Umowy o unikanie podwojnego opodatkowania

Data: 2013-04-04 22:03:37
Autor: Salata
Umowy o unikanie podwojnego opodatkowania
Witam,
musze sie wyrzygac. Szczesliwie wyemigrowalem poza granice w zeszlym roku. Szescie trwalo ponad pol roku, do czasu jak sie dowiedzialem, ze tak musze sie z dochodu zarobionego w Niemczech musze sie rozliczyc w PL. Pomyslalem o umowie o unikaniu podwojnego opodatkowania, ze to tylko formalnosc. G^%$ prawda. Polski j%^%$& fiskus kaze mi doplacic do podatku, chociaz podatek za 5 miesiecy, ktore pracowalem w PL zostal odprowadzony. Teraz wg wyliczen, mimo odliczenia ulgi na dziecko, diet, kosztow uzyskania przychodow (ale k^&% polskich) za prace za granica musze doplacic ponad 3 tys zl. Za co? Podatek za dochod za granica zaplacilem za granica. Ktos moze mi to racjonalnie wytlumaczyc? Gdzie to unikanie podwojnego opodatkowania, bo z tego co rozumiem to "zgodnie z prawem" doj&#*$@ mi wyzszy podatek za dochod w Polsce chociaz progu nie przekroczylem.

Mam nadzieje, ze ulozy mi sie tu na obczyznie i zakoncze znajomosc z administracja w Polsce raz na zawsze, bo to co ostatnio przechodze powoduje coraz wieksza chec pozbycia sie obywatelstwa. Gdyby byla jakas sensowna alternatywa... Ameryka poludniowa troche jednak za daleko.

--
regards
Salata

Data: 2013-04-04 15:21:48
Autor: witek
Salata wrote:
Witam,
musze sie wyrzygac. Szczesliwie wyemigrowalem poza granice w zeszlym
roku.

W ktorym miesiÄ…cu?
Dlaczego?
Z rodzinÄ… czy sam?
Cz zamierzasz wracac i kiedy?
Jak często podrózujesz do polski i dlaczego?
Czy masz w Polsce jakiÅ› biznes, DG itp?
Czy pozostawiłeś samchód, mieszkanie i co z nim zrobiles?
Jaki przychód osiągnąłeś w Polsce a jaki w Nimeczech.
Wystarczy mi z dokładności do 4 zer plus proporcja ile w polsce ile w niemczech.
W jaki sposób rozliczyłeś się z podatku w niemczech i czy doliczałeś dochód z Polski do podatku zapłaconego w Niemczech?

Czy się wymeldowałeś w Polsce i kiedy?
Czy informowałeś US o wyjeździe? Jeśli tak to kiedy i na jakim druku?
j.w. ale dotyczy rodziny.

Co zrobiłeś z pocztą ktora mogła przychodzić do ciebie na adres w Polsce?

[...]

Coś skopałeś w obliczeniach i to zdrowo. Nawet jak będziesz musiał dopłacić to nawet nie tyle
Najpierw odpowiedz na pytania powyżej potem pogadamy.

Mam nadzieje, ze ulozy mi sie tu na obczyznie i zakoncze znajomosc z
administracja w Polsce raz na zawsze, bo to co ostatnio przechodze
powoduje coraz wieksza chec pozbycia sie obywatelstwa.

Administracji nie pozbędziesz się nigdy chociaż z czasem będzie tego co raz mniej.

  Gdyby byla jakas
sensowna alternatywa... Ameryka poludniowa troche jednak za daleko.

nie panikuj.

Data: 2013-04-04 22:51:06
Autor: Salata
Umowy o unikanie podwojnego opodatkowania
W dniu 2013-04-04 22:21, witek pisze:

Robisz mi nadzieje.

W ktorym miesiÄ…cu?

Od 1.06

Dlaczego?

Praca marzenie.

Z rodzinÄ… czy sam?

Sam. Rodzina wlasnie sprowadzilem.

Cz zamierzasz wracac i kiedy?

Nie zamierzam.

Jak często podrózujesz do polski i dlaczego?

