Umowa o zakazie konkurencji

Data: 2011-01-20 07:29:34
Autor: Katarzyna Kowalczyk
Umowa o zakazie konkurencji
Witam,

Przybliżę sytuację w której jestem:
1) Rok temu podpisałem umowę zlecenie z firmą A, dodatkowo podpisałem
umowę o zakazie konkurencji. Nie w niej wzmianki o umowie zleceniu ani
o odszkodowaniu. Choć zakaz trwa również po ustaniu stosunku z firmą A
przez okres 2 lat.
2) Przez kolejne 3 miesiące podpisałem 2 umowy o dzieło i 1 zlecenie.
3) Pół roku temu podpisałem z firmą umowę o pracę.

Czy w umowie o zakazie konkurencji:
1) obowiązują przepisy kodeksu pracy
2) obowiązują przepisy cywilne
2) obowiązują przepisy cywilne i mogę domagać się odszkodowania
3) jeżeli obowiązują cywilne, czy czas zakazu zaczął się liczyć po
skończeniu pierwszej umowy zlecenia?

Dodam, że pierwsza umowa o zakazie nie jest w specjalny sposób
powiązana z żadną umową czy to zlecenia, czy o pracę. Jest na niej
tylko data, oraz to że okres zakazu kończy się po 2 latach od ustania
"współpracy".

Pozdrawiam, Marek

Data: 2011-01-20 18:26:50
Autor: Jotte
Użytkownik "Katarzyna Kowalczyk" <kasia.kowalcz@gmail.com> napisał w wiadomości news:1470decd-9cef-45a3-bd67-c3b81d73a8ffw2g2000vbp.googlegroups.com...

[...]

Czyli do czego jest przypięta ta umowa? Tak sobie się zobowiązałeś do niepodejmowania działalności konkurencyjnej względem A?

2) Przez kolejne 3 miesiące podpisałem 2 umowy o dzieło i 1 zlecenie.

Gratuluję.

3) Pół roku temu podpisałem z firmą umowę o pracę.

Tym bardziej gratuluję. Zdradzisz czy z tą samą firmą A?

Czy w umowie o zakazie konkurencji:
1) obowiązują przepisy kodeksu pracy

Tak, jeśli jest ona zawarta między pracodawcą a pracownikiem.

2) obowiązują przepisy cywilne

Tak, jeśli strony łączy umowa cywilno-prawna

2) obowiązują przepisy cywilne i mogę domagać się odszkodowania

To zależy. Jak się nauczysz precyzyjnie wypowiadać będzie można coś odpowiedzieć. Z bełkotu niewiele wynika.

3) jeżeli obowiązują cywilne, czy czas zakazu zaczął się liczyć po
skończeniu pierwszej umowy zlecenia?

Przeczytaj sobie tę umowę. Tu jej treści nikt nie zna, więc nie wie co za głupotę podpisałeś.

[...]

Że też ciągle trafiają się niby dorośli frajerzy, którzy byle co im podsunąć to podpiszą...
A gdzie coś piszesz o innych niż pierwsza umowach o zakazie konkurencji?

Pozdrawiam, Marek
A w nagłówku jest, że Katarzyna. Deprywacja płciowa?

--
Jotte

Data: 2011-01-20 10:14:40
Autor: Katarzyna Kowalczyk
Umowa o zakazie konkurencji
Już tłumaczę

U ytkownik "Katarzyna Kowalczyk" <kasia.kowa...@gmail.com> napisa w
wiadomo cinews:1470decd-9cef-45a3-bd67-c3b81d73a8ffw2g2000vbp.googlegroups.com...

Przybli sytuacj w kt rej jestem:
1) Rok temu podpisa em umow zlecenie z firm A, dodatkowo podpisa em
umow o zakazie konkurencji. Nie w niej wzmianki o umowie zleceniu ani
o odszkodowaniu. Cho zakaz trwa r wnie po ustaniu stosunku z firm A
przez okres 2 lat.

Czyli do czego jest przypi ta ta umowa? Tak sobie si zobowi za e do
niepodejmowania dzia alno ci konkurencyjnej wzgl dem A?
W umowie tego nie ma napisanego do czego jest ona przypisana.

2) Przez kolejne 3 miesi ce podpisa em 2 umowy o dzie o i 1 zlecenie.

