Umowa notarialna i oczywisty b??Ä?d

Data: 2011-02-08 22:52:40
Autor: Sebastian Biały
Umowa notarialna i oczywisty b??Ä?d
Witam.

Mam w ręku umowę notarialną z numerem konta na który mam coś przelać.

Niestety numerek ma za mało cyferek ...

Trudno powiedzieć czy to czeski błąd notariusza czy drugiej strony. Faktem jest, że numer jest bez sensu i nie ma jak wykonać wspomnianej w nim czynności.

Sprawę mogę odkręcać dopiero za dwa dni. Ale moze ktoś wie czy istnieje jakas procedura na tą okoliczność? Poprawa oczywistego błedu? W jakiej formie? Nowy akt? Załącznik? Wymagana jest obecność drugiej strony?

PS. Jak na tą KUPĘ kasy którą bierze notariusz to jestem mocno zawiedziony (byle)jakością pracy.

Data: 2011-02-08 22:01:14
Autor: Bogdan
[...]

procedura nosi nazwę: omówienie i jest dokonywana przez notariusza na akcie zawierającym poprawiany zapis.

Bogdan

Data: 2011-02-09 11:20:15
Autor: Kubba Bubba
Umowa notarialna i oczywisty b??d

U¿ytkownik "Sebastian Bia³y" <heby@poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:iisdvb$95f$1news.onet.pl...
Witam.

Mam w rêku umowê notarialn± z numerem konta na który mam co¶ przelaæ.

Niestety numerek ma za ma³o cyferek ...

zapewne jest to oczywisty b³±d, ale chcia³bym Ci zwróciæ uwagê ¿e zdarzaj± siê krótsze numery kont je¶li mówimy o kontach zagranicznych - osobi¶cie robi³em kilka przelewów do firmy z Indii, której rachunek mia³ 4 cyfry.

Pozdrawiam,

Data: 2011-02-09 04:29:17
Autor: witek
On 2/9/2011 4:20 AM, Kubba Bubba wrote:
[...]

Bo nie wszystkie kraje wprowadzi³y standard IBAN, a i ten dopuscza ró¿n± d³ugo¶æ rachunku w ramach danego kraju.
Zeby bylo smieszniej rachunek wcale nie musi sk³adaæ sie z cyfr. Moze zawierac rowniez inne znaki.

Data: 2011-02-09 11:45:09
Autor:
Umowa notarialna i oczywisty b??d
Zeby bylo smieszniej rachunek wcale nie musi sk³adaæ sie z cyfr. Moze zawierac rowniez inne znaki.

Poci±gnê za jezyk - tak¿e w standardzie IBAN? Jak wówczas jest wyliczna liczba kontrolna? W sumei fajnie by³oby mieæ konto nr "PL 12 1234 5678 MOJA ULUB IONA KASA" :)

Data: 2011-02-09 05:18:54
Autor: witek
On 2/9/2011 4:45 AM, sympatyczna_poczta_a@amorki.pl wrote:
[...]

takze w standardzie iban.
nie mam pojecia jak wyliczana jest wowczas liczba kontrolna.

rachunku z PL tak sie nie da, bo w polsce standardem s± cyfry, ale w innych krajach niekoniecznie. musialbys poszukac w ktorych.

Data: 2011-02-09 13:33:30
Autor: Michal Jankowski
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

takze w standardzie iban.
nie mam pojecia jak wyliczana jest wowczas liczba kontrolna.

A liczysz jako 10, B jako 11, Z jako 35. Dalej tak samo.

http://pl.wikipedia.org/wiki/International_Bank_Account_Number

  MJ

Data: 2011-02-09 18:54:45
Autor: Sebastian Biały
Umowa notarialna i oczywisty bÂ?Â?d
On 2011-02-09 11:20, Kubba Bubba wrote:
Niestety numerek ma za ma³o cyferek ...
zapewne jest to oczywisty b³±d, ale chcia³bym Ci zwróciæ uwagê ¿e zdarzaj±
siê krótsze numery kont je¶li mówimy o kontach zagranicznych

Nie mówimy o kontach zagranicznych.

Swoją drogą: czy notariusz ma *obowiązek* zbadać rownież ten element umowy? Bo jesli jego rola ogranicza się do tępego przeczytania kilku kartek w cenie 1tyś/kartka to może coś tu nie gra w istocie tej instytucji.

