Umowa kupna samochodu

Data: 2014-09-16 21:10:23
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-16 20:38, set pisze:

imi臋 nazisko, adres , pesel , dow贸d osobisty, czytelny podpis "
                                                 ^^^^^^^^^^^^^^^
                                                 BUAHAHAHAHAHAAA!

w skarbowym do op艂aceniu podatku przesz艂o bez problemu, kasa, piecz膮tka do
domu, ale w urz臋dzie komunikacji niestety, baba uczepi艂a si臋, 偶e na drugiej
stronie nie mo偶e by膰 bo ona nie wie co wsp贸艂w艂a艣cicielka podpisa艂a.
Wys艂a艂a mnie te 200 km w jedn膮 stron臋 na przepisanie umowy do poprzednich
w艂a艣cicieli, czy mia艂a prawo odm贸wi膰 w tym przypadku rejestracji?

Tak - w formie decyzji administracyjnej.

, paragrafy pozwalaj膮ce jej na odmow臋 rejestracji lub wskazuj膮ce ,偶e w tym
przypadku nie mia艂a prawa odm贸wi膰 rejestracji? Mile widziana wszelka pomoc.

Tak. S膮.

--
Rafa艂 "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/
Kontakt: Wroc艂aw +48 71 718 70 90

Data: 2014-09-16 21:24:05
Autor: set
Umowa kupna samochodu

imi nazisko, adres , pesel , dow骴 osobisty, czytelny podpis "
                                                ^^^^^^^^^^^^^^^
                                                BUAHAHAHAHAHAAA!
Nie bardzo rozumiem rozbawienia skoro poprzednia w砤禼icielka opr骳z tych danych wyra糿ie napisa砤 "WSP樱WICIEL SPRZEDAJY" i poni縠j wspomniane dane

w skarbowym do op砤ceniu podatku przesz硂 bez problemu, kasa, piecz眛ka do
domu, ale w urz阣zie komunikacji niestety, baba uczepi砤 si, 縠 na drugiej
stronie nie mo縠 by bo ona nie wie co wsp蟪w砤禼icielka podpisa砤.
Wys砤砤 mnie te 200 km w jedn stron na przepisanie umowy do poprzednich
w砤禼icieli, czy mia砤 prawo odm體i w tym przypadku rejestracji?

Tak - w formie decyzji administracyjnej.

Takiej decyzji nie wyda砤, tylko odda砤 papiery i koniec rozmowy (jakby mnie tam nie by硂

, paragrafy pozwalaj眂e jej na odmow rejestracji lub wskazuj眂e ,縠 w tym
przypadku nie mia砤 prawa odm體i rejestracji? Mile widziana wszelka pomoc.

Tak. S.

A gdzie tego szuka?

Data: 2014-09-16 21:41:37
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-16 21:24, set pisze:
imi臋 nazisko, adres , pesel , dow贸d osobisty, czytelny podpis "
Nie bardzo rozumiem rozbawienia skoro poprzednia w艂a艣cicielka opr贸cz tych
danych wyra藕nie napisa艂a "WSP脫艁W艁A艢CICIEL SPRZEDAJ膭CY" i poni偶ej wspomniane
dane

*czytelny podpis* - BUAAAAAAHAHAHAHAAAAAAAA.

HINT: Czytelniej nie umiem.

Tak - w formie decyzji administracyjnej.
Takiej decyzji nie wyda艂a, tylko odda艂a papiery i koniec rozmowy (jakby mnie
tam nie by艂o

A Ty si臋 da艂e艣 sp艂awi膰 jak ma艂e dziecko. 呕ena za pultem jednak ma w艂adz臋 ca艂y czas ...

[...]
A gdzie tego szuka膰?

a bo ja wiem ... proboszcza bym zapyta艂... albo nie ... zajrza艂bym min do ROZPORZ膭DZENIA MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 22 lipca 2002 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazd贸w ...

I skupi艂 si臋 na tym co pod tym linkiem pisz膮:

http://www.mir.gov.pl/transport/transport_drogowy/informacje_o_pojazdach/rejestracja_pojazdow/strony/start.aspx

"Rejestracja pojazd贸w jest zadaniem w艂asnym starosty, kt贸ry wykonuje je w oparciu o obowi膮zuj膮ce przepisy prawa wydaj膮c decyzj臋 administracyjn膮.".

