Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei

Data: 2016-06-23 07:11:01
Autor: z
Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei

Unijne organy przyczepi³y siê w³a¶nie do automatycznego nak³adania kar przez UOKIK na przedsiêbiorców za stosowanie w swoich umowach klauzul niedozwolonych.
Tak nie mo¿na mówi unia. Id¼cie do s±du i jak po kilku latach udowodnicie ¿e bia³e jest bia³e a czarne jest czarne to mo¿e pozwolimy wam ukaraæ firmê co oszukiwa³a klientów na miliony.
A na razie kary do zwrotu.

¯a³o¶æ

PS. Co bêdzie nastêpne? Policja, Stra¿ Miejska, Urz±d skarbowy, Sanepid, inspekcja pracy...
Co kur... jest? Brukselskie biurwy siê naæpa³y czy robi± to specjalnie?

Data: 2016-06-23 08:51:12
Autor: Danusia
Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei

U¿ytkownik "z" <z@z.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:576b6f68$0$15195$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Poniewa¿ KE po cichu reprezentuje interesy miêdzynarodowych instytucji finansowych, to pewnie te instytucje chc± mieæ jeden typ umowy bez klauzul niedozwolonych innych w ka¿dym kraju UE.

-- -
Ta wiadomo¶æ zosta³a sprawdzona na obecno¶æ wirusów przez oprogramowanie antywirusowe Avast.

Data: 2016-06-23 09:00:43
Autor: z
W dniu 2016-06-23 o 08:51, Danusia pisze:
Poniewa¿ KE po cichu reprezentuje interesy miêdzynarodowych instytucji finansowych, to pewnie te instytucje chc± mieæ jeden typ umowy bez klauzul niedozwolonych innych w ka¿dym kraju UE.

My¶lisz ¿e w tym sypi±cym siê burdelu kto¶ ma jeszcze jaki¶ strategiczny dalekowzroczny cel? :-)

Data: 2016-06-24 10:32:00
Autor: Marek
On Thu, 23 Jun 2016 09:00:43 +0200, z <z@z.pl> wrote:
My¶lisz ¿e w tym sypi±cym siê burdelu kto¶ ma jeszcze jaki¶
strategiczny
dalekowzroczny cel? :-)

Lobby¶ci potrafi±cy poruszaæ siê w tym burdelu tak by nim manipulowaæ w imiê w³asnych celów?

--
Marek

Data: 2016-06-23 15:25:03
Autor: Robert Tomasik
W dniu 23-06-16 o 08:51, Danusia pisze:

[...]

I w tym ma pomóc rozpatrywanie tego przez s±d? Niby jak?

Data: 2016-06-23 09:00:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:

[...]

To w ogólno¶ci wg Ciebie lepiej jest np. jak jaki¶ urz±d przywali karê na "1 mln", przedsiêbiorstwo upadnie i dopiero po latach
"s±dzenia siê" wychodzi, ¿e "ojej, pomylili¶my siê"?

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-23 09:08:25
Autor: A. Filip
Wojciech Bancer <wojciech.bancer@gmail.com> pisze:
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:

[...]

Konsumenci s± dla przedsiêbiorstw a nie przedsiêbiorstwa dla konsumentów? :-)

Prawa przedsiêbiorstw które na potêgê jedno za drugim prowadzi³y
oszukañcze subskrypcje na us³ugi SMSowe ja mam g³êboko w dupie.
Prawa banków od kredytów frankowych i opcji walutowych *te¿* .

Inwestorzy zagraniczni w Polsce wytrwa³ym wysi³kiem wypracowali sobie
to ¿e konsumenci ich prawa maj± ju¿ bardzo _g³êboko_ w dupie w
afromerykanina, a automatyczna ¿yczliwo¶æ konsumentów dla nich to
ju¿ te¿ przesz³o¶æ.

--
A. Filip
Wysoki do nieba, a g³upi jak trzeba.  (Przys³owie polskie)

Data: 2016-06-23 09:34:33
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, A. Filip <anfi@buntownik.pl> wrote:

[...]

Prawa przedsiêbiorstw które na potêgê jedno za drugim prowadzi³y
oszukañcze subskrypcje na us³ugi SMSowe ja mam g³êboko w dupie.
Prawa banków od kredytów frankowych i opcji walutowych *te¿* .

Ale ja nie mówiê o tym by nie karaæ.
Mówiê o tym by karaæ po uprawomocnieniu siê decyzji.

[...]

Gadka pe³na frazesów godna polityka.
99% firm to s± ma³e firmy które nie radz± sobie super w ci±gle
zmieniaj±cym siê ¶rodowisku prawnym. Mo¿esz siê oczywi¶cie na to
obra¿aæ, ale taka jest rzeczywisto¶æ.

