Data: 2009-08-08 11:35:43 | |
Autor: maxi | |
Umowa zlecenie - pytanie | |
Witam, znajomy dostał do wykonania zlecenie - spisał umowę, wykonał pracę. Praca została odebrana przez zlecającego i nie zapłacona, bo tłumaczył się, ze musi wszystko dokładnie przejrzeć i policzyć, do wstawienia konkretnej ilości pozycji do umowy. Kontakt się urwał, podobno były jakieś "braki" w całości i sprawa podpisu umowy+ zapłaty przeciagnęła się ... Czy w takim przypadku zleceniobiorca, nie mając podpisanej przez zleceniodawcę umowy i braku zapłaty za nią, ponosi jej jakieś koszty ? Mam na mysli tu podatek+ ew. zus... Odbierający jest nieuchwytny, mijają 2 miesiące i raczej nie ma szans już na zapłatę :( , chociaż jakieś dane firmy zlecający podał do umowy... Nie mam jednak pewności, czy to nie "firma krzak"... Czy jakikolwiek urząd może mieć roszczenia ? Inne pytanie: która stona umowy płaci zawsze podaki+ ew. zus z umowy? Przy umowie o dzieło - zamawiający/kwota u mowy jest pomniejszona o podatek, który płaci odbiorca dzieła i jest to jego kosztem/, a jak jest z umową - zlecenie ??? proszę o poradę. Pozdr
-- |
|
Data: 2009-08-08 14:03:03 | |
Autor: .B:artek. | |
Umowa zlecenie - pytanie | |
maxi wyskrobał(a):
Witam, Podatek płaci się od zapłaconego wynagrodzenia. Ja nic nie dostał, to nie ma podatku. Inne pytanie: która stona umowy płaci zawsze podaki+ ew. zus z umowy? Płatnikiem jest zleceniodawca, ale podatnikiem jest zleceniobiorca. Czyli podatek odprowadza ten pierwszy, ale pomniejszając kwotę wypłcacną (netto) temu drugiemu. -- ..B:artek. |
|
Data: 2009-08-08 13:34:29 | |
Autor: maxi | |
Umowa zlecenie - pytanie | |
B:artek. <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał(a):
Podatek płaci się od zapłaconego wynagrodzenia. Ja nic nie dostał, to niema podatku. ............... Witam, dziekuję za odpowiedż :) a jak będzie w przypadku, jeśli udałoby się uzyskać jednak coś od zleceniodawcy - zaliczkowo ? Czy wtedy zleceniobiorca sam ma coś odprowadzić do urzędów? wprowadzić jakąś korektę do umowy ? Nie wiadomo, czy umowa zostanie podpisana wogóle i jak /i czy/ zostanie uregulowana... Chodzi tu o sytuację, by nikt nie posądził zleceniobiorcy o pracę na czarno. pozdr -- |
|
Data: 2009-08-08 15:58:13 | |
Autor: SDD | |
Umowa zlecenie - pytanie | |
Użytkownik "maxi" <maxima12.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h5jut5$4hp$1inews.gazeta.pl... a jak będzie w przypadku, jeśli udałoby się uzyskać jednak coś od Jak "zaliczkowo"? Zaliczkowo, to by bylo przed wykonaniem zlecenia. po wykonaniu to bedzie wyplata wynagrodzenia - czesciowa na przyklad. Czy znajomy wystawil juz rachunek i dostarczyl go zleceniodawcy? Pozdrawiam SDD |
|
Data: 2009-08-08 15:57:55 | |
Autor: maxi | |
Umowa zlecenie - pytanie | |
SDD <sddwytnij@towszechwiedza.pl> napisał(a):
Jak "zaliczkowo"?................................................. Witam, pytanie moje jest czysto teoretyczne - jak dokumentować wpłaty częściowe z całości umowy. Zlecający zapewne nie ma całej kwoty, nie ma wcale, lub - nie będzie chciał zapłacić... Czy takie częściowe wpłaty /gdyby były/ ma opłacać wykonawca ? Co jesli zamawiający będzie chciał JEDEN rachunek na całość , a wpłacać będzie "na raty" ? pozdr -- |
|
Data: 2009-08-08 18:33:43 | |
Autor: Kocureq | |
Umowa zlecenie - pytanie | |
maxi pisze:
pytanie moje jest czysto teoretyczne - jak dokumentowaÄ wpĹaty czÄĹciowe z caĹoĹci umowy. ZlecajÄ cy zapewne nie ma caĹej kwoty, nie ma wcale, lub - nie bÄdzie chciaĹ zapĹaciÄ... Dowodem przelewu z konta bankowego? Wykonawca wystawia rachunek, jeĹli dzieĹo zostaĹo odebrane to ma roszczenie w stosunku do zlecajÄ cego o kwotÄ rĂłwnÄ umĂłwionej cenie. Teraz zlecajÄ cy ma tÄ kwotÄ zapĹaciÄ - czy to zrobi jeden raz, czy na raty, jego sprawa. NajwyĹźej doliczy mu siÄ odsetki :) Czy takie czÄĹciowe wpĹaty /gdyby byĹy/ ma opĹacaÄ wykonawca ? Hm? Co opĹacaÄ? -- /\ /\ [ Jakub 'Kocureq' Anderwald ] /\ /\ =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^= / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \ (___(|_|_| [ kocureq@jabber.org ] |_|_|)___) |
|
Data: 2009-08-08 19:23:27 | |
Autor: maxi | |
Umowa zlecenie - pytanie | |
Dzięki :)
-- |
|
Data: 2009-08-08 21:45:53 | |
Autor: Jotte | |
Umowa zlecenie - pytanie | |
W wiadomości news:h5k7a3$c0k$1inews.gazeta.pl maxi
<maxima12.SKASUJ@gazeta.pl> pisze: pytanie moje jest czysto teoretyczne - jak dokumentować wpłatyTo wszystko robi się tak: - zawarcie umowy (ze szczegółami jej przedmiotu, terminami, ceną, sposobem i terminem płatności itd.); - wykonanie zlecenia zgodnie z postanowieniami umowy; - wystawienie rachunku i pobranie zapłaty również w sposób okreslony w umowie. Umowę-zlecenie należy dobrze przygotować, bo jest to umowa starannego działania - zrobisz, nie dostaniesz kasy i udowadniaj potem. Z umową o dzieło o tyle lepiej, że jest to umowa rezultatu, czyli dopóki nie dostaniesz kasy to zamawiający nie dostanie zamówionego dzieła. Warto uwzględnić zadatek/zaliczkę. To tak w największym uogólnieniu. Ale jedna podstawowa zasada obowiązuje _zawsze_ - nie ma umowy, nie ma roboty, żadnych wykrętów. -- Jotte |