Je艣li 呕ENA ZA PULTEM M脫WI, 偶e nie zarejestruje, to Ty m贸wisz : OK, to ja poprosz臋 decyzj臋 administracyjn膮 o odmowie zarejestrowania. W ko艅cu musisz mie膰 si臋 od czego艣 odwo艂a膰 do SAMORZ膭DOWEGO KOLEGIUM ODWO艁AWCZEGO ...

Data: 2014-09-16 22:04:45
Autor: set
Umowa kupna samochodu

U縴tkownik ""Rafa \"SP\" Gil"" <usenet@motopower.pl> napisa w wiadomo禼i news:lva3pk$k7r$1node2.news.atman.pl...
[...]

Prawnikiem nie b阣 , ale na czym polega dowcip z tym podpisem, jezeli te same dane by硑 by na pierwszej stronie umowy to ok? a je縠li na drugiej to be?

Je秎i 疎NA ZA PULTEM M覹I, 縠 nie zarejestruje, to Ty m體isz : OK, to ja poprosz decyzj administracyjn o odmowie zarejestrowania. W ko馽u musisz mie si od czego odwo砤 do SAMORZOWEGO KOLEGIUM ODWOWCZEGO ...

疎NA ZA PULTEM ma u nas WIELK WDZ i nikt jej nie podskoczy, to jedynu urz眃 w mie禼iem, w kt髍ym nic si nie zmieni硂 od lat 80tych gdy rejestrowa砮m swojego pierwszego Komarka, baba mog砤 wszystko , a zeby by硂 smieszniej jak wyrejestrowywa砮m poprzednio sprzedany samoch骴 u tej samej w砤dczyni pieczatek, wchodz do komnaty (rzadko舵 , kolejki nie by硂) i grzecznie , 縠 zg硂si chcia砮m sprzeda , a ta do mnie lekko pluj眂 po pulpicie "ale prosz pana ja tu teraz jem" przerwy obiadowej oczywi禼ie nie by硂.
W砤dczyni ca潮 g阞.

Data: 2014-09-16 22:11:46
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-16 22:04, set pisze:

*czytelny podpis* - BUAAAAAAHAHAHAHAAAAAAAA.
HINT: Czytelniej nie umiem.
Prawnikiem nie b臋d臋 , ale na czym polega dowcip z tym podpisem,

No, 偶e wymy艣li艂e艣 sobie, 偶e na umowie ma pojawi膰 si臋 CZYTELNY PODPIS. A co je艣li kto艣, kto chce zawrze膰 umow臋 z Tob膮 nie umie pisa膰 czytelnie ?

呕ENA ZA PULTEM ma u nas WIELK膭 W艁ADZ臉 i nikt jej nie podskoczy,

Idziesz do urz臋du z pro艣b膮 o wydanie decyzji administracyjnej o zarejestrowaniu pojazdu. Dostajesz odmow臋 (kt贸ra powinna by膰 zgodnie z przepisami wydana w formie w/w) "s艂own膮" pt SPIEPRZAJ DZIADU ... a Ty spieprzasz. No 艣mieszy mnie to.

urz膮d w mie艣ciem, w kt贸rym nic si臋 nie zmieni艂o od lat 80tych gdy
rejestrowa艂em swojego pierwszego Komarka, baba mog艂a wszystko , a zeby by艂o
smieszniej jak wyrejestrowywa艂em poprzednio sprzedany samoch贸d u tej samej
w艂adczyni pieczatek,

No chodzi o to, 偶e twierdzisz, 偶e dosta艂e艣 odmow臋 - a odmowy nie dosta艂e艣, bo jeste艣 gatunkiem cz艂owieka, kt贸ry nawet nie potrafi asertywnie poprosi膰 o t膮 odmow臋. Skup si臋 - takich "urz臋dnik贸w" nale偶y edukowa膰. Jakby艣 poprosi艂 o odmow臋 w formie decyzji administracyjnej - dowiedzia艂by艣 si臋 z niej, czy mog艂a czy nie mog艂a odm贸wi膰 - a przynajmniej m贸g艂by艣 si臋 odwo艂a膰 do SKO od decyzji widzimisi臋 呕ENY ZA PULTEM. Na ten moment, pobieg艂e艣 jak piesek przez 200 km zgodnie z 偶膮daniem baby z okresem, i nie bardzo wiem, co tu chcesz osi膮gn膮膰. Jakiej "rady zazna膰" ?

