Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.lotnictwo   »   Umowa mi臋dzynarodowa (pi臋tno)

Umowa mi臋dzynarodowa (pi臋tno)

Data: 2013-11-01 11:18:27
Autor: Bruno
Umowa mi臋dzynarodowa (pi臋tno)
Dnia Fri, 01 Nov 2013 02:17:11 +0100, Smok Eustachy napisa艂(a):

Rz膮d Polski powo艂uj膮c tzw Komisj臋 Millera stan膮艂 na stanowisku, 偶e lot do Smole艅ska to by艂 lot pa艅stwowy. Taki sam pogl膮d na spraw臋 ma Organizacja Mi臋dzynarodowego Lotnictwa Cywilnego  (ang. ICAO). Rosja natomiast utrzymuje, 偶e by艂 to lot cywilny. Donald Tusk zawieraj膮c p贸艂formalne porozumienia nie zadba艂 nawet o porozumienie z Rosja w tej kwestii.

W "Rozporz膮dzeniu Ministra obrony Narodowej z dnia 26 maja 2004 r. w sprawie organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadk贸w Lotniczych Lotnictwa Pa艅stwowego (dalej: KBWLLP)" czytamy w paragrafie 6:

2. Komisja mo偶e prowadzi膰 badania wypadk贸w i powa偶nych incydent贸w lotniczych zaistnia艂ych poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w kt贸rych uczestniczy艂y statki powietrzne lotnictwa pa艅stwowego,
je偶eli przewiduj膮 to umowy lub przepisy mi臋dzynarodowe albo je偶eli w艂a艣ciwy organ obcego pa艅stwa
przeka偶e Komisji uprawnienia do przeprowadzenia badania albo sam nie podj膮艂 badania.

I mamy problem. Z trzech powy偶szych mo偶liwo艣ci wykluczamy od razu dwie: organ podj膮艂 badania - (MAK). 呕aden organ rosyjski nie przekaza艂 Komisji uprawnie艅 do prowadzenia 艣ledztwa.

Pozostaje szuka膰 umowy lub przepisu mi臋dzynarodowego zezwalaj膮cego KBWLLP (czyli Komisji Millera) na prowadzenie badania poza granicami Polski.

Te same przepisy inna interpretacja:
http://faktysmolensk.gov.pl/komisja
"Komisj臋 Badania Wypadk贸w Lotniczych Lotnictwa Pa艅stwowego do zbadania
przyczyn i okoliczno艣ci wypadku samolotu Tu-154M pod Smole艅skiem powo艂ano
na podstawie art. 140 ustawy Prawo lotnicze [1], Decyzj膮 nr 130/MON
Ministra Obrony Narodowej z dnia 15 kwietnia 2010 r. Komisja sk艂ada艂a si臋 z
19 cz艂onk贸w i dw贸ch ekspert贸w. Na jej przewodnicz膮cego wyznaczono Edmunda
Klicha. Wypadek mia艂 nadany numer ewidencyjny 192/2010/11.

Pomimo, i偶 Decyzja o wyznaczeniu sk艂adu Komisji zosta艂a formalnie podj臋ta
15 kwietnia 2010 r., to jednak jej cz艂onkowie prowadzili czynno艣ci badawcze
ju偶 od 10 kwietnia 2010 roku, zar贸wno na terenie Federacji Rosyjskiej, jak
i w kraju.

W uzasadnieniu Decyzji nr 130/MON przywo艂ano przepis zawarty w par. 6 ust.
2 rozporz膮dzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 maja 2004 r. w sprawie
organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadk贸w Lotniczych
Lotnictwa Pa艅stwowego [2] wskazuj膮c, 偶e 鈥(鈥) Komisja mo偶e prowadzi膰 badania
wypadk贸w i powa偶nych incydent贸w lotniczych zaistnia艂ych poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej (鈥) je偶eli przewiduj膮 to umowy lub przepisy
mi臋dzynarodowe (鈥)鈥, przywo艂uj膮c jednocze艣nie art. 11 porozumienia mi臋dzy
Ministerstwem Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem
Obrony Federacji Rosyjskiej w sprawie zasad wzajemnego ruchu lotniczego
wojskowych statk贸w powietrznych Rzeczypospolitej Polskiej i Federacji
Rosyjskiej w przestrzeni lotniczej obu pa艅stw z 1993 roku. Tym samym
wskazano, 偶e badanie wypadku b臋dzie prowadzone wsp贸lnie przez w艂a艣ciwe
organy polskie i rosyjskie oraz nakre艣lono formalne ramy dla dzia艂a艅
polskich specjalist贸w na terenie Federacji Rosyjskiej i w kraju.