Gratuluj .
Dziękuję

3) P roku temu podpisa em z firm umow o prac .

Tym bardziej gratuluj . Zdradzisz czy z t sam firm A?
Tak, chodzi cały czas o tą samą firmę.

Czy w umowie o zakazie konkurencji:
1) obowi zuj przepisy kodeksu pracy

Tak, je li jest ona zawarta mi dzy pracodawc a pracownikiem.
Obecny pracodawca jest tą samą firmą, z którą podpisałem umowę o
której mowa.

2) obowi zuj przepisy cywilne

Tak, je li strony czy umowa cywilno-prawna
W umowie są stwierdzenia "Wykonawca" i "Zlecający" co sugeruje umowę
cywilno-prawną.

2) obowi zuj przepisy cywilne i mog domaga si odszkodowania

To zale y. Jak si nauczysz precyzyjnie wypowiada b dzie mo na co
odpowiedzie . Z be kotu niewiele wynika.
Ciężko się tłumaczy jak się zna sprawę. Niektóre rzeczy są dla mnie
oczywiste i niestety je pomijam.

3) je eli obowi zuj cywilne, czy czas zakazu zacz si liczy po
sko czeniu pierwszej umowy zlecenia?

Przeczytaj sobie t umow . Tu jej tre ci nikt nie zna, wi c nie wie co za
g upot podpisa e .
Czytałem ją wiele razy i nie jest dla mnie jasna obecna sytuacja.

Dodam, e pierwsza umowa o zakazie nie jest w specjalny spos b
powi zana z adn umow czy to zlecenia, czy o prac . Jest na niej
tylko data, oraz to e okres zakazu ko czy si po 2 latach od ustania
"wsp pracy".

e te ci gle trafiaj si niby doro li frajerzy, kt rzy byle co im podsun
to podpisz ...
A gdzie co piszesz o innych ni pierwsza umowach o zakazie konkurencji?
Jest tylko jedna umowa o zakazie konkurencji z jedną firmą i tylko tam
pracowałem.

Pozdrawiam, Marek
A w nag wku jest, e Katarzyna. Deprywacja p ciowa?
Włamałem się na konto żony ;)

PS: Jak bym udowodnił, że w okresie umowy-zlecenie pracowałem jak w
umowie o pracę, to czy umowa o zakazie podchodziłaby do kodeksu pracy?

Pozdrawiam

Data: 2011-01-20 19:38:02
Autor: Jotte
Użytkownik "Katarzyna Kowalczyk" <kasia.kowalcz@gmail.com> napisał w wiadomości news:645499d8-ea1d-4870-a12f-9e19c7e61b3021g2000prv.googlegroups.com...

Czyli do czego jest przypi ta ta umowa? Tak sobie si zobowi za e do
niepodejmowania dzia alno ci konkurencyjnej wzgl dem A?
W umowie tego nie ma napisanego do czego jest ona przypisana.
Wg mnie ta umowa nie ma żadnej mocy, ale nie znając treści trudno coś stanowczego stwierdzić.

[...]
Czyli jako pracownik nie podpisałeś żadnej.
Umowa podpisana jako strona stosunku cywilno-prawnego w ogóle nie odnosi się do pracownika (czyli osoby pozostającej w stosunku pracy). Jest ona bowiem oparta o zawartą w prawie cywilnym zasadę swobodnego kształtowania stosunków prawnych (jednak z zastrzeżeniem nie naruszania natury stosunku i zasad współżycia społecznego - istnieją w tej kwestii orzeczenia sądów).
Natomiast umowa o zakazie konkurencji zawierana między pracodawcą a pracownikiem ma swoje oparcie w KP.

To zale y. Jak si nauczysz precyzyjnie wypowiada b dzie mo na co
odpowiedzie . Z be kotu niewiele wynika.
Ciężko się tłumaczy jak się zna sprawę. Niektóre rzeczy są dla mnie
oczywiste i niestety je pomijam.
Twoja sprawa.
Ale gdybyś był łaskaw nie pomijać oczywistej sprawy prawidłowego skonfigurowania czytnika (co jest przecież czynnością prostą), bo twojej pisaniny nie chce się odcyfrowywać - to byłoby fajnie.