I teraz karanie "decyzj± administracyjn±" w sposób który mo¿e po³o¿yæ
firmê jest wg mnie b³êdem. Kara ma byæ dotkliwa, nie ra¿±ca. I przede
wszystkim musi byæ s³uszna, wiêc musi byæ mo¿liwo¶æ obrony przed s±dem.

Bo inaczej istnieje gro¼ba ¿e odpowiednio "potraktowany" ³apówk± urzêdnik
wyda decyzje rujnuj±c± firmê i nikt (poza ow± firm± i pracuj±cymi w niej
lud¼mi) nie poniesie za to konsekwencji.

Ma³o takich przypadków by³o?

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-23 09:43:12
Autor: z
Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei
Ale ja nie mówiê o tym by nie karaæ.
Mówiê o tym by karaæ po uprawomocnieniu siê decyzji.

W ten sposób to te malêñkie kary ju¿ na tych grubych rybach nie bêd± robiæ ¿adnego wra¿enia.
Je¶li uwa¿asz ¿e nieskuteczne prawo to dobre prawo to masz do takiego pogl±du prawo :-)

Data: 2016-06-23 09:49:38
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:
Ale ja nie mówiê o tym by nie karaæ.
Mówiê o tym by karaæ po uprawomocnieniu siê decyzji.

W ten sposób to te malêñkie kary ju¿ na tych grubych rybach nie bêd± robiæ ¿adnego wra¿enia.

I tak nie bêd±. Je¶li mówisz o firmach w rodzaju "pobieraczek", to
podmiot na który zostanie na³o¿ona kara zostanie zamkniêty, otworzony zostanie drugi i bêdzie robi³ swoje dalej.

Je¶li uwa¿asz ¿e nieskuteczne prawo to dobre prawo to masz do takiego pogl±du prawo :-)

Polskie prawo jest nieskuteczne, ale system nak³adania kar akurat
nic w tym zakresie nie zmienia. A Ty zamiast my¶leæ ¿e w Polsce istniej±
tylko du¿e firmy, mo¿e byæ pomy¶la³ szerzej?

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-23 09:20:46
Autor: z
[...]

Ale czego/kogo Ty bronisz?
Je¶li w polskim prawie jest zapisane ¿e takie klauzule s± niedozwolone.
Je¶li poprzedni rz±d ;-) przez osiem lat rzetelnie wprowadza³ prawo unijne i jego dyrektywy, je¶li do tej pory nikt zastrze¿eñ nie sk³ada³ do dzia³alno¶ci UOKIK a wrêcz przeciwnie narzekano ¿e jest zbyt ³askawy i ma³o gramotny
To o co teraz kamon? :-)
Jest wiele kar nak³adanych na przedsiêbiorców w trybie administracyjnym od ró¿nych instytucji.

¯e to chodzi o tych naszych zaprzyja¼nionych z³odziei i oszustów, tych wiêkszych co maj± skuteczne lobbingi to NIEEEEEE?

Data: 2016-06-23 09:30:00
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:
To w ogólno¶ci wg Ciebie lepiej jest np. jak jaki¶ urz±d przywali
karê na "1 mln", przedsiêbiorstwo upadnie i dopiero po latach
"s±dzenia siê" wychodzi, ¿e "ojej, pomylili¶my siê"?

Ale czego/kogo Ty bronisz?

Tego, ¿e prawo nie jest precyzyjne i interpretacje siê zmieniaj±.
I ¿e powinien byæ mo¿liwo¶æ odwo³ania siê bez og³aszania bankructwa.

Je¶li w polskim prawie jest zapisane ¿e takie klauzule s± niedozwolone.

Mo¿liwo¶ci *wstrzymania* kar do momentu *udowodnienia* winy przez prawomocny
wyrok s±dowy. Tylko tyle i a¿ tyle.

Jest wiele kar nak³adanych na przedsiêbiorców w trybie administracyjnym od ró¿nych instytucji.

I nie s±dzisz, ¿e kary które mog± po³o¿yæ firmê na ³opatki powinny
mieæ tryb odwo³awczy? Lepiej zbankrutowaæ przedsiêbiorstwo (które
te kary w konsekwencji np. te¿ nie zap³aci, bo nie bêdzie mia³o
z czego, tylko og³osi upad³o¶æ)?

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-23 09:41:02
Autor: z
Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei
Tego, ¿e prawo nie jest precyzyjne i interpretacje siê zmieniaj±.
I ¿e powinien byæ mo¿liwo¶æ odwo³ania siê bez og³aszania bankructwa.

Twoje obawy o kondycjê firm typu "pobieraczek"
(nie chce mi siê ty wymieniaæ bo mo¿na siê porzygaæ)
Jest dla mnie dziwne.
Akurat zapisy klauzul niedozwolonych s± do¶æ jasne (s± coraz bardziej rozszerzane) i nie wiem o czym tu dyskutowaæ. Unia ka¿e chroniæ konsumentów przed takimi zapisami i ka¿de niejasno¶ci interpretowaæ na korzy¶æ strony s³abszej czyli konsumenta.