Data: 2011-02-09 22:48:46
Autor: Maruda
[...]

Z pewnością.
Instytucja notariusza służy jedynie "redystrybucji dochodu narodowego", czyli przepływowi kasy.

"Syna-prawnika zamienię na córkę. Może być kurwa."

--
DziÄ™kujÄ™.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-02-09 22:52:04
Autor: Marek Dyjor
Sebastian Biały wrote:
On 2011-02-09 11:20, Kubba Bubba wrote:
[...]

to że nie gra to wiadomo od bardzo dawna...

To sprawdzanie i gwarancja rzetelności to czysta fikcja...

A pobierane wynagrodzenie jest jakąś kpiną z przyzwoitości.

Data: 2011-02-09 23:00:30
Autor: mvoicem
Umowa notarialna i oczywisty bÂ?Â?d
(09.02.2011 22:52), Marek Dyjor wrote:
[...]

[...]

A ja nie rozumiem, dlaczego notariusz ma być kimś więcej niż
niepodważalnym świadkiem jakiegoś zdarzenia (np. umowy sprzedaży
nieruchomości).

p. m.

Data: 2011-02-10 06:32:19
Autor: Marek Dyjor
mvoicem wrote:
[...]

bo tak sie ustawili...

w dawnych czasach notariusz to był jedyny pismienny chłop w okolicy który chodził z deską piórem i kałamarzem i spisywał za kilka groszy umowy dla niepiśmiennych.

Teraz stał sie wyrocznią.

Data: 2011-02-10 07:00:14
Autor: Maruda
W dniu 2011-02-09 23:00, mvoicem pisze:

[...]

Bo wtedy nie byłyby konieczne restrykcyjne procedury udzielania zezwolenia na działalność notarialną => radykalne zwiększenie podaży usług => radykalne zmniejszenie zdzieranych haraczy.

Pozycja notariusza w PL, to relikt komuny i długi pazur bezpieki.

W US np. czynności notarialne dostaje się "w pakiecie" razem z kontem bankowym, a ze świadczenia TYLKO usług "notary public" ciężko wyżyć. Owszem, nie w każdym banku, nie każdego konta, no i to wiadomość sprzed 20 lat. Niech ktoś skoryguje, jeśli coś wie aktualnie i rzetelnie.

--
DziÄ™kujÄ™.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-02-10 07:44:04
Autor: Henry(k)
Umowa notarialna i oczywisty bÂ?Â?d
Dnia Wed, 09 Feb 2011 23:00:30 +0100, mvoicem napisa³(a):

A ja nie rozumiem, dlaczego notariusz ma byæ kim¶ wiêcej ni¿
niepodwa¿alnym ¶wiadkiem jakiego¶ zdarzenia (np. umowy sprzeda¿y
nieruchomo¶ci).

Bo s± wystarczaj±co cwani ¿eby dobrze siê ustawiæ. ¯a³ujesz im?

Pozdrawiam,
                  Henry

Data: 2011-02-12 15:16:17
Autor: Marek Dyjor
Henry(k) wrote:
Dnia Wed, 09 Feb 2011 23:00:30 +0100, mvoicem napisał(a):

A ja nie rozumiem, dlaczego notariusz ma być kimś więcej niż
niepodważalnym świadkiem jakiegoś zdarzenia (np. umowy sprzedaży
nieruchomości).

Bo są wystarczająco cwani żeby dobrze się ustawić. Żałujesz im?

żałuje że PAŃSTWO to sankcjonuje...

wystarczyło by wprowadzić zasadę ze poręczycielem umowy może być pracownik banku, poczty lub dowolny urzędnik państwowy. A wszelkie obowiązki zgłoszeniowe zrzucić na obywateli zawierających umowę.

Dodajmy ze notariusze starają sie nam zawsze udowadniać że dzięki ich drogiej pomocy umowa jest bezpieczna sprawdzona itd... co jest takzwaną gówno prawdą. Notariusze nic nie sprawdzają a ich umowy często zawierają żenujące błędy. Dodajmy że zwykle niczego nam nei gwarantują w zakresie bezpieczeństwa. Dodajmy że bezpieczniejsze było by podpisanie umowy sprzedaży nieruchomości w Banku podczas dokonywania operacji przelewu na konto.

