Umowa sprzedarzy nieruchomiości...

Data: 2013-09-09 14:51:50
Autor: Tomasz Kaczanowski
Umowa sprzedarzy nieruchomiości...
Tak się zastanawialiśmy ze znajomymi po przeczytaniu: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114883,14555934,Stracil_dom__a_w_trakcie_eksmisji_chwycil_za_kose.html

Tu sprawa raczej jest jasna - słowo przeciw słowu i brak aktu. Teraz kwestia - co by było, gdyby była umowa sprzedaży spisana, z której druga strona się nie wywiązała nie podpisując umowy notarialnej.
Bo mamy z jednej strony wymóg sprzedaży w formie aktu notarialnego, ale z drugiej wolność zawierania umów i ew niedopełnienie wszystkich obowiązków z winy którejś ze stron.

--
Kaczus
http://kaczus.ppa.pl

Data: 2013-09-09 08:24:12
Autor: witek
Tomasz Kaczanowski wrote:
[...]

nieruchomosc moze zmienic wlasciciela tylko w formie aktu notarialnego.
cokolwiek innego ma wartosc papieru.
nie ma zadnej dyskusji. dom nigdy nie został kupiony.

Data: 2013-09-09 17:28:46
Autor: nadir
Umowa sprzedarzy nieruchomio¶ci...
nieruchomosc moze zmienic wlasciciela tylko w formie aktu notarialnego.
cokolwiek innego ma wartosc papieru.

S± kraje gdzie nie ma potrzeby sprzeda¿y/kupna nieruchomo¶ci w formie aktu.
Za³ó¿my, ¿e wyprowadzi³em siê 20 lat temu do takiego kraju, na przyk³ad USA, i sporz±dzi³em sobie umowê/kupna sprzeda¿y mojej dzia³ki z jakimi¶ amerykañcem.
On zap³aci³ i ma papier, po jakim¶ czasie przyje¿d¿a do Polski i chce cokolwiek z t± nieruchomo¶ci± zrobiæ. Formalnym w³a¶cicielem w Polsce jestem ja ale czy Amerykanin ma jakie¶ szanse na zostanie te¿ takim w³a¶cicielem je¿eli ja nie mam ochoty dope³niaæ naszych krajowych formalno¶ci?

Data: 2013-09-09 11:18:25
Autor: witek
nadir wrote:
[...]

troche uratowa³ cie s±d najwzyszy

postanowienie SN z dnia 8 stycznia 2004 r., I CK 39/03, OSNCP 2005, nr 2, poz. 33).

stwierdzi³, ¿e umowa jest wa¿na je¶li zosta³a sporz±dzona zgodnie z prawem miejscowym.

tylko, ze wiesz jak to jest z postanowieniami SN. Niby masz racjê, ale co z tego.

Na miejscu kupuj±cego umowê zawar³bym (rowniez) wg kraju w ktorym nieruchomosc sie znajduje.

Notariusz w Polsce moze zawrzec tak± umowê notarialn± jeszcze raz.

gdby nie orzeczenie SN, to kupa. ma byc akt notarialny sporzadzony wg prawa polskiego i koniec. Bo ustawa zastrzega sobie niewaznosc umow sporzadzonych w inny sposob.

Po raz kolejny SN i TK potwierdzaja, ze s± od tego zeby robic dziury w przepisach

Data: 2013-09-09 11:19:10
Autor: witek
nadir wrote:
[...]

a, znalaz³em

http://prawo.money.pl/orzecznictwo/sad-najwyzszy/postanowienie;sn;izba;cywilna,ic,i,ck,39,03,6086,orzeczenie.html

Data: 2013-09-09 14:55:22
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-09-09 14:51, Tomasz Kaczanowski pisze:
[...]

Mógł zasiedzieć.

Ale tego nie zrobił.

Umowa nienotarialna=brak umowy.

--