Zada艂e艣 pytanie, czy "pani mog艂a odm贸wi膰". A ja twierdz臋, 偶e NIE ODM脫WI艁A. Powiedzia艂a Ci, 偶e jej by艂oby przyjemniej jakby艣 przez p贸艂 polski przelecia艂 si臋 dla niej - a Ty w podskokach spe艂ni艂e艣 jej 偶yczenie.

Sumuj膮c: twierdzisz, 偶e 呕ENA ZA PULTEM odm贸wi艂a rejestracji. Prosz臋 - zeskanuj mi t膮 odmow臋.

W艂adczyni ca艂膮 g臋b膮.

Pacho艂ek pe艂n膮 g臋b膮 raczej ...

Data: 2014-09-16 22:45:43
Autor: Sonn
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-16 22:11, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

Ale wiesz, 偶e ta 偶ena za pultem zgodnie z k.p.a. ma 30 dni na wydanie takiej decyzji, prawda? A jak sie uprze to nawet drugie tyle. Nie ma obowi膮zku wydania ci decyzji "na miejscu i od r臋ki". Wi臋c nie wiem co tak cie tu bawi
Uprze si臋 i zacznie ci robi膰 na z艂o艣c i z rejestracj膮 poczekasz sobie 60 dni.

Na ten moment, pobieg艂e艣 jak piesek przez 200 km zgodnie z
偶膮daniem baby z okresem, i nie bardzo wiem, co tu chcesz osi膮gn膮膰.
Jakiej "rady zazna膰" ?

Pacho艂ek pe艂n膮 g臋b膮 raczej ...

Maniery pacho艂ka to ja tu raczej u ciebie widze

--
Sonn

Data: 2014-09-16 22:57:25
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-16 22:45, Sonn pisze:

Ale wiesz, 偶e ta 偶ena za pultem zgodnie z k.p.a. ma 30 dni na
wydanie takiej decyzji, prawda?

Prawda. Takiej o zarejestrowaniu r贸wnie偶.

A jak sie uprze to nawet drugie
tyle. Nie ma obowi膮zku wydania ci decyzji "na miejscu i od
r臋ki". Wi臋c nie wiem co tak cie tu bawi

Dok艂adnie, to co opisa艂em. Bawi mnie czytelny podpis.
Bawi mnie r贸wnie偶 zastanawianie si臋 nad odmow膮, kt贸ra nie zosta艂a dokonana.

Uprze si臋 i zacznie ci robi膰 na z艂o艣c i z rejestracj膮 poczekasz
sobie 60 dni.

A co mnie to boli ?
Jak si臋 uprze i b臋dzie mi na z艂o艣膰 robi膰, ustali m贸j nr tel i b臋dzie dzwoni膰 o 2 w nocy ...

Maniery pacho艂ka to ja tu raczej u ciebie widze

Jak zawsze. Grunt to popierdoli膰 o manierach na pl.soc.prawo.

Data: 2014-09-16 23:30:14
Autor: Liwiusz
Umowa kupna samochodu
[...]

Dla os贸b nie umiej膮cych pisa膰 pozostaje pewnie jak膮艣 forma notarialna,
albo z so艂tysem jako 艣wiadkiem. Nie wiem co ci臋 w tym 艣mieszy.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-16 23:45:53
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-16 23:30, Liwiusz pisze:

[...]

Nie umie膰 pisa膰, a nie umie膰 podpisa膰 si臋 na tyle czytelnie, na ile wymaga "pan urz臋dnik" to chyba dwie r贸偶ne rzeczy.

Je艣li tego nie 艂apiesz - czytelniej nie umiem.

Data: 2014-09-17 06:39:38
Autor: Liwiusz
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-16 23:45, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

Nie wymy艣laj jakiego艣 urz臋dnika. Poj臋cie czytelnego podpisu jak
najbardziej w prawie funkcjonuje - i dobrze. Przynajmniej nie ma
analfabet贸w podpisuj膮cych si臋 XXX i twierdz膮cych, 偶e to ich podpis.

czytelniej nie umiem.

