Umowa przedwstępna przed finałem SD-Z2

Data: 2015-12-26 12:57:58
Autor: Wiesiek
Umowa przedwstępna przed finałem SD-Z2
Witam. Po śmierci krewnego nabyłem nieruchomość, którą chcę sprzedać. Na obecną chwilę z przyczyn których szczegółów nie będę wyjaśniał, nie został zapłacony jeszcze podatek od nabycia spadku - postępowanie w toku.
Czy w tej sytuacji mogę zawrzeć umowę przedwstępną sprzedaży z potencjalnym nabywcą i czy tym samym nie naruszam jakiegoś przepisu podatkowego? Dodam, że w księdze wieczystej jestem uwidoczniony jako obecny właściciel.
Pozdrawiam,
W.

Data: 2015-12-26 12:04:23
Autor: witek
Wiesiek wrote:
[...]
potencjalnym nabywcÄ… i czy tym samym nie naruszam jakiegoÅ› przepisu
podatkowego? Dodam, że w księdze wieczystej jestem uwidoczniony jako
obecny właściciel.
Pozdrawiam,
W.

notariusz na 100% bedzie wymagał, z US zaświadczanie o zapłaceniu podatku lub zwolnieniu z podatku od spadku, wiec składając SD-Z2 pilnuj jak oka w głowie papierka na którym bedzie napisane, że podatek sie nie należy.

Czy przy umowie przedwstępnej bedzie tego wymagał, to nie wiem.Zapytaj notariusza.

Ale zawsze możesz zawrzeć umowę przedwstępną bez zachowania formy notarialnej.

Niewiele warta, ale jeśli chodzi ci o samą umowę to tak da się to zrobić.

Data: 2015-12-26 19:10:49
Autor: Robert Tomasik
W dniu 26-12-15 o 12:57, Wiesiek pisze:
[...]

Właścicielem nieruchomości stałeś się w chwili śmierci krewnego i teoretycznie możesz rozporządzać majątkiem. Moim zdaniem mogłaby przejść nawet normalna umowa sprzedaży tej nieruchomości, a nie przedwstępna, tylko problemem będzie zabezpieczenie nabywcy. Jeśli to obca osoba, to najpewniej nie kupi niepewnej nieruchomości.

Data: 2015-12-29 10:42:10
Autor: G.S.
Umowa przedwstêpna przed fina³em SD-Z2
On Sat, 26 Dec 2015, Robert Tomasik wrote:

W dniu 26-12-15 o 12:57, Wiesiek pisze:
> Witam. Po ¶mierci krewnego naby³em nieruchomo¶æ, któr± chcê sprzedaæ.
> Na obecn± chwilê z przyczyn których szczegó³ów nie bêdê wyja¶nia³, nie
> zosta³ zap³acony jeszcze podatek od nabycia spadku - postêpowanie w toku.
> Czy w tej sytuacji mogê zawrzeæ umowê przedwstêpn± sprzeda¿y
> z potencjalnym nabywc± i czy tym samym nie naruszam jakiego¶ przepisu
> podatkowego? Dodam, ¿e w ksiêdze wieczystej jestem uwidoczniony jako
> obecny w³a¶ciciel.

W³a¶cicielem nieruchomo¶ci sta³e¶ siê w chwili ¶mierci krewnego

 Prawda.

i teoretycznie mo¿esz rozporz±dzaæ maj±tkiem.

 Na swoje potrzeby, owszem. Mo¿e go *u¿ywaæ*.
 Mniej wiêcej w kategorii rozró¿nienia autorskich praw maj±tkowych
oraz "licencji w rozumieniu PA".

Moim zdaniem mog³aby przej¶æ nawet normalna
umowa sprzeda¿y tej nieruchomo¶ci,

 Ta.... a moim wygl±da to tak:
http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,0,9,204,82024,20151018,art-1025-10291-stwierdzenie-nabycia-spadku-lub-przedmiotu.html
+++
Art. 1027.
 Wzglêdem osoby trzeciej, która nie ro¶ci sobie praw do spadku
 z tytu³u dziedziczenia, spadkobierca mo¿e udowodniæ swoje prawa
 wynikaj±ce z dziedziczenia tylko stwierdzeniem nabycia spadku
 albo zarejestrowanym aktem po¶wiadczenia dziedziczenia.
-- -

a nie przedwstêpna, tylko problemem bêdzie zabezpieczenie nabywcy.

 Nie, problemem bêdzie brak "udowodnionego prawa".
 Wobec faktu, ¿e umowa zbycia nieruchomo¶ci wymaga formy notarialnej,
brak po¶wiadczenia k³adzie interes na ³opatki.

