Umowa Ramowa a faktury

Data: 2020-09-03 20:14:28
Autor: PlaMa
Umowa Ramowa a faktury
Czy umowa sama umowa ramowa, bez wskazanych konkretnych przedmiotów do zakupu, bez specyfikacji i nawet bez ilości (tylko limit cenowy) jest wystarczająca do wystawienia faktury przez dostawcę i opłacenia jej przez zamawiającego?

Data: 2020-09-03 20:52:51
Autor: Liwiusz
Umowa Ramowa a faktury
W dniu 2020-09-03 o 20:14, PlaMa pisze:
[...]

Jeśli dochodzi do sprzedaży, to twój opis jest błędny - oprócz umowy ramowej zawierane się też umowy sprzedaży, i to one są podstawą do wystawienia faktur.

--
Liwiusz

Data: 2020-09-03 21:22:26
Autor: Robert Tomasik
Umowa Ramowa a faktury
W dniu 03.09.2020 o 20:14, PlaMa pisze:
[...]

Umowa ramowa określa ogólne ramy. Nie wiem, co rozumiesz przez "limit
cenowy". W każdym razie, jeśli wydano do tego jakieś przedmioty i doszło
do sprzedaży, to przedmiotem umowy jest sprzedaż. Ta umowa niekoniecznie
musi być na piśmie.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-09-04 00:16:42
Autor: PlaMa
Umowa Ramowa a faktury

[...]

Chodzi mi konkretnie o Szumowskiego i respiratory.

WatchDog opublikował skany umów, w których nie ma podanych ilości sprzętu, konkretnych wymagań jakościowych lub specjalistycznych (ma spełniać wymogi, posiadać certyfikaty do tych wymogów, spełniać CE i kosztować za całość nie więcej niż 250 000 000 zł).

Sama umowa ma zapis +- "umowa ramowa ma ustalić warunki współpracy przy zakupach dokonywanych przez zamawiającego i dostaw przez wykonawcę towarów. Cena, sposób dostawy, specyfikacja, rodzaj i ilość będą określane w nieodwołalnej ofercie składanej przez wykonawcę".

Na szybko dokształciłem się z umów ramowych i wyszło mi, że nie mogą być one podstawą do wymiany towar<>przedmiot, ale albo nie ma nic więcej niż umowa ramowa oraz faktury i to wszystko śmierdzi albo ministerstwo okłamało WD ukrywając kolejne umowy lub oferty.

Zakładam, że czysta faktura ofertą nie jest.

https://drive.google.com/file/d/1cEwQEgrJFpTHyjVG07qE5YxFLoSpoOY-/view

Data: 2020-09-04 11:14:24
Autor: Liwiusz
Umowa Ramowa a faktury
W dniu 2020-09-04 o 00:16, PlaMa pisze:

[...]

Umowa sprzedaży mogła być zawarta w formie ustnej. Trzeba szukać dowodów dostawy tych rzeczy.

--
Liwiusz

Data: 2020-09-04 12:57:48
Autor: J.F.
Umowa Ramowa a faktury
Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f520571$0$559$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Nie rozumiem o jaka wymiane chodzi ... towar na przedmiot ?

IMO - cos tam wiecej powinno byc zapisane.

[...]

Zaraz zaraz - o ile sie orientuje, to zaplacono zaliczke, czy jak kto woli przedplate.
Powinno byc okreslone za co ta zaliczka - bo jak inaczej pozniej dochodzic swego.

Na otrzymana zaliczke dostawca powinien wystawic fakture VAT.
I co chyba nawet z 23% VAT, mimo, ze zamierza kupowac za granica z zerowym VAT.

Jak potem dostarczy respiratory, to wystawia normalna fakture, powołuje sie na zaliczkową i odpowiednio zmniejsza kwote do zaplaty oraz podatek.

J.

Data: 2020-09-04 14:46:10
Autor: Robert Tomasik
Umowa Ramowa a faktury
W dniu 04.09.2020 o 12:57, J.F. pisze:
[...]

Trzeba by było znać treść emaili. Bez tego ta umowa nie ma sensu.

--
Robert Tomasik

Data: 2020-09-04 14:43:50
Autor: Robert Tomasik
Umowa Ramowa a faktury
W dniu 04.09.2020 o 00:16, PlaMa pisze:
Zakładam, że czysta faktura ofertą nie jest.

Przecież masz w umowie, ze mieli to emailem doprecyzować.

--
Robert Tomasik

Umowa Ramowa a faktury