To nie m贸j problem. Trzeba by艂o bardziej uwa偶a膰 w I klasie :)

--
Liwiusz

Data: 2014-09-17 07:22:47
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-17 06:39, Liwiusz pisze:

[...]

W 艣iadomo艣ci 偶en za pultem i w bardzo 艣cis艂ych "wyj膮tkach".
Dobrze, 偶e s膮dy o tym nie wiedz膮, 偶e istnieje takie co艣, bo na kilkadziesi膮t tysi臋cy pozw贸w, kt贸re przesz艂y przez moje r臋ce fizycznie z 偶adnego nie da si臋 wywnioskowa膰 jakiego nazwiska i imienia rpr si臋 pod nim podpisa艂.

analfabet贸w podpisuj膮cych si臋 XXX i twierdz膮cych, 偶e to ich podpis.

Kto艣 wspomina艂 o 3 x opr贸cz Ciebie?

czytelniej nie umiem.
To nie m贸j problem.

Skoro nie masz 偶adnego wsparcia, i do tego to nie Tw贸j problem - to nie bardzo rozumiem tej potrzeby wypowiedzenia si臋.

Data: 2014-09-17 15:24:43
Autor: Liwiusz
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-17 07:22, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

A co mnie interesuj膮 s膮dy? Na艣miewa艂e艣 si臋, 偶e jak kto艣 chce, to nie
mo偶e 偶膮da膰 "czytelnego" podpisu, a to nieprawda.

kilkadziesi膮t tysi臋cy pozw贸w, kt贸re przesz艂y przez moje r臋ce fizycznie z
偶adnego nie da si臋 wywnioskowa膰 jakiego nazwiska i imienia rpr si臋 pod
nim podpisa艂.

Och, m臋cz膮 ju偶 mnie argumenty z czyjej艣 niewiedzy lub niewiary.
http://www.fakt.pl/Giertych-popelnil-blad,artykuly,176589,1.html

analfabet贸w podpisuj膮cych si臋 XXX i twierdz膮cych, 偶e to ich podpis.

Kto艣 wspomina艂 o 3 x opr贸cz Ciebie?

A co za r贸偶nica, czy XXX, czy ptaszek?

czytelniej nie umiem.
To nie m贸j problem.

Skoro nie masz 偶adnego wsparcia, i do tego to nie Tw贸j problem - to nie
bardzo rozumiem tej potrzeby wypowiedzenia si臋.

Jakie wsparcie? To ty wywodzisz, 偶e szlaczki to podpis. S艂ownikowo
podpis to znak graficzny wskazuj膮cy na (imi臋) i nazwisko.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-17 18:04:26
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-17 15:24, Liwiusz pisze:

A co mnie interesuj膮 s膮dy? Na艣miewa艂e艣 si臋, 偶e jak kto艣 chce, to nie
mo偶e 偶膮da膰 "czytelnego" podpisu, a to nieprawda.

Na艣miewa艂em si臋, 偶e 偶膮da. Bo jest to wie艣 pierwszej klasy :). Czepia si臋 g艂upoty urz臋dniczki, sam propaguj膮c j膮 w olbrzymich ilo艣ciach :)

P.S.

To jest pl.soc.prawo, wi臋c przypomn臋 Ci, 偶e 呕膭DA膯 mo偶e ka偶dy, wszystkiego i wsz臋dzie ...

Och, m臋cz膮 ju偶 mnie argumenty z czyjej艣 niewiedzy lub niewiary.
http://www.fakt.pl/Giertych-popelnil-blad,artykuly,176589,1.html

Och, fascynuj膮ce ;), To, 偶e s膮dy pope艂niaj膮 b艂臋dy nie jest dowodem na to, 偶e twoje Twierdzenie ma cho膰 odrobin臋 racji. Ja z praktyki wiem, 偶e przy kilkudziesi臋ciu tysi膮cach pozw贸w podpisanych "ptaszkiem" ani razu s膮d nie wezwa艂 o co艣 takiego. Ty z praktyki (w fakcie) wiesz, 偶e raz s膮d wezwa艂. Si艂a Twych argument贸w jest mia偶d偶膮ca. Przepraszam, zachowa艂em si臋 jak dziecko, pozwalam sobie wyj艣膰, zostawiaj膮c Ciebie w blasku i chwale pokazuj膮cego FAKT na dow贸d, 偶e nie mam racji.

analfabet贸w podpisuj膮cych si臋 XXX i twierdz膮cych, 偶e to ich podpis.
Kto艣 wspomina艂 o 3 x opr贸cz Ciebie?
A co za r贸偶nica, czy XXX, czy ptaszek?

