Unia Europejska chroni oszustów i złodziei

Data: 2016-06-23 15:05:14
Autor: J.F.
Unia Europejska chroni oszustów i złodziei
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
Unijne organy przyczepiły się właśnie do automatycznego nakładania kar przez UOKIK na przedsiębiorców za stosowanie w swoich umowach klauzul niedozwolonych.
Tak nie można mówi unia. Idźcie do sądu i jak po kilku latach udowodnicie że białe jest białe a czarne jest czarne to może pozwolimy wam ukarać firmę co oszukiwała klientów na miliony.
A na razie kary do zwrotu.
Żałość

A mnie sie zajecie tematem podoba, i oczekuje jakiejs dobrej zmiany.
Bo teraz jest tak:
Firma A zastosowala jakas formule. Jednemu z klientow sie nie spodobala - podal ja do sadu.
Firma A moze wynajela kiepskiego prawnika, moze to dla niej nieistotne, moze to jakis margines dzialalnosci, moze sie jej nie chcialo po sadach wloczyc - i sad stwierdzil, ze to klauzula niedozwolona.

A ja mam firme B, w ktorej taka klauzula jest stosowana od dawna, uzasadniona, klienci sie nie skarza, i powiedzmy, ze bylbym w stanie przekonac sad, ze to jest dobra i potrzebna formula. Ale nikt sie mnie nie pyta. Nikt nie daje szansy sie wypowiedziec.

PS. Co będzie następne? Policja, Straż Miejska, Urząd skarbowy, Sanepid, inspekcja pracy...
Co kur... jest? Brukselskie biurwy się naćpały czy robią to specjalnie?

No, ale w w/w instytucjach masz jednak prawo odwolac sie do sadu ...

J.

Data: 2016-06-23 15:19:10
Autor: z
W dniu 2016-06-23 o 15:05, J.F. pisze:
[...]

Rozumiem Twoją optykę ale są też i inne:
Firma A (i wiele im podobnych) zastosowała formułę która nie podoba się wielu klientom i doprowadza ich do niekorzystnego rozporządzenia mieniem.
Firma A ma dobrych prawników i żadne sądy nic nie mogą jej zrobić a pozwy zbiorowe z masy klientów to jeszcze realnie pieśń przyszłości.

Optyka w której trzeba bronić "biednego" przedsiębiorcę przed złym prawem właśnie doprowadziła do takie burdelu na rynku.

Poprawa jest potrzebna ale w szybkości działania Sadów żeby przedsiębiorca miał szansę się wybronić od niezasadnego zarzutu.

Ale to nie powód żeby wpier... się do normalnego działania instytucji nakładającej karę zgodnie z prawem w ochronie słabszej strony umowy jaką jest konsument.  Ato właśnie przyświeca unijnym dyrektywom.
Dlatego o co kamon chodzi UE? Na złość bo nei ci doszli do władzy czy z głupoty po prostu już samie nie wiedzą z kim i co walczą?

No, ale w w/w instytucjach masz jednak prawo odwolac sie do sadu ...

Jest organ odwoławczy: Sąd Konkurencji i Konsumentów a kary nie są tak dotkliwe jak tu jęczą  niektórzy :-)

J.

Data: 2016-06-23 15:41:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2016-06-23, z <z@z.pl> wrote:

[...]

Optyka w której trzeba bronić "biednego" przedsiębiorcę przed złym prawem właśnie doprowadziła do takie burdelu na rynku.

Optykę w której przedsiębiorca to duża, zła, korporacja ze świetnym
prawnikiem również.

Czyli może inny przypadek:
jak Jan Kowalski, kierowca zawodowy, dostanie mandat
niesłusznie (nie zgadza się z nim), w dodatku przyjęcie
będzie skutkowało odebraniem PJ (i środków do życia),
to postulujesz drogę odwoławczą, w której policjant
nakłada karę, zabiera PJ, a potem niech się dzieje
co chce?

Czy może postulujesz nierówność wobec prawa tylko dlatego,
że ktoś prowadzi DG?

No, ale w w/w instytucjach masz jednak prawo odwolac sie do sadu ...

Jest organ odwoławczy: Sąd Konkurencji i Konsumentów a kary nie są tak dotkliwe jak tu jęczą  niektórzy :-)

Ale rozumiesz o jakim temacie dyskutujemy, czy nie bardzo
(o tym, że odwołanie *NIE* wstrzymuje wykonania kary)?

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Unia Europejska chroni oszustów i złodziei