PS: Jak bym udowodnił, że w okresie umowy-zlecenie pracowałem jak w
umowie o pracę, to czy umowa o zakazie podchodziłaby do kodeksu pracy?
Jak pisałem - nie znam treści, z tego co piszesz ta umowa nic nie znaczy. W umowie powinny być podane podstawy jej zawarcia.
Po kiego podpisałeś byle bełkot? Przed podpisaniem trzeba było pytać.

--
Jotte

Data: 2011-01-20 11:35:35
Autor: Katarzyna Kowalczyk
Umowa o zakazie konkurencji
ale nie znając treści trudno coś
stanowczego stwierdzić.
Na koncu postu zalaczylem co wazniejsze w tresci

Ale gdybyś był łaskaw nie pomijać oczywistej sprawy prawidłowego
skonfigurowania czytnika (co jest przecież czynnością prostą), bo twojej
pisaniny nie chce się odcyfrowywać - to byłoby fajnie.
Uzywam bramki google, moze brak polskich znakow ulatwi czytanie.

Tresc umowy (sensowna czesc):

Umowa o zakazie konkurencji:
(..) zwana dalej Zamawiajacym a (...) zwanym Wykonawca, zawarto umowe
o nastepujacej tresci:
$1
p1. Wykonawca zobowiazany jest powstrzymywac sie od podejmowania
dodatkowego zatrudnienia lub jakiejkolwiek dzialalnosci (posredniej
lub bezposredniej) na rzecz podmiotow wspolpracujacych ze zlecajacym
p2. Podczas wykonywania prac na rzecz zlecajacego, (...)

$2. W razie wyrzadzenia zlecajacemu szkody na skutek naruszenia zakazu
(...)

$3 Nie stanowi naruszenia zakazu, o ktorym mowa w $1 dzialalnosc lub
zatrudnienie, na ktore wykonawca otrzyma pisemna zgode

$4 Niezaleznie od przepisow niniejszej umowy maja zastosowanie
przepisy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji

$5
1. W sprawach nie unormowanych niniejsza umowa stosuje sie przepisy
prawa cywilnego.
2. Umowa obowiazuje od 1 stycznia 2010, a konczy sie po uplywie dwoch
lat od zakonczenia wspolpracy ze zlecajacym
3. Wszelkie zmiany umowy (...)
4. Umowa sporzadzona (...)

Data: 2011-01-20 20:51:30
Autor: Jotte
Użytkownik "Katarzyna Kowalczyk" <kasia.kowalcz@gmail.com> napisał w wiadomości news:d892cbfe-3df5-4cb7-b2ac-696538ccbf1aj19g2000prh.googlegroups.com...

Ale gdybyś był łaskaw nie pomijać oczywistej sprawy prawidłowego
skonfigurowania czytnika (co jest przecież czynnością prostą), bo twojej
pisaniny nie chce się odcyfrowywać - to byłoby fajnie.
Uzywam bramki google,
I to jest błąd.

moze brak polskich znakow ulatwi czytanie.
Trochę tak, ale brak znaków cytowania.

Tresc umowy (sensowna czesc):
Umowa o zakazie konkurencji:
(..) zwana dalej Zamawiajacym a (...) zwanym Wykonawca, zawarto umowe
o nastepujacej tresci:
Ewidentne wskazanie na umowę cywilno-prawną. Nie dotyczy pracownika.

[...]
A miał być zwany Zamawiającym, nie zlecającym...
Ciekawe, swoją drogą, skąd wykonawca ma wiedzieć o wszystkich współpracujących podmiotach, aby - boże broń - nie złamać umowy? :)

p2. Podczas wykonywania prac na rzecz zlecajacego, (...)
Jak jest pracownikiem to już nie ma zlecającego tylko pracodawca.

$2. W razie wyrzadzenia zlecajacemu szkody na skutek naruszenia zakazu
(...)
No - co w razie wyrządzenia szkody zlecającemu?

2. Umowa obowiazuje od 1 stycznia 2010, a konczy sie po uplywie dwoch
lat od zakonczenia wspolpracy ze zlecajacym
A skąd wiadomo, że współpraca została zakończona i kiedy? Przecież zleceń/dzieł było kilka.
I co to w ogóle znaczy współpraca?

