Umowa zlecenie

Data: 2009-03-09 15:51:03
Autor: Józek
Umowa zlecenie
Witam
Pracodawca nie wypłacił mi pensji za ostatni miesiąc (grudzień 2008) gdzie
powinienem się udać i jakie dokumenty są mi potrzebne a także jakie opłaty
są z tym związane?

Pozdrawiam
Józek

Data: 2009-03-09 10:50:11
Autor: witek
Umowa zlecenie
JĂłzek wrote:
Witam
Pracodawca nie wypÂłaciÂł mi pensji za ostatni miesiÂąc (grudzieĂą 2008) gdzie
powinienem siĂŞ udaĂŚ i jakie dokumenty sÂą mi potrzebne a takÂże jakie opÂłaty
sÂą z tym zwiÂązane?

Pozdrawiam
JĂłzek

to pensja czy umowa zlecenie? zdecyduj sie.

Data: 2009-03-09 17:27:51
Autor: Józek
Umowa zlecenie

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości
Józek wrote:
> Witam
> Pracodawca nie wyp3aci3 mi pensji za ostatni miesi?c (grudzien 2008)
gdzie
> powinienem sie udaa i jakie dokumenty s? mi potrzebne a tak?e jakie
op3aty
> s? z tym zwi?zane?
>
> Pozdrawiam
> Józek

to pensja czy umowa zlecenie? zdecyduj sie.

Umowa zlecenie.Wynagrodzenie

Data: 2009-03-09 17:35:55
Autor: SQLwysyn
Umowa zlecenie
Użytkownik "Józek" <stasdam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp3g2b$rjb$1news.onet.pl...

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości

to pensja czy umowa zlecenie? zdecyduj sie.

Umowa zlecenie.Wynagrodzenie

To nie jest wynagrodzenie tylko umowa zlecenie. Umowa cywilnoprawna. Mozesz isc do normalnego sądu. Kodeks Pracy cie nie obejmuje.

--
SQLwysyn
sqlwysyn.blog.onet.pl

Data: 2009-03-09 17:39:20
Autor: SDD
Umowa zlecenie

Użytkownik "SQLwysyn" <sqlwysyn@sqlwysyn.pl> napisał w wiadomości news:49b545a9$1$29383$f69f905mamut2.aster.pl...

To nie jest wynagrodzenie tylko umowa zlecenie. Umowa cywilnoprawna. Mozesz isc do normalnego sądu. Kodeks Pracy cie nie obejmuje.

Nie przesadzajmy. Niedlugo tez bedziecie mowic, ze to nie umowa.
To JEST wynagrodzenie. To NIE JEST ETAT, to NIE JEST pracodawca, to (jest/nie jest) zatrudnienie (ale tu juz bardziej profesor TW Miodek moglby miec cos do powiedzenia).

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-09 17:44:52
Autor: SDD
Umowa zlecenie

Użytkownik "SQLwysyn" <sqlwysyn@sqlwysyn.pl> napisał w wiadomości news:49b545a9$1$29383$f69f905mamut2.aster.pl...

To nie jest wynagrodzenie tylko umowa zlecenie. Umowa cywilnoprawna. Mozesz

Np. płatnik podatku dochodowego czy skladek ZUS tez moze uzyskac "wynagrodzenie" (taki doslownei termin jest w ustawie) , a przeciez nie jest zatrudniany przez US czy ZUS na umowe o prace :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-09 17:56:34
Autor: Józek
Umowa zlecenie

> [...]

Mozesz
isc do normalnego sądu. Kodeks Pracy cie nie obejmuje.

Tytuł jest "Umowa Zlecenie"
Punkcie 2 pisze: Wynagrodzenie za przepracowany miesiąc będzie wypłacane na
konto bankowe
wskazane przez Wykonawce do 10-tego dnia następnego miesiąca.

Józek

Data: 2009-03-09 18:02:38
Autor: SDD
Umowa zlecenie

Użytkownik "Józek" <stasdam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp3ho6$16q$1news.onet.pl...

Tytuł jest "Umowa Zlecenie"
Punkcie 2 pisze: Wynagrodzenie za przepracowany miesiąc będzie wypłacane na
konto bankowe

No bo pewnie, z eto jest wynagrodzenie.
Tylko niektorym sie juz poprzewracalo w glowach od  prostowania mylenia
pojec zwiazanych z umowami o prace, ze uroslo to juz do absurdu.
Niedlugo beda wyzywac i poprawiac, jak ktos o umowie zlecenie powie
"umowa" - rezerwujac to pojecie tylko do umow o prace.
Masz generalnie dwa wyjscia - labo wystapic do sadu pracy o uznanie tej
umowy za umowe o prace i "Zleceniodawca" dostanei po uszach - al euwaga -
paru juz pisalo, ze to nie takie oczywiste i 100%-we, ze wygrasz - musialbys
opisac szczegoly - co robiles, czy po 8 godzin, czy miales przelozonego i
takie tam.
A druga mozliwosc, to zwykly pozew cywilny (w ktorym placisz normalne koszty
wpisu itp. - jak w typowaej sprawie "o miedze").

Pozdrawiam
SDD

Data: 2009-03-09 18:37:31
Autor: Józek
Umowa zlecenie

Użytkownik "SDD" <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał w wiadomości

> [...]

koszty
wpisu itp. - jak w typowaej sprawie "o miedze").

Dziękuje, ale nie mogę, nie umiem znalez żadnych wzorów dokumentów
i sposobu ich wypełniania a musze to wysłać pocztą.
nie wiem pod co to można podpiąć, podłożyć?