No dla mnie NIECZYTELNY PODPIS a trzy czytelne znaki X (kt贸re jak rozumiem odczyta艂e艣) to nie to samo. Sorry, nie mam a偶 tak u艂a艅skiej fantazji by postawi膰 mi臋dzy tym znak r贸wno艣ci.

[...]

To Ty twierdzisz, 偶e prawnie czytelny podpis jest "usankcjonowany" - a ja twierdz臋, 偶e poza naprawd臋 nielicznymi wyj膮tkami - NIE. Je艣li twierdzisz, 偶e co艣 jest usankcjonowane prawnie - przytocz rozporz膮dzenie/ustaw臋/cokolwiek.

Data: 2014-09-17 18:39:43
Autor: Liwiusz
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-17 18:04, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

Ty chyba nie umiesz czyta膰. Zajrzyj do pierwszego postu i zobacz czy tam
jest co艣 o wymaganiu czytelnego podpisu przez urz臋dnika.

[...]

Masz jakie艣 powa偶ne braki logiki. Nie twierdz臋, 偶e podpisy os贸b
niepi艣miennych nie przechodz膮. Twierdz臋, 偶e jak zainteresowana strona
chce, to mo偶e powiedzie膰 "sprawdzam" (czy kto艣 umie pisa膰) i poprosi膰 o
rzeczywiste podpisanie si臋.

[...]

Zacznij od podstawowych lektur. Np. IV CSK 78/09 (SN).
"Zasadniczo podpis powinien wyra偶a膰 co najmniej nazwisko. Nie jest
konieczne, aby by艂o to nazwisko w pe艂nym brzmieniu, gdy偶 dopuszczalne
jest jego skr贸cenie, nie musi ono by膰 tak偶e w pe艂ni czytelne. Podpis
powinien jednak sk艂ada膰 si臋 z liter i umo偶liwia膰 identyfikacj臋 autora, a
tak偶e stwarza膰 mo偶liwo艣膰 por贸wnania oraz ustalenia, czy zosta艂 z艂o偶ony w
formie zwykle przeze艅 u偶ywanej; podpis wi臋c powinien wykazywa膰 cechy
indywidualne i powtarzalne"

[...]

Masz ogromne braki w wiedzy, jak na tak膮 ilo艣膰 pozw贸w.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-17 22:23:43
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-17 18:39, Liwiusz pisze:

Ty chyba nie umiesz czyta膰. Zajrzyj do pierwszego postu i zobacz czy tam
jest co艣 o wymaganiu czytelnego podpisu przez urz臋dnika.

Dot膮d dotar艂em, reszty nie czytam. Skoro masz problem ze zrozumieniem s艂owa pisanego, poprzytaczam cytaty. Jasno z nich wynika, 偶e nie z wymogu urz臋dnika si臋 nabijam, a z wymogu postawionego samemu sobie - przez za艂o偶yciela tego w膮tku. Je艣li nie widzisz tego i po przytoczeniu n/w cytat贸w nie dostrze偶esz - to plonk za g艂upot臋.

Zaczynamy:

1 W膮tek rozpoczynaj膮cy t膮 dyskusj臋:

"na wzi臋tym przezemnie"
     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^
     tu si臋 Liwiusz skup, ale nie zr贸b dw贸jki...

"wzorze umowy nie by艂o miejsca na
wsp贸艂w艂a艣ciciela wi臋c wpisa艂a si臋 na drugiej (czystej) stronie umowy w
spos贸b nast臋puj膮cy :
"Wsp贸艂w艂asciciel sprzedaj膮cy:
imi臋 nazisko, adres , pesel , dow贸d osobisty, czytelny podpis ""
                                               ^^^^^^^^^^^^^^^
                                               tu te偶 si臋 skup.
2. Moja natychmiastowa odpowied藕:

"
> imi臋 nazisko, adres , pesel , dow贸d osobisty, czytelny podpis
                                                 ^^^^^^^^^^^^^^^
                                                BUAHAHAHAHAHAAA!"