W 2012 co weekend. W 2013 nie tak czesto.

Czy masz w Polsce jakiÅ› biznes, DG itp?

Nie.

Czy pozostawiłeś samchód, mieszkanie i co z nim zrobiles?

Auto ze mna. Mieszkanie nadal splacam, ale chce sprzedac.

Jaki przychód osiągnąłeś w Polsce a jaki w Nimeczech.

~65K w PL / ~150K w DE (pln)

[...]

Jeszcze sie nei rozliczylem, bo musze najpierw w PL, by uzyskac formularz EU/EWR

Czy się wymeldowałeś w Polsce i kiedy?

Nie

Czy informowałeś US o wyjeździe? Jeśli tak to kiedy i na jakim druku?
j.w. ale dotyczy rodziny.

Nie / nie

Co zrobiłeś z pocztą ktora mogła przychodzić do ciebie na adres w Polsce?

Odbierala zona.

[...]

Nie panikuje, tylko wkurza mnie, jak ktos wyciaga reke po nie swoje. Jak na razie wyliczylem jakbym sie mial sam rozliczac. Pewnie wspolnie z malzonka jezeli moge to bedzie troche mniej. Jej dochod w PL okolo 30K (przede wszystkim macierzynski).

--
regards
Salata

Data: 2013-04-04 16:49:28
Autor: witek
Umowy o unikanie podwojnego opodatkowania
Salata wrote:
W ktorym miesiÄ…cu?

Od 1.06

no to w Polsce nie przebywałeś 183 dni.
JesteÅ› nierezydentem.
Masz sie rozliczyć z tego tak jakby rozliczył się rodowity niemiec, ktory do Polski przyjechał na 5 miesiecy do pracy w polskiej firmie.
ResztÄ™ rozliczasz w Niemczech Å‚Ä…cznie z polskim dochodem.

Jedynego haka jaki US może znależć to to, ze przez większość roku twoja rodzina była w Polsce, a ty wszystkie weekendy spedzałeś z nimi wiec przez ten czas traktowany jestes ciagle tak jakbys byl rezydentem polskim.

  Wowczas wyjdzie ci te magiczne 183 i z caÅ‚oÅ›ci dochodów musisz sie rozliczyc w Polsce.
Ale wowczas dochod niemiecki podbije ci tylko stopę procentową do 38% od polskich dochodów. Faktycznie ze 3000 roznicy moze wyjsc.
Z małożonką rozliczac się nie radzę po wowczas od calosci pleci wam 38 %. Trzebaby dokładnie policzyc, ktora wersja wychodzi lepiej finansowo.
Ale to już nie dzisiaj bo sie 10 razy pomyle. Moze jutro mi sie bedzie chcialo jakies liczby wklepac.
Nie mogles kurna wyjechac w styczniu albo poczekac do listopada, zeby tak duzo w niemczech nie zarobic? Wyjazd dokladnie w srodku roku to strzalw plecy.

Teoretycznie pierwsza wersja jest dla ciebie najbardziej opłacalna, ale też najbardziej ryzykowana, szczegolnie jak sie rozliczałeś wczesniej z zona.
Druga gdzie rozliczasz sie jeszcze jako rezydent jest bezpieczniejsza bo nie ma wlasciwie podstaw do przyczepienia sie.

Moze cos jutro wymodzÄ™ wiecej.

Data: 2013-04-05 00:07:42
Autor: Salata
Umowy o unikanie podwojnego opodatkowania
W dniu 2013-04-04 23:49, witek pisze:

Ale wowczas dochod niemiecki podbije ci tylko stopÄ™ procentowÄ… do 38% od
polskich dochodów.

Tak sie zastanawiam wlasnie jakim cudem sie to dzieje? Kiedy w PL nie wskoczylem w wyzszy prog, a dochody w DE nie sa w Polsce opodatkowane. Podobno.

Mam nadzieje, ze Finanzamt mi nie wywinie podobnego numeru jak US.

