Umowa ze szkołą językową

Data: 2009-04-04 21:55:36
Autor: Iluminat
Umowa ze szkołą językową
Zapisałem dzieci do szkoły językowej. Dzisiaj zaprowadziła je małżonka i
pojawiła się z powrotem w domu z podpisanym przez nią Regulaminem kursów
("Zapoznałem/am się z powyższym regulaminem i akceptuję jego warunki").

Jeden z punktów brzmi tak: "Podpisanie regulaminu oznacza zgodę na
filmowanie zajęć, w których bierze udział dziecko i umieszczenie materiału
filmowego lub zdjęciowego na stronie internetowej szkoły (tu nazwa) lub
jego wykorzystanie w reklamach szkoły.". Nie podoba mi się ten punkt i ja -
jako rodzic - się na to nie zgadzam. Żona de facto też nie. Powiedziała, że
podpisała, bo chciała, żeby dzieciaki chodziły do szkoły językowej. Najprościej oczywiście zrezygnować z zajęć, ale akurat zajęcia są fajne,
dzieci sobie je chwalą, więc mi się to nie uśmiecha. Czy w regulaminie może
być taki punkt, który de facto zmusza rodzica i dziecko do wystąpienia w
reklamie szkoły?

Następny punkt, który niezbyt mi się podoba brzmi: "Rezygnacja z kursu: w
przypadku rezygnacji obowiązuje miesięczny termin wypowiedzenia, przy czym
szkoła (tu nazwa) musi zostać poinformowana pisemnie o planowanej
rezygnacji.". Wygląda to tak, że jeżeli zrezygnuję z kursu to będę za niego
płacił i płacił i płacić dopóki nie złożę pisemnego wypowiedzenia. No i trzeci i ostatni (choć tak naprawdę pierwszy): "Szkoła języków obcych
(tu nazwa) zobowiązuje się zorganizować kurs w grupie liczącej 5-12 osób.
Jeżeli liczba słuchaczy w grupie spadnie poniżej podanego minimum (tu nazwa
szkoły) ma prawo podnieść stawkę za 1 godzinę lekcyjną bądź też rozwiązać
grupę.". Jeżeli teraz zrezygnuje większość dzieci i podniosą sobie stawkę
do np. 100zł za godzinę (teraz jest 20zł) to na podstawie punktu o
miesięcznym wypowiedzeniu będę musiał tak czy inaczej zapłacić za miesiąc
nauki w kwocie w takim przypadku pięciokrotnie wyższej.

Jest tam jeszcze kilka innych punktów, które są logiczne (płatności itp.) i
co do których nie mam żadnych "ale".

Czy takie zapisy (te trzy, które opisałem) są w ogóle zgodne z prawem?

--
Pozdrawiam,
Iluminat

Data: 2009-04-06 09:58:03
Autor: Mariano Italiano
Umowa ze szkołą językową
Iluminat napisał(a):

[...]

Więc rozwiązanie jest proste - nie podpisuj i tyle.

[...]

A jak inaczej to sobie wyobrażasz?
Dziecko nie przychodzi na 2-3 kolejne zajęcia (np. z powodu wyjazdu, choroby
itp.) i automatycznie zostaje rozwiązana umowa?

[...]

Patrz odp. nr 1.

Dlaczego podpisaliście ten regulamin? Dlaczego nie wniesliście uwag przed?
Każdy podpisze, część potem przeczyta, jeszcze mniejsza część zrozumie, a
odsetek się pożali... A szkoła nadal będzie stosowała swoje zapisy bo nie ma
sensownej informacji zwrotnej...

Mariano Italiano

Data: 2009-04-06 20:23:02
Autor: Iluminat
Umowa ze szkołą językową
Dnia Mon, 6 Apr 2009 09:58:03 +0200, Mariano Italiano napisał(a):

[...]

Czytaj uważniej.

[...]

Że idę, mówię, że dziękuję i tyle. Nawet podpisuję i tyle. Miesięczne
wypowiedzenie z dziećmi 5-letnimi jest bez sensu - takiemu może się
odwidzieć chodzenie na zajęcia z dnia na dzień (bo np. prowadząca miała
okres i była niemiła) a zmuszanie w tym wieku do tego typu rzeczy jest bez
sensu.

[...]

Czytaj uważniej. W pierwszym i drugim akapicie napisałem.

Każdy podpisze, część potem przeczyta, jeszcze mniejsza część zrozumie, a
odsetek się pożali... A szkoła nadal będzie stosowała swoje zapisy bo nie ma
sensownej informacji zwrotnej...

Nie chodzi teraz o informację. Chodzi o to, czy takie zapisy nie łamią
jakiś innych przepisów, praw czy czego tam.

Dzięki za odpowiedź.

Data: 2009-04-06 21:46:21
Autor: Mariano Italiano
Umowa ze szkołą językową
Iluminat napisał(a):

Nie chodzi teraz o informację. Chodzi o to, czy takie zapisy nie łamią
jakiś innych przepisów, praw czy czego tam.

Nawet jeśli łamia jakieś przepisy, to i tak najlepszym sposobem weryfikacji
będzie tzw. "głosowanie nogami".

Niech kilku rodziców zastanowi się, zanim cokolwiek podpisze (a w zasadzie
nie podpisze) i już będzie to wyglądało inaczej.

Mariano Italiano

Umowa ze szkołą językową