Umowa o dzieło a powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych

Data: 2009-04-28 16:16:24
Autor: PlaMa
Umowa o dzieło a powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych
Moja dziewczyna podpisała umowę o dzieło w sprawie "wygłaszania cykli wykładów z języka angielskiego". Ma uczyć przedszkolaki anglika.

Zaniepokoił mnie par 4 pkt 3 tej umowy, który mówi:
"Do wynagrodzenia ustalonego w pkt. 12 wliczono także wynagrodzenie za powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych w trakcie trwania oraz po rozwiązaniu umowy, o którym mowa w par 9, stanowi 15% ustalonego wynagrodzenia "

Par 9 pkt 2:
"Wykonawca zobowiązuje się w trakcie współpracy z Zamawiającym, a także w okresie 2 lat od daty zakończenia umowy do nie organizowania kursów językowych na własną rzecz lub na rzecz innych podmiotów gospodarczych"

Moje pytania:
Może być zakaz konkurencji przy umowie o dzieło?
Czy można zrobić tak, że 15% wynagrodzenia to spłata tego zakazu? Wydawało mi się że może być tylko tak, że po zakończeniu pracy oni płacą a ja się wstrzymuje od pracy.

Data: 2009-04-28 14:21:12
Autor: Olgierd
Dnia Tue, 28 Apr 2009 16:16:24 +0200, PlaMa napisał(a):

[...]

Może, można, źle się wydawało. --
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-04-28 16:25:01
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Olgierd wrote:
[...]

Zauważ, że umowa dotyczy "wygłaszania cykli wykładów", a potencjalny zakaz "organizacji kursów".

M.

Data: 2009-04-28 17:09:06
Autor: Johnson
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

Zauważ, że umowa dotyczy "wygłaszania cykli wykładów", a potencjalny zakaz "organizacji kursów".

No i? Jaki wniosek?

--
@2009 Johnson

Data: 2009-04-28 08:17:36
Autor: BK
On Apr 28, 5:09 pm, Johnson <john...@nospam.pl> wrote:
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

> Zauważ, że umowa dotyczy "wygłaszania cykli wykładów", a potencjalny
> zakaz "organizacji kursów".

No i? Jaki wniosek?

--
@2009 Johnson

Ze wyglaszac jej wolno :)

Data: 2009-04-28 17:50:44
Autor: SDD

Użytkownik "PlaMa" <mariush.p_wyciac_@wp.pl> napisał w wiadomości news:gt733s$3rn$1inews.gazeta.pl...

Może być zakaz konkurencji przy umowie o dzieło?

[OT], czy to CE Atut?

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-04-28 18:57:48
Autor: Jotte
Umowa o dzieło a powstrzymywanie się od działa ń konkurencyjnych
W wiadomości news:gt733s$3rn$1inews.gazeta.pl PlaMa
<mariush.p_wyciac_@wp.pl> pisze:

Moja dziewczyna podpisała umowę
No, to po ptokach.
Trzeba było pytać przed podpisaniem.

o dzieło w sprawie "wygłaszania cykli wykładów z języka angielskiego". Ma uczyć przedszkolaki anglika.
I to jest umowa o dzieło? IMO powinno być zlecenie.
Umowa o dzieło to umowa rezultatu, umowa zlecenie to umowa starannego działania.

[...]
Co do istoty - bardzo dobrze skonstruowany podstęp: zakaz konkurencji właściwie za friko.
Dobrze chociaż, że dotyczy tylko organizowania kursów, a nie realizowania wykładów. :)
A kary za złamanie obstalowali sobie jakieś, czy sie w razie czego sądzić cywilnie będą?

Moje pytania:
Może być zakaz konkurencji przy umowie o dzieło?
Tak, to umowa cywilna, można zawrzeć dość dowolne ustalenia (z wyjątkiem klauzul niedozwolonych, niezgodnych z prawem itp.).

Czy można zrobić tak, że 15% wynagrodzenia to spłata tego zakazu?
Pewnie.

Wydawało mi się że może być tylko tak, że po zakończeniu pracy oni płacą a ja się wstrzymuje od pracy.
Wydawało ci się. To nie umowa na mocy KP.

--
Jotte

Data: 2009-04-28 13:34:58
Autor: witek
<mariush.p_wyciac_@wp.pl> pisze:

[...]

Nie. Umowa o dzieło. Przygotowanie i wygłoszenie wykładu. Dzieło jak nic. W umowie zapewne o uczeniu nie ma ani słowa.