Albo stosujemy zasady UE albo nie. Albo rybki albo akwarium ;-)

Mo¿liwo¶ci *wstrzymania* kar do momentu *udowodnienia* winy przez prawomocny
wyrok s±dowy. Tylko tyle i a¿ tyle.

Kary Sanepidu te¿ chcesz wstrzymywaæ bo s± w±tpliwo¶ci? :-)

[...]

Lepiej ¿eby to przedsiêbiorstwo przestrzega³o obowi±zuj±cego prawa.
Takie podej¶cie, mo¿e drastyczne i wydawa³oby siê "nieludzkie" :-) jest na d³u¿sz± metê zdrowsze dla wszystkich i dla przedsiêbiorców i dla konsumentów.
S± ludzie którzy tego nie rozumiej± oszo³omieni liberalnym "róbta co chceta". Szanujemy ich :-)

Data: 2016-06-23 09:47:07
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:
[...]

Twoja generalizacja firm do tylko takich jest
zastanawiaj±ca. Czy ma³y przedsiêbiorca stawiaj±cy
sklep internetowy i obrywaj±cy co rusz zmieniaj±cymi
siê klauzulami prawnymi równie¿ jest wg Ciebie "pobieraczkiem"?

Czy statystyki wykazuj±, ¿e 99% firm zajmuje siê dzia³alno¶ci±
jak "pobieraczek"?

Akurat zapisy klauzul niedozwolonych s± do¶æ jasne (s± coraz bardziej rozszerzane) i nie wiem o czym tu dyskutowaæ.

Tak jak i mandaty za przekroczenie prêdko¶ci.
A tam odwo³aæ siê mo¿esz, nie przyj±æ i wtedy ni p³acisz. Czy¿ nie?

Unia ka¿e chroniæ konsumentów przed takimi zapisami i ka¿de niejasno¶ci interpretowaæ na korzy¶æ strony s³abszej czyli konsumenta.

Tak. I w czym tu przeszkadza *mo¿liwo¶æ* odwo³ania siê do s±du?

Mo¿liwo¶ci *wstrzymania* kar do momentu *udowodnienia* winy przez prawomocny
wyrok s±dowy. Tylko tyle i a¿ tyle.

Kary Sanepidu te¿ chcesz wstrzymywaæ bo s± w±tpliwo¶ci? :-)

A ten Twój "pobieraczek" co¶ Sanepidowi podpad³? Czy znowu wybierasz
sobie w my¶lach jaki¶ g³o¶ny przypadek i do niego pijesz?

Kary? Tak. Przy czym co innego to nakaz usuniêcia zagro¿enia,
a co innego "kara".

[...]

Ty te¿ nie przestrzegasz. Wiêc?

Takie podej¶cie, mo¿e drastyczne i wydawa³oby siê "nieludzkie" :-) jest na d³u¿sz± metê zdrowsze dla wszystkich i dla przedsiêbiorców i dla konsumentów.

Jest przede wszystkim nierealne dla mikro i ma³ych firm.
I m.in. dla Ciebie. Chcesz po³o¿yæ 99% przedsiêbiorstw bo
masz tak± fenaberiê?

S± ludzie którzy tego nie rozumiej± oszo³omieni liberalnym "róbta co chceta". Szanujemy ich :-)

Ale z Ciebie hipokryta. Przecie¿ te¿ prawa nie przestrzegasz.

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-23 09:50:50
Autor: z
Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei

Ale z Ciebie hipokryta. Przecie¿ te¿ prawa nie przestrzegasz.

Napiszê tylko ¿e jeste¶ ¿a³osny.
Mam nadziejê ¿e nie uczysz dzieci.

Data: 2016-06-23 09:55:03
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:

Ale z Ciebie hipokryta. Przecie¿ te¿ prawa nie przestrzegasz.

Napiszê tylko ¿e jeste¶ ¿a³osny.
Mam nadziejê ¿e nie uczysz dzieci.

Ale powia³o merytoryk±.
Je¶li przeszed³e¶ chociaz raz na czerwonym, to z³ama³e¶ prawo.
Jesli chocia¿ raz przekroczy³e¶ prêdko¶æ, to z³ama³e¶ prawo.
Je¶li chocia¿ raz zap³aci³e¶ komu¶ do rêki bez faktury, by nie p³aciæ VAT, to z³ama³e¶ prawo.

I jeste¶ hipokryt±.

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-23 10:00:04
Autor: z
Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei
Je¶li przeszed³e¶ chociaz raz na czerwonym, to z³ama³e¶ prawo.
Jesli chocia¿ raz przekroczy³e¶ prêdko¶æ, to z³ama³e¶ prawo.

I ponios³em tego konsekwencje a nie szuka³em druczków i poparcia w lobbystach ¿eby przej¶cie na czerwonym dla ludzi powy¿ej 100k wagi ;-) by³o mo¿e jednak dozwolone albo przynajmniej karanie trudne przewlek³e i nieskuteczne.

