Umowa najmu lokalu

Data: 2012-03-08 13:00:27
Autor: gazeta
Umowa najmu lokalu
Witam szanownych Grupowiczów

Wynająłem lokal pod działalność gospodarcza i przez siedem lat nie prowadziłem żadnej konserwacji. Właściciel zaczol domagać się bym przywrócił lokal do stanu pierwotnego, wiec dnia 16 lutego napisałem mu pismo ze rozwiązuje umowę z dniem 1 marca.

Na moje pismo otrzymałem odpowiedz: Przypominam, że umowa wygasa z dniem 30-04-2012 na ten dzień zostanie sporządzony protokół zdawczo odbiorczy, lub wcześniej jeżeli lokal zostanie doprowadzony do stanu pierwotnego.

Gdyż zgodnie z "§3 umowy Strony przewidują dwumiesięczny okres wypowiedzenia niniejszej umowy. Najemca zobowiązuje się do opuścić nieruchomość będącą przedmiotem umowy w terminie do ostatniego dnia ważności niniejszej umowy."

Lokal opuściłem 29 lutego właściciel nie spisał umowy przekazania lokalu.

Czy właściciel może Mie obciążyć za następne miesiące dzierżawą oraz za niemożliwość korzystania z tego lokalu do czasu ukończenia remontu.

Pozdrawiam.

Data: 2012-03-08 12:42:56
Autor: _ąćęłńóśźż.
Umowa najmu lokalu
Czy właściciel może mnie obciążyć za następne miesiące

Tak, moim zdaniem do końca miesiąca kwietnia (jeśli płaciłeś miesięczny czynsz najmu).

za niemożliwość korzystania z tego lokalu do czasu ukończenia remontu.

Tu pewnie powstałby jakiś spór, np. jaka jest uzasadniona długość czasu trwania doprowadzenia lokalu do stanu niepogorszonego ponad normalne zużycie, jak również co do uzasadnionych kosztów takiego doprowadzenia.
Jak polecą kosztorysem wg KNR (a taki kosztorys wg KNR przed sądem i przede wszystkim przed biegłym da się obronić), to już odkładaj pieniążki ;-)

Data: 2012-03-08 22:49:32
Autor: gazeta
Umowa najmu lokalu

Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j666.WYTNIJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jja9gg$a4a$1inews.gazeta.pl...
[...]

Dziękuję za juz.
Czy istnieje jakaś możliwość jak ograniczyć koszty
Pozdrawiam.

Data: 2012-03-08 22:12:21
Autor: jureq
Umowa najmu lokalu
Dnia Thu, 08 Mar 2012 22:49:32 +0100, gazeta napisał(a):

Czy istnieje jakaś możliwość jak ograniczyć koszty Pozdrawiam.

Wyremontować taniej niż zrobiłby to właściciel.

Data: 2012-03-08 13:31:27
Autor: Tadeusz Franciszek Zielinski
Umowa najmu lokalu
W dniu 2012-03-08 13:00, gazeta pisze:
Witam szanownych Grupowiczów

Wynająłem lokal pod działalność gospodarcza i przez siedem lat nie
prowadziłem żadnej konserwacji. Właściciel zacząl domagać się bym przywrócił
[...]

Skoro umowa wygasa po 2 miesiącach, to sądzę, że do 15 kwietnia, jeśli nie było dopowiedziane, że ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego

Umowa najmu lokalu