Umowa o dzieło, czy zlecenia?

Data: 2014-08-18 15:43:45
Autor: Jacek
Umowa o dzieło, czy zlecenia?
Zamierzam zlecić badania fizykochemiczne próbek i opracowanie na podstawie tych badań opinii o możliwości ich praktycznego/komercyjnego wykorzystania. Badania będzie robił pracownik naukowy nie prowadzący DG, więc mam tylko do wyboru umowę o dzieło albo zlecenia.
Sprawa jest jednorazowa.
W świetle tego, co ostatnio czytam o wyczynach ZUS i umowach o dzieło mam pytanko: czy tego typu umowa Waszym zdaniem nadaje się jako dzieło, czy lepiej zrobić zlecenie? Gdyby to było zlecenie wykonania przedmiotu typu stół, czy krzesło, to nie byłoby problemu z wyborem, a tu mam badania laboratoryjne i opracowanie naukowe.
Jacek

Data: 2014-08-18 18:47:36
Autor: Liwiusz
Umowa o dzieło, czy zlecenia?
W dniu 2014-08-18 15:43, Jacek pisze:
[...]

Najwygodniej byłoby rozpisać na dzieło "sporządzenie opinii..." (pozostawiając sposób jej wykonania w gestii wykonawcy).

--
Liwiusz

Data: 2014-08-21 12:03:19
Autor: Gotfryd Smolik news
Umowa o dzieło, czy zlecenia?
On Mon, 18 Aug 2014, Jacek wrote:

Badania bêdzie robi³ pracownik naukowy nie prowadz±cy DG, wiêc mam tylko do wyboru umowê o dzie³o albo zlecenia.

  Ten "pracownik naukowy" jest zatrudniony gdzie indziej na umowie o pracê?

Sprawa jest jednorazowa.
W ¶wietle tego, co ostatnio czytam o wyczynach ZUS i umowach o dzie³o

  Ale to "¶wiat³o" dotyczy przypadku, kiedy ZUS mo¿e wyegzekwowaæ sk³adki.
  Jak kto¶ ma zlecenie na 100 z³ i "dzie³o" na 10 000z³, to ZUS bêdzie
zainteresowany dociekaniem kwalifikacji umowy.
  W przypadku kiedy zleceniobiorca jest ju¿ osk³adkowany z innego
tytu³u, AFAIR ci±gle sk³adki ze zlecenia s± nieobowi±zkowe (zak³adaj±c,
¿e podstawa i wymiar pracy s± takie, ¿e zapewniaj± wiêcej ni¿
minimum osk³adkowanego dochodu), wiêc nie op³aca siê robiæ awantury
o kwalifikacjê umowy - co by to ZUSowi da³o?
  Art.9.2 ustawy o SUS ci±gle tam jest (zajrza³em)

pzdr, Gotfryd

Umowa o dzieło, czy zlecenia?