Dodajmy ze samochody sprzedawane na zwykłej umowie na kartce papieru też czasem kosztują kilkaset tysięcy złotych.

Data: 2011-02-12 20:16:20
Autor: mvoicem
(12.02.2011 15:16), Marek Dyjor wrote:
Henry(k) wrote:
[...]

Niezupełnie tak. Po prostu nie rozumiem po co nam wnikanie notariusza w
treść umowy. Uważam że strony powinny warunki same ze sobą uzgodnić, a
rola notariusza powinna się ograniczyć tylko do sprawdzenia tożsamości
stron i zaświadczenia że strony podpisały.

p. m.

Data: 2011-02-12 18:45:08
Autor: witek
On 2/12/2011 1:16 PM, mvoicem wrote:

[...]

to rozroznij umowe notarialna od umowy z notarialnie potwierdzonym podpisem.

Data: 2011-02-13 03:50:28
Autor: mvoicem
(13.02.2011 01:45), witek wrote:
[...]

Rozróżniam. Problem w tym że np. umowa sprzedaży nieruchomości nie może
być umową z notarialnie potwierdzonym podpisem.

p. m.

Data: 2011-02-13 01:25:08
Autor: witek
On 2/12/2011 8:50 PM, mvoicem wrote:
(13.02.2011 01:45), witek wrote:
[...]

po to zeby nie bylo potem watpliwosci czy ktos cos sprzedal czy nie, bo zapisy umowy sa tak bzdurne, ze nie da sie ich w zaden logiczny sposob zinterpretowac.
A obrot nieruchomosciami ma byc pewny.

Data: 2011-02-13 15:31:05
Autor: kam
W dniu 2011-02-13 08:25, witek pisze:
po to zeby nie bylo potem watpliwosci czy ktos cos sprzedal czy nie, bo
zapisy umowy sa tak bzdurne, ze nie da sie ich w zaden logiczny sposob
zinterpretowac.
A obrot nieruchomosciami ma byc pewny.

dodać konstytutywny (przenoszący własność) wpis do księgi wieczystej i będzie pewny

Data: 2011-02-13 10:00:24
Autor: witek
On 2/13/2011 8:31 AM, kam wrote:
[...]

przyjdzie ci dwoch takich napisze "sprzedaje miedze sasiadowi" i natariusz tylko machnie podpis.
I co z tym zrobic?

Data: 2011-02-14 21:27:28
Autor: kam
W dniu 2011-02-13 17:00, witek pisze:
przyjdzie ci dwoch takich napisze "sprzedaje miedze sasiadowi" i
natariusz tylko machnie podpis.
I co z tym zrobic?

a to trzeba coś robić?

Data: 2011-02-15 08:03:00
Autor: Maruda
W dniu 2011-02-14 21:27, kam pisze:
W dniu 2011-02-13 17:00, witek pisze:
przyjdzie ci dwoch takich napisze "sprzedaje miedze sasiadowi" i
natariusz tylko machnie podpis.
I co z tym zrobic?

a to trzeba coś robić?

Tytułem anegdoty, coś może niedokładnie przytoczę, bo czytałem to blisko 40 lat temu w którejś książce Borhardta. Protokół zdawczo - odbiorczy liniowca pasażerskiego:
"Statek TSS "Kościuszko" zdan kapitanem Eustazym Borkowskim kapitanu Mamertu Stankiewiczu w stanie takim, w jakim jest." Data, dwa podpisy.

--
DziÄ™kujÄ™.    Pozdrawiam.       Ten Maruda.

Data: 2011-02-13 20:15:52
Autor: Marek Dyjor
(13.02.2011 01:45), witek wrote:
[...]

acha i dlatego notariusz musi pobrać kosmicznÄ… opÅ‚atÄ™?  :)

a to obywatele nie mogą sobie sami spisać jakiej chcą umowy, w najgorszym przypadku będą sie potem procesowac.

czemu sprzedaż neiruchomosci za 200 000 ma być bvardziej chroniona niz sprzedaż ruchomości za 500 000? imho to zwrot nieruchomość jest łatwiej wyegzekwować niż zwrot ruchomości.