Je¶li chocia¿ raz zap³aci³e¶ komu¶ do rêki bez faktury, by nie p³aciæ VAT, to z³ama³e¶ prawo.

A tu pisz za siebie.
Wiem ¿e bêdziesz zdziwiony ale to podobno mo¿na leczyæ :-)

Data: 2016-06-23 10:19:55
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:
Je¶li przeszed³e¶ chociaz raz na czerwonym, to z³ama³e¶ prawo.
Jesli chocia¿ raz przekroczy³e¶ prêdko¶æ, to z³ama³e¶ prawo.

I ponios³em tego konsekwencje

Czyli z³ama³e¶? Czyli jednak mia³em racjê nazywaj±c Ciê hipokryt±
i zagrywka "jeste¶ ¿a³osny" mia³a na celu tylko niemerytoryczne
obra¿enie siê na fakt ¿e kto¶ ¶mie to napisaæ wprost?

a nie szuka³em druczków i poparcia w lobbystach ¿eby przej¶cie na czerwonym dla ludzi powy¿ej 100k wagi ;-)

Ale mia³e¶ mo¿liwo¶æ odwo³ania siê, tak? Nie przyjêcia mandatu?
Czy nie mia³e¶?

by³o mo¿e jednak dozwolone albo przynajmniej karanie trudne przewlek³e i nieskuteczne.

Albo mo¿e jeste¶ niewidomy (jak ja) i nie widzisz, a sygnalizacja d¼wiêkowa
jest myl±ca. Mo¿e ¶wiat³o jest uszkodzone i ¶wieci od 5 minut, a Ty musisz w koñcu przej¶æ. Mo¿e spieszysz siê, bo dosta³e¶ telefon, ¿e najbli¿sza Ci
osoba uleg³a wypadkowi. Rózne s± sytuacje w ¿yciu.

Ty wszystko i wszystkich potêpiasz w czambu³ i wsadzasz do jednego worka
i to chcê Ci wykazaæ (a za co Ty mnie nazywasz "¿a³osnym"). [1]

D±¿ysz defacto do sytuacji w której jedynym Ciê obs³uguj±cym bêdzie
du¿e korpo (bo tylko ich staæ na obs³ugê prawn± i lobbing), które i tak bêdzie Ciê robiæ w chu... (bo p³ac± prawnikom za znalezienie dziur w prawie).

I zamiast móc broniæ siê samemu, bêdziesz musia³ do tego zaprzêgaæ
urz±d, który bêdzie w stanie ogarn±æ zmiany prawne (bo Ty nie bêdziesz
w stanie).

No i na dok³adkê co jaki¶ czas, faktycznie "du¿emu" siê powinie noga,
ku uciesze gawiedzi i zawistnych osobników i urz±d "przysoli" karê. Yey. :)

Je¶li chocia¿ raz zap³aci³e¶ komu¶ do rêki bez faktury, by nie p³aciæ VAT, to z³ama³e¶ prawo.

A tu pisz za siebie.
Wiem ¿e bêdziesz zdziwiony ale to podobno mo¿na leczyæ :-)

Nie, nie jestem zdziwiony. Konstrukcja zaczyna³a siê od "je¶li".
Na dwa pierwsze punkty siê z³apa³e¶. Wystarczy by uznaæ Ciê za hipokrytê. Mia³em nadziejê, ¿e zmusi Ciê to do refleksji i pozwoli
zastanowiæ siê czym generalizacja któr± zastosowa³e¶ wcze¶niej.

Ale nie. Lepiej jebn±æ s³abym tekstem "jeste¶ za³osny" i w poczuciu
dobrze strollowanej dyskusji udaæ siê dalej. :)

[1] Podkre¶lam jeszcze raz - nie negujê sensu *kar*, tylko uwa¿am, ¿e powinna istnieæ droga odwo³awcza, która wstrzymuje
jej wykonanie. Choæby po to by przedsiêbiorca któremu siê powinê³a noga bo jest za ma³y by nad±¿aæ za stanem prawnym,
mia³ szansê spróbowaæ siê obroniæ, albo racjonalnie zmniejszyæ
karê je¶li bêd± obiektywne przes³anki ¿e jest zbyt dotkliwa.
I po to by unikn±c nadmiernej pokusy, w której dobrze op³acony
urzêdnik ma samodzielnie w³adzê by firmê (nawet uczciw±)
upierdoliæ.

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-23 11:16:59
Autor: m
On 23.06.2016 09:00, Wojciech Bancer wrote:
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:

> [...]
"s±dzenia siê" wychodzi, ¿e "ojej, pomylili¶my siê"?

Ale dlaczego np. Inspekcja Pracy lub choæby US/IS ma mieæ mo¿liwo¶æ
przywalenia kary od której mo¿na siê odwo³aæ, a UKOiK nie?

