Umowa darowizny a zachowek

Umowa darowizny a zachowek

1 Data: Kwiecień 21 2010 09:39:51
Autor: MiSSieK 
Umowa darowizny a zachowek
Ojciec planuje darowac mi mieszkanie. Ale chcialbym uniknac placenia zachowku w przyszlosci.
U notariusza uzyskalem informacje ze wystarczy zrobic zapis w umowie ze mieszkanie nie wchodzi w sklad schedy spadkowej.

Czy ten zapis wystarczy czy powinienem pomyslec o innym rodzaju umowy?
Co radzicie ?



2 Data: Kwiecień 21 2010 10:29:00
Autor: witek 
Re: Umowa darowizny a zachowek
MiSSieK wrote:
Ojciec planuje darowac mi mieszkanie. Ale chcialbym uniknac placenia zachowku w przyszlosci.

tylko wtedy jesli ojciec odpali pozostalym kwote rownowazna zachowkowi, wowczas ja bedzie mozna policzyc jako zachowek.

U notariusza uzyskalem informacje ze wystarczy zrobic zapis w umowie ze mieszkanie nie wchodzi w sklad schedy spadkowej.

notariusz jest glupi.


Czy ten zapis wystarczy czy powinienem pomyslec o innym rodzaju umowy?
Co radzicie ?

nie da sie ominac zachowku przy darowiznie.
Chyba, ze to mieszkanie kupisz od ojca.

3 Data: Kwiecień 21 2010 20:19:22
Autor: PT 
Re: Umowa darowizny a zachowek

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomo¶ci
news:hqn5j6$4bt$3inews.gazeta.pl...
MiSSieK wrote:
Ojciec planuje darowac mi mieszkanie. Ale chcialbym uniknac placenia
zachowku w przyszlosci.

tylko wtedy jesli ojciec odpali pozostalym kwote rownowazna zachowkowi,
wowczas ja bedzie mozna policzyc jako zachowek.

U notariusza uzyskalem informacje ze wystarczy zrobic zapis w umowie ze
mieszkanie nie wchodzi w sklad schedy spadkowej.

notariusz jest glupi.


Czy ten zapis wystarczy czy powinienem pomyslec o innym rodzaju umowy?
Co radzicie ?

nie da sie ominac zachowku przy darowiznie.
Chyba, ze to mieszkanie kupisz od ojca.
Że się podepnę, ale sprawa mnie interesuje. Czy jeżeli sprzedam n. p.
mieskanie za symboliczn± złotówkę (albo faktyczn± warto¶ć, nie wiem jak to
wygl±da w praktyce s±dowo-spadkowej) spadkobiercy, to takie co¶ nie wejdzie
do rozliczeń zachowkowych? I co się stanie, jeżeli OBDAROWANA osoba
przekaże/sprzeda darowiznę dalej?
Pozdrawiam
PawelT

4 Data: Kwiecień 21 2010 15:50:19
Autor: witek 
Re: Umowa darowizny a zachowek
PT wrote:
Że się podepnę, ale sprawa mnie interesuje. Czy jeżeli sprzedam n. p. mieskanie za symboliczn± złotówkę (albo faktyczn± warto¶ć, nie wiem jak to wygl±da w praktyce s±dowo-spadkowej) spadkobiercy, to takie co¶ nie wejdzie do rozliczeń zachowkowych?
jak sprzeda za faktyczna wartosc to spadkiem bedzie kasa ktora dostanie, a nie mieszkanie. Tu sprawa jest czysta. Do podzialu bedzie kasa, ktora latwiej podzielic niz mieszkanie.

Co bedzie jak sprzeda ci za zlotowke? Nie wiem.


>I co się stanie, jeżeli OBDAROWANA osoba
> przekaże/sprzeda darowiznę dalej?
> Pozdrawiam
> PawelT
>

Jak nie ma darowizny to nie ma osoby obdarowanej.
Jest kupiec i sprzedawca. i nie ma mowy o zadnym zachowku.
Kupil, moze sprzedac. Ojciec w zamian za mieszkanie ma kase, wiec nic sie nie zmienilo.

5 Data: Kwiecień 22 2010 00:11:20
Autor: MichaĹ‚ StÄ™pieĹ„ 
Re: Umowa darowizny a zachowek
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

jak sprzeda za faktyczna wartosc to spadkiem bedzie kasa ktora dostanie,
a nie mieszkanie. Tu sprawa jest czysta. Do podzialu bedzie kasa, ktora
latwiej podzielic niz mieszkanie.

Co bedzie jak sprzeda ci za zlotowke? Nie wiem.

Pozorna czynno¶ć prawa?

6 Data: Kwiecień 21 2010 18:41:36
Autor: witek 
Re: Umowa darowizny a zachowek
Michał Stępień wrote:
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

jak sprzeda za faktyczna wartosc to spadkiem bedzie kasa ktora dostanie, a nie mieszkanie. Tu sprawa jest czysta. Do podzialu bedzie kasa, ktora latwiej podzielic niz mieszkanie.

Co bedzie jak sprzeda ci za zlotowke? Nie wiem.

Pozorna czynno¶ć prawa?

przy złotówce można się czepiać, ale przy 2/3 juz bedzie trudno.
No bo ojciec zawsze może powiedzieć, że ze syna nie chciał zedrzeć.

7 Data: Kwiecień 21 2010 20:36:18
Autor:  
Re: Umowa darowizny a zachowek
nie da sie ominac zachowku przy darowiznie.
Chyba, ze to mieszkanie kupisz od ojca.