--
regards
Salata

Data: 2013-04-04 17:33:35
Autor: witek
Salata wrote:
[...]

same dochody nie sÄ… opodatkowane, ale prog procentowy wyliczasz od caÅ‚osci.  jak dodasz obie kwoty razem to wpadasz w 38% i te 38% przykladasz do polskich zarobkow. A zaliczki pÅ‚aciÅ‚eÅ› tylko 18% i teraz drugie 18% musisz dopÅ‚acic z wÅ‚asnej kieszeni.

> Mam nadzieje, ze Finanzamt mi nie wywinie podobnego numeru jak US.

To zalezy jak cie potraktują. Bo te 183 dni jest wszędzie i tez moga cie potraktowac jako rezydenta podatkowego. Wiec nie zapomnij polskich dochodów tam doliczyc do rozliczenia.

Data: 2013-04-04 16:50:44
Autor: witek
Salata wrote:
Jaki przychód osiągnąłeś w Polsce a jaki w Nimeczech.

~65K w PL / ~150K w DE (pln)

hmm, w jakiej dziedzinie tak dobrze płacą?

Data: 2013-04-05 00:02:18
Autor: Salata
W dniu 2013-04-04 23:50, witek pisze:
Salata wrote:
Jaki przychód osiągnąłeś w Polsce a jaki w Nimeczech.

~65K w PL / ~150K w DE (pln)

hmm, w jakiej dziedzinie tak dobrze płacą?

IT. A ze w firmie w PL mi sie dyrektor zmienil (idiota, nepota, stary komuch) i przeniosl firme do 3miasta bo tam wybudowal wczesniej dom. Nie zastanawialem sie dlugo i przyjalem oferte z DE. On tez sie ucieszyl, bo pozbyl sie pyskacza ;). Dlatego czerwiec.
Co do rezydencji, to dzieki temu ze jestem jeszcze polskim to moge podobno od dochodu niemieckiego odliczyc koszty utrzymania mieszkania w DE, jazdy do domu na weekend i ekspolatacje auta, wiec pewnie wyjde na plus. Mam nadzieje.

--
regards
Salata

Data: 2013-04-04 17:35:47
Autor: witek
Salata wrote:

hmm, w jakiej dziedzinie tak dobrze płacą?

IT.

tak myślałem

Ale pociesze cie, ze zarabiasz ułamek tego co ja :)

Data: 2013-04-07 13:05:51
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 05.04.2013 00:35, witek pisze:
Ale pociesze cie, ze zarabiasz ułamek tego co ja :)

Za to może ma dłuższego.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-04-08 00:47:04
Autor: witek
Przemysław Adam Śmiejek wrote:
W dniu 05.04.2013 00:35, witek pisze:
Ale pociesze cie, ze zarabiasz ułamek tego co ja :)

Za to może ma dłuższego.

za to ty nie masz zadnego
ani dluzszego ani krotszego.

Data: 2013-04-08 10:17:10
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 08.04.2013 07:47, witek pisze:
[...]

pse pani, pse pani, a on siÄ™ przezywa.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-04-08 14:53:31
Autor: witek
[...]

tak mi sie wlasnie wydawalo, ze jeszcze do podstawowki chodzisz.
poziom intelektualny by sie zgadzal.

Data: 2013-04-08 22:46:46
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 08.04.2013 21:53, witek pisze:
[...]

Zawyżasz.

poziom intelektualny by sie zgadzal.

Dopasowałem się do twojego żałośnie śmiesznego chwalenia się zarobkami. Ubaw miałem po pachy jak to czytałem i miałem nadzieję, że ironia cię nieco otrzeźwi, ale przeceniłem twój poziom.

--
Przemysław Adam Śmiejek

Data: 2013-04-05 00:43:56
Autor: m
On 04.04.2013 22:03, Salata wrote:
Ktos moze mi to racjonalnie wytlumaczyc? Gdzie to unikanie podwojnego
opodatkowania, bo z tego co rozumiem to "zgodnie z prawem" doj&#*$@ mi
wyzszy podatek za dochod w Polsce chociaz progu nie przekroczylem.