Zak³adam ¿e od kary UKOiKowej nie mo¿na siê odwo³aæ.

p. m.

Data: 2016-06-23 11:24:12
Autor: z
W dniu 2016-06-23 o 11:16, m pisze:
Zak³adam ¿e od kary UKOiKowej nie mo¿na siê odwo³aæ.

Sk±d takie za³o¿enie?

https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12268

Data: 2016-06-23 11:32:11
Autor: z
Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei
Data: 2016-06-23 13:06:04
Autor: m
On 23.06.2016 11:24, z wrote:
W dniu 2016-06-23 o 11:16, m pisze:
Zak³adam ¿e od kary UKOiKowej nie mo¿na siê odwo³aæ.

Sk±d takie za³o¿enie?

https://www.uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12268

St±d ¿e chochlik komputerowy wklei³ mi s³owo "nie", bo mia³em na my¶li
"Zak³adam ¿e od kary UKOiKowej mo¿na siê odwo³aæ". Przy takim za³o¿eniu
- nie rozumiem czego siê KE czepia.

p. m.

Data: 2016-06-23 13:35:19
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, m <mvoicem@gmail.com> wrote:

St±d ¿e chochlik komputerowy wklei³ mi s³owo "nie", bo mia³em na my¶li
"Zak³adam ¿e od kary UKOiKowej mo¿na siê odwo³aæ". Przy takim za³o¿eniu
- nie rozumiem czego siê KE czepia.

Mo¿e o to, ¿e co do zasady wniesienie odwo³ania do s±du ochrony konkurencji i konsumentów nie powoduje automatycznego wstrzymania wykonania wydanej decyzji.

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-23 20:29:24
Autor: J.F.
Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei
U¿ytkownik "m"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
On 23.06.2016 11:24, z wrote:
[...]

Moze by nam z podeslal jakis oryginalny link, z ktorego da sie doczytac o co ta unia sie czepia.

Tym niemniej - przedsiebiorca, ktory wpisal w umowe klauzule niedozwolona, to ma raczej mierne szanse na pozytywne rozpatrzenie odwolania.

J.

Data: 2016-06-23 13:30:44
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, m <mvoicem@gmail.com> wrote:

[...]

[...]

Od ka¿dej instytucji mo¿na siê odwo³aæ, ale to *nie zawsze wstrzymuje* egzekucjê na³o¿onej kary.

I teraz:
 - Urzednik wyda interpretacjê z któr± siê nie zgadzasz i dosoli Ci 1 mln
 - W konsekwencji albo jeste¶ na tyle du¿y by to prze¿yæ, albo blokuj± Ci konta,    tracisz p³ynno¶æ
 - je¶li s±d orzeka, ¿e jednak postêpowa³e¶ zgodnie z prawem, to generalnie
   ju¿ orzeka na rzecz podmiotu, który zbankrutowa³, przez ten czas nie odprowadzi³
   podatków, nie zatrudnia³ ludzi i generalnie by³ *tylko* kosztem dla pañstwa

A teraz proszê popatrzmy czy s±dy nie uchylaj± przypadkiem decyzji UOKiK/US/ZUS?
Bo jak uchylaj±, to jednak nie wszystkie decyzje urzêdnicze s± s³uszne.

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-23 14:53:16
Autor: z
[...]

Ale to nie jest powód ¿eby zmieniaæ prawo tylko argument ¿eby s±dy dzia³a³y sprawniej.
To jest zabieranie siê do problemu od du... strony.
Jak ju¿ chcemy logiki i ludzkiego podej¶cia.

PS. A jak urz±d skarbowy wyda decyzjê z któr± siê nie zgadzasz to wstrzymuje egzekucjê je¶li siê odwo³ujesz?

Data: 2016-06-23 15:36:51
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:

[...]

Ale to nie jest powód ¿eby zmieniaæ prawo tylko argument ¿eby s±dy dzia³a³y sprawniej.
To jest zabieranie siê do problemu od du... strony.
Jak ju¿ chcemy logiki i ludzkiego podej¶cia.

Znaczy wg Ciebie najpierw logiczne jest ukaraæ, a potem udowadniaæ
winê?

PS. A jak urz±d skarbowy wyda decyzjê z któr± siê nie zgadzasz to wstrzymuje egzekucjê je¶li siê odwo³ujesz?

Nie wiem jak obecnie, ale niedawno "co do zasady" egzekucja
w przypadku odwo³ania by³a wstrzymywana. By³y oczywi¶cie wyj±tki,
ale inna by³a zasada.

Rozumiem, ¿e wg Ciebie wykazywaæ nalezy niewinno¶æ, a nie winê?

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-23 16:03:32
Autor: z
Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei

Znaczy wg Ciebie najpierw logiczne jest ukaraæ, a potem udowadniaæ
winê?

