Umowa z elektrykiem

Data: 2009-06-22 19:40:22
Autor: skx
Umowa z elektrykiem
Witam, Mam problem z instalacją elektryczną u siebie w mieszkaniu i chcę zlecić
wykonanie kilku prac z tym związanych. Chciałbym spisać dobrą umowę, żeby -- po drodze cena nie wzrosła bez dobrego uzasadnienia, -- elektrycy nie porzucili roboty w połowie, -- na wykonane prace obowiązywała jakaś rozsądna gwarancja. Napisałem taką, bazując na jakiejś znalezionej w Sieci: http://skxpl.eu.org/rozne/umowa-elektryk (czysty tekst), http://skxpl.eu.org/rozne/umowa-elektryk.odt (OpenOffice), http://skxpl.eu.org/rozne/umowa-elektryk.doc (MS Office), Byłbym zobowiązany, gdyby ktoś z większym doświadczeniem rzucił okiem, w
szczególności na zapisy związane z tymi trzema punktami.
§ 2
Podstawowe obowiÄ…zki stron
[...]
3. Wykonawca przed rozpoczęciem robót powinien dokonać oględzin
instalacji w lokalu.

Co dopisać, żeby nie pododawali prac już w trakcie?
§ 7
Gwarancja

Wykonawca odpowiada za jakość wykonanych robót i udziela piÄ™cioletniej gwarancji od chwili zakoÅ„czenia prac. W tym okresie zobowiÄ…zany jest na wezwanie Zleceniodawcy na swój koszt usuwać wszelkie wady i usterki w lokalu bÄ™dÄ…ce rezultatem zÅ‚ej jakoÅ›ci przeprowadzonych robót i użytych materiałów.

W miarę sensowne? Czy przy takich drobnych pracach też należy przewidzieć w umowie i
spisywać jakiś protokół odbiorczy? --
skx.

Data: 2009-06-23 11:40:53
Autor: .B:artek.
Umowa z elektrykiem
skx wyskroba³(a):
Witam,

Mam problem z instalacjÄ… elektrycznÄ… u siebie w mieszkaniu i chcÄ™
[...]

Obowi±zek oglêdzin instalacji po³±czy³bym jako¶ sensownie z cen±, ¿eby wynika³o, ¿e cena zosta³a ustalona na podstawie "wizji lokalnej", a nie wziêta z kapelusza. Ograniczy to elektrykowi mo¿liwo¶æ nieuzasadnionego podwy¿szenia ceny po wykonaniu.

Okre¶li³bym:
- termin zap³aty ceny uwzglêdniaj±cy dokonanie odbioru,
- sposób zap³aty (przelew, do rêki za pokwitowaniem itd.),
- kary umowne za opó¼nienie w wykonaniu (opó¼nienie do kilkunastu dni np.),
- kara umowna w przypadku niewykonania umowy (np. porzucenie roboty) w terminie np. 21 dni od daty wykonania okre¶lonej w umowie

Wykonawca odpowiada za jakość wykonanych robót i udziela
pięcioletniej gwarancji od chwili zakończenia prac. W tym okresie
zobowiązany jest na wezwanie Zleceniodawcy na swój koszt usuwać
wszelkie wady i usterki w lokalu będące rezultatem złej jakości
przeprowadzonych robót i użytych materiałów.

W miarÄ™ sensowne?

Hmm... To wykonawca daje gwarancjê na roboty czy na materia³y czy na jedno i drugie? Bo ja jako wykonawca na materia³y gwarancji bym nie udziela³. Jak siê w³±cznik popsuje to przecie¿ nie wina wykonawcy. Proponujê zobowi±zaæ w umowie wykonawcê do stosowania materia³ów, na które producent udziela gwarancji minimum X lat, albo materia³ów w inny sposób kwalifikowanych przez jako¶æ, któr± oferuj±.

Druga sprawa to faktyczna mo¿liwo¶æ wyegzekwowania realizacji gwarancji po np. 4 latach. Zachêciæ elektryka ¿eby przyszed³ i robi³ co¶ za darmo nie bêdzie ³atwe. S± co prawda na to sposoby, ale nie wiem czy w umowie tego kalibru strony siê na to zgodz±.

Czy przy takich drobnych pracach też należy przewidzieć w umowie i
spisywać jakiś protokół odbiorczy?

Na pewno pomo¿e to przy pó¼niejszych sporach, o ile takie bêd±.

--
..B:artek.

Umowa z elektrykiem