Józek

Data: 2009-03-09 18:50:46
Autor: Piotr [trzykoty]
Umowa zlecenie

"Józek" <stasdam@poczta.onet.pl> wrote
[...]

A z której możliwości chcesz skorzystac?

Data: 2009-03-09 19:16:34
Autor: Józek
Umowa zlecenie

Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@NOSPAM.o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]

> i sposobu ich wypełniania a musze to wysłać pocztą.
> nie wiem pod co to można podpiąć, podłożyć?

A z której możliwości chcesz skorzystac?

Wybacz :))nie rozumiem.
Oczywiście dla mnie najlepszy był by sąd pracy.
Ale jak wyczytałem tylko sąd cywilny i to wszystko co wiem.

Józek

Data: 2009-03-09 20:14:15
Autor: Robert Tomasik
Umowa zlecenie
Użytkownik "Józek" <stasdam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp3me7$gc5$1news.onet.pl...
[...]

Opisz, w jakich warunkach i co robiłeś, bo od tego generalnie zalezy, czy da się tę umowę uznać za umowę o pracę.

Data: 2009-03-09 23:17:32
Autor: Józek
Umowa zlecenie

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Opisz, w jakich warunkach i co robiłeś, bo od tego generalnie zalezy, czy
da się tę umowę uznać za umowę o pracę.

Mam 4 umowy zlecenie na czas określony.3 jednomiesięczne  i 1) 15 dniowa
dokładnego statusu firmy nie znam, ale jest to agencja pracy zarejestrowana
w Polsce
(bodajże) działająca na terenie Francji, tam wypożycza pracowników.
Pracujesz na budowie pod nadzorem francuzów lub w zależności gdzie
pracujesz.
Był wybór umowa o prace lub zlecenie.
Pracowałem cały czas na tej samej budowie(elektryk).
Czasami tłumacz się pojawiał(na budowie) aby zabrać godziny i podpisać
następną umowę.
Problem z płaca był od samego początku a ostatniej nie ma.

Pozdrawiam
Józek

Ps.Prawdo podobnie inwestor nie płacił, ale u nas też miałem to szczęście
pracować w Fiacie AutoPoland i Fiat też nie zapłacił:)).

Data: 2009-03-09 23:35:44
Autor: Robert Tomasik
Umowa zlecenie
Użytkownik "Józek" <stasdam@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gp44i1$ttn$1news.onet.pl...
[...]

Podejdź z posiadanymi dokumentami do Inspekcji Pracy, bo chyba przez net się nie dogadamy. Ważnym nie jest, jak często był tam tłumacz. Przede wszystkim ważnym jest, z kim masz umowę, a piszesz, że nie znasz statusu - to co wpisano w umowę? Nie wyobrażam sobie, jak można nie wiedzieć,  gdzie ma siedzibę pracodawca (piszesz "bodajże"). Jak był wybór pomiędzy umową o pracę i zleceniem, to na czym polegała różnica w warunkach pracy?

Data: 2009-03-09 20:48:03
Autor: Piotr [trzykoty]
Umowa zlecenie

"Józek" <stasdam@poczta.onet.pl> wrote
Oczywiście dla mnie najlepszy był by sąd pracy.
Ale jak wyczytałem tylko sąd cywilny i to wszystko co wiem.

1. Zacznij od wezwania do zapłaty, poleconym.
2. Sąd pracy, jeśli dałoby się wykazać, że to była umowa o pracę,a tyko pozornie nazwano zleceniem.
3. Inaczej pozew do sądu cywilnego. Druki w sądzie.

Data: 2009-03-09 23:23:41
Autor: Jotte
Umowa zlecenie
W wiadomości news:gp3k4v$93f$1news.onet.pl Józek <stasdam@poczta.onet.pl>
pisze:

Dziękuje, ale nie mogę, nie umiem znalez żadnych wzorów dokumentów
i sposobu ich wypełniania a musze to wysłać pocztą.
nie wiem pod co to można podpiąć, podłożyć?
Dobrze ci napisał, ja tylko uszczegółowię.
Po pierwsze mimo, że na papierku masz "umowa - zlecenie" to może to być tak naprawdę umowa o pracę.
Kiedy tak jest? Jeśli charakter wykonywanej pracy wypełnia ceche zawarte w art. 22 KP.
Jeśli uważasz, że tak było to możesz wystąpić do sądu pracy o ustalenie faktycznie istniejącego stosunku pracy. Nie są potrzebne żadne specjalne wzory dokumentów.
Możesz też sprawę zgłosić do PIPy, roszczenia ze stosunku pracy przedawniają się po 3 latach.

Po drugie - być może to jednak umowa cywilno-prawna. Wówczas wezwanie do zapłaty (poleconym za potwierdzeniem odbioru), potem (ale niekoniecznie) przedsądowe wezwanie do zapłaty, no i wreszcie pozew cywilny + kasa na koszty + duża porcja cierpliwości.

Po trzecie - ciekawe, czy można i jedno i drugie naraz?

--
Jotte

Data: 2009-03-09 23:15:15
Autor: Jotte
Umowa zlecenie
W wiadomości news:gp3ho6$16q$1news.onet.pl Józek <stasdam@poczta.onet.pl>
pisze:

Tytuł jest "Umowa Zlecenie"
To nie ma wielkiego znaczenia.

Punkcie 2 pisze: Wynagrodzenie za przepracowany miesiąc będzie wypłacane
na konto bankowe
wskazane przez Wykonawce do 10-tego dnia następnego miesiąca.
Jakby art. 85 §2 KP pobrzmiewał...

--
Jotte

Umowa zlecenie