Umowa międzynarodowa (piętno)

Data: 2013-11-01 11:33:29
Autor: xantiros
Umowa międzynarodowa (piętno)
W dniu 2013-11-01 02:17, Smok Eustachy pisze:
Rząd Polski powołując tzw Komisję Millera stanął na stanowisku, że lot
do Smoleńska to był lot państwowy. Taki sam pogląd na sprawę ma
Organizacja MiÄ™dzynarodowego Lotnictwa Cywilnego  (ang. ICAO). Rosja
natomiast utrzymuje, że był to lot cywilny. Donald Tusk zawierając
półformalne porozumienia nie zadbał nawet o porozumienie z Rosja w tej
kwestii.

W "RozporzÄ…dzeniu Ministra obrony Narodowej z dnia 26 maja 2004 r. w
sprawie organizacji oraz zasad funkcjonowania Komisji Badania Wypadków
Lotniczych Lotnictwa Państwowego (dalej: KBWLLP)" czytamy w paragrafie 6:

2. Komisja może prowadzić badania wypadków i poważnych incydentów
lotniczych zaistniałych poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w których uczestniczyły statki
powietrzne lotnictwa państwowego,
jeżeli przewidują to umowy lub przepisy międzynarodowe albo jeżeli
właściwy organ obcego państwa
przekaże Komisji uprawnienia do przeprowadzenia badania albo sam nie
podjÄ…Å‚ badania.

I mamy problem. Z trzech powyższych możliwości wykluczamy od razu dwie:
organ podjął badania - (MAK). Żaden organ rosyjski nie przekazał Komisji
uprawnień do prowadzenia śledztwa.

Pozostaje szukać umowy lub przepisu międzynarodowego zezwalającego
KBWLLP (czyli Komisji Millera) na prowadzenie badania poza granicami
Polski.

No i jeszcze nam napisz jak chcesz ruskich zmusić do oddania całego śledztwa wraz z dowodami, po za liczeniem na ich dobrą wolę, bo chyba zdajesz sobie sprawę ze ruscy wszelkie prawa mogą interpretować w sposób wygodny dla siebie przykład masz ostatnio z "zielonymi i ich statkiem"

Data: 2013-11-01 12:07:41
Autor: Smok Eustachy
Umowa międzynarodowa (piętno)
W dniu 01.11.2013 11:33, xantiros pisze:
/..../
[...]

SÅ‚usznie dostrzegam zaniepokojenie przedstawionÄ… przezemnie sytuacjÄ….

Szukając odpowiednich umów międzynarodowych zwracam uwage na polsko-rosyjską umowę z 1993 roku oraz Konwencję Chicagowska z przyległościami.

Data: 2013-11-01 12:24:31
Autor: OcL
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)
W dniu 2013-11-01 12:07, Smok Eustachy pisze:
S³usznie dostrzegam zaniepokojenie przedstawion± _przezemnie_ sytuacj±.

Spróbuj w jidysz.

Data: 2013-11-01 12:54:07
Autor: gruby
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)
U¿ytkownik "OcL" <ocl@bes-zinaczeniatojest.tv> napisa³ w wiadomo¶ci news:l5031f$svl$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2013-11-01 12:07, Smok Eustachy pisze:
S³usznie dostrzegam zaniepokojenie przedstawion± _przezemnie_ sytuacj±.
Spróbuj w jidysz.

chyba ³atwiej mu bêdzie pismem klinowym...

Data: 2013-11-01 14:29:23
Autor: xantiros
[...]

polsko-rosyjskÄ… umowÄ™ z 1993 roku oraz KonwencjÄ™ Chicagowska z
przyległościami.

Akurat konwencja ma zastosowanie a nie umowa z 1993.

Data: 2013-11-01 15:36:49
Autor: grzech
W dniu 2013-11-01 14:29, xantiros pisze:
[...]

Konwencja ma zastosowanie do lotów cywilnych. Lot tupolewa był państwowy. Strony "umówiły" się, że przy tej katastrofie zastosują przepisy konwencji chicagowskiej.

Data: 2013-11-01 15:51:59
Autor: Titus Atomicus
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)
In article <l50f1v$e95$1@mx1.internetia.pl>,
 grzech <grzechnet@gazeta.pl> wrote:

> Akurat konwencja ma zastosowanie a nie umowa z 1993.