Gdzie Twoim zdaniem wcisni臋ty tu by艂 jaki艣 urz臋dnik ?

Pytam, bo kurwa nie wiem.

Data: 2014-09-17 22:53:01
Autor: set
Umowa kupna samochodu
 Jasno z nich
wynika, 縠 nie z wymogu urz阣nika si nabijam, a z wymogu postawionego samemu sobie - przez za硂縴ciela tego w眛ku.

A wyt硊macz mi skad przekonanie 縠 chcia砮m ten czytelny podpis bo jako nie wspomnia砮m nic na ten temat.
W砤sciciel wpisa dane , wsp蟪w砤禼icielka si podpisa砤 (akurat czytelnie) ale dlatego 縠 tak napisa砤, a nie ze ja tak chcia砮m,
Pytanie dotyczy硂 dlaczego dane na pierwszej stronie s ok a jak te same na drugiej to be.

Data: 2014-09-17 23:11:33
Autor: Liwiusz
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-17 22:53, set pisze:
 Jasno z nich
wynika, 偶e nie z wymogu urz臋dnika si臋 nabijam, a z wymogu postawionego samemu sobie - przez za艂o偶yciela tego w膮tku.

A wyt艂umacz mi skad przekonanie 偶e chcia艂em ten czytelny podpis bo jako艣 nie wspomnia艂em nic na ten temat.

Przetrollowa艂, a 偶e szybciej pisze, ni偶 czyta...

--
Liwiusz

Data: 2014-09-18 00:35:49
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-17 22:53, set pisze:

A wyt艂umacz mi skad przekonanie 偶e chcia艂em ten czytelny podpis bo jako艣 nie
wspomnia艂em nic na ten temat.

No skoro nie chcia艂e艣, to po co SAM WZI膭艁E艢 UMOW臉 z has艂em CZYTELNY PODPIS ? Albo czemu nie przeredagowa艂e艣 na podpis ... ?

艢miej臋 si臋 z Ciebie, 偶e w og贸le do 艂ba Ci strzeli艂o wzi膮膰 umow臋, w kt贸rej jest co艣 takiego jak "czytelny podpis".

Pytanie dotyczy艂o dlaczego dane na pierwszej stronie s膮 ok a jak te same na
drugiej to be.

I wyobra藕 sobie, 偶e tak jak z czytelnym podpisem - to i z "odmow膮" odes艂a艂em Cie do przepis贸w :).

Tam gdzie przepisy "istniej膮" przecie偶 Ci wskaza艂em, gdzie one s膮. Tam gdzie przepisy "nie istniej膮" - ponabija艂em si臋, a w贸wczas pojawi艂 si臋 obro艅ca kretyn贸w i 呕ENY ZA PULTEM pod postaci膮 Liwiusza ;P

Data: 2014-09-18 06:43:14
Autor: Liwiusz
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-18 00:35, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
W dniu 2014-09-17 22:53, set pisze:

A wyt艂umacz mi skad przekonanie 偶e chcia艂em ten czytelny podpis bo
jako艣 nie
wspomnia艂em nic na ten temat.

No skoro nie chcia艂e艣

Nie zmy艣laj, 偶e nie chcia艂.

to po co SAM WZI膭艁E艢 UMOW臉 z has艂em CZYTELNY
PODPIS ? Albo czemu nie przeredagowa艂e艣 na podpis ... ?

Tam, tumanku, nie by艂o has艂a czytelny podpis. Tam by艂a czysta druga
strona kartki, na kt贸rej wsp贸艂w艂a艣ciciel z艂o偶y艂 czytelny podpis. A ty,
nie jarz膮c dobrze o co chodzi, zarechota艂e艣 si臋. Jak to si臋 m贸wi -
pozna膰 g艂upiego po 艣miechu jego.

艢miej臋 si臋 z Ciebie, 偶e w og贸le do 艂ba Ci strzeli艂o wzi膮膰 umow臋, w
kt贸rej jest co艣 takiego jak "czytelny podpis".