Tu nie mówimy o areszcie tylko o wp³acie kilku cyferek z konta.
niczym nadzwyczajnym jest zabezpieczenie fizyczne czy materialne do czasu wydania wyroku. O co Ty siê tak burzysz? Masz jaki¶ procent od takich smsów:
"
Uaktywniono serwis Wiosenne Kawa³y. Koszt 30.75 z³
Aby wy³±czyæ Po¶lij wiad
ag.dos pod nr 92590
Potem uzyskany kod przeka¿ w odpowiedzi na tego smsa
"

Zdarza siê ¿e zarzut mo¿e byæ nies³uszny. Ale nie mo¿na robiæ z tego regu³y. Delikwent dostanie zwrot i zado¶æuczynienie w odsetkach.
Czy to jest co¶ dziwnego, niespotykanego?
Ot normalna procedura durnego opiekuñczego pañstwa nale¿±cego do UE.

Nienormalne jest natomiast bezkarne okradanie ludzi pos³uguj±c siê drobnymi druczkami i przeci±ganiem procesów s±dowych.

Tu jest miejsce do poprawy a nie w dzia³alno¶ci UOKIK.

Data: 2016-06-23 17:17:34
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:

Znaczy wg Ciebie najpierw logiczne jest ukaraæ, a potem udowadniaæ
winê?

Tu nie mówimy o areszcie tylko o wp³acie kilku cyferek z konta.

A co za ró¿nica jaka to jest kara?
Chodzi o zasadê przecie¿.

niczym nadzwyczajnym jest zabezpieczenie fizyczne czy materialne do czasu wydania wyroku.

Czym innym jest (wyj±tkiem od regu³y) mo¿liwo¶æ na³o¿enia rygoru
natychiastowej wykonalno¶ci (ob³o¿ona warunkami), a czym innym
robienie czego¶ "w domy¶le".

O co Ty siê tak burzysz?

O nierówne traktowanie podmiotów wobec prawa.

Masz jaki¶ procent od takich smsów:

Mam problem przeciwko:
 - generalizowaniu
 - procedurze w której trzeba udowadniaæ niewinno¶æ
   ¿eby kto¶ ³askawie "przesta³" Ciê karaæ
 - obrazowi przedsiêbiorcy który prezentujesz

Czy Ty masz korzenie komunistyczne?
Bo sorry, ale masz podej¶cie, ¿e ka¿dy przedsiêbiorca
to wyzyskiwacz i z³odziej.

Zdarza siê ¿e zarzut mo¿e byæ nies³uszny. Ale nie mo¿na robiæ z tego regu³y. Delikwent dostanie zwrot i zado¶æuczynienie w odsetkach.

O ile "przetrwa".

Czy to jest co¶ dziwnego, niespotykanego?

Tak. Dok³adnie.

Ot normalna procedura durnego opiekuñczego pañstwa nale¿±cego do UE.

Raczej "z rodowodem komunistycznym".

Nienormalne jest natomiast bezkarne okradanie ludzi pos³uguj±c siê drobnymi druczkami i przeci±ganiem procesów s±dowych.

To jest zupe³nie inny temat i bez zwi±zku z przedmiotow± spraw±.
Z faktu ¿e jaki¶ podmiot zostanie ukarany nie wynika absolutnie nic
w kwestii której poruszy³es, a w szczególno¶ci nic nie odzyskaj±
i nic siê konkretnego nie wydarzy "tym ludziom" o których mówisz.
Co najwy¿ej mog± mieæ problem z odzyskaniem nale¿no¶ci w drodze
s±dowej od upad³ego podmiotu.

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-23 21:17:33
Autor: z
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:

[...]

A pamiêtasz bankowy tytu³ egzekucyjny?
Tak wiem. W koñcu zlikwidowano.
Ale przez tyle lat klienci byli szczuci tym kwitem bez ¿adnej mo¿liwo¶ci zastopowania/wsztrzymania obronienia siê.

Mam nadziejê ¿e teraz przytoczysz swoje wypowiedzi tak samo mocno krytykuj±ce tak± regulacjê.

O nierówne traktowanie podmiotów wobec prawa.

Nie roz¶mieszaj mnie. Nawet Unia twierdzi ¿e s³absza stron± jest konsument/klient. Z jakie choinki siê urwa³e¶.

Czy Ty masz korzenie komunistyczne?
Bo sorry, ale masz podej¶cie, ¿e ka¿dy przedsiêbiorca
to wyzyskiwacz i z³odziej.

Po prostu ¿yjê na tym ¶wiecie ju¿ prawie pó³ wieku i widzê jak rozbestwi³± siê ta swo³ocz i jak bezbronne i nieskuteczne s± organy pañstwa.
Na miano przedsiêbiorcy takie typki spod ciemnej gwiazdy musz± sobie zas³u¿yæ. Naogl±da³em sie ju wystarczaj±co du¿o m³odych wilków i porz±dnych ludzi co zeszmacili siê prowadz±c "dzia³alno¶æ"
Ale to temat na inn± debatê :-)

Zdarza siê ¿e zarzut mo¿e byæ nies³uszny. Ale nie mo¿na robiæ z tego
regu³y. Delikwent dostanie zwrot i zado¶æuczynienie w odsetkach.

