Umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego

Data: 2011-03-07 06:28:31
Autor: witek
Umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego
On 3/7/2011 4:45 AM, PaPi wrote:
Witam

Jakie realne prawa zyskuje kupujacy mieszkanie podpisujac umowe
przedwstepna w formie aktu notarialnego ?
Czy deweloper moze odmowic podpisania umowy przedwstepnej w tej formie ?

W mojej sytuacji deweloper miga sie od podpisania w takiej formie umowy
twierdzac, ze nie podzielil jeszcze docelowo nieruchomosci na ktorej
budowany bedzie budynek - na dzialce maja stanac docelowo 4 budynki.
Czy mozna byloby byloby podpisac umowe przedwstepna na dzialke przed
podzialem a umowe notarialna przy przekazaniu mieszkania na dzialke po
podziale ?

taka, ze jak deweloper za rok powie ci, ze sie rozmyslil i odda ci kase, zamiast dac ci mieszkanie, to przy zwykłej umowie możesz mu nagwizdać, po za karami wpisanymi w umowie, przy notarialnej możesz isc do sadu i sie tego mieszkania domagac.

reszta, to krecenie dewelopera

Data: 2011-03-07 13:44:59
Autor: spp
W dniu 2011-03-07 13:28, witek pisze:

[...]

A w drugą stronę to nie działa?

--
spp

Data: 2011-03-08 00:06:14
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 7 Mar 2011, spp wrote:

[...]

  Co, dobrowolne danie developerowi darmowej pożyczki?
  Nie masz lepszych pomysłów? ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-03-08 06:28:12
Autor: spp
[...]

Ależ mam - np. spadek cen usług budowlanych i możliwość nabycia mieszkania za mniejsze pieniądze co wymagałoby jednak odstąpienia od umowy. Czy wtedy deweloper może domagać się od klienta wykupienia mieszkania w umówionej, znacznie wyższej cenie?

--
spp

Data: 2011-03-07 23:33:43
Autor: witek
On 3/7/2011 11:28 PM, spp wrote:
[...]

w przypadku umowy notarialnej - tak
nienotarialnej nie, po za zapisami w samej umowie, która zapewne zawiera drakońskie kary za zerwanie umowy lub wrecz na nią nie pozwala.

Data: 2011-03-08 09:18:06
Autor: PaPi
[...]

Z tego co wiem w przypadku umowy notarialnej to deweloper moze sie domagac wykonania umowy. Tyle tylko, ze to teoretyczna uciazliwosc dla nabywcy. W wiekszosci wypadkow kupujacy dziure w ziemi kupuja ja w ratach proporcjonalnych. I tak po powiedzmy 10 miesiacach wplacisz de facto polowe ceny tego mieszkania.
Trudno oczekiwac by w trakcie realizacji inwestycji (czyli okolo poltora roku) ceny spadly np. o polowe.

Data: 2011-03-08 09:49:29
Autor: ąćęłńóśźż
Umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego
Możesz się w tym czasie dowiedzieć, że w Twoim "Zielonym Zakątku nad Jeziorem" pod oknami masz drogę szybkiego ruchu z kałużami.

-- -- -

Trudno oczekiwac by w trakcie realizacji inwestycji ceny spadly np. o
polowe.

Data: 2011-03-08 10:59:28
Autor: PaPi
Umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego
Możesz się w tym czasie dowiedzieć, że w Twoim "Zielonym Zakątku nad
Jeziorem" pod oknami masz drogę szybkiego ruchu z kałużami.

W miejscu gdzie chce kupic "zielony zakatek" jest juz droga 2x2 oraz uchwalony mpzp, wiec raczej takiego rozwoju wypadkow nie przewiduje.

Data: 2011-03-08 11:47:11
Autor: spp
W dniu 2011-03-08 09:18, PaPi pisze:
[...]

A jak przez te 10 m-cy stracisz możliwość opłacania kolejnych rat?

--
spp

Umowa przedwstepna w formie aktu notarialnego