Umowa przyniesiona przez kuriera i niemożność jej przeczytania przed podpisaniem

Data: 2010-09-12 10:14:58
Autor: grupy dyskusyjne
Umowa przyniesiona przez kuriera i niemożność jej przeczytania przed podpisaniem

Umowa taka została wysłana kurierem i w obecności
niego należy ją podpisać. Gdy ją przyniósł powiedziałem że zanim podpiszę muszę ją przeczytać (na co kurier zrobił wielkie oczy) by wiedzieć co podpisuje albo niech mi ją zostawi ja odeślę. Kurier oznajmił że nie ma czasu (tutaj akurat go rozumiem) oraz że nie ma możliwości mi jej zostawienia. W takim razie podziękowałem. Za kilka dni dzwoni do mnie miła Pani z TP dla czego nie podpisałem umowy skoro wyraziłem chęć do skorzystania z promocji. Powiedziałem że zanim cokolwiek podpiszę potrzebuję przeczytać i zapytałem dla czego nie mogą przesłać umowy Pocztą Polską z kopertą zwrotną. Pani odpowiedziała że mają wewnętrzne procedury i umowy z usługami kurierskimi. Zapewniała mnie że podpisując umowę nie mam czego się obawiać

Miała rację, gdyż od tak podpisanej umowy zawsze masz prawo odstąpić bez żadnych konsekwencji.

To pierwsza z sytuacji druga odbyła się miesiąc temu również z TP dotycząca przedłużenia umowy na neostradę która niemalże miała podobny zarys i skończyła się tak samo.

Masz bardzo małe doświadczenie i bardzo skromną znajomość prawa, żeby nie napisać żadną.

Jak widzicie jest to sytuacja być może dla wielu śmieszna bo zapewne 99% polaków przy tego typu umowach z takich firm jak np. TP podpisuje w obecności kuriera i nie przejmuje się niczym co ona zawiera.

Ja tak robię i było tego już kilkadziesiąt przypadków. Podpisuję, gdyż wcześniej ,chócby ze stron www, zapoznałem się ze wzorcem (umowy i ew. regulaminu), a jeśli nie wcześniej, to w terminie czternastu dni (dawniej 10), kiedy to mija termin możliwości odstąpienia od podpisanej umowy (nie wypowiedzenia, a odstąpienia). Ba, taki formularz odstąpienia powinien być przy umowie przyniesionej przez kuriera. Przy braku zaufania do drugiej strony sprawdzam jedynie czy jest taki formularz i ... ale to niżej.

Zdaję sobie sprawę, że gdyby każdy do tego podchodził w ten sam sposób wówczas kurier więcej by przesiedział u osoby czytającej umowy niż będąc w trasie i dostarczając przesyłki/umowy. Jak wspomniałem wyżej nauczony pewnymi sytuacjami zawsze czytam to co podpisuję. Co sądzicie czy tego typu zachowanie/czujność jest wskazana przy jakichkolwiek zawieranych umowach?

Oczywiście wskazana, ale przy kurierze to samobójczy, czyli nie najlepszy pomysł. Namawiam cię do przeczytania takiej umowy nawet po odjeździe kuriera, gdyż w niej wspomniano o możliwości odstąpienia po podpisaniu, a jeśli już nikomu nie ufasz, to przy kurierze przeczytaj jedynie ten fragment o możliwości odstąpienia. Umowy mają bardzo schematyczną budowę i odnalezienie takiego fragmentu nawet na kilkunasto stronicowej umowie nie powinno zająć ci więcej jak kilkanaście sekund, które u kuriera nie pownny wzbudzić poniekąd często uzasadnionej agresji.

Data: 2010-09-12 04:29:40
Autor: witek
On 9/12/2010 3:14 AM, grupy dyskusyjne wrote:

Miała rację, gdyż od tak podpisanej umowy zawsze masz prawo odstąpić bez
żadnych konsekwencji.

to teraz doczytaj, kiedy "zawsze" ma wyjÄ…tki.

