Umowa o restrukturyzacji zadłużenia - mbank

Data: 2009-07-13 12:32:35
Autor: Jacenty
Umowa o restrukturyzacji zadłużenia - mbank
Restrukturyzacja zadłużenia z KK

Dostałem umowę, na własną prośbę, spłaty zadłużenia z KK, którą wypowiedział mi bank.

Nie jestem w stanie spłacić w całości zadłużenia (zablokowali mi KK bez ostrzeżenia) więc porosiłem o rozłożenie go na raty.

Ponieważ po długim czasie nie dostałem żadnej odpowiedzi, wysłałem kolejne pismo tym razem nie poleconym ale za pośrednictwem punktu kredytowego mbanku.

Najzabawniejsze jest to, że dostałem dwie niezależne odpowiedzi - odmowę i umowę J

Ale nie o tym. Umowę wraz z listem przewodnim w pdfie można pobrać http://123upload.pl/?d=59FC63312

W związku z tym, mam prośbę (mlinia nie potrafiła mi wytłumaczyć) o wyjaśnienie jak oni to obliczyli, w liście przewodnim TU podane jest oprocentowanie 20%, zadłużenie w wysokości 1600 zł wyszło im 24 * 150 zł. W umowie są jakieś dwa oprocentowania. Str 2 §2 pkt 4

Ja bym już podpisał, bo widzę 20% 24 raty - myślę będzie ok., ale żona słusznie mnie powstrzymała - bo troche to dziwnie wyglada.

Nie widzę też informacji o rzeczywistej stopie oprocentowania - czy bank nie powinien jej podać?

Ciekawe są też punkty §5 kt 3 mówiący o tym, że dłużnik bez zgody pisemnej mbanku nie będzie zaciągać kredytów itp.

Oraz §5 pkt 4 str 3 mówiący o inspekcji banku w obiektach stanowiących własność Dłużnika.

Czy tak można?

Czy może mi ktoś wyjaśnić jak się liczy ratę?

Data: 2009-07-13 12:53:56
Autor: MarekZ
Użytkownik "Jacenty" <jaacenty_nospam@onet.eu> napisał w wiadomości news:h3f2g3$779$1news.onet.pl...

Czy może mi ktoś wyjaśnić jak się liczy ratę?

Wysokość raty stałej dla kapitału 1600,00 zł oprocentowania 20% oraz 24 rat powinna wynosić 81,44 zł. Ewidentnie zostało to źle policzone o ile podałeś prawdziwe dane. Umowa jest niekorzystna, rata miesięczna w wysokości 150 zł odpowiada na oko oprocentowaniu około 94%.

Data: 2009-07-13 13:11:02
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "MarekZ" <brak@adresu.pl> napisał w wiadomości news:h3f3nk$d0i$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

    Tylko, że było to około 150 zł i było to pismo przewodnie, a wszystkie interesujące dane z umowy nam przedpiszca zamazał.

Data: 2009-07-13 13:18:54
Autor: MarekZ
Użytkownik "Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> napisał w wiadomości news:h3f4o1$amf$1news.task.gda.pl...

   Tylko, że było to około 150 zł i było to pismo przewodnie, a wszystkie interesujące dane z umowy nam przedpiszca zamazał.

W sumie to po zastanowieniu ja bym się tym pismem nie przejmował. Jest w nim jak widzę podana kwota zadłużenia i jest oprocentowanie oraz ilość rat (wcześniej tam nie zaglądałem, opierałem siętylko na treści posta). To że ktoś pomylił się wyznaczając wysokość raty nic w zasadzie nie wnosi. A może jego zamiarem było sprawienie miłej niespodzienki kredytobiorcy przy czytaniu harmonogramu spłat albo antycypował, że do momentu uruchomienia umowy zadłużenie jeszcze wzrośnie.

Jeżeli w umowie prawidłowo podana jest kwota zadłużenia, oprocentowanie oraz ilość rat, uważam że można ją podpisywać. Ewentualny błędny harmonogram (gdyby bank próbował kontynuować ten błąd) będzie można zakwestionować w drodze reklamacji.

Prawidłowa wysokość raty stałej dla kwoty zadłużenia 1603,98 zł to 81,64 zł. Ostatecznie kwota będzie wyższa, bo zadłużenie jest podane na jakąś datę z przeszłości.

Data: 2009-07-14 00:36:06
Autor: Jacenty
Umowa o restrukturyzacji zadłużenia - mbank

interesujące dane z umowy nam przedpiszca zamazał.

NIe zamazałem tylko, moje dane, w miejscach kwot sa kropki do wypełnienia.

Jeżeli w umowie prawidłowo podana jest kwota zadłużenia, oprocentowanie oraz ilość rat, uważam że można ją podpisywać.

JW

Chyba jedyne co moge zrobic to odpisać im, że coś jest nie tak...

Pozdr

Umowa o restrukturyzacji zadłużenia - mbank