Decyzj膮 Ministra Obrony Narodowej nr 148/MON z 28 kwietnia 2010 roku,
przewodnicz膮cym Komisji zosta艂 Jerzy Miller. Zmiana zosta艂a dokonana w
zwi膮zku z rezygnacj膮 Edmunda Klicha z funkcji Przewodnicz膮cego KBWL LP,
uzasadnion膮 przez niego brakiem mo偶liwo艣ci jednoczesnego pe艂nienia funkcji
Akredytowanego Przedstawiciela RP przy badaniu prowadzonym przez MAK i
Przewodnicz膮cego KBWL LP.

5 maja 2010 roku, decyzj膮 Ministra Obrony Narodowej nr 160/MON, sk艂ad
Komisji zosta艂 rozszerzony do 34 os贸b.

 [1] *Dz. U. z 2006 r., Nr 100, poz. 696 z p贸藕niejszymi zmianami.
[2] Dz. U z 2004 r., Nr 138, poz. 1464 z p贸藕niejszymi zmianami.
"
PS. Znowu z brzoz膮 ci nie wysz艂o...
--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-01 12:54:48
Autor: Smok Eustachy
Umowa mi臋dzynarodowa (pi臋tno)
W dniu 01.11.2013 11:18, Bruno pisze:
/..../
Te same przepisy inna interpretacja:
/.../
W uzasadnieniu Decyzji nr 130/MON przywo艂ano przepis zawarty w par. 6 ust.
2 rozporz膮dzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 maja 2004 r. w sprawie
organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadk贸w Lotniczych
Lotnictwa Pa艅stwowego [2] wskazuj膮c, 偶e 鈥(鈥) Komisja mo偶e prowadzi膰 badania
wypadk贸w i powa偶nych incydent贸w lotniczych zaistnia艂ych poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej (鈥) je偶eli przewiduj膮 to umowy lub przepisy
mi臋dzynarodowe (鈥)鈥, przywo艂uj膮c jednocze艣nie art. 11 porozumienia mi臋dzy
Ministerstwem Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem
Obrony Federacji Rosyjskiej w sprawie zasad wzajemnego ruchu lotniczego
wojskowych statk贸w powietrznych Rzeczypospolitej Polskiej i Federacji
Rosyjskiej w przestrzeni lotniczej obu pa艅stw z 1993 roku.

Porozumienie to nie by艂o podstaw膮 badania Katastrofy Smole艅skiej, czyli nie mo偶e mie膰 tu zastosowania.

Data: 2013-11-01 13:43:56
Autor: /dev/SU45
Umowa mi臋dzynarodowa (pi臋tno)

Porozumienie to nie by艂o podstaw膮 badania Katastrofy Smole艅skiej, czyli
nie mo偶e mie膰 tu zastosowania.

O jak膮 Katastrof臋 Smole艅sk膮 chodzi? 3 pa藕dziernika 1654? To si臋 chyba przedawni艂o?