Wg mnie ta umowa zawiera takie błędy, że nie warto się nią przejmować. Ja nie wiem jak w ogóle dorosły człowiek może coś takiego podpisać.

--
Jotte

Data: 2011-01-20 12:15:49
Autor: Katarzyna Kowalczyk
Umowa o zakazie konkurencji
Wg mnie ta umowa zawiera takie b dy, e nie warto si ni przejmowa . Ja
nie wiem jak w og le doros y cz owiek mo e co takiego podpisa .

Wlasnie ja tez do konca nie rozumiem tej umowy, dlatego zamiescilem
posta.

Dziekuje za pomoc i Pozdrawiam MK

Data: 2011-01-20 19:21:09
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 20 Jan 2011, Jotte wrote:

Dodam, że pierwsza umowa o zakazie nie jest w specjalny sposób
powiązana z żadną umową czy to zlecenia, czy o pracę.

  Zgoda.
  Ale jest to IMVHO typowa "umowa o zawieranie umów" (określa warunki
ramowe, a że tylko jeden z nich...)
  Jest więc w sposób oczywisty powiązana z pozostałymi umowami z tym
podmiotem, a jak rozumiem pytanie brzmi: "czy jakkolwiek przekłada
się ona na powiązania ze stosunku pracy".
  Mi na 1. rzut oka wychodzi że może, ale *w odniesieniu* do
roszczeń ze stosunku pracy nie może być mniej korzystna niż
przepisy KP.
  Wobez pozostałych - mogłaby.
  Coś przeoczyłem? ;)

Że też ciągle trafiają się niby dorośli frajerzy, którzy byle co im podsunąć to podpiszą...

  Ktoś tu proponował podsuwanie weksli in blanco ;)

A gdzie coś piszesz o innych niż pierwsza umowach o zakazie konkurencji?

  Mogło nie być, IMVHO.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-20 19:47:52
Autor: Jotte
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1101201914540.3968quad...

[...]
Do końca życia i na zawsze??
Trochę karkołomna teza, ale kto wie...
IMHO intencja umowy powinna bez wątpliwości wynikać z jej treści, a nie być dorozumiewana.

[...]
Wydaje mi się, że przeoczyłeś fakt nieznajomości treści tej umowy. ;)

--
Jotte

Data: 2011-01-28 21:28:47
Autor: Gotfryd Smolik news
[...]

  A umów bezterminowych nie da się wypowiedzieć?
  Z ciekawości pytam ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-28 21:34:55
Autor: Jotte
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1101282127560.2904quad...

[...]
Po śmierci?
Z ciekawości pytam ;)

--
Jotte

Data: 2011-01-29 01:23:31
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 28 Jan 2011, Jotte wrote:

[...]

  Tak tak, w tej części jest to oczywistość: jak chodzi o umowy
*zawierane* po śmierci, to oczywiście (tym umowom) sprawia znaczącą
różnicę fakt obowiązywania umowy "o wyłączności", wychodzi że
ona obowiązuje i już :|
  Jakoś tak odniosłem wrażenie, że odnosiłem się do "zbioru zawieranych
umów", ale przyznaję ze dałem się wpuścić w nieściśła odpowiedź na
pytanie pomocnicze zamiast z ostrożności procesowej zapuścić walec ;)

Z ciekawości pytam ;)

  :D

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-21 07:05:41
Autor: jureq
Dnia Thu, 20 Jan 2011 18:26:50 +0100, Jotte napisał(a):

2) Przez kolejne 3 miesiące podpisałem 2 umowy o dzieło i 1 zlecenie.

Gratuluję.

A ja gratuluję skonfigurowania programu pocztowego tak, że nie widać co jest cytatem

Data: 2011-01-21 08:41:33
Autor: Jotte
Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości news:ihbb85$dbs$1news.onet.pl...
[...]

Mój OE jest skonfigurowany prawidłowo. Posty w quoted-printable ignorują znaki cytowania (o czym zresztą poinforowano mnie niedawno), a tak właśnie piszą czasem lamy, na szczęście nieliczne.
Gdybyś popatrzył na większośc moich odpowiedzi, to byś głupich uwag nie robił.
A mnie się nie chce formatować odpowiedzi ręcznie za nieumiejących prawidłowo wysłać posta, niech się męczą przy czytaniu.

--
Jotte

Umowa o zakazie konkurencji