Umowa o dzie³o - student

Data: 2009-06-24 13:29:20
Autor: kgs4242
Umowa o dzie³o - student
Witajcie,

jestem studentem i z moim pracodawc± rozliczam siê na podstawie umowy
o dzie³o (z kosztem uzyskania przychodu 50%). Chcia³bym siê jednak
dowiedzieæ jak d³ugo bêdê siê móg³ rozliczaæ w ten sposób (nie ma co
ukrywaæ - dosyæ korzystny).

Mam 24 lata, w tym roku powinienem skoñczyæ studia, legitymacjê mam
wa¿n± jeszcze do koñca wrze¶nia (obronê pracy magisterskiej przewidujê
we wrze¶niu lub po przed³u¿eniu terminu u dziekana :) - w grudniu). No
i teraz pytanie - kiedy jest ta granica przy której stracê przywilej
korzystania z tej formy rozliczania na korzystnych warunkach
(pracodawca nie musi p³aciæ sk³adek o ile dobrze rozumiem - st±d ta
korzy¶æ)?? We wrze¶niu? Grudniu? A mo¿e jest jaki¶ okres przej¶ciowy
po zakoñczeniu studiów? A mo¿e dopiero jak skoñcze 26 lat?

Mam nadziejê, ¿e wyrazi³em siê jasno :) Z góry dziêkujê za odpowiedzi!

Pozdrawiam,
kgs4242

Data: 2009-06-24 22:39:05
Autor: live_evil
Umowa o dzie³o - student
kgs4242 pisze:
jestem studentem i z moim pracodawc± rozliczam siê na podstawie umowy
o dzie³o

Ze zleceniodawc±.

--
live_evil

Data: 2009-06-24 22:41:46
Autor: Baloo
Umowa o dzie³o - student

U¿ytkownik "kgs4242" <kgs4242@gmail.com> napisa³

[...]

Przecie¿ przy umowie o dzie³o w ogóle nie odprowadza siê sk³adek ZUS niezale¿nie czy to student czy niestudent (pomijaj±c sytuacjê, gdy wykonawca jest jednocze¶nie pracownikiem zamawiaj±cego), wiêc w czym problem?

Natomiast przy umowie zlecenie liczy siê albo moment ukoñczenia studiów i uzyskania absolutorium albo wiek 26 lat (zale¿y, co wypada pierwsze).

Data: 2009-06-24 13:51:17
Autor: kgs4242
Umowa o dzie³o - student
On 24 Cze, 22:41, "Baloo" <b...@onet.eu> wrote:
U¿ytkownik "kgs4242" <kgs4...@gmail.com> napisa³

> [...]

niezale¿nie czy to student czy niestudent (pomijaj±c sytuacjê, gdy
wykonawca jest jednocze¶nie pracownikiem zamawiaj±cego), wiêc w czym

Je¶li dobrze rozumiem, to taka forma rozliczania jest popularna z tego
powodu, ze ZUS/ubezpieczenie zdrowotne poki co placa za mnie rodzice.
Stad moje pytanie - jak dlugo placa?

Natomiast przy umowie zlecenie liczy siê albo moment ukoñczenia studiów i
uzyskania absolutorium albo wiek 26 lat (zale¿y, co wypada pierwsze).

Jak rozumiem, zlecenie czy dzielo nie ma w tym przypadku roznicy. Czym
jest natomiast moment ukonczenia studiow w moim przypadku? Wrzesien
(wtedy bede mial absolutorium)? Czy np. moment obrony pracy mgr. jesli
ta jest broniona (np. dzieki zgodzie dziekana) pare miesiecy pozniej?

Pozdrawiam,
kgs4242

Data: 2009-06-24 23:01:01
Autor: Baloo
Umowa o dzie³o - student

U¿ytkownik "kgs4242" <kgs4242@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci news:618c5dc5-c199-4986-8020-

Je¶li dobrze rozumiem, to taka forma rozliczania jest popularna z tego
powodu, ze ZUS/ubezpieczenie zdrowotne poki co placa za mnie rodzice.
Stad moje pytanie - jak dlugo placa?

Jeszcze raz. Przy umowie o dzie³o w ogóle nie istnieje obowi±zek odprowadzania sk³adek ZUS. Przez nikogo.
Dlatego nie ma znaczenia czy jeste¶ studentem czy nie i ile masz lat. Wyj±tkiem bêdzie jedynie sytuacja, gdy umowê o dzie³o podpiszesz ze swoim pracodawc± (czyli osob±, z któr± masz ju¿ zawart± umowê o pracê, inaczej mówi±c pracujesz na etacie). Wówczas sk³adki ZUS bêdzie za Ciebie odprowadza³ pracodawca i zamawiaj±cy (w jednej osobie). Ale jak mniemam w chwili obecnej nie pracujesz nigdzie na etacie, a jedynie na umowê o dzie³o.