Data: 2013-11-01 13:46:32
Autor: Bruno
Umowa mi臋dzynarodowa (pi臋tno)
Dnia Fri, 01 Nov 2013 12:54:48 +0100, Smok Eustachy napisa艂(a):

W dniu 01.11.2013 11:18, Bruno pisze:
/..../
Te same przepisy inna interpretacja:
/.../
W uzasadnieniu Decyzji nr 130/MON przywo艂ano przepis zawarty w par. 6 ust.
2 rozporz膮dzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 maja 2004 r. w sprawie
organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadk贸w Lotniczych
Lotnictwa Pa艅stwowego [2] wskazuj膮c, 偶e 鈥(鈥) Komisja mo偶e prowadzi膰 badania
wypadk贸w i powa偶nych incydent贸w lotniczych zaistnia艂ych poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej (鈥) je偶eli przewiduj膮 to umowy lub przepisy
mi臋dzynarodowe (鈥)鈥, przywo艂uj膮c jednocze艣nie art. 11 porozumienia mi臋dzy
Ministerstwem Obrony Narodowej Rzeczypospolitej Polskiej a Ministerstwem
Obrony Federacji Rosyjskiej w sprawie zasad wzajemnego ruchu lotniczego
wojskowych statk贸w powietrznych Rzeczypospolitej Polskiej i Federacji
Rosyjskiej w przestrzeni lotniczej obu pa艅stw z 1993 roku.

Porozumienie to nie by艂o podstaw膮 badania Katastrofy Smole艅skiej, czyli nie mo偶e mie膰 tu zastosowania.

A co ja mog臋 poradzi膰 na to ,偶e rzeczywisto艣膰 nie dor贸wnuje Smoczka
wyobra偶eniom. Dwuletnim dzieciom pomaga w takim przypadku tupanie i g艂o艣nie
krzyczenie "NIEEEE!!!!!".
PS. I tak oto rozpocz臋li艣my kolejny cykl smole艅ski.

Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-02 18:28:17
Autor: J.F.
Umowa mi臋dzynarodowa (pi臋tno)
Dnia Fri, 1 Nov 2013 11:18:27 +0100, Bruno napisa艂(a):
Te same przepisy inna interpretacja:
http://faktysmolensk.gov.pl/komisja
"Komisj臋 Badania Wypadk贸w Lotniczych Lotnictwa Pa艅stwowego do zbadania
przyczyn i okoliczno艣ci wypadku samolotu Tu-154M pod Smole艅skiem powo艂ano
na podstawie art. 140 ustawy Prawo lotnicze [1], Decyzj膮 nr 130/MON
Ministra Obrony Narodowej z dnia 15 kwietnia 2010 r. Komisja sk艂ada艂a si臋 z
19 cz艂onk贸w i dw贸ch ekspert贸w. Na jej przewodnicz膮cego wyznaczono Edmunda
Klicha. Wypadek mia艂 nadany numer ewidencyjny 192/2010/11.

Pomimo, i偶 Decyzja o wyznaczeniu sk艂adu Komisji zosta艂a formalnie podj臋ta
15 kwietnia 2010 r., to jednak jej cz艂onkowie prowadzili czynno艣ci badawcze
ju偶 od 10 kwietnia 2010 roku, zar贸wno na terenie Federacji Rosyjskiej, jak
i w kraju.

A wlasciwie to na jakiej podstawie i w jakim charakterze ?

W uzasadnieniu Decyzji nr 130/MON przywo艂ano przepis zawarty w par. 6 ust.
2 rozporz膮dzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 maja 2004 r. w sprawie

Czy minister wydajac decyzje musi calkowicie przestrzegac
rozporzadzenia samego siebie ? Ale juz czlonkowie komisji powinni calkowicie :-)

organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadk贸w Lotniczych
Lotnictwa Pa艅stwowego [2] wskazuj膮c, 偶e 鈥(鈥) Komisja mo偶e prowadzi膰 badania
wypadk贸w i powa偶nych incydent贸w lotniczych zaistnia艂ych poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej (鈥) je偶eli przewiduj膮 to umowy lub przepisy

Umowa chyba w koncu byla. Ustna Tuska z Putinem, ale widac wystarczyla :-)


5 maja 2010 roku, decyzj膮 Ministra Obrony Narodowej nr 160/MON, sk艂ad
Komisji zosta艂 rozszerzony do 34 os贸b.

Tez niezgodnie z wlasnym rozporzadzeniem J.