Data: 2011-02-13 18:38:58
Autor: witek
(13.02.2011 01:45), witek wrote:
[...]

acha i dlatego notariusz musi pobrać kosmiczną opłatę? :)

a jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
równie dobrze państwo mogłoby się zrzucić i utrzymywać notariuszy.
tak samo jak może chmarę urzędników. przecież idąc do urzędu nic nie płacisz. idąc do notariusza tez nie musiałbyś.

a to obywatele nie mogą sobie sami spisać jakiej chcą umowy, w
najgorszym przypadku będą sie potem procesowac.

ba, zeby tylko oni.
błędna umowa rodzi równiez konsekwencje dla osób trzecich. i wlasnie o to chodzi, aby błędnych było jak najmniej.

czemu sprzedaż neiruchomosci za 200 000 ma być bvardziej chroniona niz
sprzedaż ruchomości za 500 000? imho to zwrot nieruchomość jest łatwiej
wyegzekwować niż zwrot ruchomości.

tu nie chodzi, zeby odkrecac błedy tylko, żeby ich nie było.

postaw chatę na gruncie który kupiłeś od gościa, który właśnie przegrał proces o kupno tego gruntu.

Data: 2011-02-14 07:00:16
Autor: Marek Dyjor
witek wrote:
tu nie chodzi, zeby odkrecac błedy tylko, żeby ich nie było.

postaw chatę na gruncie który kupiłeś od gościa, który właśnie
przegrał proces o kupno tego gruntu.

Sugeruję, że w chwili gdy do sądu trafia pozew sąd powienien ujawnić w księdze wieczystej, że właśność jest sporna. Koniec kropka.

Dodajmy że obecnie tez jest tak samo mogę kupić ziemie o któa toczy sie batalia sądową i co?

i sugerujesz, że notariusz mnie przed tym uchroni  :)

Data: 2011-02-14 02:03:00
Autor: witek
On 2/14/2011 12:00 AM, Marek Dyjor wrote:
witek wrote:
[...]

batalia sÄ…dowÄ… i co?

ale ta batalia sÄ…dowa siÄ™ jeszcze nie toczy.
dopiero będzie. bo po 10 latach, ktoś odkrył, że umowa jest do d... i tak naprawde ten od którego ziemie kupiłeś nigdy jej właścicielem nie był.

i sugerujesz, że notariusz mnie przed tym uchroni :)

zdecydowanie zmniejszy ilość tego typu spraw.

Data: 2011-02-14 13:07:03
Autor: Marek Dyjor
witek wrote:
[...]

sie batalia sÄ…dowÄ… i co?

[...]

imho nic a nic... poszukaj ile się spraw o grunty po sądach pałęta.

Data: 2011-02-15 04:11:48
Autor: witek
On 2/14/2011 6:07 AM, Marek Dyjor wrote:

imho nic a nic... poszukaj ile się spraw o grunty po sądach pałęta.

a skąd wiesz ile by się pałętało, gdyby to nie było notarialnie?
ja uważam, ze wiele więcej plus wszystkie możliwe oszustwa.

Data: 2011-02-15 18:26:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 15 Feb 2011, witek wrote:

On 2/14/2011 6:07 AM, Marek Dyjor wrote:

imho nic a nic... poszukaj ile siê spraw o grunty po s±dach pa³êta.

a sk±d wiesz ile by siê pa³êta³o, gdyby to nie by³o notarialnie?
ja uwa¿am, ze wiele wiêcej plus wszystkie mo¿liwe oszustwa.

  Info "z radia" - s³ysza³em tylko urywek jakiej¶ audycji, mam nadziejê
¿e za bardzo nie przekrêcê. Ale w tym info by³o o tym, ¿e w anglosaskiej
wersji prawa notarialnego poziom spraw spornych mierzony jest
w *PROCENTACH*.
  Przyznajê ¿e to brzmi gro¼nie.
  Z drugiej strony, o ile mi siê dobrze wydaje, w audycjê zamieszany by³
notariusz (jako strona przedstawiaj±ca argumenty), wiêc mog³y byæ
(owe argumenty) z lekka "wyfiltrowane" ;)

pzdr, Gotfryd

Umowa notarialna i oczywisty b??Ä?d