I nie wskaza艂e艣 te偶 偶adnego powodu, dla kt贸rego nie powinno si臋 bra膰
takiej umowy. A jest to po prostu wskazane z tego samego powodu, dla
kt贸rego si臋 bierze umow臋, w kt贸rej jest np. pesel, czy inne dobrze
zapisane warunki - czytelny podpis jest po to, aby potem mo偶na by艂o
udowodni膰 fakt jego z艂o偶enia przez odpowiedni膮 osob臋, bo z ptaszka
niepi艣miennych os贸b tego wywodzi膰 nie da rady.

Tam gdzie przepisy "istniej膮" przecie偶 Ci wskaza艂em, gdzie one s膮. Tam
gdzie przepisy "nie istniej膮" - ponabija艂em si臋, a w贸wczas pojawi艂 si臋
obro艅ca kretyn贸w i 呕ENY ZA PULTEM pod postaci膮 Liwiusza ;P

Nie ma co si臋 nabija膰 z dbania o w艂asne interesy. Ale do tego odrobin臋
spostrzegawczo艣ci potrzeba.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-18 00:36:57
Autor: Rafa艂 \"SP\" Gil
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-17 23:11, Liwiusz pisze:

Gdzie Twoim zdaniem wcisni臋ty tu by艂 jaki艣 urz臋dnik ?
"Nie umie膰 pisa膰, a nie umie膰 podpisa膰 si臋 na tyle czytelnie, na ile
wymaga "pan urz臋dnik" to chyba dwie r贸偶ne rzeczy. "

Lwiusz - tumanie pierwszej wody, skup si臋 na 1 po艣cie w tym w膮tku i skup si臋 na 2 po艣cie tego w膮tku. Jak tego nie ogarniasz i widzisz tam jakiego艣 urz臋dnika - to艣 debil, i nawet nie masz co zaskar偶a膰 stosunku rodzic贸w.

Data: 2014-09-18 06:46:20
Autor: Liwiusz
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-18 00:36, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
[...]

Nie widz臋, st膮d tym g艂upiej wygl膮daj膮 twoje podrygi przeciwko czytelnemu
podpisowi, jakoby by艂 on wymagany przez urz臋dnika. Cytat powy偶ej ju偶
jest - tak jak pisa艂em - wi臋cej czytaj, mniej pisz.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-17 18:46:38
Autor: Liwiusz
Umowa kupna samochodu
W dniu 2014-09-17 18:04, "Rafa艂 \"SP\" Gil" pisze:
przy kilkudziesi臋ciu tysi膮cach pozw贸w podpisanych "ptaszkiem"

Czyli nie podpisane, tylko parafowane. Mam wy艂o偶y膰 czym jest parafa?

ani razu
s膮d nie wezwa艂 o co艣 takiego.

Jak tam sobie w kancelarii robicie, to wasza sprawa, mo偶ecie nawet
podpisywa膰 pozwy odciskiem palca. Jednak偶e wy艣miewanie os贸b chc膮cych
u偶ywa膰 poprawnych podpis贸w jest czystej wody buractwem.

--
Liwiusz

Data: 2014-09-17 21:36:08
Autor: set
Umowa kupna samochodu
Panowie dla jasno禼i i spokojno禼i : Umow wype硁ia w砤禼iciel, ja by砮m
jeszcze zaj阾y samochodem, na drugiej stronie umowy (nie na lu糿ej kartce)
napisa :"Wsp蟪w砤禼iciel sprzedajacy:" ponizej dane 縪ny i kobieta si
podpisa砤 - czytelnie (mnie wsio ryba jak , czy czytelnie czy nie).
Tak czy siak , dzisiaj polaz砮m za rad Rafa砤 z tymi samymi papierami i
縴czeniem w razie odmowy decyzji administracyjnej.
Nie wiem czy kobicie si odmieni硂 czy zadzia砤砤 ta decyzja administracyjna
, ale po sprawdzeniu ponownie WIN, rejestracji i czegos tam jeszcze
zarejestrowa砤 bez marudzenia.
Nie wiem co o tym my秎e, wa縩e ,縠 sprawa z g硂wy.