O ile "przetrwa".

Zdarza siê. Nie jest ³atwo. Takie czasy.
Nawet dotacje unijne potrafi± wykañczaæ konkurencjê która nie mia³a chodów i kasy nie dosta³a.
Dlaczego mam siê litowaæ nad pobieraczkami. Dlaczego?

Czy to jest co¶ dziwnego, niespotykanego?

Tak. Dok³adnie.

Ma³o wiesz o ¿yciu i otaczaj±cej rzeczywisto¶ci. Nie tej teoretycznej tylko praktycznej.

Ot normalna procedura durnego opiekuñczego pañstwa nale¿±cego do UE.

Raczej "z rodowodem komunistycznym".

Ja to nazywam socjalizmem. Ale skoro tak uwa¿asz to nie bêdê protestowa³
:-)

Data: 2016-06-23 21:57:03
Autor: Liwiusz
W dniu 2016-06-23 o 21:17, z pisze:

A pamiêtasz bankowy tytu³ egzekucyjny?
Tak wiem. W koñcu zlikwidowano.
Ale przez tyle lat klienci byli szczuci tym kwitem bez ¿adnej mo¿liwo¶ci
zastopowania/wsztrzymania obronienia siê.

Z mo¿liwo¶ci±.
Ale po co komu fakty do dyskusji, co?

--
Liwiusz

Data: 2016-06-23 18:59:01
Autor: Kviat
W dniu 2016-06-23 o 16:03, z pisze:

Zdarza siê ¿e zarzut mo¿e byæ nies³uszny. Ale nie mo¿na robiæ z tego
regu³y. Delikwent dostanie zwrot i zado¶æuczynienie w odsetkach.

A ty te odsetki pokryjesz z w³asnej kieszeni.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-23 19:47:02
Autor: A. Filip
Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl> pisze:
[...]

A rzucisz siê statystykami ile procent takich _zap³aconych_ kar s±d
kaza³ zwracaæ? [ ilo¶ciowo i kwotowo ]

--
A. Filip
Dowcip czasem potrzebny, ale rozum zawsze.  (Przys³owie polskie)

Data: 2016-06-23 21:21:14
Autor: z
W dniu 2016-06-23 o 19:47, A. Filip pisze:

A rzucisz siê statystykami ile procent takich _zap³aconych_ kar s±d
kaza³ zwracaæ? [ ilo¶ciowo i kwotowo ]

O w³a¶nie.
Jak na razie UE ka¿e zwracaæ wszystkie kary bo by³y "nies³usznie" na³o¿one.
Jak w delikatnych s³owach nazwaæ takie przypier... siê do normalnie, zgonie ze zdrowym rozs±dkiem dzia³aj±cej instytucji pañstwowej w opiekuñczym pañstwie bêd±cym cz³onkiem UE.

Data: 2016-06-23 22:38:54
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, A. Filip <anfi@buntownik.pl> wrote:

[...]

A rzucisz siê statystykami ile procent takich _zap³aconych_ kar s±d
kaza³ zwracaæ? [ ilo¶ciowo i kwotowo ]

Przecie¿ takie procenty s± zmienne, w zale¿no¶ci od tego w jakim
okresie to rozpatrujesz. A w ogóle co to za argument?

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-24 01:55:35
Autor: A. Filip
On 2016-06-23, A. Filip <anfi@buntownik.pl> wrote:

[...]

[...]

Praktyczny.  Taki sam jak rozwa¿anie czy policjant ma mieæ (dalej) prawo
zatrzymywania prawa jazdy na podstawie procentu decyzji policjantów o
zatrzymaniu prawa jazdy cofanych przez s±dy.

W ¶wiecie "idealnym" powinny siê liczyæ tylko zasady.  W ¶wiecie realnym
to niez³y test czy mumia europejska zajê³a siê Problemem czy
przypierdoli³a do problemiku bo euro-urzêdasy nie maj± powa¿nych spraw
do uzasadnienia pobierania swoich bardzo zawy¿onych pensji.

--
A. Filip
Rozs±dnemu wystarcza znak, g³upiemu trzeba piê¶ci.  (Przys³owie arabskie)

Data: 2016-06-24 08:41:50
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, A. Filip <anfi@buntownik.pl> wrote:

[...]

[...]

https://uokik.gov.pl/aktualnosci.php?news_id=12335&news_page=2
Tu masz jakie¶ przyk³adowe statystyki za 2 ostatnie miesi±ce.

W ¶wiecie "idealnym" powinny siê liczyæ tylko zasady.

Czyli zasada najpierw karzemy, potem udowadniamy jest ok?

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2016-06-24 19:56:32
Autor: Kviat
On 2016-06-23, A. Filip <anfi@buntownik.pl> wrote:

[...]