Data: 2010-09-12 11:26:26
Autor: RadoslawF
Umowa przyniesiona przez kuriera i niemo¿no¶æ jej przeczytania przed podpisaniem
Dnia 2010-09-12 10:14, U¿ytkownik grupy dyskusyjne napisa³:

To pierwsza z sytuacji druga odby³a siê miesi±c temu równie¿ z TP dotycz±ca przed³u¿enia umowy na neostradê która niemal¿e mia³a podobny zarys i skoñczy³a siê tak samo.

Masz bardzo ma³e do¶wiadczenie i bardzo skromn± znajomo¶æ prawa, ¿eby nie napisaæ ¿adn±.

Ja to oceniam troszkê inaczej.
A do tego dochodzi kwestia wiarygodno¶ci pisz±cego.
Kto¶ podpisuj±cy siê imieniem jest bardziej wiarygodny od kogo¶
podpisuj±cego siê "grupy dyskusyjne".  :-)

pozdrawiam

Data: 2010-09-12 12:52:23
Autor: mvoicem
(09/12/2010 10:14 AM), grupy dyskusyjne wrote:
Zdaję sobie sprawę, że gdyby każdy do tego podchodził w ten sam sposób
wówczas kurier więcej by przesiedział u osoby czytającej umowy niż
będąc w trasie i dostarczając przesyłki/umowy. Jak wspomniałem wyżej
nauczony pewnymi sytuacjami zawsze czytam to co podpisujÄ™. Co sÄ…dzicie
[...]

Dodajmy że to nie dotyczy umów "na firmę".

Umowy majÄ… bardzo
schematycznÄ… budowÄ™ i odnalezienie takiego fragmentu nawet na kilkunasto
stronicowej umowie nie powinno zająć ci więcej jak kilkanaście sekund,
które u kuriera nie pownny wzbudzić poniekąd często uzasadnionej agresji.

Tak właśnie jest. Ja w takich sytuacjach w umowie szybko staram się wyszukać okresy wypowiedzenie, kary umowne, oświadczenia o przetwarzaniu danych osobowych i klauzule o odstąpieniu od umowy.

Co mi zajmuje kilka cennych dla kuriera minut i się biedak już irytuje.

p. m.

Data: 2010-09-12 17:55:17
Autor: Kotlet Mielony
W dniu 2010-09-12 12:52, mvoicem pisze:
[...]

danych osobowych i klauzule o odstÄ…pieniu od umowy.

Co mi zajmuje kilka cennych dla kuriera minut i się biedak już irytuje.

oniektore firmy twierda ze nie od aneksow do umowy bo to ni ejest zawarcie umowy a zmiana warunków istniejacej

--
http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl/ - rewelacja !
http://programdofakturowania.info.pl/

Data: 2010-09-12 23:17:13
Autor: Smok Eustachy
Umowa przyniesiona przez kuriera i niemo¿no¶æ jej przeczytania przed podpisaniem
Dnia Sun, 12 Sep 2010 17:55:17 +0200, Kotlet Mielony napisał(a):
/.../
oniektore firmy twierda ze nie od aneksow do umowy bo to ni ejest
zawarcie umowy a zmiana warunków istniejacej

Kotlet zwrócił uwagę na ważną okoliczność.

Data: 2010-09-12 14:11:32
Autor: WAM
Umowa przyniesiona przez kuriera i niemo¿no¶æ jej przeczytania przed podpisaniem
On Sun, 12 Sep 2010 10:14:58 +0200, "grupy dyskusyjne"
<oporek.beztego@homemedia.pl> wrote:

Mia³a racjê, gdy¿ od tak podpisanej umowy zawsze masz prawo odst±piæ bez ¿adnych konsekwencji.
Zawsze? Niekonsument tez? Na jakiej podstawie?

WAM

Umowa przyniesiona przez kuriera i niemożność jej przeczytania przed podpisaniem