Umowa o dzielo a DG

Data: 2009-04-13 18:56:14
Autor: Fantom
Umowa o dzielo a DG
Witam
Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza (profil informatyczny). Mam okazje wykonac jedna prace, ale "pracodawca" proponuje mi umowe o dzielo. Podobno prowadzac DG nie mozna wykonywac umow o dzielo ?

Fantom

Data: 2009-04-13 19:36:39
Autor:
Umowa o dzielo a DG
Prowadze jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza (profil informatyczny). Mam okazje wykonac jedna prace, ale "pracodawca" proponuje mi umowe o dzielo.

Jeśli efektem będzie dzieło, to jak najbardziej dobrze mówi.

Podobno prowadzac DG nie mozna wykonywac umow o dzielo?

Bzdura. Umowa o dzieło to jedna z podstawowych umów wielu firm usługowych.
Pozostaje jednak kwestia rozliczeń. Inaczej bedzie w przypadku pokrywania się zamówienia z twoją DG, inaczej jeśli się nie pokrywa.

Data: 2009-04-13 19:41:13
Autor: Tristan
Umowa o dzielo a DG
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 13 kwiecień 2009 18:56 (autor Fantom publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <grvqse$8us$1@news.mm.pl>):

[...]

Można. W końcu wykonujesz je właśnie jako prowadzący DG. Tylko jeśli jesteś
Watowcem, to nie zapomnij do dzieła wystawić faktury, a nie rachunku. --
Tristan

Data: 2009-04-13 20:07:34
Autor: Fantom
Umowa o dzielo a DG
[...]

No wlasnie. Jestem VATowcem a zleceniodawca, chcialby abym wystawil rachunek z 50% kosztem uzyskania przychodu. Tak nie moge ?

Fantom

Data: 2009-04-13 20:23:32
Autor: SDD
Umowa o dzielo a DG

Użytkownik "Fantom" <szczukot@poczta.onet.pl-skasujto> napisał w wiadomości news:grvv26$2d6h$1news.mm.pl...

No wlasnie. Jestem VATowcem a zleceniodawca, chcialby abym wystawil rachunek z 50% kosztem uzyskania przychodu. Tak nie moge ?

Jesli chodzi o uslugi informatyczne (czyli takie, jaka masz DG), to nie.
Swoja droga wciaz przekonujemy sie, jak bardzo prawdziwe sa tytulowe slowa pewnej piosenki Niemena.
Nie tak dawno jeden koles narzekal (pare watkow wczesniej), ze "podobno" lepiej dla zamawiajacych wygladaja faktury VAT niz umowy o dzielo, a tutaj prosze - odwrotny problem.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-13 23:06:49
Autor: Daniel Stalica
Umowa o dzielo a DG
SDD pisze:
[...]

Zależy jeszcze jakie!!!!

Swoja droga wciaz przekonujemy sie, jak bardzo prawdziwe sa tytulowe slowa pewnej piosenki Niemena.

to chociaż pochwal się jakie...

Nie tak dawno jeden koles narzekal (pare watkow wczesniej), ze "podobno" lepiej dla zamawiajacych wygladaja faktury VAT niz umowy o dzielo, a tutaj prosze - odwrotny problem.

hehe... jaki poziom.... taki poziom... ;)

Pozdrawiam
SDD

--
Blog: http://blog.stalica.info

Data: 2009-04-14 01:19:25
Autor: SDD
Umowa o dzielo a DG

Użytkownik "Daniel Stalica" <daniel@stalica.info> napisał w wiadomości news:gs09h9$4cq$1inews.gazeta.pl...

Swoja droga wciaz przekonujemy sie, jak bardzo prawdziwe sa tytulowe slowa pewnej piosenki Niemena.

to chociaż pochwal się jakie...

No np. "Pod papugami" - bo tylko dobry papuga moze Cie z tego wybronic, jak cos, hehe

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-14 01:19:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Umowa o dzielo a DG
On Mon, 13 Apr 2009, Daniel Stalica wrote:

SDD pisze:
Swoja droga wciaz przekonujemy sie, jak bardzo prawdziwe sa tytulowe slowa pewnej piosenki Niemena.

to chociaż pochwal się jakie...

  Mało co kojarzę, ale chyba dziwne jest że nie wpadły Ci w ucho ;)
"dziwny jest ten świat"...
  Po śmierci autora zapodawali na okrągło w radiu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-04-14 00:20:52
Autor: Tristan
Umowa o dzielo a DG
W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 13 kwiecień 2009 20:07 (autor Fantom publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <grvv26$2d6h$1@news.mm.pl>):

[...]

No nie, bo jako przedsiębiorca rozliczasz KUP najpewniej w PKPiR i możesz go
mieć nawet 200% :D. A swoją szosą, co zamawiającemu zależy na Twoim KUP? Na Wacie to mogę zrozumieć, o ile on nie jest watowcem, bo jak jest, to i
wat powinien mu wisieć. ============

W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 13 kwiecień 2009 20:23 (autor SDD publikowane na pl.soc.prawo.podatki, wasz znak: <gs0019$65k$1@news.onet.pl>):

Nie tak dawno jeden koles narzekal (pare watkow wczesniej), ze "podobno"
lepiej dla zamawiajacych wygladaja faktury VAT niz umowy o dzielo, a tutaj
prosze - odwrotny problem.

Bo w Polsce są Betony i Większe Betony głównie. --
Tristan

Data: 2009-04-13 23:19:39
Autor: Gotfryd Smolik news
Umowa o dzielo a DG
On Mon, 13 Apr 2009, Fantom wrote:

Podobno prowadzac DG nie mozna wykonywac umow o dzielo ?

s/o dzielo/osobistych/
  DG prowadzi się właśnie w formie realizacji umów cywilnoprawnych,
czyli sprzedaży, *o dzieło*, innych usług (czyli na warunkach
zlecenia) itp.

  Tym co odróżnia umowę o dzieło wykonywaną w zakresie DG od
umowy o dzieło "poza zakresem" jest określenie (m.in. w ustawie
o podatku dochodowym) o "osobistym" charakterze jej wykonania.
  Znaczy bez "ciągłości i zorganizowania", na rzecz podmiotów
które "ciągną i organizują" :)

pzdr, Gotfryd

Umowa o dzielo a DG