Konwencja ma zastosowanie do lotów cywilnych. Lot tupolewa by³ pañstwowy. Strony "umówi³y" siê, ¿e przy tej katastrofie zastosuj± przepisy konwencji chicagowskiej.

Lot byl panstwowy? To juz nie: wojskowy?
--
TA

Data: 2013-11-01 17:44:02
Autor: grzech
W dniu 2013-11-01 15:51, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
> [...]

pañstwowy. Strony "umówi³y" siê, ¿e przy tej katastrofie zastosuj±
przepisy konwencji chicagowskiej.

Lot byl panstwowy? To juz nie: wojskowy?

Pañstwowym statkiem powietrznym jest -
statek u¿ywany przez Si³y Zbrojne RP...

Data: 2013-11-01 23:35:47
Autor: Smok Eustachy
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)
W dniu 01.11.2013 17:44, grzech pisze:
/.../
Lot byl panstwowy? To juz nie: wojskowy?

Pañstwowym statkiem powietrznym jest -
statek u¿ywany przez Si³y Zbrojne RP...

U nas jest tak, ¿e ka¿dy statek powietrzny wojskowy jest pañstwowy, a nie ka¿dy pañstwowy jest wojskowy. Sprawa wymaga dalszych badañ, faktysmolensk.gov.pl raczej milcz± na ten temat.
I nie wszêdzie tak jest.

Data: 2013-11-02 00:17:35
Autor: grzech
W dniu 2013-11-01 23:35, Smok Eustachy pisze:
[...]

Bo faktysmoleñsk.gov.pl z zasady przeznaczone s± dla osobników z inteligencj± powy¿ej ma³py. Ma³pie trudno wyt³umaczyæ, ¿e ka¿dy statek powietrzny wojskowy jest pañstwowy nie ka¿dy pañstwowy jest wojskowy bo mo¿e byæ jeszcze policyjny, stra¿y granicznej, stra¿y po¿arnej itp.

Data: 2013-11-02 21:22:03
Autor: Dariusz K. Ladziak
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)
U¿ytkownik grzech napisa³:
[...]

NIewojskowe statki powietrzne polskiego lotnictwa pañstwowego ³atwo rozpoznaæ po prefiksie znaku rozpoznawczego - maj± SN a nie, jak statki cywilne - SP

--
Darek

Data: 2013-11-02 21:29:18
Autor: Bruno
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)
Dnia Sat, 02 Nov 2013 21:22:03 +0100, Dariusz K. Ladziak napisa³(a):

U¿ytkownik grzech napisa³:
[...]

Tak przy okazji: jaki status maj± rz±dowe Embraery? Cywilny czy pañstwowy?

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-03 03:25:55
Autor: Dariusz K. Ladziak
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)
U¿ytkownik Bruno napisa³:
[...]

Statki powietrzne - cywilny. Ich lot - ze wzglêdu na dysponenta - czasami pañstwowy.

--
Darek

Data: 2013-11-03 20:23:27
Autor: grzech
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)
W dniu 2013-11-03 03:25, Dariusz K. Ladziak pisze:
U¿ytkownik Bruno napisa³:
[...]

A nie decyduje tu czasami kto jest w³a¶cicielem statku lub kto jest wpisany do rejestru?

Data: 2013-11-03 23:46:17
Autor: Bogdan Idzikowski
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)

U¿ytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:l568jg$vhq$1mx1.internetia.pl...
[...]

Je¶li czo³giem przewozimy tonê kartofli od rolnika do piwnicy domku jednorodzinnego jako zapas na zimê, to kurs jest pañstwowy czy cywilny?

Je¶li wozem drabiniastym zaprzê¿onym w parê koni, na stercie siana przewozimy granatnik i odpowiedni± ilo¶æ amunicji oraz bombê g³êbinow± i torpedê, to kurs cywilny czy pañstwowy?

ubawiony

--
Dyskusja z wierz±cym jest jak gra w szachy z go³êbiem. Niewa¿ne, jak dobrze grasz, go³±b i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicê i bêdzie dumny z wygranej.