To unikanie polega na tym, że nie musisz osobno zapłacić podatku w DE a osobno, od tych samych pieniędzy w PL, tylko bierze się i uwzględnia, algorytmem opisanym w umowie.

p. m.

Data: 2013-04-05 09:13:57
Autor: Salata
W dniu 2013-04-05 00:43, m pisze:
[...]

Bry,

Tylko karza Cie wyzszym progiem podatkowym za dochod w kraju, kiedy tego progu w tym kraju nie przkroczyles. IMO, co innego, gdybym najpierw zarobil wiecej pieniedzy za granica i nastepnie parcowal w PL. Wczesniej zarobione pieniadze zakwalifikowalyby mnie do wyzszej grupy podatkowej.

Zlodzieje w bialych kolnierzykach. Na razie i tak sie ciesze, ze z ZUSem nie mam do czynienia. Zastanawiam sie jedynie czy jest mozliwosc przeniesienia uzbieranych skladek z jednego kraju do drugiego? Ewentualnie moze cos sie uda z OFE zrobic, zanim wpadna na kolejny pomysl znacjonalizowania pieniedzy obywateli.

--
regards
Salata

Data: 2013-04-05 07:19:28
Autor: witek
Salata wrote:
W dniu 2013-04-05 00:43, m pisze:
[...]

przekroczyłeś. Prog jest liczony od twoich rocznych dochodow.
Umowa o unikaniu podwojnego opodatkowania pozwala ci jednak nie zapłacic podatku od dochodów z zagranicy.

  IMO, co innego, gdybym najpierw
zarobil wiecej pieniedzy za granica i nastepnie parcowal w PL. Wczesniej
zarobione pieniadze zakwalifikowalyby mnie do wyzszej grupy podatkowej.

A co za różnica w jakiej kolejności zarabiasz.

Data: 2013-04-05 12:08:06
Autor: m
On 05.04.2013 09:13, Salata wrote:
W dniu 2013-04-05 00:43, m pisze:
[...]

Nie. Oni karzą Cię wyższym progiem za to że zarobiłeś więcej. Jak widzisz - nie wnikają gdzie zarobiłeś.

Ale podwójnego  opodatkowania mimo wszystko uniknÄ…Å‚eÅ› :).

IMO, co innego, gdybym najpierw
zarobil wiecej pieniedzy za granica i nastepnie parcowal w PL. Wczesniej
zarobione pieniadze zakwalifikowalyby mnie do wyzszej grupy podatkowej.

Co za różnica w jakiej kolejności zarabiałeś?

p. m.

Data: 2013-04-05 14:13:19
Autor: Salata
W dniu 2013-04-05 12:08, m pisze:

Co za różnica w jakiej kolejności zarabiałeś?

p. m.

Progresywna skala podatkowa. Wyzszy prog zaczyna sie pow 80 tys, ja w PL zarobilem ~50 tys do 31. maja. Wiec czemu mnie kasuja na 38%, jak ich moj dochod juz opodatkowany w DE nie powinine obchodzic (zarobiony po 1. czerwca)?

--
regards
Salata

Data: 2013-04-05 07:21:41
Autor: witek
Salata wrote:
W dniu 2013-04-05 12:08, m pisze:

Co za różnica w jakiej kolejności zarabiałeś?

p. m.

Progresywna skala podatkowa. Wyzszy prog zaczyna sie pow 80 tys, ja w PL
zarobilem ~50 tys do 31. maja.

Nie istotne ile zarobiles w PL. Istotne ile zarobiłeś.

  Wiec czemu mnie kasuja na 38%, jak ich
moj dochod juz opodatkowany w DE nie powinine obchodzic (zarobiony po 1.
czerwca)?

kwestia czy powinien czy nie zalezy od tego na kogo glosowales w wyborach.

a tak nawiasem nie uslyszalem ani jednej bluzgi na temat niemieckie podatku i to ze ich intersuje ile zarobiles w polsce.
polska be, niemcy cacy?