Data: 2013-11-03 18:22:30
Autor: Bruno
Umowa mi臋dzynarodowa (pi臋tno)
Dnia Sat, 2 Nov 2013 18:28:17 +0100, J.F. napisa艂(a):

Dnia Fri, 1 Nov 2013 11:18:27 +0100, Bruno napisa艂(a):
Te same przepisy inna interpretacja:
http://faktysmolensk.gov.pl/komisja
"Komisj臋 Badania Wypadk贸w Lotniczych Lotnictwa Pa艅stwowego do zbadania
przyczyn i okoliczno艣ci wypadku samolotu Tu-154M pod Smole艅skiem powo艂ano
na podstawie art. 140 ustawy Prawo lotnicze [1], Decyzj膮 nr 130/MON
Ministra Obrony Narodowej z dnia 15 kwietnia 2010 r. Komisja sk艂ada艂a si臋 z
19 cz艂onk贸w i dw贸ch ekspert贸w. Na jej przewodnicz膮cego wyznaczono Edmunda
Klicha. Wypadek mia艂 nadany numer ewidencyjny 192/2010/11.

Pomimo, i偶 Decyzja o wyznaczeniu sk艂adu Komisji zosta艂a formalnie podj臋ta
15 kwietnia 2010 r., to jednak jej cz艂onkowie prowadzili czynno艣ci badawcze
ju偶 od 10 kwietnia 2010 roku, zar贸wno na terenie Federacji Rosyjskiej, jak
i w kraju.

A wlasciwie to na jakiej podstawie i w jakim charakterze ?

Polecenie s艂u偶bowe zgodne ze specjalizacj膮 eksperta? Na pocz膮tku z naszej strony by艂o sporo improwizacji. Nie byli艣my
przygotowani na takie wydarzenie od strony formalne. Na szcz臋艣cie Rosjanie,
przynajmniej w pierwszych dniach po katastrofie, nie byli zbytnimi
formalistami i pozwolili naszym specjalistom dzia艂a膰.
Dodatkowo 13 kwietnia premier Putin zawnioskowa艂 do Przewodnicz膮cego MAK o
艣cis艂膮 wsp贸艂prac臋 ze stron膮 polsk膮, a jak wiadomo jego 偶yczenia mia艂y i
maj膮 spor膮 moc przebicia.

W uzasadnieniu Decyzji nr 130/MON przywo艂ano przepis zawarty w par. 6 ust.
2 rozporz膮dzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 26 maja 2004 r. w sprawie

Czy minister wydajac decyzje musi calkowicie przestrzegac
rozporzadzenia samego siebie ? Ale juz czlonkowie komisji powinni calkowicie :-)
jw

organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadk贸w Lotniczych
Lotnictwa Pa艅stwowego [2] wskazuj膮c, 偶e 鈥(鈥) Komisja mo偶e prowadzi膰 badania
wypadk贸w i powa偶nych incydent贸w lotniczych zaistnia艂ych poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej (鈥) je偶eli przewiduj膮 to umowy lub przepisy

Umowa chyba w koncu byla. Ustna Tuska z Putinem, ale widac wystarczyla :-)
Dodatkowo 27 kwietnia poprawiono rozporz膮dzenie i dodano nast臋puj膮cy
paragraf: "Przepisy rozporz膮dzenia stosuje si臋 do badania przyczyn
zdarzenia lotniczego zaistnia艂ego w dniu 10 kwietnia 2010r. na samolocie
Tu-154M nr 101 w 36 splt w Warszawie"
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20100690442+2012%2408%2431&min=1

5 maja 2010 roku, decyzj膮 Ministra Obrony Narodowej nr 160/MON, sk艂ad
Komisji zosta艂 rozszerzony do 34 os贸b.

Tez niezgodnie z wlasnym rozporzadzeniem
Zgodnie. 5 maja 2010 zmieniono rozporz膮dzenie: "Liczba cz艂onk贸w komisji
wynosi od 5 do 40..."
http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20100740470+2012%2408%2431&min=1


--
Pozdrawiam!
Bruno

Umowa mi臋dzynarodowa (pi臋tno)

Nowy film z video.banzaj.pl wi阠ej »
Redmi 9A - recenzja bud縠towego smartfona