Umowy autorskie - rozliczenie

Data: 2012-03-16 11:50:05
Autor: Marcin BG
Umowy autorskie - rozliczenie
Witam

Czy prawdą jest, ze jeśli w przypadku umowy autorskiej jednorazowe rozliczenie nie przekracza w miesiącu 200 zł, to przelicza się to jako umowę ryczałtową i nie wystawia się PIT-11 ? Podatek od umowy ryczałtowej 18% Zleceniodawca odprowadza do urzędu skarbowego. Jak autor ma to ująć w rozliczeniu do urzędu skarbowego?

pozdr

Marcin

Data: 2012-03-16 09:46:37
Autor: witek
On 3/16/2012 5:50 AM, Marcin BG wrote:
Witam

Czy prawdą jest, ze jeśli w przypadku umowy autorskiej jednorazowe
rozliczenie nie przekracza w miesiącu 200 zł, to przelicza się to jako umowę
ryczałtową i nie wystawia się PIT-11 ?

tak. odprowadza się podatek zryczałtowany.

Podatek od umowy ryczałtowej 18%
Zleceniodawca odprowadza do urzędu skarbowego. Jak autor ma to ująć w
rozliczeniu do urzędu skarbowego?

w ogóle nie ujmować.
Podatek (to już nie zaliczka, tylko faktycznie podatek) został pobrany, zapłacony, sprawa zamknięta.

Data: 2012-03-17 09:16:49
Autor: Marcin BG
Umowy autorskie - rozliczenie
w ogóle nie ujmować.
Podatek (to już nie zaliczka, tylko faktycznie podatek) został pobrany, zapłacony, sprawa zamknięta.

Dziękuję.

pozdrawiam

Marcin

Data: 2012-03-17 10:54:04
Autor: tomek
Umowy autorskie - rozliczenie
W dniu 17.03.2012 09:16, Marcin BG pisze:
w og�le nie ujmowa�.
Podatek (to juďż˝ nie zaliczka, tylko faktycznie podatek) zostaďż˝ pobrany,
zap�acony, sprawa zamkni�ta.

Dzi�kuj�.

Lepiej sprawdź, mi wychodzi że tylko umowy z art. 13 updof podpadają pod ryczałt.

Tomek

Data: 2012-03-17 08:06:02
Autor: witek
On 3/17/2012 4:54 AM, tomek wrote:
[...]

tak

tylko, ze podejrzeam, Ĺźe to umowa autorska to pewnie umowa zlecenie z 50% kosztĂłw, a to juĹź podpada pod art 13

No wiec czekamy na wyjasnienia autora, co mial na mysli.

Data: 2012-03-17 22:01:52
Autor: Marcin BG
Umowy autorskie - rozliczenie
tak

tylko, ze podejrzeam, że to umowa autorska to pewnie umowa zlecenie z 50% kosztów, a to już podpada pod art 13

No wiec czekamy na wyjasnienia autora, co mial na mysli.

Tak, to umowa zlecenie.

pozdr

Marcin

Data: 2012-03-17 20:11:49
Autor: witek
On 3/17/2012 4:01 PM, Marcin BG wrote:
[...]

to możesz iść spać spokojnie.
Nigdzie tego nie rozliczasz. Juz sie rozliczyło za ciebie. 18% od brutto poszło się bujać.

Data: 2012-03-19 08:51:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 17 Mar 2012, witek wrote:

[...]

  Hm, ale mi (od lat) wychodzi, że w razie jesli przychód jednoczesnie
jest "autorski" (w całosci) i pochodzi z umowy osobistej, to powinien
być klasyfikowany jako przychód z praw - bo przychód z praw majatkowych
jest w zapisie bardziej szczegółowy ("dalej w ustawie").
  Co miałoby przemawiać przeciw?

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-19 08:57:20
Autor: witek
On 3/19/2012 2:51 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

A co z umowami, gdzie tylko część ma 50% kup?

Data: 2012-03-19 15:19:30
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 19 Mar 2012, witek wrote:

A co z umowami, gdzie tylko część ma 50% kup?

  Prawdę mówiac nie wiem, czy dzielić wg rodzaju przychodu, czy cała
umowę traktować w kategorii w której się miesci (znaczy jesli całosć
jest zleceniem, ale tylko częsc stanowi wynagrodzenia z PA, to zlecenie).

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-19 10:05:18
Autor: witek
On 3/19/2012 9:19 AM, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

swego czasu, za starych dobrych czasow kiedy jeszcze nie bylo ryczałtu i juz nie było ryczałtu, takie częściowe umowy zlecenia dostawałem na pit-11 rozpisane na dwa kawałki właśnie.
Część podlegała pod 50% kup, a cześć była zwykłą umową zleceniem.

Umowy autorskie - rozliczenie