Data: 2013-04-05 14:41:30
Autor: Salata
W dniu 2013-04-05 14:21, witek pisze:

a tak nawiasem nie uslyszalem ani jednej bluzgi na temat niemieckie
podatku i to ze ich intersuje ile zarobiles w polsce.
polska be, niemcy cacy?

Jak sie bede rozliczal i wytna mi podobny numer jak w PL to wtedy bede bluzgac. Obiecuje. :D.
Jednak bez wczesniejszego rozliczenia w PL nie moge sie rozlczyc w Niemczech. Niewatpliwa zaleta systemu w DE sa realne koszty uzyskania przychodu i wsparcie dla dzieci. Wada - skomplikowanie systemu, gdzie bez doradcy, zaszereguja cie do najwyzszej klasy i obedra ze skory. Rajow nie ma. Trzeba minimalizowac starty.

--
regards
Salata

Data: 2013-04-05 08:54:08
Autor: witek
Salata wrote:
[...]

Oczywiscie, ze ci wytną. bo ich treść umowy o unikani podwójnego opodatkowania jest dokładnie taka sama.

Probujesz zrobic z siebie w niemczech nierezydenta i masz do tego prawo, ale wowczas w polsce rozliczasz sie jak rezydent.
Gdybys w Polsce rozliczyl sie jako nierezydent to w niemczech musialbys byc rezydentem i doliczyc polski dochod do wyliczenia skali podatkowej w niemczech.
Oczywiscie bedzie to bardziej korzystne ze zwzgledu na roznice w poziomie płac jak i tego ze w polsce zarobiles mniej, ale mechanizm jest dokładnie taki sam.

  Obiecuje. :D.
to juz mozesz zaczac.

Data: 2013-04-05 14:46:42
Autor: Salata
Umowy o unikanie podwojnego opodatkowania
W dniu 2013-04-05 14:21, witek pisze:

kwestia czy powinien czy nie zalezy od tego na kogo glosowales w wyborach.

Na :/) zielona wyspe. Teraz bede dla rownowagi na Korwina lub Palikota. Ci sie przynajmniej ze swoim kretynizmem nie kryja.

Tak sie zastanawiam % ile ze swojego programu wyborczego Rudy wypelnil.

--
regards
Salata

Data: 2013-04-05 08:55:18
Autor: witek
Salata wrote:
[...]

błedne myślenie.
ty sie zastanów ile by wypełnili inni gdyby wygrali i policz kto zrealizowałby najwięcej obietnic.

Data: 2013-04-05 14:55:00
Autor: Piotrek
[OT] Re: Umowy o unikanie podwojnego opodatkowania
On 2013-04-05 14:46, Salata wrote:
Tak sie zastanawiam % ile ze swojego programu wyborczego Rudy wypelnil.

Ojtamojtam! "Nikt Ci nie da tyle ile my Ci obiecamy".

Aktualne dla dowolnie wybranej opcji (być może nie licząc planktonu politycznego).

Aż dziw bierze, że ludzie dają się tak dymać przy *każdych* wyborach.

Piotrek

Data: 2013-04-05 08:56:30
Autor: witek
Piotrek wrote:
On 2013-04-05 14:46, Salata wrote:
[...]

Bo nie ma na kogo głosowac.
Wszyscy dymaja, pytanie ktory najmniej.

Narazie nie ma takiego co bylnby w stanie utrzymac swoich paryjniaków na smyczy.

Data: 2013-04-06 00:20:12
Autor: Gotfryd Smolik news
Umowy o unikanie podwojnego opodatkowania
On Fri, 5 Apr 2013, Salata wrote:

W dniu 2013-04-05 12:08, m pisze:

Co za ró¿nica w jakiej kolejno¶ci zarabia³e¶?

p. m.

Progresywna skala podatkowa. Wyzszy prog zaczyna sie pow 80 tys

  Ale to jest próg ROCZNY, a nie "odprogowy".
  To co pobierali w ci±gu roku to zaliczki, liczone "jako¶",
a nie podatek.

pzdr, Gotfryd

Umowy o unikanie podwojnego opodatkowania