Data: 2009-04-28 20:21:19
Autor: Andrzej Lawa
PlaMa pisze:
Moja dziewczyna podpisała umowę o dzieło w sprawie "wygłaszania cykli
wykładów z języka angielskiego". Ma uczyć przedszkolaki anglika.

Umową o dzieło? Umowa o dzieło to umowa rezultatu.

[...]

Ummm... Trwania? Rozwiązania? Umowy o dzieło? Zdecydowanie coś mi nie pasi.

[...]

Niestety pod klauzulę niedozwoloną to chyba nie podpada, więc może być
cokolwiek :(

Czy można zrobić tak, że 15% wynagrodzenia to spłata tego zakazu?
Wydawało mi się że może być tylko tak, że po zakończeniu pracy oni płacą
a ja się wstrzymuje od pracy.

A'propos pracy - jak konkretnie wygląda ta umowa i jej wykonywanie?

Bo może to zwyczajna umowa o pracę (tylko fałszywie zatytułowana w celu
oszukania pracownika, ZUSu, fiskusa i NFZ) i można tym łobuzom świnię
podłożyć poprzez sąd pracy.

Data: 2009-04-28 22:55:04
Autor: BK
Umowa o dzieło a powstrzymywanie się od dział ań konkurencyjnych
On 28 Kwi, 20:21, Andrzej Lawa <alawa_n...@lechistan.SPAM_PRECZ.com>
wrote:
PlaMa pisze:

> Moja dziewczyna podpisała umowę o dzieło w sprawie "wygłaszania cykli
> wykładów z języka angielskiego". Ma uczyć przedszkolaki anglika..

Umową o dzieło? Umowa o dzieło to umowa rezultatu.

Wyklady sie zwykle prowadzi na umowe o dzielo, chociazby z uwagi na
myk z dzielem autorskim i kosztami uzyskania dochodu.

Data: 2009-04-30 01:10:38
Autor: Jotte
Umowa o dzieło a powstrzymywanie się od działa ń konkurencyjnych
W wiadomości
news:057c2d2f-e1f3-4449-8141-1681b3c4b295j18g2000prm.googlegroups.com BK
<bkapuscinski@gmail.com> pisze:

Wyklady sie zwykle prowadzi na umowe o dzielo, chociazby z uwagi na
myk z dzielem autorskim i kosztami uzyskania dochodu.
Przeprowadziłem znaczną ilość szkoleń, kursów i nadal je prowadzę.
Ogromna większość oczywiście na umowę zlecenie.
Były one zwykle rozbite na dwie części:
- wygłoszenie wykładu (i tam właśnie te koszty i prawa autorskie 50%),
- ćwiczenia.
Moim zdaniem umowa o dzieło - jako umowa rezultatu - mówi: uczę i nauczę w określonym stopniu, co łatwo weryfikowalne.
Umowa o dzieło zaś - jako umowa starannego działania - określa: uczę najlepiej jak się da, a jak ktoś się nie nauczył to trudno, może się nie nadawał, albo nie przyłożył.

--
Jotte

Data: 2009-04-29 19:27:26
Autor: witek
Jotte wrote:
[...]

ale wracając do tematu.
tam nie ma mowy o żadnym uczeniu
tam jest mowa o przygotowaniu wykładu i jego wygłoszeniu.
Nikt nikogo nie uczy.

umowa o dzieło - umowa rezultatu -  rezulat: przygotowany wykład. Dzieło przedstawione czyli wykład wygłoszony.
(czytaj: bedę sie opierdalał ile się da, byleby studenci sie nie skarżyli)

umowa o zlecenie - umowa starannego działania - będę  prowadził wykład najlepiej jak się da.

dlatego wykłady nigdy nie będą umową zleceniem.

Data: 2009-04-30 10:49:04
Autor: Herald
Dnia Wed, 29 Apr 2009 19:27:26 -0500, witek napisał(a):

[...]

Czytałeś pierwszy post?

Data: 2009-04-30 09:22:08
Autor: witek
Herald wrote:
[...]

Czytałem.
I uważasz, że to jest w treści umowy?
Bo ja uważam, że to jest  co jej się wydaje, że ma robić, a nie to co jest w umowie, że ma robić.
Jak ktoś podpisuje umowę o dzieło, a nie zlecenie na prowadzenie zajęć to wie co robi.

Umowa o dzieło a powstrzymywanie się od działań konkurencyjnych