Data: 2013-11-04 01:03:25
Autor: grzech
[...]

To najpierw poczytaj sobie przepisy. W±tpiê czy bêdzie ciê bawi³o robienie z siebie durnia.

Data: 2013-11-04 01:59:42
Autor: Smok Eustachy
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)
W dniu 04.11.2013 01:03, grzech pisze:
/.../

To najpierw poczytaj sobie przepisy. W±tpiê czy bêdzie ciê bawi³o
robienie z siebie durnia.

Konwencja Chicagowska jest tu:

http://www.wsosp.deblin.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3027%3Aliteratura-fachowa-pdf&catid=22%3Anowopci-biblioteki-fachowej&Itemid=114&lang=pl

Link bezpo¶redni:

http://www.ulc.gov.pl/_download/prawo/prawo_miedzynarodowe/konwencje/konwencja_1010.pdf

Za³±cznik 13:

http://www.ulc.gov.pl/_download/prawo/prawo_miedzynarodowe/konwencje/zal_13_0612.pdf

Niestety co¶ ¶iê ¼le z tego cytuje. Artyku³ 3.

Data: 2013-11-04 08:24:25
Autor: Bogdan Idzikowski
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)

U¿ytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:5276f181$0$2137$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Przeczyta³em i tam nic nie jest napisane, co rozwi±za³oby mój dylemat:

1. Je¶li czo³giem przewozimy tonê kartofli od rolnika do piwnicy domku jednorodzinnego jako zapas na zimê, to kurs jest pañstwowy czy cywilny?

2. Je¶li wozem drabiniastym zaprzê¿onym w parê koni, na stercie siana przewozimy granatnik i odpowiedni± ilo¶æ amunicji oraz bombê g³êbinow± i torpedê, to kurs cywilny czy pañstwowy?

Tak uczenie potraficie wyja¶niaæ niezwykle trudne i zawi³e zagadnienia, ± nie potraficie odpowiedzieæ na 2 proste pytania?

ubawiony

Data: 2013-11-04 08:19:40
Autor: Bogdan Idzikowski
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)

U¿ytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:l56p0e$ik4$1mx1.internetia.pl...

[...]

A tak bez obra¿ania, nie potrafisz wyja¶niæ? A mo¿e wcale nie potrafisz wyja¶niæ? Nie mam pojêcia, o jakie przepisy chodzi. Podejrzewam, ¿e ty tak¿e nie wiesz.

rozczarowany niewiedz± przedpi¶cy

Data: 2013-11-04 12:32:35
Autor: grzech
[...]

To mo¿e najpierw zadaj sensowne pytanie a pó¼niej siê wy¶miewaj.

Konwencja Chicagowska

Cywilne i pañstwowe statki powietrzne
a) Niniejsza Konwencja stosuje siê wy³±cznie do cywilnych statków powietrznych, nie stosuje siê za¶
do statków powietrznych pañstwowych.
b) Statki powietrzne u¿ywane w s³u¿bie wojskowej, celnej i policyjnej uwa¿a siê za statki powietrzne pañstwowe.

Polskie Prawo lotnicze

3. Lotnictwo cywilne obejmuje wszystkie rodzaje lotnictwa, z wyj±tkiem lotnictwa pañstwowego, to jest pañstwowych statków powietrznych, za³óg tych statków oraz lotnisk pañstwowych wykorzystywanych wy³±cznie do startów i l±dowañ pañstwowych statków powietrznych.

2) polskim pañstwowym statkiem powietrznym jest:
a) statek powietrzny u¿ywany przez Si³y Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej (wojskowy statek powietrzny),

b) statek powietrzny u¿ywany przez jednostki organizacyjne Stra¿y Granicznej, Policji i Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej (statek powietrzny lotnic-twa s³u¿b porz±dku publicznego);
3) u¿ytkownikiem statku powietrznego jest jego w³a¶ciciel lub inna osoba wpisana jako u¿ytkownik do rejestru statków powietrznych;

Ju¿ wiesz czemu wypisujesz bzdury?

