Umowa o internet

Data: 2009-03-06 22:48:22
Autor: tg
Umowa o internet
U¿ytkownik "Dysiek" <brak@brak.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:gos67o$he5$1inews.gazeta.pl...
Wyprowadzajac sie z mieszkania napisali do tej firmy, ze skoro nie byla w stanie przez prawie rok dostarczyc umowy to nie chca korzystac z jej uslug. Niedawno do jednego znajomego zadzwonila firma windykacyja i chciala 1300 zl (800 za zerwanie umowy, 500 za net). Pytanie jest czy placic czy nie? Kto wygra sprawe w sadzie?

Skoro firma ma papier ze korzystali (skoro napisali ze juz nie chca tzn. ze
conajmniej mieli podlaczone) to z niego skorzysta. Sugerowalbym dogadac sie
z operatorem, rozsadna propozycja to przynajmniej oplata za okres kiedy
mieli tego neta, skoro nic nie podpisali nie da sie ustalic na jakich
warunkach umowa zostala zawarta wiec z oplat za podlaczenie i odlaczenie
maja szanse sie wybronic, biorac pod uwage ze nie zostali 'oficjalnie'
zaznajomieni z cennikiem i regulaminem swiadczenia uslug przez ta firme.

IMHO w tych okolicznosciach isc w zaparte jest conajmniej niemadre.

Data: 2009-03-08 12:30:42
Autor: Smok Eustachy
Umowa o internet
Dnia Fri, 06 Mar 2009 22:48:22 +0000, tg napisał(a):
/.../
Skoro firma ma papier ze korzystali (skoro napisali ze juz nie chca tzn.
ze conajmniej mieli podlaczone) to z niego skorzysta.

A skąd wiesz - może mieli opłatę za internet 1 zł za miesiąc? Moze za 5 zł?
Po to jest umowa żeby były spisane różne tam takie warunki?
Może operator powiedział, że na próbę podłącza i po próbie dostarczy umowę
 i od tego momentu majÄ… pÅ‚acić, jak dostarczy?

Data: 2009-03-08 13:44:53
Autor: tg
Umowa o internet
Użytkownik "Smok Eustachy" <Smok@Eustachy.pl> napisał w wiadomości news:gp0dpi$982$2news.onet.pl...
A skąd wiesz - może mieli opłatę za internet 1 zł za miesiąc? Moze za 5 zł?
Po to jest umowa żeby były spisane różne tam takie warunki?

moze mieli i 1gr, ja tylko pisze ze w sadzie moga wygrac, moga tez przegrac

przed zainstalowaniem zapewne zostali poinformowani o abonamencie, bo raczej
trudno sie decydowac na instalacje nie wiedzac ile taka przyjemnosc ma
kosztowac

dlatego przed olaniem sprawy moim zdaniem byloby nieglupio zaproponowac
ze zaplaca za to z czego korzystali w zamian za rezygnacje przez dostawce
z oplat za zerwanie umowy, przynajmniej ja bym tak zrobil gdybym faktycznie
bez wiekszych problemow korzystal z netu przez jakis dlugi okres

Może operator powiedział, że na próbę podłącza i po próbie dostarczy umowę
i od tego momentu mają płacić, jak dostarczy?

jezeli tak powiedzial (a z postu watkotworcy nic takiego dla mnie nie wynika)
to juz zupelnie inna sprawa

poprostu uwazam ze jezeli dowiedzieli sie ze za net placa np. 50 pln/mc
korzystali przez x miesiecy to 50*x wypadaloby zaproponowac zanim zaczna
sie szarpac po sadach, chyba ze brak umowy spowodowal im jakis super
dyskomfort psychiczny ;) lub np. nie mogli sobie netu odliczyc od podatku
(chyba jest/byla taka mozliwosc?) itd. itp...

Data: 2009-03-08 07:42:16
Autor: przypadek
Umowa o internet
On 8 Mar, 14:44, "tg" <a...@bb.cpl> wrote:
U¿ytkownik "Smok Eustachy" <S...@Eustachy.pl> napisa³ w wiadomo¶cinews:gp0dpi$982$2news.onet.pl...

> [...]

trudno sie decydowac na instalacje nie wiedzac ile taka przyjemnosc ma

"zapewne", "raczej" itp. domys³y - na szczê¶cie ustawodawca takie
rzeczy doprecyzowa³ - konsument musi siê z regulaminem (cennikiem etc.
zapoznaæ) aby go on obowi±zywa³, i to operator bêdzie musia³ to przed
s±dem udowodniæ. Niewykonalne.

Data: 2009-03-08 17:02:32
Autor: Smok Eustachy
Umowa o internet
tg pisze:
/../

przed zainstalowaniem zapewne zostali poinformowani o abonamencie, bo raczej
trudno sie decydowac na instalacje nie wiedzac ile taka przyjemnosc ma
kosztowac

Poinformowanie o abonamencie= dostajesz swistek przed oczy i podpisujesz.

[...]

O to chodzi że żeby to wiedzieć - musisz mieć papier. Jeżeli natomiast dostawca nie dostarczył umowy pisemnej i cennika to znaczy, że nie chciał dostarczyć cennika i umowy. A skoro nie chciał, to znaczy, że nie chce, żeby płacili.

[...]

Jakby sie dowiedzieli to by operator miał dokument podpisany. JAk nie ma to znaczy, że się nie dowiedzieli.

Data: 2009-03-09 09:17:59
Autor: Kaziu
Umowa o internet
tg <aa@bb.cpl> wrote:
przed zainstalowaniem zapewne zostali poinformowani o abonamencie, bo raczej
trudno sie decydowac na instalacje nie wiedzac ile taka przyjemnosc ma
kosztowac

A to dlaczego? Umowa to kwestia do uzgodnienia - po ocenieniu "jakosci dzialania"
Internetu mozna negocjowac z firma umowe i ustalac na ile wycenia sie taka
usluge.

--
Kaziu

Data: 2009-03-09 16:27:56
Autor: tg
Umowa o internet
U¿ytkownik "Kaziu" <Kaziu@wp.pl.invalid> napisa³ w wiadomo¶ci news:gp2ms7$qca$1nemesis.news.neostrada.pl...
A to dlaczego? Umowa to kwestia do uzgodnienia - po ocenieniu "jakosci dzialania"
Internetu mozna negocjowac z firma umowe i ustalac na ile wycenia sie taka
usluge.

powodzenia

Umowa o internet