"Umowa przedwstêpna" w formie nienotarialnej jest za¶ nieegzekwowalna
(znaczy mozna dochodziæ np. odszkodowania, ale nie da siê wyegzekwowaæ
wydania nieruchomo¶ci).

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-12-29 11:35:56
Autor: Micha³ Jankowski
W dniu 29.12.2015 10:42, G.S. pisze:

[...]

Ale cz³owiek nie pisze, ¿e nie by³o stwierdzenia nabycia spadku, tylko
¿e nie zap³aci³ podatku. Wpis w ksiêdze wieczystej ju¿ ma - na jakiej
podstawie?

   MJ

Data: 2015-12-29 11:58:02
Autor: witek
Micha³ Jankowski wrote:
[...]

wpis w ksiedze wieczystej ma na podstawie aktu dziedziczenia.

Zap³acenie podatku wymagane jest przy akcie sprzedazy

Data: 2015-12-29 20:05:37
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-12-29, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

wpis w ksiedze wieczystej ma na podstawie aktu dziedziczenia.
Zap³acenie podatku wymagane jest przy akcie sprzedazy

Zapewne chodzi o podatek od spadków i darowizn.

Nie da siê sprzedaæ nieruchomo¶ci bez za¶wiadczenia z US
o tym, ¿e albo ten podatek zosta³ zap³acony, albo ¿e dana osoba
by³a z tego podatku zwolniona.

Oczywi¶cie umowê przedwstêpn± podpisaæ siê da, ale na umowie
sprzeda¿y notariusz na pewno bêdzie takiego papierka wymaga³.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2015-12-29 20:53:58
Autor: Wiesiek
On 2015-12-29, witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

[...]

[...]

I o to chodzi. Dziêkujê panie Wojtku :)

Data: 2015-12-30 08:15:40
Autor: WAM
Umowa przedwstêpna przed fina³em SD-Z2
On Tue, 29 Dec 2015 20:05:37 +0100, Wojciech Bancer <proteus@post.pl>
wrote:

Zapewne chodzi o podatek od spadków i darowizn.

Nie da siê sprzedaæ nieruchomo¶ci bez za¶wiadczenia z US
o tym, ¿e albo ten podatek zosta³ zap³acony, albo ¿e dana osoba
by³a z tego podatku zwolniona.
Czy zbycie nieruchomo¶ci po 20 latach od darowizny lub spadku te¿
bêdzie wymaga³o tego za¶wiadczenia?

WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2015-12-30 09:35:29
Autor: Liwiusz
wrote:

Zapewne chodzi o podatek od spadków i darowizn.

Nie da się sprzedać nieruchomości bez zaświadczenia z US
o tym, że albo ten podatek został zapłacony, albo że dana osoba
była z tego podatku zwolniona.
Czy zbycie nieruchomości po 20 latach od darowizny lub spadku też
będzie wymagało tego zaświadczenia?

I przede wszystkim: z czego wynika konieczność okazania tego
zaświadczenia pod rygorem nieskuteczności sprzedaży.

--
Liwiusz

Data: 2015-12-30 10:56:55
Autor: Wojciech Bancer
On 2015-12-30, Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Wydaje mi siê, ¿e tak, ale nie mam takiej wiedzy prawnej.

I przede wszystkim: z czego wynika konieczno¶æ okazania tego
za¶wiadczenia pod rygorem nieskuteczno¶ci sprzeda¿y.

[...]

Ustawa o podatku od spadków i darowizn
Art. 19 ust. 6:

Art. 19:

[...]

ust. 6. Je¿eli przedmiotem aktu notarialnego, który ma byæ sporz±dzony, lub dokumentu, co do którego notariusz ma uwierzytelniæ podpis, ma byæ zbycie praw do spadku albo zbycie lub obci±¿enie rzeczy lub praw maj±tkowych uzyskanych tytu³em, okre¶lonym w art. 1, notariusz mo¿e dokonaæ tych czynno¶ci tylko za uprzedni± pisemn± zgod± naczelnika urzêdu skarbowego albo po przedstawieniu za¶wiadczenia wydanego przez naczelnika urzêdu skarbowego potwierdzaj±cego, ¿e nabycie jest zwolnione od podatku, ¿e nale¿ny podatek zosta³ zap³acony albo zobowi±zanie podatkowe wygas³o wskutek przedawnienia.

--
Wojciech Bañcer
proteus@post.pl

Data: 2015-12-29 15:20:59
Autor: Wiesiek
W dniu 2015-12-29 o 11:35, Micha³ Jankowski pisze:
Wpis w ksiêdze wieczystej ju¿ ma - na jakiej
podstawie?

Na podstawie prawomocnego postanowienia s±du.

Umowa przedwstępna przed finałem SD-Z2