Data: 2013-11-04 12:21:39
Autor: Grzegorz Staniak
Umowa międzynarodowa (piętno)
On 04.11.2013, grzech <grzechnet@gazeta.pl> wrote:

Konwencja Chicagowska

Cywilne i państwowe statki powietrzne
a) Niniejsza Konwencja stosuje się wyłącznie do cywilnych statków powietrznych, nie stosuje się zaś
do statków powietrznych państwowych.
b) Statki powietrzne używane w służbie wojskowej, celnej i policyjnej uważa się za statki powietrzne państwowe.

Polskie Prawo lotnicze

3. Lotnictwo cywilne obejmuje wszystkie rodzaje lotnictwa, z wyjątkiem lotnictwa państwowego, to jest państwowych statków powietrznych, załóg tych statków oraz lotnisk państwowych wykorzystywanych wyłącznie do startów i lądowań państwowych statków powietrznych.

2) polskim państwowym statkiem powietrznym jest:
a) statek powietrzny używany przez Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej (wojskowy statek powietrzny),

b) statek powietrzny używany przez jednostki organizacyjne Straży Granicznej, Policji i Państwowej Straży Pożarnej (statek powietrzny lotnic-twa służb porządku publicznego);
3) użytkownikiem statku powietrznego jest jego właściciel lub inna osoba wpisana jako użytkownik do rejestru statków powietrznych;

W tym momencie można by zadać pytanie: co miałoby przeszkodzić
głowom dwóch suwerennych państw w podjęciu wspólnej decyzji o prowadzeniu postępowania w wyjątkowej sprawie w oparciu o dowolne wybrane przepisy?

GS
--
Grzegorz Staniak <gstaniak _at_ gmail *dot* com>

Data: 2013-11-04 13:24:40
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Grzegorz Staniak" <wytnij-to_gstaniak@gmail.com> napisał w wiadomości news:slrnl7f3ii.c3d.wytnij-to_gstaniakinka.pl...
On 04.11.2013, grzech <grzechnet@gazeta.pl> wrote:

Konwencja Chicagowska

Cywilne i państwowe statki powietrzne
a) Niniejsza Konwencja stosuje się wyłącznie do cywilnych statków
powietrznych, nie stosuje siÄ™ zaÅ›
do statków powietrznych państwowych.
b) Statki powietrzne używane w służbie wojskowej, celnej i policyjnej
uważa się za statki powietrzne państwowe.

Polskie Prawo lotnicze

3. Lotnictwo cywilne obejmuje wszystkie rodzaje lotnictwa, z wyjÄ…tkiem
[...]

Czy w końcu zrozumiecie, że nie ma znaczenia według jakich prawideł, prawa, postanowień, decyzji przeprowadzono dochodzenie mające ustalić przyczynę katastrofy. Cokolwiek postanowiłby Tusk byłoby kontestowane i krytykowane. Sekta smoleńska trzyma się mocno i nie straszna im prawda i oczywiste fakty i dowody. Oni mają swoje i nie ma takiej siły, by zrezygnowali ze swoich wierzeń i przekonań. Przykład: smoczuś.

rozbawiony rozbijaniem przez niektórych gówna na atomy

--
Dyskusja z wierzącym jest jak gra w szachy z gołębiem. Nieważne, jak dobrze grasz, gołąb i tak przewróci wszystkie figury, nasra na szachownicę i będzie dumny z wygranej.

Data: 2013-11-04 13:39:31
Autor: grzech
[...]

Ale oni tak właśnie zrobili. Gdyby zrobili badanie według porozumienia to też byłoby źle, bo według konwencji byłoby lepiej. Ciemny lud wszystko kupi. Postępowanie według konwencji ma od dawna wypracowane zasady i niczego nie trzeba dodatkowo ustalać.
Mało kto wie, że Polska złamała zasady konwencji przy badaniu katastrofy tupolewa, co odbiło się na wzajemnej współpracy.

Data: 2013-11-04 14:43:02
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "grzech" <grzechnet@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:l585a4$sbm$1mx1.internetia.pl...

[...]

Ruscy byli bardzo przyjaźni ochoczo współpracowali z Polską do czasu, gdy Miler otrzymał stenogram z rozmów na pokładzie i uroczyście podpisał zobowiązanie, że tego stenogramu nie upubliczni. Miler złamał dane słowo i następnego dnia stenogram mogli przeczytać wszyscy. Od tego momentu skończyła się współpraca.

zorientowany

Data: 2013-11-04 15:12:51
Autor: Smok Eustachy
Umowa międzynarodowa (piętno)
W dniu 04.11.2013 14:43, Bogdan Idzikowski pisze:
/.../
[...]