Data: 2014-09-18 13:52:31
Autor: Gotfryd Smolik news
Umowa kupna samochodu
On Wed, 17 Sep 2014, "Rafa \"SP\" Gil" wrote:

W dniu 2014-09-17 15:24, Liwiusz pisze:

Och, m阠z ju mnie argumenty z czyjej niewiedzy lub niewiary.
http://www.fakt.pl/Giertych-popelnil-blad,artykuly,176589,1.html

Och, fascynuj眂e ;), To, 縠 s眃y pope硁iaj b酬dy

  IMO w artykule nie ma mowy o 縜dnym "b酬dzie s眃u".
  S眃 po prostu za勘da, aby OPR覥Z podpisu by砤 podana informacja,
kto zacz si podpisa - imi i nazwisko.
  Tyle.
  I dla mnie jest oczywiste, 縠 (ze wzgl阣u na jednoznaczno舵
informacji) taka informacja (tj. imi i nazwisko) powinna
by na (ka縟ym) dokumencie, OPR覥Z podpisu!
  Podpis powinien "by oparty co najmniej o nazwisko" IMO z prostego
powodu: aby zmniejszy szans na to, 縠 intencja wrzucaj眂ego
bazgro na karce by砤 inna ni podpisanie dokumentu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-17 10:20:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Umowa kupna samochodu
On Tue, 16 Sep 2014, set wrote:

[...]

  Primo, nie mieszaj dwu rzeczy, tj. stron tej samej umowy i dwu r罂nych
dokument體 (umowy z jednej strony i o秝iadczenia luzem drugiej strony
kartki) z problemem "czytelnego podpisu".
  Pierwszy wi笨e si z faktem, i o秝iadczenie nijak nie jest powi眤ane
z umow i sk眃in眃 zarzut jest sensowny.

  Ten drugi jest powodem spor體 z oczywistego powodu: *PO CO* sk砤da
si podpis?
  Jak ju odpowiesz sobie na to pytanie, to postaw drugie: z jednej
strony mamy ma糿i阠ie czym co pisania, czego nie spos骲 rozpozna,
nie maj眂 przyk砤d體 takiego mazania przez tego konkretnego
cz硂wieka (wzorca podpisu), z drugiej co, co "przypomina pismo
komputerowe", 砤dne czytelne literki, pouk砤dane jak trzeba
od linijki.
  W kt髍ym przypadku TWIEJ podrobi "podpis"?
  Jak kto chce "w砤snor阠znie napisane imi i nazwisko", to owszem,
nie ma przeszk骴, testament (aby nie musia by notarialny) te
ma by "w砤snor阠zny" i prawd powiedziawszy, dobrze 縠by by
czytelny, ale wtedy nikt nie twierdzi, 縠 jego tre舵 jest "podpisem",
podpis ma by na dole ;)

[...]

  No niestety praktyka jest taka, 縠 prawo daje jej wspomniane tu
kilkadziesi眛 dni (na wydanie decyzji), wi阠 co nieco zale縴, czy
petentowi zale縴 i czy kto si interesuje ile i dlaczego trwaj
procedury w urz阣zie :>
  Bo z trzeciej strony, KPA zawiera art.12 i "wykorzystywanie terminu"
go 砤mie. Ale... co z tego?

pzdr, Gotfryd

Data: 2014-09-17 21:24:04
Autor: set
Umowa kupna samochodu
[...]

O秝idczenie , w砤禼iwie nie o秝iadczenie tylko dane wsp蟪w砤禼iciela w nag丑wku "Wsp蟪w砤禼iciel sprzedaj眂y" poni縠j dane i podpis i nie na lu糿ej kartce tylko na DRUGIEJ stronie umowy kupna.
O dziwo dzisiaj za rad kolegi Rafa砤 polaz砮m z przeswiadczeniem ,ze i tak g...no z tego b阣zie , odczeka砮m 縠by trafi do tej samej biurmenki , z硂縴砮m te same papiery i z marszu powiedzia砮m, 縠 "skoro odmawia rejestracji niech da mi to w formie decyzji  administracyjnej" najbardziej mnie zdziwi硂 ,縠 sprawdzi砤 sobie ponwnie dane, numerki itd. i wr阠zy砤 kwitek do op砤ty rejestracyjnej , zanim wr骳i砮m z kasy czeka na mnie dow骴 tymczasowy i nowiutkie tablice rejestracyjne.
Czyzby przez noc prawo si zmieni硂? Czy 縴czenie decyzji zadzia砤硂?
Tak czy inaczej jest po sprawie bez jazdy do poprzedniego w砤禼iciela.

Umowa kupna samochodu