem sprzedawcy i to umowa ze sprzedawca sie zabezpiecza, przed ewentualnym cwanym nabywca, ktory by chcial pominac posrednika, zreszta w cywilizowanym swiecie nie ma takiej potrzeby, bo prowizje dostaje od sprzedajacego, tylko u nas posrednikom sie pozajaczkolwalo w tych pustych lbach i chca dostac prowizje od obu stron

Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?