I nasi przedstawiciele wzięli udział w oblocie lotniska.

Data: 2013-11-04 17:30:00
Autor: Bruno
Umowa międzynarodowa (piętno)
Dnia Mon, 04 Nov 2013 15:12:51 +0100, Smok Eustachy napisa³(a):

W dniu 04.11.2013 14:43, Bogdan Idzikowski pisze:
/.../
Ruscy byli bardzo przyja¼ni ochoczo wspó³pracowali z Polsk± do czasu,
gdy Miler otrzyma³ stenogram z rozmów na pok³adzie i uroczy¶cie podpisa³
zobowi±zanie, ¿e tego stenogramu nie upubliczni. Miler z³ama³ dane s³owo
i nastêpnego dnia stenogram mogli przeczytaæ wszyscy. Od tego momentu
skoñczy³a siê wspó³praca.

I nasi przedstawiciele wziêli udzia³ w oblocie lotniska.
O widzê ¿e Smoczek wreszcie postanowi³ siê zapoznaæ z materia³ami
¼ród³owymi i przyswoi³ sobie polskie uwagi do raportu MAK. A kiedy zapoznasz siê Smoczku z za³±cznikiem 4.7?

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-04 15:54:29
Autor: Bruno
Dnia Mon, 4 Nov 2013 14:43:02 +0100, Bogdan Idzikowski napisał(a):

[...]

Co nieco o współpracy:
http://orka.sejm.gov.pl/Biuletyn.nsf/0/C66ADE03E2400CF6C12577E600509FCD?OpenDocument
"Komisje Infrastruktury oraz Sprawiedliwości i Praw Człowieka, ... ,
rozpatrzyły: – informację na temat śledztwa w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem, a w
szczególności zabezpieczenia wraku samolotu Tu-154."
Informacje przedstawił Edmund Klich.

--
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-04 14:57:02
Autor: Smok Eustachy
Umowa międzynarodowa (piętno)
W dniu 04.11.2013 13:39, grzech pisze:
/.../

[...]

Polska złamała? A Rosja niby przestrzegała?

Data: 2013-11-04 15:01:18
Autor: grzech
W dniu 2013-11-04 14:57, Smok Eustachy pisze:
[...]

Wyobraź sobie, że tak. B. Idzikowski powyżej prawdziwie napisał do kiedy.

Data: 2013-11-04 12:50:09
Autor: Bruno
Umowa miêdzynarodowa (piêtno)
Dnia Mon, 04 Nov 2013 12:32:35 +0100, grzech napisa³(a):

[...]

Nadal nie rozumiem w czym problem. Skoro obie strony zgodzi³y siê by w tym
wypadku postêpowaæ zgodnie z za³. 13, to bicie piany na temat furmanki, jej
zawarto¶ci i klasyfikacji nic tu nie zmieni. --
Pozdrawiam!
Bruno

Data: 2013-11-01 16:31:34
Autor: xantiros
W dniu 2013-11-01 15:36, grzech pisze:
[...]

A jak by się umówiły ze "państwowy" to co by to zmieniało ? Bo chyba sobie nie wyobrażasz ze nasi "prokuratorzy" by sobie rządzili w rosji jak chcieli.

Data: 2013-11-01 17:50:51
Autor: grzech
W dniu 2013-11-01 16:31, xantiros pisze:
[...]

Rozdzielaj dwie sprawy. Badanie przyczyn katastrofy przez komisję oraz prowadzenie śledztwa przez Prokuraturę w sprawie katastrofy. To są dwa oddzielne postępowania (chociaż mające bliski związek). W przypadku zastosowania konwencji chicagowskiej polska komisja państwowa ma pełny dostęp do wszystkich dowodów mających związek z katastrofą. Prokuratura musi występować za każdym razem o zezwolenie na wykonanie poszczególnych czynności lub korzystać z pomocy prawnej. To jest zasadnicza różnica.

Data: 2013-11-01 21:14:32
Autor: xantiros
W dniu 2013-11-01 17:50, grzech pisze:
[...]

