Umyślne potrącenie - co dalej?

Data: 2009-07-13 14:31:46
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Umyślne potrącenie - co dalej?
Dziś dostałem takie oto pismo:
http://miki.menek.one.pl/postanowienie1.jpg
http://miki.menek.one.pl/postanowienie2.jpg
Dochodzenie zostało umorzone i dalej będzie postępowanie o wykroczenie. Mam zatem pytania:
1. Jeśli dobrze rozumiem przysługuje mi prawo ścigania z oskarżenia prywatnego (Art. 157. § 4 KK)?
2. Jeśli chcę ścigać z oskarżenia prywatnego to mam pisać jakieś zażalenie na postanowienie prokuratora czy też muszę napisać nowy, osobny akt oskarżenia/doniesienie o popełnieniu przestępstwa/coś innego?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-13 14:36:41
Autor: Johnson
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

1. Jeśli dobrze rozumiem przysługuje mi prawo ścigania z oskarżenia prywatnego (Art. 157. § 4 KK)?

Nie.

--
@2009 Johnson
Gdy widzisz mędrca, myśl o tym, by mu dorównać. Gdy widzisz tego, komu brak rozsądku, zastanów się nad sobą samym.

Data: 2009-07-13 20:59:13
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 13.07.2009 14:36 użytkownik Johnson napisał :
Mikołaj "Miki" Menke pisze:

1. Jeśli dobrze rozumiem przysługuje mi prawo ścigania z oskarżenia prywatnego (Art. 157. § 4 KK)?

Nie.

A co jeżeli sprawca działał umyślnie? Moim zdaniem tak właśnie było. Czy wtedy jest inna kwalifikacja czynu i mogę złożyć zażalenie czy coś innego powinienem zrobić?

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-07-13 22:17:23
Autor: scream
Dnia Mon, 13 Jul 2009 20:59:13 +0200, "Mikołaj \"Miki\" Menke" napisał(a):

A co jeżeli sprawca działał umyślnie? Moim zdaniem tak właśnie było. Czy wtedy jest inna kwalifikacja czynu i mogę złożyć zażalenie czy coś innego powinienem zrobić?

Jeżeli potrafisz udowodnić, że działał umyślnie i znajdziesz coś
niepodważalnego na poparcie swoich słów. Bardzo wątpliwa sprawa.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-07-14 00:13:31
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 13.07.2009 22:17 użytkownik scream napisał :
[...]

Niestety. :-( Udałoby się chyba tylko gdyby sam się do tego przyznał, albo gdyby powiedział o swoim zamiarze pasażerowi tuż przed potrąceniem, a ten potem to zeznał jako świadek. A tak to wybroni się jakkolwiek, chociaż sytuacja była oczywista.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-09-15 12:41:25
Autor: Icek
[...]

gdyby sytuacja byla oczywista to sprawa nie zostalaby umorzona

Icek

Data: 2009-09-15 13:58:51
Autor: Andrzej Lawa
Icek pisze:
[...]

O, ludzka naiwności ;)

Data: 2009-09-15 15:42:10
Autor: Icek
Umyślne potrącenie - co dalej?
> gdyby sytuacja byla oczywista to sprawa nie zostalaby umorzona

O, ludzka naiwności ;)

;)

Wiesz, jak jest takie oczywiste to skladasz zazalenie. W takich kestiach jak
udowadnianie zamiaru to trudna sprawa.

Icek

Data: 2009-09-15 19:12:50
Autor: Andrzej Lawa
Icek pisze:
gdyby sytuacja byla oczywista to sprawa nie zostalaby umorzona

O, ludzka naiwności ;)

;)

Wiesz, jak jest takie oczywiste to skladasz zazalenie.

I sąd je odrzuca posiłkując się "doświadczeniem życiowym" - jak w tej
sprawie, kiedy podejrzanego o poważną zbrodnię zwolnili, bo zeznał, że
szczegóły zbrodni, które mógł znać tylko jako współuczestnik, poznał od
jasnowidza...

Data: 2009-09-16 11:25:13
Autor: Icek
> [...]

sprawie, kiedy podejrzanego o poważną zbrodnię zwolnili, bo zeznał, że
szczegóły zbrodni, które mógł znać tylko jako współuczestnik, poznał od

i w takich przypadkach zawsze przypomina mi sie dowcip:

- jak zwracasz sie do prawnika z ilorazem inteligencji 70 ?
- wysoki sadzie

Icek

Data: 2009-09-16 14:40:06
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Dnia 15.09.2009 15:42 użytkownik Icek napisał :
[...]

Złożyłem zażalenie, ale umorzenie zostało podtrzymane, zresztą słusznie. Zażalenie nie jest odpowiednią drogą do tego co chcę osiągnąć. Umorzone zostało dochodzenie w sprawie wypadku, a przecież nawet ja sam twierdzę, że to nie był wypadek. Chciałbym żeby przekwalifikowano to na napaść czy coś podobnego, niestety nie wiem co teraz mogę zrobić. Najprawdopodobniej będę musiał odpuścić i facetowi się upiecze i odpowie tylko za wykroczenie - nieprawidłową jazdę, spowodowanie wypadku i ucieczkę z jego miejsca.