Jak rozumiem, zlecenie czy dzielo nie ma w tym przypadku roznicy.

W którym "tym przypadku"? :)

Czym jest natomiast moment ukonczenia studiow w moim przypadku? Wrzesien
(wtedy bede mial absolutorium)? Czy np. moment obrony pracy mgr. jesli
ta jest broniona (np. dzieki zgodzie dziekana) pare miesiecy pozniej?

Wydaje mi siê, ¿e absolutorium, bo wówczas tracisz status studenta. Wszak pracy mo¿esz nigdy nie obroniæ albo przek³adaæ j± w nieskoñczono¶æ. A studentem ju¿ nie bêdziesz. Ale jak pisa³em wy¿ej - przy umowie o dzie³o nie ma to najmniejszego znaczenia.

Data: 2009-06-24 14:19:54
Autor: kgs
Umowa o dzie³o - student
On 24 Cze, 23:01, "Baloo" <b...@onet.eu> wrote:
U¿ytkownik "kgs4242" <kgs4...@gmail.com> napisa³ w wiadomo¶ci

> [...]

pracy mo¿esz nigdy nie obroniæ albo przek³adaæ j± w nieskoñczono¶æ. A
studentem ju¿ nie bêdziesz. Ale jak pisa³em wy¿ej - przy umowie o dzie³o

Ok, juz chyba rozumiem, pomóg³ mi tez artyku³:

http://www.praca.egospodarka.pl/32525,Zatrudnienie-studenta-obrona-pracy-mgr-a-skladki-ZUS,1,47,1.html

Dzieki! ;)

Pozdrawia,
kgs4242

Data: 2009-06-24 23:48:41
Autor: castrol
Umowa o dzie³o - student
kgs pisze:

Ok, juz chyba rozumiem, pomóg³ mi tez artyku³:

Chyba nie do konca rozumiesz :) W tym artykule jest mowa o umowach zlecenie i to co tam napisali jest prawda. Ty wspolpracujesz na umowe o dzielo wiec to czy jestes studentem czy nie nie ma zadnego znaczenia. Twoj zleceniodawca nie bedzie nigdy za Ciebie odprowadzac skladek ZUS w przypadku gdy wspolpracujesz na umowe o dzielo

Jacek Kustra

Data: 2009-06-25 09:02:54
Autor: Tristan
Umowa o dzie³o - student
W odpowiedzi na pismo z ¶roda 24 czerwiec 2009 23:48 (autor castrol publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <4a429f50@news.home.net.pl>):

[...]

No dobrze, ale zostanie bez dostêpu do mordercy w kitlu. Warto o tym
wspomnieæ, bo czasami jaka¶ masakrieñka siê mo¿e wyda¿yæ i wtedy jednak
szanse prze¿ycia spadaj±. --
Tristan

Kupiê p³yty/kasety/mp3/cokolwiek z p³yty Myde³ko Fa 2

Data: 2009-06-25 11:26:40
Autor: wombi
Umowa o dzie³o - student
Baloo pisze:

Wydaje mi siê, ¿e absolutorium, bo wówczas tracisz status studenta. Wszak pracy mo¿esz nigdy nie obroniæ albo przek³adaæ j± w nieskoñczono¶æ. A studentem ju¿ nie bêdziesz.

Na gruncie Prawa o szkolnictwie wy¿szym z 2005 r. w dwójnasób bzdura. 1. Nie istnieje co¶ takiego jak "absolutorium". Ukoñczenie studiów=z³o¿enie pracy dyplomowej+jej obrona na egzaminie dyplomowym. Je¶li nie spe³nisz tych warunków to - w ¶wietle prawa - nie ukoñczy³e¶ studiów.
2. Regulamin studiów mo¿e przewidywaæ np. ile razy mo¿na powtarzaæ rok i wznawiaæ studia. I najczê¶ciej przewiduje.

Data: 2009-06-25 12:40:39
Autor: Tristan
Umowa o dzie³o - student
W odpowiedzi na pismo z czwartek 25 czerwiec 2009 11:26 (autor wombi publikowane na pl.soc.prawo, wasz znak: <h1vfsk$3ro$1@news.onet.pl>):

[...]

Ale nie jeste¶ studentem, bo ciê skre¶laj± z listy studentów. jak przerwiesz
w po³owie, to te¿ studiów nie skoñczy³e¶, a studentem nie jeste¶. --