Rozdzielaj dwie sprawy. Badanie przyczyn katastrofy przez komisjÄ™ oraz
[...]

to zmien moje pytanie:

Jak sobie wyobrażasz naszych "ekspertów od badań wypadków lotniczych" by sobie rządzili w Rosji jak chcieli ?
Znasz taki przykład ?

Data: 2013-11-02 00:21:12
Autor: grzech
[...]

sobie rzÄ…dzili w Rosji jak chcieli ?
Znasz taki przykład ?

To na przykÅ‚adach prac komisji w Polsce zdefiniuj co to jest  "by sobie rzÄ…dzili jak chcieli ?" bo nie wiem o co chodzi.

Data: 2013-11-03 09:49:18
Autor: xantiros
W dniu 2013-11-02 00:21, grzech pisze:

[...]

no to masz pytanie zmienione specjalnie dla ciebie:

Jak sobie wyobrażasz naszych "ekspertów od badań wypadków lotniczych" by mieli dostęp do wszelkiej informacji o katastrofie łącznie z możliwością przesłuchiwania oficerów ruskiego wojska, grzebania w wojskowych papierach ? Znasz taki przykład ?

Data: 2013-11-02 15:35:47
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "xantiros" <xantiros_WYTNIJTO_@ymail.com> napisał w wiadomości news:l51236$531$1node2.news.atman.pl...

Jak sobie wyobrażasz naszych "ekspertów od badań wypadków lotniczych" by sobie rządzili w Rosji jak chcieli ?
Znasz taki przykład ?

I moim zdaniem całe szczęście. Wyobrażasz sobie polowanie na agentów w wykonaniu Pana M. na terenie Rosji. Tu w Polsce możemy jeszcze nad nim jakoś panować - choć z trudem. Tamvby po prostu narobił wstydu i tyle.

Data: 2013-11-01 23:24:29
Autor: Smok Eustachy
Umowa międzynarodowa (piętno)
W dniu 01.11.2013 14:29, xantiros pisze:
/.../

Akurat konwencja ma zastosowanie a nie umowa z 1993.

Szkoda że ICAO o tym nie wie.

Pierwszym dokumentem, który mogę tu wymienić jest:

1. "Porozumienie między Ministrem Obrony Narodowej RP, a Ministerstwem Obrony Narodowej Federacji Rosyjskiej w sprawie zasad wzajemnego ruchu lotniczego wojskowych statków powietrznych RP i Federacji Rosyjskiej w przestrzeni powietrznej obu państw".

Artykuł tegoż dokumentu 11 stanowi m. i.:

     "WyjaÅ›nienie incydentów lotniczych, awarii i katastrof, spowodowanych przez polskiej wojskowe statki powietrzne w przestrzeni powietrznej Federacji Rosyjskiej prowadzone bÄ™dzie wspólnie przez wÅ‚aÅ›ciwe organy polskie i rosyjskie".

Lot rządowego Tupolewa z Prezydentem na pokładzie 10 kwietna 2010 roku odbywał się zgodnie z tym porozumieniem, badanie tego lotu już nie. Żeby było ono wykonywane musi być wykonywanie przez obydwie strony (Polskę i Rosję). Tymczasem Rosja stanęła na stanowisku, że lot był cywilny - to po pierwsze. Owszem, można powiedzieć, że było wspólne badanie bo był akredytowany Edmund Klich, ale innych akredytowanych Rosjanie uwalili (W załączniku 13 do Konwencji Chicagowskiej jest mowa o jednym przedstawicielu, patrz niżej). Przy reżimie prawnym tego porozumienia spodziewać się możemy raczej wspólnej komisji z członkami pół-na-pół, dwóch przewodniczących - po jednym z każdej strony - i tym podobnych wynalazków.

RzÄ…d Polski również zrezygnowaÅ‚ z powoÅ‚ywania siÄ™ na to porozumienie, przyjmujÄ…c za podstawÄ™ KonwencjÄ™ Chicagowska z ZaÅ‚Ä…cznikiem 13 do tej konwencji. I  z dalszymi perturbacjami wynikÅ‚ymi.

Umowa międzynarodowa (piętno)