[...]

Pierwsze s³yszê, ¿e nies³usznie zatrzymane prawo jazdy zwracane jest z odsetkami, które pokrywa bud¿et, czyli z podatków, czyli ty (bo chyba p³acisz podatki)?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-24 19:51:10
Autor: Kviat
Kviat pisze:
[...]

A co to ma do rzeczy?
Jeszcze raz: pokryjesz te odsetki za nies³uszne zarzuty z w³asnej kieszeni?

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2016-06-23 15:05:14
Autor: J.F.
Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei
U¿ytkownik "z"  napisa³ w wiadomo¶ci grup
[...]

A mnie sie zajecie tematem podoba, i oczekuje jakiejs dobrej zmiany.
Bo teraz jest tak:
Firma A zastosowala jakas formule. Jednemu z klientow sie nie spodobala - podal ja do sadu.
Firma A moze wynajela kiepskiego prawnika, moze to dla niej nieistotne, moze to jakis margines dzialalnosci, moze sie jej nie chcialo po sadach wloczyc - i sad stwierdzil, ze to klauzula niedozwolona.

A ja mam firme B, w ktorej taka klauzula jest stosowana od dawna, uzasadniona, klienci sie nie skarza, i powiedzmy, ze bylbym w stanie przekonac sad, ze to jest dobra i potrzebna formula. Ale nikt sie mnie nie pyta. Nikt nie daje szansy sie wypowiedziec.

PS. Co bêdzie nastêpne? Policja, Stra¿ Miejska, Urz±d skarbowy, Sanepid, inspekcja pracy...
Co kur... jest? Brukselskie biurwy siê naæpa³y czy robi± to specjalnie?

No, ale w w/w instytucjach masz jednak prawo odwolac sie do sadu ...

J.

Data: 2016-06-23 15:19:10
Autor: z
W dniu 2016-06-23 o 15:05, J.F. pisze:
[...]

Rozumiem Twoj± optykê ale s± te¿ i inne:
Firma A (i wiele im podobnych) zastosowa³a formu³ê która nie podoba siê wielu klientom i doprowadza ich do niekorzystnego rozporz±dzenia mieniem.
Firma A ma dobrych prawników i ¿adne s±dy nic nie mog± jej zrobiæ a pozwy zbiorowe z masy klientów to jeszcze realnie pie¶ñ przysz³o¶ci.

Optyka w której trzeba broniæ "biednego" przedsiêbiorcê przed z³ym prawem w³a¶nie doprowadzi³a do takie burdelu na rynku.

Poprawa jest potrzebna ale w szybko¶ci dzia³ania Sadów ¿eby przedsiêbiorca mia³ szansê siê wybroniæ od niezasadnego zarzutu.

Ale to nie powód ¿eby wpier... siê do normalnego dzia³ania instytucji nak³adaj±cej karê zgodnie z prawem w ochronie s³abszej strony umowy jak± jest konsument.  Ato w³a¶nie przy¶wieca unijnym dyrektywom.
Dlatego o co kamon chodzi UE? Na z³o¶æ bo nei ci doszli do w³adzy czy z g³upoty po prostu ju¿ samie nie wiedz± z kim i co walcz±?

No, ale w w/w instytucjach masz jednak prawo odwolac sie do sadu ...

Jest organ odwo³awczy: S±d Konkurencji i Konsumentów a kary nie s± tak dotkliwe jak tu jêcz±  niektórzy :-)

J.

Data: 2016-06-23 15:41:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:

[...]

Optyka w której trzeba broniæ "biednego" przedsiêbiorcê przed z³ym prawem w³a¶nie doprowadzi³a do takie burdelu na rynku.

Optykê w której przedsiêbiorca to du¿a, z³a, korporacja ze ¶wietnym
prawnikiem równie¿.

Czyli mo¿e inny przypadek:
jak Jan Kowalski, kierowca zawodowy, dostanie mandat
nies³usznie (nie zgadza siê z nim), w dodatku przyjêcie
bêdzie skutkowa³o odebraniem PJ (i ¶rodków do ¿ycia),
to postulujesz drogê odwo³awcz±, w której policjant
nak³ada karê, zabiera PJ, a potem niech siê dzieje
co chce?

Czy mo¿e postulujesz nierówno¶æ wobec prawa tylko dlatego,
¿e kto¶ prowadzi DG?

No, ale w w/w instytucjach masz jednak prawo odwolac sie do sadu ...

Jest organ odwo³awczy: S±d Konkurencji i Konsumentów a kary nie s± tak dotkliwe jak tu jêcz±  niektórzy :-)

Ale rozumiesz o jakim temacie dyskutujemy, czy nie bardzo
(o tym, ¿e odwo³anie *NIE* wstrzymuje wykonania kary)?

--
Wojciech Bañcer
wojciech.bancer@gmail.com

Unia Europejska chroni oszustów i z³odziei