A czy zachówek nie jest należny tylko w sytuacji, gdy ojciec zapisze mieszkanie synowi w testamencie i w ten sposób stanie się on kiedyś właścicielem? Cyz nie jest tak, że przekazane mieszkanie w drodze darowizny (a więc za życia ofiarodawcy) powoduje, że to nie ma możliwosci wejśćdo masy spadkowej (w końcu nie było już własnością zmarłgo).

8 Data: Kwiecień 21 2010 21:56:18
Autor: lukasz 
Re: Umowa darowizny a zachowek
sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
nie da sie ominac zachowku przy darowiznie.
Chyba, ze to mieszkanie kupisz od ojca.

A czy zachówek nie jest należny tylko w sytuacji, gdy ojciec zapisze mieszkanie synowi w testamencie i w ten sposób stanie się on kiedyś właścicielem? Cyz nie jest tak, że przekazane mieszkanie w drodze darowizny (a więc za życia ofiarodawcy) powoduje, że to nie ma możliwosci wejśćdo masy spadkowej (w końcu nie było już własnością zmarłgo).

nie wchodzi wtedy jezeli darowizna byla na osobe ktora nie jest zstepnym i uplynelo conajmniej 3 lata od darowizny, ale radze pogooglowac

ja z kolei mam nastpeujace pytanie
mieszkanie jest wlasnoscia tesciow, daruja je mojej zonie a ta zaplaci 50% tej wartosci swojej siostrze. Sa tylko dwie siostry. Czy taka sytuacja pozawala na unikniecie prawa siostrze do zachowku.

Wystarczy jak moja zona, jej siostra i ich rodzice spotkaja sie u notariusza i spisza te wartunki i przekaza pieniadze w obecnosci notariusza ? czy za przekazanie tej kwtoy nalezy odprowadzic podatek ?

thx

9 Data: Kwiecień 21 2010 15:54:41
Autor: witek 
Re: Umowa darowizny a zachowek
lukasz wrote:
sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
nie da sie ominac zachowku przy darowiznie.
Chyba, ze to mieszkanie kupisz od ojca.

A czy zachówek nie jest należny tylko w sytuacji, gdy ojciec zapisze mieszkanie synowi w testamencie i w ten sposób stanie się on kiedyś właścicielem? Cyz nie jest tak, że przekazane mieszkanie w drodze darowizny (a więc za życia ofiarodawcy) powoduje, że to nie ma możliwosci wejśćdo masy spadkowej (w końcu nie było już własnością zmarłgo).

nie wchodzi wtedy jezeli darowizna byla na osobe ktora nie jest zstepnym i uplynelo conajmniej 3 lata od darowizny, ale radze pogooglowac


10 lat.



ja z kolei mam nastpeujace pytanie
mieszkanie jest wlasnoscia tesciow, daruja je mojej zonie a ta zaplaci 50% tej wartosci swojej siostrze. Sa tylko dwie siostry. Czy taka sytuacja pozawala na unikniecie prawa siostrze do zachowku.

tak,
z tym, ze  w sprawach technicznych, jak to zrobic, zeby zostalo to zaliczone tytulem zachowku to juz bym pytal fachowcow.

to wlasnie gdzies tu nalezaloby pogadac o schedzie spadkowej.


Wystarczy jak moja zona, jej siostra i ich rodzice spotkaja sie u notariusza i spisza te wartunki i przekaza pieniadze w obecnosci notariusza ?

tak, przy czym znowu, technicznie ustalic co kto komu przekazuje, zeby nie bylo jaj.


czy za przekazanie tej kwtoy nalezy odprowadzic podatek ?

a jest cos w polsce bez podatku?

10 Data: Kwiecień 21 2010 15:50:53
Autor: witek 
Re: Umowa darowizny a zachowek
sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:
nie da sie ominac zachowku przy darowiznie.
Chyba, ze to mieszkanie kupisz od ojca.

A czy zachówek nie jest należny tylko w sytuacji, gdy ojciec zapisze mieszkanie synowi w testamencie i w ten sposób stanie się on kiedyś właścicielem? Cyz nie jest tak, że przekazane mieszkanie w drodze darowizny (a więc za życia ofiarodawcy) powoduje, że to nie ma możliwosci wejśćdo masy spadkowej (w końcu nie było już własnością zmarłgo).

Niestety darowizny tez wchodza do obliczen zachowku.

11 Data: Kwiecień 21 2010 23:22:38
Autor: SDD 
Re: Umowa darowizny a zachowek

Użytkownik "MiSSieK" <mm@mm.mm> napisał w wiadomo¶ci
news:hqma47$cta$1news.onet.pl...
Ojciec planuje darowac mi mieszkanie. Ale chcialbym uniknac placenia
zachowku w przyszlosci.

Hmmm - czyli kiedys chciales wyrolowac skarbowke, a teraz rodzenstwo.
Oj nieladnie, nieladnie :)

Pozdrawiam
SDD

12 Data: Kwiecień 21 2010 23:32:15
Autor: MiSSieK 
Re: Umowa darowizny a zachowek

Hmmm - czyli kiedys chciales wyrolowac skarbowke, a teraz rodzenstwo.
Oj nieladnie, nieladnie :)

Pozdrawiam
SDD



nikt mi niczego nie bedzie darowal
bo ten przyklad co opisalem mnie nie dotyczy

Umowa darowizny a zachowek

W dziale Sport

W dziale Gry

W dziale High-Tech

W dziale Biznes, Finanse, Prawo

W dziale Celebrity

W dziale Motoryzacja

W dziale Kultura

W dziale Lifestyle

W dziale Extreme



a:1:{i:2;s:1377:" ";}