Umowa przedwst?pna/testament

Data: 2011-02-24 08:35:39
Autor: Lady_Heather
Umowa przedwst?pna/testament
witam,

Mam następujące pytanie. Sąsiadka w 2008 podpisala przed notariuszem przedwstępną umowę sprzedazy mieszkania. Jednoczesnie przed tym samym notariuszem sporządziła testament. Wygląda na to, że podpisala tę umowę z kompletnie obcymi ludźmi, ktorzy można powiedzieć ze wykorzystali jej wiek oraz nieporadność zyciową - kobieta jest rocznik 1927 i praktycznie nie wie co podpisala ale jak mówi "żaluje". Z tego co mówila pani z opieki społecznej ona nie miała mieszkania własnościowego bo nie było jej na nie stać - nie wiem więc co de facto im sprzedała - chyba, że ci ludzie dali jej pieniądze na wykup. Niestety od sąsiadki się nic nie dowiem - nie pamięta - nie dysponuje tez zadnymi kopiami dokumentów, które podpisała u notariusza. Mam przed sobą jedynie jej odręczne pismo z lipca 2010 roku o treści ze "podtrzymuje postanowienia przedwstępnej umowy sprzedazy i testamentu [ tu sygnatury] z dnia ... spisane przed notariuszem....
Jest też dopisek "chcę mieszkać do śmierci" i ów dokument jest podpisany inicjałami starowinki.

Reasumując
1. czy umowa przedwstępna sprzedaży z 2008 roku jest jeszcze ważna? - nie potrafię powiedzieć czy został dany jakis zadatek bo babcia tego nie wie/nie pamieta

2. czy ów dokument podtrzymujący ustalenia ma jakąś ważność? [ nie jest notarialny - podpisany inicjałami]

3. testament jak rozumiem jest malym problemem bo wystarczy sporządzić następny?

4.  rozumiem, ze aby uzyskac od notariusza kopię owej umowy przedwstępnej nalezy miec upowaznienie notarialne od starowinki - teraz pytanie czy jest sens to robic -i tu wracamy do pytania nr 1

Lady_Heather

Umowa przedwst?pna/testament